اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در تعطیلات به سمت شمال کشور سفر کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید زیرا قرار است مکانی فوق العاده جالب و جذاب را به شما معرفی کنیم که حتما برای بازدید از آن مشتاق خواهید شد. آکواریوم انزلی که به عنوان بزرگترین تونل آکواریوم ایران شناخته می شود، با انواع ماهی ها و آبزیان زیبا و حیرت انگیز برای تماشای عموم مردم ساخته شده است. این آکواریوم بهترین سرگرمی برای افرادی است که به موجودات آبزی و جانداران موجود در دریاها علاقه مند هستند و دوست دارند آن ها را از نزدیک ببینند. آکواریوم انزلی در سال 1397 در منطقه آزاد انزلی واقع در استان گیلان، افتتاح گردید و با استقبال گسترده ی گردشگران و مسافران بی شماری روبرو شد. این آکواریوم مساحتی نزدیک به 10,000 متر مربع دارد و دارای سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز متعددی می باشد. آکواریوم انزلی مجهز به سیستم های پیشرفته ای برای کنترل دمای آب و تهویه هوا است و همچنین املاح و سختی آب توسط فیلترها گرفته می شوند.

آکواریوم انزلی

بخش های مختلف آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم انزلی که با نام آکواریوم فانتستیک انزلی هم شناخته می شود دارای بخش های گوناگونی است که در هریک از آن ها می توانید تجربه های مهیجی را کسب کنید.

بخش آمازون: در این بخش از آکواریوم انزلی ماهی های بومی آمازون مانند اسکار ماهی، سفره ماهی آب شیرین، طوطی ماهی و... نگهداری می شوند. همچنین شما می توانید در این قسمت ماهی های دریاچه مالاوی آفریقا و ماهی های زینتی مناطق جنوب شرقی آسیا را نیز مشاهده کنید. این بخش از آکواریوم انزلی به سبک جنگل های آمازون دکوراسیون شده است و همان حس و حال را برای افراد تداعی می کند.

بخش خلیج فارس: این قسمت از یک سالن بزرگ شامل آکواریوم های گوناگونی از انواع ماهی های خلیج فارس تشکیل شده است و محیط زیبا و مناسبی برای گرفتن عکس های دسته جمعی می باشد.

بخش دریای خزر: این آکواریوم به ماهی های دریای خزر اختصاص داده شده است. در ضمن خوب است بدانید که بزرگترین ماهی دریای خزر، به نام فیل ماهی یا بلوگا نیز در همین قسمت نگهداری می شود. خاویار این ماهی به عنوان گران قیمت ترین خاویار در دنیا شناخته می شود.

بخش آرواره: این بخش یکی از جالب ترین قسمت های آکواریوم است که در آن می توانید نمونه هایی از آرواره های ماهی های گوناگون از جمله کوسه را مشاهده کنید و از نزدیک اندازه واقعی فک و دندان های ماهی ها را ببینید.

بخش غار دریایی: این قسمت از آکواریوم بندر انزلی شبیه به غار طراحی و دکوراسیون شده است و هنگامی که وارد آن می شوید، خیال می کنید که در یک غار دریایی واقعی قدم می زنید. این بخش دارای بیش از 35 گونه ماهی مختلف از جمله جعبه ماهی و ماهی مورای است.

تونل شیشه ای: بسیاری از افرادی که از این مجموعه بازدید کرده اند، معتقد هستند تونل شیشه ای زیباترین بخش در آکواریوم انزلی است. این تونل که بیش از 40 متر طول دارد با استفاده از تجهیزاتی که از ترکیه وارد شده اند، ساخته شده است و شیشه های 18 سانتی آن از استحکام بالایی برخوردارند. تونل آکواریوم انزلی به عنوان طولانی ترین تونل شیشه ای زیر آب در کشور شناخته می شود. ماهی هایی نظیر ماشه ماهی، راس دم جارویی و سفره ماهی آب شور از جمله ماهی هایی هستند که در این بخش می بینید. تونل شیشه ای آکواریوم بندر انزلی، منظره چشم نواز و بی نظیری از زندگی موجودات آبزی را به نمایش می گذارد و بازدید کنندگان بسیاری را مجذوب زیبایی خود می کند.



بخش پرندگان و خزندگان: در طبقه دوم گونه های مختلفی از پرندگان و خزندگان در معرض دید عموم قرارداده شده اند و افرادی که به این جانوران علاقه مند هستند، از تماشای آن ها لذت می برند. کروکدیل رودخانه نیل یکی از موجودات این بخش است که ابهت و عظمت آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند. همچنین ایگوانا، خزنده گیاهخواری که در آمریکای مرکزی یافت می شود نیز در این قسمت قابل مشاهده می باشد. پرنده هایی مانند طوی کاکادو، مرغ بهشتی بومی آفریقا و طوطی ماکائو بومی آمریکای جنوبی را هم می توانید در این بخش ببینید.

محل غذا دادن به ماهی ها: دراین قمست از آکواریوم انزلی، حوضچه های ویژه ای فراهم شده اند که شما می توانید غذاهای مخصوص کوسه ماهی های بامبو و سفره ماهی ها را به آن ها بدهید. غذا دادن به این ماهی های بامزه برای افراد بسیاری جالب و مهیج است.

بخش های تفریحی آکواریوم انزلی

پس از بازدید از آکواریوم ها و تماشای آبزیان، می توانید به بخش های تفریحی این مجموعه مراجعه کرده و ساعت ها مشغول بازی و سرگرمی شوید. از جمله تفریحات محبوب دراین آکواریوم، بازی های کامپیوتری، سالن بیلیارد و سالن بولینگ هستند که کودکان و نوجوانان از آن ها استقبال زیادی می کنند. همچنین یک شهربازی مجهز با انواع دستگاه های هیجان انگیز و ایمن نیز دراین قسمت وجود دارد که کودکان و نوجوانان می توانند اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند. سینمای چند بعدی و سالن آمفی تئاتر هم از دیگر سرگرمی های موجود در این بخش از آکواریوم انزلی هستند.

آکواریوم بندر انزلی در طبقه بالای خود دارای یک رستوران بین المللی بزرگ است که سرآشپز های ترکیه ای ماهر و با تجربه در آن مشغول به کار هستند و انواع غذاهای ایرانی، غذاهای بین المللی، فست فود ها و سالادها را سرو می کنند. این غذاهای لذیذ و خوشمزه از مواد درجه یک و با کیفیت طبخ شده اند و رضایت هر فردی با هر ذائقه ای را جلب خواهند کرد.

فروشگاه سوغاتی آکواریوم، محصولات مختلفی مثل عروسک، جا کلیدی، خوراکی های دریایی و انواع وسایل دکوری را عرضه می کنند و شما می توانید از این فروشگاه یادگاری های قشنگی را تهیه کنید.

آکواریوم انزلی کجاست؟

آکواریوم انزلی یا آکواریوم فانتستیک از جمله جاذبه های گردشگری استان گیلان محسوب می شود که در منطقه آزاد انزلی احداث گردیده و پذیرای بازدید کنندگانی از سراسر کشور می باشد. این آکواریوم در فاز تجاری-گردشگری منطقه آزاد بندر انزلی قرار گرفته است و در نزدیکی آن می توان مراکز تجاری بزرگی همچون مجتمع تجاری ونوس را مشاهده کرد.



شماره و ساعات کاری آکواریوم انزلی

درب های آکواریوم انزلی همه روزه از ساعت 11 صبح الی 10 شب به روی گردشگران عزیز باز می باشد و شما می توانید با خرید بلیط آکواریوم، ساعت ها در این مجموعه وقت بگذرانید و در کنار خانواده و دوستان خاطرات دلپذیری را رقم بزنید. آکواریوم بندر انزلی معمولا در تعطیلات نوروز و روزهای آخر هفته شلوغ می باشد و ممکن است مجبور شوید دقایقی را منتظر بمانید تا بتوانید وارد مجموعه شوید.

شماره تلفن آکواریوم بندر انزلی: 01334438596

آدرس آکواریوم انزلی

نشانی آکواریوم انزلی: استان گیلان، بندر انزلی، جاده زیبا کنار، منطقه آزاد انزلی، کیلومتر ۵ بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، آکواریوم بندر انزلی

قیمت بلیط آکواریوم انزلی

قیمت بلیط آکواریوم انزلی 86,000 تومان می باشد. همچنین قیمت بلیط برای کودکان 3 تا 12 سال، 62,000 تومان و برای کودکان زیر سه سال رایگان محسوب می شود. هزینه بازدید از این آکواریوم به عنوان اردوی دانش آموزی، 43,000 تومان به ازای هر دانش آموز است.