از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران شهرها و روستاهای رنگارنگی وجود دارد که در دل هرکدام پر است از جاذبه ها و آثار منحصر به فردی که بازدید از هر کدام از آن ها تجربه ای متفاوت و خاطره ای فراموش نشدنی برای گردشگردان رقم میزند. در میان تمام شهرهای محصور شده در زیبایی درست در مرکز ایران، اصفهان در شرق دامنه کوه های سر به فلک کشیده زاگرس به زیباترین شکل آراسته شده است. این شهر که به عنوان مهد هنر در ایران شناخته میشود در طول سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را پذیرایی میکند.




جاذبه های دیدنی اصفهان آنقدر زیاد است که هر قسمت آن را نگاه کنید مجذوب نقش و نگارها خواهید شد به طوری که برای هر طیف علاقه و سلیقه ای اصفهان جاذبه ای برای ارائه دارد. معروف ترین دیدنی اصفهان میدان امام یا نقش جهان است. این میدان که به نوعی نماد از اصفهان بدل شده است مجموعه آثار بی نظیری در جای جای خود دارد. مسجد شیخ لطف الله، سر در قیصریه، عمارت عالی قاپو، مسجد امام (شاه) هر کدام در یکی از چهارگوشه میدان نقش جهان چشم نوازی میکنند. میدان امام اصفهان اولین بنای تاریخی در ایران است که به ثبت سازمان جهانی یونسکو نیز درآمده است.




مسجد شیخ لطف الله که در مدت هجده سال به دستور شاه عباس اول در ضلع شرقی میدان نقش جهان، در مقابل عالی قاپو و همجوار با مسجد شاه بنا شده جزء مکان های تاریخ-مذهبی با ارزشی است که معماری عالی و کاشیکاری های بی نظیر این مسجد باعث جذب گردشگران برای بازدید از آن میشود.





عمارت عالی قاپو از باشکوه ترین بناهای تاریخی در شهر اصفهان است. عالی قاپو که در لغت به سردر یا درگاه بلند تعبیر میشود با کاشیکاری ها و نقاشی های زیبا و باشکوه از جمله مکان هایی است که در سفر به اصفهان باید از آن بازدید کنید.

در بیشتر قسمت های شهر اصفهان بافت تاریخی این شهر در طول این سال ها محفوظ مانده و اگر علاقه دارید در کوچه پس کوچه  هایی که بار خاطرات چند صد سال را با خود دارند قدم بزنید باید بگوییم محله کارلادان، گارماسه، طوقچی و محله لنبان مکانی دنج برای خاطره بازی گردشگران است. در بین خانه های شهر اصفهان  نیز به صورت روزانه در اختیار گردشگران با پرداخت اجاره بها قرار میگیرد.




اگر بخواهیم یکی از عجیب ترین جاذبه های تاریخی در جهان را برایتان مثال بزنیم لازم نیست به راه دوری برویم کافی است تا اصفهان شهر ملقب به نصف جهان خودمان سری بزنیم و به محله کارلادان برویم. نام منارجنبان به گوش اکثر ما ایرانیان آشناست. بنای منار جنبان که به سبک معماری مغولی ساخته شده است که به واسطه شیار عمیقی که در دو مناره آن وجود دارد و با حرکت مناره ها به راحتی ساحتمان به لرزه در می‌آید و فرو هم نمیریزد و آن هم به دلیل پدیده فیزیکی تشدید است که در این عمارت به خوبی قابل مشاهده است.




علاوه بر شهرت اصفهان در جاذبه های تاریخی و گردشگری، این شهر در صنایع دستی و مواد خوراکی نیز شهرت جهانی دارد. شاید پولکی اصفهان را کمتر کسی باشد که از آن نخورده باشد و یا نام بریونی غذای سنتی معروف این شهر را نشنیده باشد. جوز قندی یکی از شیرینی های محلی این منطقه است که یکی از گران قیمت ترین سوغاتی های اصفهان نیز میباشد، جوز قند از یک نوع هلو خشک شده به نام الگ تهیه میشود که به جای مغز آن از گردوی آسیاب شده و خاک قند میگذارند. گز، سوهان عسلی، شیرینی کرکی، شیرینی برنجی، برشتوک، عسل فریدون شهر از دیگر خوراکی های اصفهان است که برای سوغات بردن نیز استفاده میشود. اصفهان مهد هنر مینا کاری در ایران است ظروف مینا کاری شده توسط هنرمندان این شهر آنقدر زیبا و چشم نواز است که توسط گردشگران داخلی و خارجی نیز تحسین میشود و اکثر مسافران از این ظروف به عنوان سوغاتی نیز خریداری میکنند. خاتم کاری هنر زیبا و گرانقیمت، پارچه های قلمکار، کاشی سازی، قلاب دوزی، ملیله کاری و قلم زنی از دیگر صنایع دستی زیبا و معروف اصفهان هستند.




برای اقامت در اصفهان من باب هر سلیقه ای اقامتگاه وجود دارد شاید براتان جالب باشد که بدانید زیباترین هتل خاورمیانه نیز در اصفهان قرار دارد و آن هم هتل مجلل و با معماری سنتی ایرانی عباسی است که نسبتا گران قیمت نیز میباشد. اما هتل ها و هتل آپارتمان های مختلفی در سطح شهر اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران هستند چناچنه مسافری قصد داشته باشد شبی را در ویلایی دربست در اصفهان بگذراند و یا اقدام به اجاره سوئیت و منزل مبله در این شهر اصفهان کند میتواند به راحتی با مراجعه به صفحه اجاره سوئیت در اصفهان سایت رنتی جا بر اساس نیاز و بودجه ی خود بهترین اقامتگاه را بیابد و نسبت به رزرو و اجاره آن اقدام کند همچنین با پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان سایت اجاره ویلا رنتی جا با خیالی راحت از سفر خود لذت ببرد.