بسیاری از افرادی که در شهر تهران زندگی می کنند، ممکن است بارها از شهر کرج گذشته باشند اما هیچ گاه به طور دقیق به این شهر سفر نکرده و هیچ گاه تماشا مناظر فوق العاده آن را تجربه نکرده باشند.

 مردم ایران عموما فکر می کنند که کرج مناظر دیدنی نداشته و مقصد خوبی برای سفر کردن نیست، در حالی که در این شهر با حجم فوق العاده ای از مناظر دیدنی رو به رو هستیم که تماشا آن برای هر کسی که علاقه مند به ایران گردی است، امری لازم و ضروری است. گستره جاذبه های دیدنی کرج به قدری است که برای هر شخصی با هر سلیقه ای، مکانی برای تفریح وجود داشته و دست گردشگران برای این کار باز است.


جاذبه های دیدنی تهران تا کرج کردان


همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد برای گردش و تفریح، تنها شهر کرج را انتخاب کنند و به هیچ عنوان به گزینه های دیگر حتی فکر هم نکنند. اگر تا به حال با جاذبه های دیدنی کرج آشنا نشده اید، وقت آن رسیده تا با ما همراه شوید و نگاهی دقیق به این شهر بسیار زیبا انداخته و جاذبه های دیدنی آن را بررسی کنیم. برای آشنایی با شهر کرج و جاذبه های گردشگری آن با ما همراه باشید.

کردان کجاست؟

کردان کرج منطقه ای بسیار خوش آب و هوا و سرسبز است که امروزه تبدیل به مقصد تفریحی برای تهرانی ها در آخر هفته شده است. این منطقه بسیار زیبا پر از باغ های بزرگ است و در کردان خبری از هیاهو شهر تهران نیست.

همین مسئله سبب شده تا بسیاری از افراد، برای آخر هفته های خود روستای کردان را انتخاب کرده و به آن سفر کنند. روستای کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز واقع شده است. این روستای بسیار زیبا در فاصله 25 کیلومتری شهر کرج و در فاصله 65 کیلومتری شمال غرب تهران قرار گرفته است. فاصله روستای کردان تا هشتگرد 15 و با کوهسار 5 کیلومتر است. طبق آخرین بررسی های صورت گرفته، مساحت منطقه مسکونی روستای کردان برابر با 104 کیلومتر مربع است.

جاذبه های گردشگری کردان

موقعیت جذاب روستای کردان باعث شده تا تهرانی ها این روستا را به عنوان مقصد همیشگی خود برای تفریح انتخاب کنند. از شهر تهران و از مسیر آزاد راه کرج-قزوین می توان با طی کردن 20 کیلومتر به تابلو خروجی که به روستای کردان اشاره می کند برخورد.


کردان


علاوه بر موقعیت این روستا، در کردان شاهد انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی هستیم. یکی از بناهای تاریخی این روستا، برج مقبره کردان است که یک برج آجری در فاصله 800 متری این روستا است. قدمت این برج بسیار زیبا به دوران سلجوقیان باز می گردد.

در دو کیلومتری کردان می توانید پل قدیمی به اسم بانو صحرا کردان را مشاهده کنید که قدمت آن به دوره صفوی باز می گردد.

فارغ از موارد گفته شده، کردان یک رودخانه بسیار زیبا هم دارد که از ارتفاعات کهار سرچشمه گرفته و از شمال شرقی به جنوب غربی جاری می شود. رودخانه کردان در طول مسیر خود از ساوجبلاغ و نظر آباد عبور می کند و در روستای نجم‌ آباد وارد رودخانه شور شده و به این رودخانه می پیوندد.

شما می توانید در این روستای بسیار زیبا تفریحات مختلفی نظیر شنا، فوتبال، سوار کاری، والیبال، بسکتبال، پاراگلایدر و کوه نوری را تجربه کنید.

در کردان شب را کجا بمانیم؟

یکی از مشکلات تهرانی ها در هنگام سفر به کردان، نداشتن مکانی برای اقامت است. خوشبختانه امروزه این مشکل برطرف شده است و افرادی که علاقه مند هستند تا به روستای کردان سفر کنند، می توانند به راحتی ویلا مورد نظر خود را در این روستا اجاره کنند.

به دلیل موقعیت خاص روستای کردان، بسیاری از تهرانی ها سرمایه خود را به این روستا آورده و در آن با خرید زمین و ساخت ویلا سرمایه گذاری کرده اند. ویلاهای خالی روستای کردان در طول سال بسیار زیاد است و به همین دلیل عموم افراد ترجیح می دهند تا ویلاهای خود را در کردان به گردشگران و مسافران اجاره دهند تا با این کار کسب درآمد کنند.

مزیت ویلاهای این منطقه امکانات بسیار زیاد آنها می باشد. شما می توانید هر نوع ویلاهایی که علاقه مند هستید را در کردان مشاهده کرده و آن را رزرو کنید. مزیت دیگر ویلاهای این منطقه، قیمت مقرون به صرفه آن ها است که به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید با پرداخت هزینه بسیار کمی، یک ویلا فوق العاده زیبا را در روستای کردان اجاره کرده و از اقامت  خود در اجاره ویلا در کردان لذت برید.

طالقان منطقه ای برای پیک نیک های آخر هفته ای

طالقان یکی از شهرهای بسیار زیبا و خاص در استان البرز است که یکی از مقاصد گردشگری در کشور به حساب می آید. طالقان یک منطقه ییلاقی در بین کوه های البرز است و ناحیه ای مملو از جاذبه های تاریخی و طبیعی محسوب می شود.

یکی از ویژگی های بسیار مهم طالقان، حیات وحش فوق العاده این منطقه است. شما در این شهر می توانید انواع گونه های جانوری و پوشش های گیاهی را مشاهده کنید. در طالقان به راحتی می توانید انواع خرگوش، کفتار، گراز، خرس، عقاب، شغال، گرگ، کبک، قوش و... را مشاهده کنید و از سوی دیگر در این منطقه انواع پوشش گیاهی شامل گردو، زیتون، زرشک، بادام، سیب، گیلاس، گلابی، چنار، ریواس، کاسنی، آویشن نیز وجود دارد.


طالقان


برای سفر به منطقه طالقان می توانید به کرج رفته و سپس در مسیر آزاد راه کرج-قزوین، بعد از گذر از آبیک، به جاده فرعی منتهی به طالقان رفته و وارد این منطقه شوید.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری طالقان که می توان از آن ها دیدن کرد، می توان به کتیبه گردنه عسلک، روستای میر، کوه های طالقان، روستا اورازان و آبشار زیبای آن، ارژنگ قلعه، امامزاده هارون، سد و دریاچه طالقان و... اشاره کرد.

بازدید از هر یک از این مناطق، می تواند یک روز شما را به خود اختصاص دهد، به همین دلیل سفر به این منطقه تنوع بالایی داشته و به هیچ عنوان برای شما تکراری نمی شود. طالقان یکی از بهترین انتخاب ها برای آخر هفته است تا بتوانید لحظات فوق العاده ای را در آن تجربه کنید.

شهریار منطقه سرسبز حاشیه تهران

شهریار یکی از مناطق سرسبز حاشیه تهران است که مقصد بسیاری از تهرانی ها در آخر هفته می باشد. فاصله کم این منطقه با تهران و باغ ها و ویلاهای زیبای منطقه شهریار، باعث شده تا این بخش تبدیل به یکی از پر بازدید ترین مناطق حاشیه تهران لقب گیرد.


شهریار


بسیاری از تهرانی ها برای برگزاری مراسمات خود، به سراغ شهریار آمده و باغ ها و ویلاهای این منطقه را انتخاب می کنند تا در آن جشن های خود را برگزار کنند. فارغ از این ویژگی شهریار، در این منطقه شاهد آثار گردشگری بسیار زیبایی نیز هستیم که از مهم ترین این آثار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخت رسم: یک اثر باستانی که در دوران ساسانی آتشکده بوده و در 20 کیلومتری غرب شهریار واقع شده است.

تپه جوقین: یکی از آثار دیدنی شهریار، تپه جوقین است که در دوران ساسانیان ساخته شده است و امروزه از آن به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین بناهای خشتی موجود در منطقه یاد می کنند.

امامزاده بی بی سکینه: امامزاده بی بی سکینه دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است و مقبره ایشان در 40 کیلومتری غرب شهریار قرار دارد.

با مراجعه به اجاره ویلا در اطراف تهران می توانید ویلای مدنظر خود را رزرو کنید.

لواسان تهران

یکی از مناطق بسیار زیبا شهر تهران، لواسان است. این منطقه از شهرهای شمیرانات بوده و مرکز بخش لواسان می باشد. لواسان یکی از دره های ییلاقی شهر تهران است که بسیار خوش آب و هوا بوده و در دامنه جنوبی کوه های البرز قرار دارد.

چشم اندازهای بسیار زیبا این منطقه و وجود رودخانه جاجرود و دریاچه و سد لتیان، سبب شده تا این منطقه از جاذبه های طبیعی فوق العاده ای برخوردار شود. از نظر موقعیت جغرافیایی، لواسان در 11 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است. شما می توانید از اتوبان بابایی به سمت لواسان حرکت کرده و در 7 کیلومتری آن، به این منطقه دسترسی پیدا کنید.


لواسان


از مهم ترین دیدنی های لواسان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آرامگاه امام زاده اسماعیل

غار خمیره تهران

تکیه سرده برگ جهان

آبشار ناران

آبشار بزرگ جهان

قلعه دختر

آبشار کفترلو

دیدن هر یک از این آثار، می تواند شما را با بخش های مختلفی از تاریخ و فرهنگ مردم لواسان آشنا کند. اگر علاقه مند هستید تا سری به تاریخ و سبک زندگی گذشتگان بزنید، می توانید به لواسان سفر کرده و در این منطقه زیبا، گذشته را به بهترین شکل ممکن مرور کنید.

باستی هیلز

یکی از مناطق فوق العاده لاکچری و خاص در شهر لواسان، شهرک باستی هیلز است که به بورلی هیلز نیز شهرت دارد. وجود ساخت و سازهای مختلف سبب شده تا شهرک باستی هیلز به یکی از لاکچری ترین بخش های ایران تبدیل شود.

ویلاهای خاص و زیبای بی حد و حصر این منطقه، باستی هیلز را تبدیل به گران ترین شهرک ایران کرده است به طوری که قیمت یک ویلا در این شهرک خصوصی از 30 میلیارد شروع می شود. دیوار کشی دور این منطقه سبب شده تا اجازه ورود به این شهرک تنها به افرادی که در این منطقه ویلا دارند، داده شود و مردم عادی نتوانند به این شهرک خاص وارد شوند.

قیمت اجاره ویلا روزانه در لواسان

اگر قصد سفر به لواسان را دارید اما از قیمت اجاره ویلا روزانه در لواسان اطلاع زیادی نداید پیشنهاد می کنیم در این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات پایه ای در این زمینه به شما عزیزان ارائه نماییم.

ویژگی خاص لواسان ویلاهای آن است، به همین دلیل شما می توانید به راحتی یک ویلا با کیفیت و درجه یک را در این منطقه اجاره کنید. ویلاهایی که در منطقه لواسان وجود دارند تماما لاکچری و خاص بوده و از سوی دیگر، قیمت اجاره این ویلاها مقرون به صرفه است و شما می توانید با هزینه بسیار کمی، در یک ویلا زیبا در لواسان اقامت داشته باشید.

اگر بخواهیم بازه ای برای قیمت اجاره ویلا در لواسان مشخص کنیم باید گفت که شما می توانید از شبی 400 هزار تومان تا شبی 5 میلیون تومان در لواسان ویلا برای اجاره پیدا کنید و این به بودجه شما باز می گردد که قصد دارید تا با چه قیمتی ویلا اجاره کنید.

دماوند، مرز تهران و مازندران

دماوند که در 74 کیلومتری شرق تهران قرار دارد، یکی از مناطق جذاب و خاص اطراف شهر تهران است. این شهر با آب و هوای معتدل خود و وجود جاذبه های دیدنی بسیار زیاد، مقصد فوق العاده ای برای گردشگران است. این شهر تاریخچه بسیار غنی داشته و برای افرادی که علاقه مند به تاریخ هستند، یک مکان خاص به حساب می آید.


دماوند


فاصله دماوند تا شهر تهران تنها نیم ساعت است و شما می توانید خیلی سریع وارد این منطقه جذاب شوید و با اجاره ویلا در دماوند نیز در این منطقه اقامت داشته باشید. از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه دماوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قله دماوند

قله دماوند که بلندترین قله ایران است، با ارتفاع 5610 متری خود، یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مناطق ایران به حساب می آید. در ادبیات کشور ما نیز دماوند جایگاه ویژه ای داشته و نماد ملی و مظهر پایداری است. اگر علاقه مند به کوه نوردی هستید، می توانید راهی دماوند شده و به بلندترین کوه ایران صعود کنید.

دریاچه تار و هویر

دو دریاچه تار و هویر، از دیدنی های منطقه دماوند هستند. برای افرادی که عاشق ماهی گیری هستند، این منطقه فوق العاده است. شما می توانید در کنار این دو دریاچه چادر زده و کمپینگ خود را برقرار کنید.

چشمه اعلا

یکی از ناب ترین و جذاب ترین بخش های دماوند، چشمه اعلا است که در فصل تابستان یکی از پر بازدید ترین بخش های این منطقه به حساب می آید. در تمامی روزهای سال، مردم بسیار زیادی از شهر تهران به این منطقه می آیند تا با دور شدن از فضای پر هیاهو شهری، لحظات آرامش بخشی را در این منطقه تجربه کنند.

برج شیخ شبلی

برج شیخ شبلی یکی از جاذبه های تاریخی منطقه دماوند است که به دوره سلجوقی باز می گردد. معماری خاص و هشت ضلعی این بنا باعث شده تا برج شیخ شبلی یکی از جذاب ترین مناطق دماوند لقب گیرد.


قله دماوند


اسکی با دوغ آبعلی

یکی دیگر از مناطق بسیار خاص تهران، آبعلی است. این منطقه به دو چیز مشهور است، دوغ و اسکی! اگر به هر یک از این دو علاقه مند هستید، آبعلی بهترین مکان برای تفریح شما به حساب می آید. اگر دوست دارید تا در تمامی سال، ورزش هیجان انگیز اسکی را تجربه کنید، به هیچ عنوان آبعلی و پیست اسکی آن را از دست ندهید.