با توجه به رشد قیمت ‌ها و افزایش هزینه ‌های سفر، داشتن یک سفر ارزان قیمت و اقتصادی کار بسیار سختی است، به همین دلیل امروزه نمی ‌توان مثل گذشته سفرهای ارزان قیمتی را تجربه کرد. با این حال هنوز هم روش های مختلفی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید سفر ارزان قیمت و اقتصادی را تجربه کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش هایی که می ‌توانند به شما کمک کنند تا سفر مقرون به صرفه داشته باشید آشنا کرده و هر یک از این روش ها را به شما توضیح دهیم، پس با ما تا انتها همراه باشید.


برای داشتن سفر ارزان چه کنیم


محل اقامت خود را ارزان رزرو کنید

اگر بخواهیم بخش های مختلف سفر که می تواند هزینه های شما را تغییر دهند را بررسی کرده و آن ها را لیست کنیم، یکی از مهم ترین هزینه ها در طول سفر مربوط به محل اقامت است. شما می ‌توانید در شهرهای مختلف در مکان های گوناگونی برای اقامت مستقر شوید.

انتخاب اکثر افراد، هتل ها و مسافرخانه ها هستند؛ زیرا کیفیت این دسته از محل های اقامت بالا بوده و افراد می‌توانند به نحو احسن در این مکان ها اسکان داشته باشند، اما باید به این موضوع توجه داشت که رزرو هتل و مسافرخانه، هزینه بسیار زیادی دارد و می ‌تواند سفر شما را از حالت اقتصادی خود خارج کرده و هزینه ‌های زیادی برای شما به وجود آورد.

دسته دیگری از محل های اقامت که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد، استفاده از اقامتگاه های غیر هتلی است. در حال حاضر می توانید افراد بسیار زیادی را پیدا کنید که خانه ها و سوئیت های شان را به گردشگران اجاره می‌ دهند و از این راه کسب درآمد می ‌کنند. اقامت در این خانه‌ ها و سوئیت ها می تواند هزینه های شما را کاهش داده و سفرتان را اقتصادی کنند.


برای داشتن سفر ارزان چه کنیم


موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فارغ از آن که هتل ها و یا اقامتگاه های غیر هتلی را برای اسکان خود انتخاب می کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر فرآیند رزرو محل اقامت خود را به صورت آنلاین انجام دهید، می توانید هزینه های خود را کاهش دهید، زیرا اکثر هتل ها و اقامتگاه های غیر هتلی برای افرادی که فرآیند رزرواسیون را به شکل اینترنتی و آنلاین و از طریق سایت های اینترنتی رزو هتل و اقامتگاه های غیر هتلی انجام می‌ دهند، تخفیفات بسیار زیادی را در نظر می ‌گیرند و همین موضوع می ‌تواند به کاهش هزینه های شما کمک کند. و حتی میتوانید به جای اجاره ویلا برای اقامت از دیگر واحدهای اقامتی غیرهتلی در مقصد استفاده کنید چرا که عمدتا ویلاهای از اجاره بهای بیشتری برخوردار هستند.

سفر با خودرو شخصی را تجربه کنید

حمل و نقل پارامتر دیگری است که می تواند هزینه های مختلفی را برای شما به وجود آورد. برای این که بتوانید به شهرهای مختلف سفر کنید؛ می توانید از هواپیما؛ قطار؛ اتوبوس و یا خودروی شخصی استفاده کنید.

استفاده از قطار، هواپیما و اتوبوس هزینه بیشتری نسبت به سفر با خودروی شخصی دارد، شما می توانید با خودرو شخصی خود به شهرهای مختلف سفر کنید تا هزینه های حمل و نقل آن را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

استفاده از خودرو شخصی برای سفر به شهرهای مختلف مزیت های دیگری نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به این مسئله اشاره کرد که شما می توانید در شهر مقصد نیز به سرعت به مکان‌ های مختلف رفته و هزینه ‌های حمل و نقل درون شهری خود را نیز کم کنید. با این کار می توانید سفر اقتصادی و مقرون به صرفه ای داشته باشید.


سفر با خودرو شخصی را تجربه کنید


سفر در روزهای غیر تعطیل و کم گردشگر داشته باشید

زمانی که برای سفر خود انتخاب می کنید نیز می‌ تواند هزینه ‌های سفرتان را افزایش یا کاهش دهد. به عنوان مثال بسیاری از شهرهایی که مهم ترین منبع درآمدشان از راه جذب گردشگر است، در برخی از فصول سال گردشگران بسیار کمی دارند و در میان توریست های حرفه ای، از این ماه ها به عنوان زمان های مناسب و اقتصادی برای سفر به این شهر ها یاد می شود.

شما می توانید در این زمان ها به شهر مورد نظر خود سفر کرده و سفر ارزان قیمتی داشته باشید. در زمان های کم گردشگر، هزینه ‌ها در شهرها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌ کند، هتل ها با قیمت پایینی سوئیت های خود را ارئه می دهند، تاکسی ها با قیمت کمتری کار می‌ کنند و حتی جاذبه های گردشگری و توریستی نیز ورودی کمتری خواهند داشت.

از سوی دیگر، روزهای غیر تعطیل نیز زمان مناسبی برای سفرهای اقتصادی است، زیرا در این روزها نیز گردشگران کمی در شهرها وجود دارد و فعالین اقتصادی در شهرها مجبور هستند تا با کاهش قیمت‌ های خود اقدام به جذب گردشگر کنند.

غذا را خودتان درست کنید

شاید این موضوع برای خانم‌ ها ناراحت‌ کننده باشد که در طول سفر نیز آشپزی کنند، اما باید به این موضوع اشاره کرد که هزینه صرف غذا در رستوران ها بسیار بالا بوده و همین موضوع می‌ تواند سفر شما را از حالت اقتصادی خود خارج کند. اگر فرآیند پخت غذا توسط شما و در هنگام سفر صورت گیرد، می ‌توانید شاهد کاهش هزینه های خود باشید.

اگر فرآیند پخت غذا را در طول سفر خودتان انجام دهید، می توانید مواد اولیه را با قیمت بسیار کمی خریداری کرده و غذای مورد نظرتان را با قیمت بسیار پایینی به نسبت رستوران ها درست کنید. این روش نیز می تواند هزینه های سفر شما را کاهش داده و سفر ارزان قیمتی را برای تان به وجود آورد.


برای داشتن سفر ارزان چه کنیم


حرف آخر

در این مطلب شما را با مهم ترین و بهترین روش ها برای داشتن یک سفر ارزان قیمت و اقتصادی آشنا کردیم. شما می توانید با توجه به نکات گفته شده هزینه های سفر خود را کاهش داده و در دورانی که بسیاری از افراد به دلیل افزایش هزینه ها، سفر کردن را از برنامه خود حذف کرده و یا آن را به طرز چشمگیری کاهش داده اند، شما همچنان می توانید سفرهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه داشته باشید. افرادی که عاشق سفر و گردشگری هستند، می ‌توانند با کمک روش های گفته شده همچنان به سفر مشغول باشند و لحظات فوق ‌العاده ‌ای را تجربه کنند.

نکات گفته شده تنها مختص به سفرهای داخلی نبوده و حتی شما می توانید برخی از این روش ‌ها را در سفرهای خارجی نیز در نظر بگیرید تا بتوانید سفرهای خارج از کشور تان را نیز مقرون به صرفه و اقتصادی کنید.