بی شک یکی از مهم ترین و زیباترین اتفاقات زندگی هر فردی ازدواج است. حال که دست به دست هم داده اید و به هم دیگر قول داده اید تا آخر عمر کنار هم زندگی کنید باید به فکر شروع یک سفر هیجان انگیز هم باشید. اولین سفری که قرار است با هم آغاز کنید مهم ترین و خاطره انگیز ترین سفر زندگی تان خواهد بود. سال ها بعد که کنار هم آلبوم عکس هایتان را ورق می زنید بی شک دلتان برای ماه عسل رویایی که با هم داشتید، جاهایی که برای اولین بار کنار هم قدم زدید و غذاهایی که برای اولین بار با هم خوردید تنگ می شود.

برای اینکه بتوانید یک ماه عسل خاطره انگیز و به یاد ماندنی داشته باشید باید مکان مناسبی را انتخاب کنید. شاید دوست داشته باشید به شمال سفر کنید و عاشقانه کنار دریا قدم بزنید.

شاید هم می خواهید با همسرتان بوی نارنج های تازه را در شیراز استشمام کنید. اگر هم عاشق جنوب هستید ممکن است بخواهید کیش را وجب به وجب در کنار عشق اول و آخر زندگی تان کاوش کنید و حتی شاید بخواهید به جای اقامت در یک هتل معمولی با اجاره ویلا برای چند روز در مقصدی مشخص روزهای شیرینی را تجربه کنید . در این مقاله قصد داریم مکان هایی را به شما معرفی کنیم که می توانند ماه عسلی زیبا و جذاب برایتان بسازند.


ماه عسل به کجا برویم


شیراز شهری برای عاشقان

تا به حال به شهر شیراز سفر کرده اید؟

حتی اگر سری به این شهر نزده باشید به طور حتم آوازه بهار نارنج هایش را در فصل بهار شنیده اید. حالا که تصمیم گرفته اید یک ماه عسل به یاد ماندنی داشته باشید شهر شیراز به عنوان شهر شعر و ادب می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. این شهر یکی از بهترین و البته محبوب ترین شهرهای گردشگری ایران محسوب می شود و به دلیل میزبانی از اماکن تاریخی و فرهنگی متعدد شهره عام و خاص است. چه چیز بهتر از قدم زدن های عاشقانه در مقبره حافظ، سعدی و بازدید از تخت جمشید می تواند باشد؟

شیراز را شهر شب نشینی ها هم می دانند. اگر دوست دارید اوقات بیشتری را کنار همسرتان بگذرانید بی شک شیراز بهترین مکان برای شب گردی هایتان خواهد بود. در هر وقت از شبانه روز که خواستید می توانید به کافه ها و رستوران های این شهر سر بزنید و از زیبایی هایش به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. به یاد داشته باشید که این شهر میزبان هتل ها و سوئیت های مختلفی است که از قبل می توانید یکی از آن ها را رزرو کنید.


شیراز


کیش و خاطراتی که فراموش نخواهید کرد

مگر می شود صحبت از ماه عسل کرد و اشاره ای به کیش نداشت؟

از هر زوج ایرانی که بپرسید خاطره ای از کیش و زیبایی های بی نظیرش دارد. این جزیره در فصل های سرد سال هم میزبان زوج های متعددی است که برای گذراندن بهترین اوقات دو نفره شان به آن سفر کرده اند. علاوه بر آب و هوای عالی که در این جزیره می توانید از نزدیک لمس کنید جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی متعددی در این ناحیه وجود دارد و همین امر باعث می شود بهترین نقطه برای ماه عسل باشد. جاذبه های متعددی همچون خانه بومیان، جزیره هندورابی، ساحل مرجانی، شهر زیرزمینی کاریز، اسکله تفریحی کیش در این جزیره وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند برای هر زوجی یک خاطره ناب و به یاد ماندنی باشد. حالا که سفر به کیش را انتخاب کرده اید قیمت هتل ها و سوئیت هایش را از قبل جویا شوید و ببینید در کدام یک از هتل هایش قرار است روز و شب ‌تان را بگذرانید.


کیش


مشهد شهری برای عاشقان دلداده

خیلی ها برای آغاز زندگی مشترک شان مشهد را انتخاب می کنند. دلایل بسیار زیادی برای این انتخاب وجود دارد. مشهد یک شهر مذهبی محسوب می شود و خیلی از زوج ها دوست دارند اولین روزهای زندگی عاشقانه شان را کنار مرقد امام رضا آغاز کنند و یک سفر خاطره انگیز از مشهد برای خود رقم بزنند. علاوه بر این، جاذبه های تاریخی و گردشگری مختلفی هم در مشهد جلوه گری می کند و همین امر موجب می شود بهترین مکان برای زوج هایی باشد که قرار است زندگی را در کنار هم آغاز کنند. بعد از اینکه عزمتان را جزم کردید و تصمیم گرفتید به مشهد سفر کنید، باید یک موضوع مهم را مدنظر داشته باشید. شما که نمی توانید عزم سفر کنید و به فکر مکان اقامتتان نباشید. برای اقامت در مشهد گزینه های مختلفی هست که هر کس بر حسب نیازی که دارد می تواند یکی از این گزینه ها را انتخاب کند. برخی ها دوست دارند در هتل های چند ستاره اقامت داشته باشند و بعضی ها ترجیح می دهند سوئیت هایی را برای ماندن انتخاب کنند که حال و هوای خانه را بیشتر در آن ها تداعی می کند و حس راحتی و امنیت به آن ها دست می دهدعلاوه بر انتخاب محل اقامت بهتر است از قبل نقشه ای برای گردش هایتان هم داشته باشید. بازدید از شاندیز، کوه سنگی، پارک طبیعی هفت حوض، پارک وکیل آباد، باغ گیاه ‌شناسی، طرقبه نیز می تواند بهترین خاطرات عمرتان را رقم بزند. اگر اهل هیجان هستید و دوست دارید در کنار همسرتان یک شب ترسناک اما جذاب را داشته باشید سری به جنگل جیغ مشهد بزنید.


مشهد


اصفهان شهر محبوب عروس و دامادها

نوبتی هم که باشد نوبت به اصفهان نصف جهان می رسد. اصفهان به دلیل میزبانی از اماکن تاریخی و فرهنگی مختلف یکی از مقاصد محبوب زوج های ایرانی برای ماه عسل محسوب می شود.

زمانی که عاشقانه کنار سی و سه پل قدم می زنید، عالی قاپو را از نزدیک می بینید و عکس های جذاب در کنارش می گیرید، مسجد شیخ لطف الله را هم کنار عشق زندگی تان کاوش می کنید و بازارهای سنتی را با همسرتان می گردید و سوغاتی های ناب می خرید، حتما این شهر برایتان بسیار خاطره انگیز خواهد بود.


اصفهان


شهر اصفهان هتل های لوکس و سنتی مختلفی هم در خود دارد که اقامت در آن ها می تواند برایتان بسیار جذاب باشد. قبل از اینکه بار و بندیل سفرتان را ببندید و خودتان را برای ماه عسلی زیبا و شگفت انگیز آماده کنید حتما هتل ها و اقامت گاه های این شهر را بررسی کنید و ببینید کدام یک از این اقامتگاه ها می تواند تجربه سفرتان را تکمیل کند.