برخی ها فکر می کنند سفر کردن تنها در فصل بهار و تابستان امکان پذیر است. اما بهتر است بدانید که در فصل های پاییز و زمستان نیز مکان های دیدنی در کشور ما کم نیستند که می توان چند روز از این فصل ها را با اوقاتی خوش در آنها سپری کرد. برخی ها در این فواصل به دنبال مناطق سردسیر برای تفریحات برفی هستند. اما برخی دیگر دوست دارند به جایی سفر کنند که آب و هوای معتدل و بهاری داشته باشد. برای این کار تنها کافی است به جای رفتن به شمال کشور به سمت جنوب حرکت و یک سفر متفاوت و هیجان انگیزی را تجربه کنید.

فصل پاییز و زمستان در برخی مناطق زیبایی‌ های خاص خودش را دارد؛ به گونه ‌ای که حتی در این فصل ها با گردشگران بیشتری رو به رو هستند. پس اگر می خواهید با مناطق زیبا و گردشگری مناسب فصل پاییز و زمستان آشنا شوید با ما در این مقاله همراه باشید.


 بهترین مقصد سفر در پاییز


جزایر بهاری ایران در پاییز

اگر در فصل زمستان و پاییز هوس هوای بهاری می کنید فرصت خوبی خواهید داشت تا به جنوب کشور سفر کنید. در فصل های پاییز و زمستان، شهرهای جنوبی دارای آب و هوای معتدل و خنکی هستند و بهترین زمان برای سفر آن هاست و همین موضوع باعث شده تا علاقه مندان زیادی مقصد سفر خود را جزایر جنوب ایران در نظر بگیرند.

جزیره کیش، جزیره قشم و هنگام سه جزیره بسیار دوست داشتنی و پرطرفدار از دید گردشگران داخلی و خارجی هستند که معمولاً در فصل های پاییز و زمستان با وجود اینکه از آب و هوای مطلوبی برخوردار هستند از نظر گردشگری خلوت‌ تر از دیگر فصل ها هستند. این موقعیت در فصل پاییز و زمستان برای علاقه مندان ایجاد می شود تا در صورتی که مایلند تا در هنگام سفر به این جزایر با شلوغی کمتری رو به رو شوند برنامه سفر خود را برای این فصول در نظر بگیرند. ‌این جزایر کاملاً توریستی بوده و سواحل آنها نسبت به دریای خزر بسیار متفاوت تر خواهد بود. در این دو جزیره تفریحات دریایی و ساحلی بسیار زیادی وجود دارد که کمک می کند شما اوقات خوشی را در بگذرانید و روزهای متفاوتی را تجربه کنید. اگر به کیش رفتید اصلا نگران محل و اسکان و گرانی هتل های این جزیره تفریحی نباشید که به راحتی میتوانید اقدام به اجاره سوئیت در کیش کنید

جاذبه های معروف جزایر جنوبی ایران

از جاذبه های کیش می توان به کشتی یونانی، پارک دلفین ها، پارک ساحلی مرجان، کلبه هور، اسکله تفریحی کیش و... اشاره کرد که این مکان ها همگی جز معروف ترین جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آیند. همچنین از جاذبه های قشم میتوان اشاره ای به دره ستارگان قشم یکی از جاهای دیدنی و پر رمز و راز این جزیره محسوب میشود کنیم بومیان این منطقه بر این عقیده هستند، بر اثر افتادن ستاره ای بر روی زمین این منطقه، چنین شکلی به خود گرفته است. دره ستارگان از ستون های بلندی با اشکال مختلف و پیچ در پیچ تشکیل شده که وزش باد در میان این ستون ها صداهای ترسناکی ایجاد می کند. اهالی این منطقه بر این باور هستند این صداها، صدای جن ها و ارواح سرگردان است که در این منطقه می پیچد. تماشای شنای دلفین ها نیز از جمله جاذبه های گردشگری جزیره هنگام است. کمتری کسی را می توان یافت با وجود سفر به این جزیره، فرصت دیدن شنای دلفین ها را از دست بدهد.


جزایر جنوبی ایران


لاهیجان مقصد رنگارنگ پاییزی

لاهیجان یکی از زیبا ترین شهرهای شمال کشور است که در کنار داشتن جاذبه ‌های طبیعی، جاذبه‌ های تاریخی زیادی نیز دارد. این شهر به شهر چای و ابریشم نیز معروف است. مهم ترین جاذبه های لاهیجان بام سبز زیبا، شیطان کوه و تالاب سوستان است. لاهیجان به دلیل زیبایی شگفت انگیزی که در دل خود جای داده است، گردشگران زیادی را وسوسه می کند که برای دیدن این زیبایی ها به این شهر سفر کنند. این شهر در فصل پاییز لباس رنگی به تن می‌کند و با داشتن آب و هوای بسیار دلپذیر و مطلوب بهترین گزینه برای سفر در پاییز است که میتوایند برای اقامت در لاهیجان اقدام به اجاره ویلا در شمال کنید.

یکی از جاذبه های معروف لاهیجان تالاب سوسنگان است که در نزدیکی این شهر قرار دارد. این تالاب زیبایی چشم نوازی دارد که گویی تکه ای از بهشت بر روی زمین قرار گرفته است. این تالاب در فصل‌های پاییز و زمستان لبریز از آب شیرین است و همچنین پذیرای پرندگان و آبزیان گوناگونی است. اگر به لاهیجان سفر کردید، حتماً از تالاب سوستان دیدن کنید.


لاهیجان


شیطان کوه یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر لاهیجان است که در گذشته های دور این منطقه به نام شاه نشین کوه شناخته می شد. رو به روی این کوه یک دریاچه مصنوعی ساخته شده که قبل ها برکه ای به اندازه ۷۰ متر به جای آن وجود داشت‌. در دریاچه مصنوعی، جزایر بسیار کوچکی قرار گرفته که بر روی این جزایر ساختمان های کوچکی ساخته شده و زیبایی شیطان کوه را دوچندان کرده است.

ناهارخوران هزار رنگ را در پاییز نظاره کنید

ناهارخوران در استان گلستان قرار دارد و یکی از جاذبه های شهر گرگان است. این جنگل در فصل پاییز مملو از رنگ های متنوع با زیبایی بسیار خیره کننده است. قدمت این جنگل به چهار میلیون سال پیش باز می گردد و جز جنگل های هیرکانی است. موقعیت مکانی خوب آن باعث شده از هوای لذت بخش و مطلوبی برخوردار باشد. اگر به استان گلستان سفر کردید حتماً برای دیدن جنگل ناهارخوران برنامه داشته باشید و یک روز خوش و خاطره انگیز را در کنار خانواده در این جنگل زیبا و دوست داشتنی بگذرانید. ناهارخوران تنها یک جنگل نیست، بلکه امکانات تفریحی و دیدنی زیادی از جمله آبشار مصنوعی دارد که به زیبایی این جنگل جلوه دیگری می بخشد. همچنین می توانید در دل این جنگل پا گذارید و به دیدن رودخانه زیارت بروید و از طراوت این رودخانه در کنار طبیعت دوست داشتنی جنگل لذت ببرید.


ناهارخوران


اگر کمی حوصله داشته و یا به ماجرای جویی علاقه مند باشید می توانید در دل جنگل چشمه های معروف مانند سفید چشمه را پیدا کنید. اما اگر علاقه مند به کوهپیمایی و پیاده ‌روی هستید، در جنگل ناهارخوران ارتفاعات مناسبی به جهت کوهنوردی نیز وجود دارد. این ارتفاعات با داشتن پله های سنگی دسترسی به قسمت های بالاتر را برای شما ممکن می کند. یکی از ارتفاعات معروف پارک ناهارخوران تپه باباطاهر است که از بالای آن می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از جنگل ناهارخوران را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. جنگل النگدره یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر گرگان که در کنار بلوار ناهارخوران قرار گرفته است و زیبایی آن دست کمی از پلنگ دره شیرگاه واقع در استان مازندران ندارد. رودخانه قلاشی تقریباً از وسط آن می گذرد. علاوه بر رودخانه وجود سه چشمه نیز از زیبایی های جنگل النگدره است. این جنگل با زیبایی های دوست‌ داشتنی اش و درختان سر به فلک کشیده می تواند مقصد تفریحی شما در فصل پاییز باشد. اگر در پاییز به گرگان همیشه زیبا سفر کردید برای اقامت خود و همسفرانتان به راحتی می توانید اقدام به اجاره ویلا در گرگان کنید.

کلام آخر

هر کدام از فصل های خداوند زیبایی خاص خودش را دارد و به طبیعت جلوه های گوناگونی می بخشد. حال امیدواریم با معرفی جاهای دیدنی کشور انتخاب مقصد سفر در فصل‌های پاییز و زمستان را برای شما راحت تر کرده باشیم و در صورتی قصد دارید تا در این فصول به مناطق گردشگری ایران سفر کنید بتوانید به راحتی نسبت به انتخاب مقصد سفر پاییزی خود اقدام کنید ما در مجله ایرانگردی رنتی جا سفر به جزایر جنوبی، لاهیجان زیبا و گرگان پر از جاذبه را به عنوان سه قصد مناسب برای سفرهای پاییزی پیشنهاد دادیم.