فصل پاییز فصل آزادی برگ ها است عاشقانه تغییر رنگ می دهند، می رقصد و به زمین می افتند. زیباترین فصل در بین فصل ها، پاییز می باشد که با تناژ نارنجی به پادشاه فصل ها معروف است. جنگل ها در این فصل قدرت خداوند و زیبایی آفرینش را به نمایش گذاشته اند. در این مقاله قصد داریم زیباترین جنگل های شمال در فصل پاییز را معرفی کنیم تا هم از زیبایی آن محصور شوید و هم عکس های زیبایی را ثبت کنید.

زیباترین جنگل ها در فصل پاییز


طبیعت جنگل جواهرده و ماهی خوران در فصل پاییز

یکی از زیباترین جنگل های پاییزی در رامسر جنگل جواهرده است که این جاده جنگلی زیبا در انتها به روستای جواهرده می رسد که در فصل پاییز سرمای زمستان را دارد. اهالی جواهرده در فصل پاییز و زمستان روستا را ترک می کنند و به شهر می روند اما در فصل بهار و تابستان روستای جواهرده و آبشار بسیار شلوغ می شود و روستاییان سوغاتی های شمال را در این ناحیه می فروشند.

 پاییز زیبای جنگل الیمستان آمل در پاییز

جنگل الیمستان در شهر آمل یکی از سرسبزترین جنگل های شمال است که در فصل پاییز هزار رنگ می شود. اگر عاشق عکاسی در فصل پاییز هستید، این جنگل بهترین انتخاب شما می تواند باشد. این جنگل هر سال میزبان عروس دامادهایی است که می خواهند عکس فرمالیته عروسی بگیرند.

جنگل الیمستان آمل

طبیعت اعجاب انگیز پاییزی جنگل دالخانی در رامسر

جنگل دالخانی به دالان بهشت ایران معروف می باشد زیرا مسیر این جاده با شاخ و برگ درختان، مسیر تونل مانند را ایجاد کرده است. این جاده مسیر مه آلود دارد و هر چه قدر که به بالای جاده می روید این مه غلیظ تر می شود. آب و هوای خوش منطقه و وجود چشمه های طبیعی در طی مسیر سفر خوبی را برایتان به ارمغان می آورد.

پاییز برگ ریزان گردنه حیران اردبیل

یکی از زیباترین گردنه های ایران یا بهتر بگویم زیباترین گردنه ایران "حیران" است که آستارا را به اردبیل متصل می کند. این جاده در فصل پاییز به زیباترین حالت ممکن تبدیل می شود که رقص برگ ها در جاده بسیار دلربا است.

 گردنه حیران اردبیل

پاییز زیبای جنگل دوهزار و سه هزار

جنگل دوهزار و سه هزار یکی از زیباترین جنگل های بکر منطقه در شهر تنکابن است که طبیعت بکری دارد. وقتی به ارتفاعات این جنگل می رسید جنگل مه آلود در انتظار شما است. این جنگل ارتفاع 2000 متر از سطح دریا دارد که از مرتفع ترین جنگل های تنکابن محسوب می شود.


جنگل النگدره گرگان در پاییز رنگارنگ

جنگل النگدره گرگان یکی از جنگل های شمال است که زیبایی آن با دیگر جنگل ها متفاوت است زیرا اگر در فصل پاییز به این جنگل بروید، با جنگلی به رنگِ زردِ طلایی رو به رو می شوید.

جنگل النگدره گرگان

منظره ی پاییزی جنگل سی سنگان

جنگل سی سنگان یک پارک محافظت شده در استان مازندارن می باشد که امکانات تفریحی زیادی در آن وجود دارد. این پارک جنگلی توسط سعید آشتیانی تاسیس شد و امکاناتی نظیر اسب سواری، دوچرخه سواری، جت اسکی، کارترینگ، شهربازی و هتل، رستوران را در این مکان تاسیس کرد. اگر می خواهید هم از طبیعت لذت ببرید و هم ساعتی را به تفریح بپردازید جنگل سی سنگان گزینه ی مناسبی است.

 طبیعت جنگل لوندویل آستارا در فصل پاییز

آخرین جنگلی که به شما معرفی می کنیم جنگل لوندویل، در روستای لندویل آستارا است؛ که چشمه و آبشار آن در فصل پاییز بسیار دیدنی می باشد. این جنگل در فصل پاییز به قدری دل انگیز است که گویی زیبایی رنگ هایش را به رخ شما می کشد. قدم زدن در جنگل لوندویل با موسیقی آرام قلبتان را مملوء از آرامش می کند. برای یک بار هم که شده در فصل پاییز به جنگل لوندویل بروید و مسیر جنگل تا آبشار را پیاده طی کنید.

طبیعت جنگل لوندویل آستارا

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم زیباترین جنگل های شمال در فصل پاییز را معرفی کنیم. در مقاله ی بعدی قصد داریم زیباترین جنگل های ایران در پاییز را برایتان شرح دهیم.

اگر قصد سفر به هریک از این جاهای زیبا را داشتید می توانید با اجاره کلبه در سایت رنتی جا در دل جنگل اقامت کنید.