رینه شهر کوچکی در استان مازندران و در دامنه جنوبی دماوند قرار دارد که خیلی از مسافران به هوای آبگرم و هوای پاک و سکوتش به آنجا سفر می‌کنند البته نزدیک بودن آن به تهران یکی از محبوبیت های این شهر کوچک است.

به دلیل آلوگی هوا تهران در فصل زمستان قله دماوند دیده نمی شود ولی در این شهر ییلاقی خیلی واضح می توان قله دماوند را دید.


لاریجان


مسیر پیشنهادی برای رفتن به آبگرم رینه

۱۰۸ کیلومتر از تهران تا رینه راه است و پس از گذر از جاده هراز و رسیدن به پلور تابلوهای راهنما را می بیند که با توجه به تابلوها می توانید به مقصد برسید.

اقامت در رینه

 آب گرم رینه مسافت چندانی تا تهران ندارد پس آخر هفته حتی نیم روزه هم می توان به این شهر سفر کرد. در خانه و سوئیت های این منطقه استخر عمومی، حمام آبگرم یا وان آب‌گرم وجود دارد که برای آب تنی در آخر هفته برای رفع خستگی و یا استفاده های درمانی مناسب است. آب گرم  طبیعی رینه، که از دل کوه دماوند تغذیه می شود را با لوله کشی به خانه ها و سوئیت هایی که می توان اجاره کرد آورده اند فقط باید قبل از اجاره سوئیت حتما از داغی آب و کیفیت آبگرم مطمئن شوید. حرارت این آب  به ۶۲ درجه می‌رسد هرچه هوا سرد تر باشد دوش آب گرم بیشتر می چسبد پس فصل پاییز و زمستان برای این سفر مناسب است ولی برخی در تابستان نیز به این شهر می آیند. این آب گرم حاوی گوگرد است و سرشار از خواص درمانی می باشد.


آبگرم رینه


پاتوق شاه عباس

از جمله جاهای معروف رینه حمام شاه عباسی است، این حمام پاتوق شاه عباس بوده و به اسم خودش هم معروف شده. این شهر به خاطر شهرتی که دارد کمی شلوغ است.

سوغات شهر رینه

می توانید بعد از اینکه در آبگرم طبیعی آب تنی کردید برای ناهار به یکی از کبابی های معروف بروید و ناهار میل کنید و برای سوغاتی عسل آویشن و گون خریداری کنید.

جاذبه های گردشگری رینه

از آنجایی که رینه به قله دماوند نزدیک است پس یکی از جاذبه های اصلی این شهر قله دماوند به شمار می آید پس اگر اهل طبیعت و کوهنوردی هستید می توانید از رینه به قله دماوند صعود کنید و یا حداقل کمی از مسیر رو بپیمائید.

آبشار شاهاندشت:  ارتفاع زیاد این آبشار باعث زیبایی آن در مازنداران در جاده هراز  می باشد همچنین این آبشار در آثار ملی هم ثبت شده است.

دشت لار : یکی از دیدنی ترین مناظر در فصل بهار دیدن دشتی پر از گل های سرخ شقایق می باشد که در دشت لار این امکان وجود دارد فقط باید برای دیدن این منظره از سازمان محیط زیست مجوز گرفت.  


دشت لار


 پیشنهاد رنتی جا به شما این است برای یکبارهم که شده به این شهر کوچک بروید تا بعد از استراحت و یا آب تنی در این چشمه های آب گرم هفته ی خود را با نشاط شروع کنید و نگران اقامت خود نباشید فقط کافی است وارد صفحه اجاره ویلا در شمال شوید.