اگر قصد سفر دارید ولی با توجه به هزینه های بالا هتل ها و هزینه های دیگر بودجه تان یاری نمی کند نمی توانید به سفر بروید پیشنهاد می کنیم به طبیعتی در اطراف شهر خود بروید و در آن جا کمپ کنید البته این گونه سفر کردن علاوه بر هزینه نسبتا پایین از مشکلات دیگری نیز برخوردار می باشد که باید آن ها را هم در نظر بگیرید ولی اگر تا به حال این گونه سفر نکردید ارزش یکبار امتحان کردن را دارد و تجربه ی جدیدی در ذهنتان برایتان به یادگار می گذارد.


کمپینگ در طبیعت


کمپینگ با کمپ کردن به معنای زندگی به روش انسان های اولیه می باشد تنها تفاوتش این است که بجای ماندن در غار باید در چادر برزنتی یا پناهگاه های طبیعی شب را سپری کنید. در هنگام جمع کردن وسایل تا جایی که لازم می باشد تجهیزات سفر به همراه خود داشته باشید، کمپینگ در طبیعت یعنی عدم وجود برق و گاز و حتی اینترنت ولی با وجود نبود این چیزها اگه علاقه به طبیعت داشته باشید این گونه سفر کردن و شب را در چادر یا طبیعت ماندن لذت به خصوصی دارد که به یکبار تجربه کردن می ارزد.

اگر در نزدیکی روستاها یا پارک های جنگلی کمپ نکنید با نبود سرویس بهداشتی و کمبود آب بهداشتی رو به رو می شوید پس حتما قبل از سفر فیلم های آموزشی راجع به تصفیه آب را ببینید تا با مشکل مواجه نشوید.

 در ادامه با رنتی جا را دنبال کنید تا اطلاعاتی از این مدل سفر داشته باشید و اگر شما هم تجربه کمپینگ داشتید با ما به اشتراک بگذارید.

اگر ساکن شهر تهران هستید و برای اولین بار می خواهید کمپ کردن را تجربه کنید می توانید به فشم یا دماوند بروید تا اگر نتوانستید اینگونه شرایط را تحمل کنید با اجاره ویلا فشم و اجاره ویلا در دماوند شب را سپری کنید.

وسایل مورد نیاز در کمپینگ

وسایل مورد نیاز در کمپینگ

 

چادر مسافرتی: چادر ها با توجه به شکل و کاربردشان ارتفاع های متنوعی دارند برای خرید چادر بهتر است  چادری را خریداری کنید که بتوانید در آن بایستید و این نکته را فراموش نکنید که قبل از سفر یکبار در خانه چادر را برپا کنید تا قلق برپا کردن چادر دستتان بیاید تا با مشکل روبه رو نشوید.

کیسه ی خواب: در هنگام خرید کیسه به سرمایی یا گرمایی بودن خود دقت داشته باشید و اینکه می خواهید در مناطق گرم کمپ کنید یا سرد؟

اگر برای کمپ کردن و سفرهایتان می خواهید به مناطق گرم بروید کیسه خواب تابستانه خریداری کنید ولی اگر اهل سرما هستید کیسه خوابی که مناسب چهارفصل می باشد را انتخاب کنید تا همیشه در هر شرایطی گرم بمانید.

تشک کوهنوردی: در سفرهای کمپینگ چون شرایط کاملا متفاوت می باشد و مانند اقامت در هتل نیست که از تمام تجهیزات برخوردار باشد برای اینکه شب را به راحتی بگذرانید و خواب آرامی داشته باشید مجبور هستید تشک مخصوص سفر خریداری کنید.

هد لامپ: فکر نکنید کمپ کردن فقط شامل روزهایی با آب و هوای خوب و طبیعتی زیبا می باشد در غروب نیز هوا تاریک می شود و چون خبری از برق نیست باید به عنوان یک گردشگر حرفه ای هد لامپ به همراه داشته باشید البته می توانید به جای هد لامپ چراغ قوه به همراه داشته باشید ولی از آنجایی که چراغ قوه را باید در دست گرفت شاید کمی دست و پا گیر شود ولی خوبی هد لامپ این است که هردو دستتان آزاد می باشد و حتی در تاریکی هم آزادی عمل بیشتری دارید.

اجاق خوراک پزی: یک از لذت های سفر در طبیعت و یا کمپ کردن برپا کردن آتش می باشد ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که با خود اجاق خوراک پزی به همراه می برید برای یکبار هم که شده آتش روشن کنید تا از این تجربه لذت ببرید.

بشقاب، لیوان و قاشق: می توانید در کمپینگ هر تعداد بشقاب قاشقی که می خواهید به همراه داشته باشید ولی اگر سبک سفر کنید و فقط آن تعدادی که لازم است را بردارید اضافه بار هم ندارید و راحت تر سفر می کنید. اگر برای سفر محلی را انتخاب کرده اید که با آب دسترسی دارد حتما به همراه خود مایع شوینده ببرید.

صندلی مخصوص سفر: این گزینه انتخابی ست و بستگی به خودتان دارد اگر علاقه به استراحت و خواندن کتاب در زیر نور خورشید دارید هموک یا ننوی مسافرتی تهیه کنید و از فضای طبیعت لذت دوچندان ببرید.


کمپینگ


در کمپینگ چه بپوشیم؟

در مسافرت های این چنینی امکان ندارد لباس هایتان کثیف نشوند پس به لباس هایی که علاقه زیادی دارید را، با خود نبرید. از بردن لباس های نخی خود داری کنید چرا که اگر لباستان خیس شود احساس سرما می کنید. حتی اگر برای کمپ کردن منطقه ای خوش آب و هوا را انتخاب می کنید، لباس بلند، کت، دست کش، بارانی، و جوراب بلند به همراه خود ببرید اگر بتوانید یک جفت کفش سبک در کوله ی خود جای دهید خیلی عالی می شود.

لوازم بهداشتی در کمپ:  اگر به صورت روزمره از داروی خاصی استفاده می کنید حتما با خود به همراه داشته باشید حتی اگر دارویی هم استفاده نمی کنید داروهایی که در مواقع ضروری خوردن آن ها به شما کمک می کند را با خود ببرید بهتر است برای لوازم بهداشتی و داروها جعبه کمک های اولیه یا کیف کوچک جداگانه تهیه کنید تا در شرایط ضروری وقت خود را صرف پیدا کردن لوازم یا دارو نکنید. علاوه بر داشتن جعبه کمک های اولیه و لوازم بعداشتی شخصی خود پشه بند، کرم ضدآفتاب و صابون را از یاد نبرید.



غذاهای کمپینگ

برای کمپ کردن حتما نباید آشپز ماهری باشید این گونه سفر ها  چون به دور از سخت گرفتن می باشد و بیشتر به دنبال آرامش و آسان سفر کردن هستیم پس نباید در آشپزی هم سخت بگیریم و می توانید از غذاهای نیمه آماده استفاده کنیم یا برخی از افراد ترجیح می دهند خودشان در دل طبیعت مشغول به آشپزی شوند مثلا از دل طبیعت مواد غذایی را  تامین کنند و با آن ها غذا بپزند ، ماهی یا مرغ یا هرچیزی که بتوان بر روی آتش کباب کرد و یا  غذاهایی که به توان آبپز یا خیلی سریع آماده شوند را انتخاب کنید که در وقتتان هم صرفه جویی کنید که همه ی این ها سلیقه ای می باشد.


غذاهای کمپینگ


 در چه مکانی کمپ کنیم؟

برای کمپ کردن در کنار خانواده پارک های جنگلی گزینه ی خوبی می باشد و با خیال راحت می توانید کمپ کنید. با توجه به علاقه گردشگران به طبیعت گردی اکثرشان به سمت طبیعت های بکر و با صفا می روند. روستاها و ییلاقاتی که در شمال کشور واقع شده اند برای کمپینگ مناسب می باشند.