یکی از لذت های زندگی در طول عمر سفر کردن می باشد سفر کردن نیز مانند چیزهای دیگر انواع مختلفی دارد شما جز کدوم دسته هستید؟! تنهایی سفر کنید یا با گروه های دسته جمعی و شلوغ به سفر بروید؟ اگر جز دسته دوم هستید برای یکبار هم که شده تنهایی سفر کردن را تجربه کنید.


 تنها سفر کنید


آشنایی با آدم های جدید

شاید ابتدا فکر کنید چون تنها سفر می کنید برایتان کمی ترسناک شود ولی نگران نباشید در طول سفر با افراد مختلفی آشنا می شوید که هر کدام داستان های زیادی برای تعریف کردن دارند، که آن را با شما در میان می گذارند. شاید در این میان با یک فرد جالب آشنا شدید که برای سفر بعدیتان به شما ایده های خوبی بدهد. در طول سفر به هرجا بروید کافه، صف خرید بلیط هواپیما یا قطار، کنسرت، مجموعه های گردشگری و غیره در اطراف شما افراد زیادی وجود دارند که می توانید با آن ها آشنا شوید ولی در انتخاب آدم ها دقت کنید.

برنامه ی سفرتان دست خودتان می باشد

وقتی با دوستان یا خانواده به سفر می روید لذت خاص خودش را دارد مخصوصا با خانواده چون مجبور نیستید دنگ سفر خود را پرداخت کنید. ولی وقتی دسته جمعی به سفر می روید از بزرگ تا کوچک هرکسی نظر خودش را دارد، از ساعت بیدار شدن گرفته تا تفریح و خرید که باید در این مورد با نظر اکثریت موافقت کرد، ولی تنهایی سفر کردن اینگونه نیست زمان هرچیزی دست خودتان می باشد و می توانید از جاهای بیشتری دیدن کنید و اگر از نظر شما مکانی ارزش رفتن نداشت را نمی روید و انتخاب با شماست.


 تنها سفر کنید


از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار می شوید

اگر پیشنهاد تنها سفر کردن را بدهید مطمئن باشید از طرف خانواده و دوستان با مخالفت روبه رو می شوید چرا که نگران شما هستند و حتی دوستانتان به شما می گویند از پس تنهایی سفر کردن برنمی آیید ولی اگر یکبار تنها سفر کنید نشان می دهد که فردی قوی و با اعتماد به نفس بالایی هستید

یکی از بهترین تجربه های زندگی تان می شود

سفر کردن چه به صورت گروهی چه فردی یکی از بهترین و لذت بخش ترین تجربه های زندگی می باشد، حالا شما تصور کنید به  تنهایی سفر رفته اید و از جاهای بسیاری دیدن و غذاهای متنوعی را امتحان کرده اید؛ در جمعی حضور دارید و شما در آن جمع اولین نفری هستید که تنها به مکان فوق العاده ای سفر کردید وقتی از سفرتان و جاذبه ها و چیزهای دیگر تعریف می کنید آنچنان برای خودتان لذت بخش می شود که دوست دارید جاهای بیشتری را تجربه کنید و به خود افتخار می کیند که این کارها را به تنهایی تجربه کرده اید.


تنهایی سفر کنید


به تجربه های قبلی تان اضافه می شود

وقتی تصمیم به تنهایی سفر کردن می گیرید باید مراقب همه چیز باشید. یکبار که به تنهایی سفر بروید سفرهای بعدی برایتان راحت تر می شود و می توانید مدیریت بیشتری بر روی سفرهایتان داسته باشید. مثلا می دانید چه زمانی بروید بهتر است یا برای رفتن چه وسیله نقلیه ای را انتخاب کنید و کلی موارد دیگر که با یکبار سفر رفتن را و چاه سفر کردن دستتان می آید.

مستقل تر می شوید

اکثر ما به زندگی عادی و روزمره خود عادت کرده ایم برای رفتن به محل کار راه همیشگی مان را می رویم با آدم های همیشگی معاشرت می کنیم برای خرید به فروشگاه همیشگی می رویم و در نتیجه دچار روزمرگی هایمان می شویم. وقتی تنها سفر کنید نه تنها با مکان های جدیدی روبه رو می شوید بلکه می توانید در لحظه تصمیم گیری و به مشکلات رسیدگی کنید

که حس مستقل شدن خاصی به شما دست می دهد و شما دیگر به کسی نیاز ندارید تا به آن تکیه کنید و در هر موقعیتی باشید از پس کار خودتان بر می آیید.


تنها سفر کنید


با اراده و آزاد می شوید

شاید فکر کنید تنهایی به سفر رفتن کمی ترسناک باشد و نتوانید  این کار را انجام دهید ولی تصور کنید جایی که همیشه دوست داشتید بروید را تجربه می کنید و وقتی از قطار و هواپیما خارج می شوید لذت آزادی را احساس می کنید و در آینده برایتان خیلی هیجان انگیز می شود.


برای یکبار هم که شده تنها سفر کنید


از مسئولیت پذیری بالایی برخوردار می شوید

وقتی گروهی به سفر می روید هرکسی مسئولیت کاری را به عهده می گیرد مثلا یکی شما را از خواب بیدار می کند یکی برایتان غذا درست می کند و یا از بیرون سفارش می دهد یک نفر مسئولت رفت و آمد را به عهده می گیرد و کلی از این مسئولیت ها که در سفر با آن مواجه می شوید ولی اگر به تنهایی سفر کنید تمام این مسئولیت ها با شما می باشد و اگر یکی را به درستی انجام ندهید با مشکل روبه رو می شوید پس مجبوید که تمام کار را به خوبی پیش ببرید که باعث مسئولیت پذیرتر شدن شما می شود.

باعث کشف خودتان می شوید

معمولا کسانی که نیاز به خلوت کردن با خود را دارند تنها به سفر می روند در واقع این تجربه باعث می شود شما خود واقعی تان را پیدا کنید. وقتی تنها باشید بهتر می توانید به درونتان گوش دهید و ببینید روی چه کاری تمرکز کنید تا به موفقیت بیشتری برسید حتی کارهایی را انجام دهید که فکرتان هم نمی رسید و یا تفریحاتی را تجربه کنید که از آن ها می ترسیدید.

اگر این مطالب برای شما مفید بود نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر هم تجربه تنها سفر کردن را داشتید با ما به اشتراک بگذارید.