زمانی که صحبت از سفر یا تور یک روزه می شود برایتان سوال پیش می آید که چطور ممکن است یک روزه به سفر برویم؟ این گونه سفرها معمولا یک روز کامل زمان می برد و باید این سفرها را در طبیعت بگذرانید و در این مدت کم از سفر لذت ببرید و به دور از سایر جذابیت های سفر مثل خرید، دیدنی و تفریحات باشید و از منطقه ای که برای یک روز به آنجا سفر کردید لذت ببرید. در این مقاله ما می خواهیم به شما برنامه ریزی های لازم برای سفرهای یک روزه و نکاتی که باید در آن رعایت کنید را بگوییم تا لحظات نابی را در کنار همسفران خود بگذرانید پس با رنتی جا  همراه باشید.


سفر یک روزه


سفر یک روزه

بعضی از افراد هستند که سفر را با مدت زمان طولانی دوست دارند و علاقه ای به سفرهای یک روزه ندارند در مقابل این افراد کسانی هستند که طرفدار اینگونه سفرها هستند چرا که سفرهای یک روزه از هزینه کمتری نسبت به سفرهای طولانی مدت برخوردارند، این یکی از ویژگی های منحصر به فرد تورهای یک روزه است. امروزه اکثر آژانس های گردشگری تورهای یک روزه با شرایط عالی برای مسافران در نظر گرفته اند که کار افرادی را که می خواهند به سفر یک روزه بروند راحت تر شود. اکثر این تورها دارای جمعیت های زیادی هستند و بعضی از افراد تمایلی به این تورها ندارند. ولی جای نگرانی نیست و شما می توانید با ماشین شخصی خود به همراه خانواده و دوستان سفر یک روزه داشته باشید. اگر جزء دسته دوم هستید با رعایت نکات زیر می توانید بهترین برنامه ریزی برای سفر خود را داشته باشید.


سفر یک روزه


مقصد خود را انتخاب کنید

در برنامه ریزی خود انتخاب مقصد را باید جزء اولویت قرار دهید. از آنجایی که سفر شما یکروزه می باشد باید چند روز قبل از سفر مقصد خود را انتخاب کنید زیرا شما زمان زیادی ندارید و بلافاصله بعد از حرکت باید به مقصد برسید. اگر با تور سفر کردید با مراجعه به سایت های تور گردشگری می توانید مقصدتان را انتخاب کنید ولی اگر با ماشین شخصی خود سفر کردید و نمی دانستید به کجا بروید می توانید از اینگونه سایت ها برای انتخاب مقصدتان کمک بگیرید. برای انتخاب مقصد سعی کنید منطقه ای زیبا را انتخاب کنید، که تابحال به آنجا سفر نکرده اید تا برایتان جذابیت داشته باشد. انتخاب مقصد درست به شما کمک می کند تا سفر کوتاه هیجان انگیز و به یاد ماندنی داشته باشید.


مقصد خود را انتخاب کنید


انتخاب مقصدی با اماکن جذاب و هیجان انگیز

اگر برای اولین بار می خواهید یک روزه سفر کنید باید این نکته را در نطر داشته باشید تا مقصدتان مکانی دیدنی باشد، تا نهایت لذت را از این سفر ببرید پس با دقت مقصدی با مکان های زیبا را جستجو کنید چرا که اگر مقصدتان محلی ناشناخته باشد تمام زمان روز شما هدر می رود. برای اینکار می توانید دسته بندی مقالات، تفریحات و جاذبه های سایت رنتی جا را مطالعه کنید تا بیشتر با شهرها و مکان هایی که می توان یکروزه به آن سفر کرد آشنا شوید.

بررسی ساعات در طول مسیر

از آنجایی که برای رفتن به سفر یک روزه زمان زیادی ندارید، باید مقصدتان دور نباشد تا بیشتر زمان خود را در راه بگذرانید. قبل از حرکت باید زمان رفت و برگشت خود را بررسی کنید در صورتی که نتوانید به طور دقیق محاسبه کنید در غیر اینصورت در سفر از زمان کمی برخوردار هستید. پس سعی کنید روزی که می خواهید حرکت کنید صبح زود از خواب برخیزید تا از برنامه ای که در پیش دارید، جلو باشید تا تمام آنچه که در ذهنتان در سفر یکروزه دارید به واقعیت بپیوندد.


سفر یک روزه


مدت زمان غذا خوردن در سفر

قطعا در سفر زمانی که به دور هم جمع شده اید و اوقات فراغت خود را با هم می گذرانید دوست دارید تنقلات و غذاهای بیشتری میل کنید. در چنین سفرهایی باید وعده صبحانه، ناهار و شام به همراه داشته باشید اگر مقصدتان نزدیک بود می توانید وسایل صبحانه را  با خود ببرید و در طبیعت به آشپزی بپردازید؛ در غیر اینصورت بهتر است یک صبحانه آماده با خود به همراه داشته باشید تا در ماشین میل کنید و پس از رسیدن و کمی لذت بردن از جاده و طبیعت به سراغ ناهار بروید. ناهار و شام نیز مانند صبحانه بستگی به زمان و برنامه ریزی که کرده اید دارد سعی کنید از این سه مورد یکی از غذاها را به صورت آماده ببرید تا زمان خیلی زیادی را صرف خوردن و پختن غذاها نکنید. در هرصورت پخت و پز یکی از وعده ها را در طبیعت انجام دهید چرا که بسیار دلنشین است و حال و هوای خوبی را برایتان به یادگار می گذارد. در سفر معمولا احساس گشنگی بیشتری داریم پس به جای این سه وعده بهتر است کمی میان وعده با خود به همراه داشته باشیم تا اگر به غذا دسترسی نداشتید بتوانید گرسنگی خود را رفع کنید.


سفر یک روزه


به همراه داشتن لباس و لوازم ضروری

از آنجایی که شما می خواهید یکروزه سفر کنید نیازی به چمدان بستن نیست فقط کافی است یک دست لباس به همراه داشته باشید شاید لباستان در هنگام خوردن غذا یا درست کردن آن کثیف شود و دیگر قابل پوشیدن نباشد. برای سفرهای یکروزه چون مقصدتان طبیعت است ممکن است هوا به طور ناگهانی بارانی شود و بردن یک پتو سفری یا لباس گرم نیاز است. به همراه داشتن بعضی از لوام از واجبات است و فرقی نمی کند یک روزه به سفر می روید یا چند روزه وجود اینگونه لوازم ضروری می باشد. این لوازم شامل کیف کوچک کمک های اولیه، کارت شناسایی، چراغ قوه، فندک یا کبریت، آب، شارژر، طناب و غیره. بقیه وسایل سفر را با توجه به نیاز خود و شرایط آب و هوایی آن منطقه باید به همراه داشته باشید، البته این را در نظر بگیرید سفری یک روزه در پیش دارید پس هرچه وسایل کمتری با خود به همراه داشته باشید سفری راحت تر و بدون دغدغه ای پیش رو دارید.


 لوازم ضروری


شروع سفر و کسب تجربه

بعد از جمع کردن کوله و وسایل لازم برای سفر نوبت راه افتادن به سمت مقصد است. مقصدی که قرار است تجربه های جالب و به یاد ماندنی کسب کنید. در این یک روز سعی کنید از طبیعت اطراف خود نهایت لذت را ببرید. ساعاتی از این سفر را بدون دغدغه و فکر کردن بگذرانید و با دیدن زیبایی های اطراف سفر به یاد ماندنی برای خود و همراهانتان بسازید.


 سفر یک روزه