جزیره ی زیبای قشم بزرگ ترین جزیره ایران و خلیج همیشه فارس به شمار می آید. این جزیره دارای مساحتی 1491 متری بوده و دارای 3 شهرستان با نام های قشم، سوزا و درگهان می باشد. قشم از قطب های گردشگری ایران به حساب می اید و گردشگران زیادی به آن سفر می کنند و از جاذبه های گردشگری آن دیدن به عمل می آورند. از جاهای دیدنی این جزیره می توان به دره ستارگان، روستای لافت، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، ژئو پارک، بازار قدیم درگهان ، دره تندیس، ساحل نقره ای، درخت انجیر معابد، پارک کروکودیل، قلعه پرتغالی ها، غار نمکدان، چاه های تلا و همچنین روستای شیب دراز اشاره کرد.


مراکز خرید جزیره قشم


این جزیره دارای آب و هوای معتدل و مطلوب در فصل بهار و زمستان بوده و به ان جزیره ی عجایب هفت گانه نیز گفته می شود. جزیره ی قشم تنها مقصدی برای مسافران داخلی نیست و از کشورهای دیگر نیز به آن سفر می کنند و در این جزیره به گشت و گذار می پردازند و با اقامت در آن بسیار لذت می برند.

 جزیره ی قشم دارای مراکز خرید فراوانی است که هر کدام در جایی از این جزیره قرار گرفته اند. تمام این مراکز خرید یا به صورت تخصصی مشغول فعالیت در فروش کالا هستند و یا به صورت مختلف انواع اجناس را به عرصه نمایش و فروش می گذارند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با این بازارها و مراکز خرید آشنا شویم.

بازار قدیم قشم

همان طور که از نامش پیداست این بازار از قدیم الایام در این جزیره به مشغول فعالیت بوده و آغاز فعالیتش از سال 1290 رقم خورده است. این بازار از دالان های مختلف و راهروهای باریکی تشکیل شده و به صورت روباز و سرپوشیده می باشد. بازار قدیم قشم انواع اجناس را در خود داشته که این اقلام شامل: لباس های محلی، پارچه، وسایل خیاطی، منسوجات، لوازم خانگی، زیورآلات دریایی، کیف و کفش و انواع خوراکی می گردد.

این بازار به علت قدیمی بودنش حس و حال خوبی را به انسان می دهد و شاید نتوانید در دیگر مراکز خرید این حس را تجربه کنید. در بازار قدیم قشم قیمت اجناس بسیار مناسب و ارزان بوده و هر کسی که پا به این بازار می گذارد حتما خرید می کند.

آدرس بازار قدیم قشم: میدان امام خمینی، خیابان شهید منتظری، جنب بانک کشاورزی

ساعت فعالیت: 8:30 تا 14 . 17 تا 22

شماره تماس بازار قدیم قشم: 35225768_076


بازار قدیم قشم


بازار نور

بازار نور روبروی مجتمع تجاری دو دلفین بوده و تنوع محصولات آن نیز بسیار زیاد است. بیشتر فروشندگان این بازار بومیان جزیره هستند. بازار نور به واسطه ی یک پل هوائی به مجتمع دو دلفین اتصال پیدا کرده است.

آدرس بازار نود: درگهان، روبروی مجتمع تجاری دو دلفین

ساعت فعالیت: 9 تا 22

شماره تماس بازار نور: 35271056-076 و 35271057- 076 

بازار ستاره

مساحت این بازار بزرگ بین المللی که از سال 1376 شروع به فعالیت نموده  را 3000 متر مربع تخمین زده اند و دارای 3 طبقه و 641 واحد می باشد. بازار بزرگ  ستاره که مرکز تفریحی نیز به شمار می آید اجناسی با کیفیت و قیمت مناسب را عرضه کرده و در قشم بسیار استقبال کننده دارد.

در بازار ستاره، رستوران و کافی شاپ نیز در حال خدمت رسانی به مردم بوده و می توان بعد از خرید کردن به این قسمت رفته و چیزی میل کنید و استراحت نمائید. سالن بیلیارد، بازی های کامپیوتری و همچنین موزه ی سرگرم کننده ی حیوانات تاکسیدرمی می تواند مکانی جالب و تفریحی برای افرادی که به این بازار سر می زنند باشد.

این بازار جذاب به فروش انواع عطر و ادکلن و لوازم خانگی پرداخته و نمایندگی برندهایی همچون سامسونگ، الجی، سونی، جی وی سی، فیلیپس و تفال و همچنین برندهای آرایشی نیوا، کلیون، آرکانسیل را در خود دارد. البته موارد دیگری مانند پوشاک و کیف و کفش، لوازم کامپیوتر و وسایل برقی نیز در این بازار ارائه می شود.

از دلایل برتری این بازار نسبت به مراکز دیگر وجود 3 دستگاه  ATM بانک ملی، صادرات و سپه بوده که ابتدای بازار قرار داده شده است. بازار ستاره دارای 5 در خروجی بوده که هر کسی با توجه به جایی که قرار است بعد از خرید برود می تواند از در ها خارج شود و این در ها هر کدام به یکی از خیابان های قشم ختم می گردد.

آدرس بازار ستاره: بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل ها

ساعت فعالیت: 9:30 تا 14 و 17 تا 23:30

شماره تلفن بازار ستاره: 35242112-076


بازار ستاره قشم


مجتمع تجاری سیتی سنتر

مجتمع تجاری سیتی سنتر جزو به روزترین و با کلاس ترین مراکز خرید قشم است و طرفداران زیادی دارد. این مجتمع تجاری از 2 مرکز خرید با اسم سیتی سنتر 1 و سیتی سنتر 2 شکل گرفته و رو در روی هم قرار دارند. این دو مرکز از طریق یک پل هوائی به هم راه پیدا کرده و بسیار لاکچری می باشند. سینی سنتر 2 حدود 2 سال بعد از آغاز به فعالیت سیتی سنتر 1 شکل گرفت.

این مجتمع تجاری که بزرگ ترین مجتمع تجاری- تفریحی جنوب نام گرفته است 125هزار متر مربع مساحت دارد. مجتمع تجاری سیتی سنتر بیشتر از 2000 واحد دارد و محصولات متنوعی از قبیل عطر و ادکلن، سیسمونی نوزاد، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی شکلات، قهوه و موبایل و ... را به عرصه نمایش و فروش گذاشته است.

در طبقه ی سوم این مجتمع سرگرمی هایی از قبیل: شهربازی، بازی های رایانه ای، بولینگ، سالن بیلیارد، سینما چهار بعدی، کافی شاپ و رستوران وجود دارد که مکان خیلی خوبی برای تفریح و استراحت پس از خرید می باشد.

آدرس مرکز خرید سیتی سنتر: خیابان ولیعصر، نبش خیابان دریا

ساعت فعالیت: 10 تا 14 و 17 تا 24

شماره تماس مرکز خرید سیتی سنتر: 35246114_076


مجتمع تجاری سیتی سنتر قشم



مجتمع تجاری دریا

این مجتمع را بزرگترین مرکز خرید درگهان می نامند و محصولات مختلفی در آن ارائه می شود. این بازار 1500 واحد تجاری دارد و در میدان اصلی بندر قرار گرفته  و دارای 2 طبقه است. در طبقه ی همکف مشغول به فروش محصولاتی از قبیل: پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش، لوازم آرایشی، اسباب بازی، لوازم ورزشی و .. می باشند و در طبقه ی بالایی نیز هتل سینگو قشم قرار دارد که محل خوبی برای اقامت مسافران و میهمانان جزیره می باشد.

آدرس مرکز خرید دریا: درگهان، میدان انقلاب

ساعت فعالیت: 9 تا 22

شماره تلفن مرکز خرید دریا: 35273501-076

بازار بزرگ فردوسی قشم

این مرکز خرید را ارزان ترین مرکز خرید قشم می دانند که دارای 3 طبقه می باشد. طبقه اول و دوم را به کارهای تجاری و طبقه سوم مختص کارهای اداری می باشد. قسمت تجاری بازار 450 فروشگاه داشته و در قسمت اداری 180 واحد مشغول فعالیت هستند.

در بازار بزرگ فردوسی می توانید انواع: پوشاک، دوچرخه، ماشین شارژی، وسایل تزئینی، صندل و دمپائی را با قیمت ارزان پیدا کنید و خریداری نمائیدو این مرکز دارای رستوران، پله برقی و همچنین آسانسور می باشد. از این مرکز خرید هر چیزی که نیاز دارید تهیه کنید و در قبالش هزینه ای کمتر از جاهایی دیگر بپردازید.

آدرس مرکز خرید فردوسی: بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل ها.

ساعت فعالیت: 9:30 تا 14 و 17 تا 23:30

شماره تماس مرکز خرید فردوسی: 35240410_076

مرکز خرید پردیس قشم

مرکز خرید پردیس دارای 4 طبقه می باشد و روبروی آن بازار ستاره واقع شده است. طبقه ی اول و دوم را به کارهای تجاری و طبقه ی سوم و چهارم را به رستوران و هتل اختصاص داده اند. در طبقه ی هم کف مرکز خرید پردیس یک کافی شاپ وجود دارد که مکان خوبی برای استراحت موقت و صرف نوشیدنی های گرم و سرد و انواع دسر می باشد.

مرکز خرید پردیس دارای 148 واحد تجاری است که به فروش اقلام متنوعی از قبیل لباس های مجلسی و البسه ی زنانه می پردازد و مکان بسیار مناسبی برای خرید خانم ها می باشد. در این مرکز می توانید لوازم خانگی، کیف و کفش و .. را صورت تکی و یا عمده خریداری نمائید که دارای قیمت مناسب و کیفیت مطلوب می باشند.

آدرس مرکز خرید پردیس: بلوار ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، روبروی بازار بزرگ ستاره

ساعت فعالیت: 9:30 تا 14 و 17 تا 22:30

شماره تماس مرکز خرید پردیس: 35240457-076


مرکز خرید پردیس قشم


جتمع تجاری پرشین گلف

این مجتمع 120 واحدی بسیار معروف و پر طرفدار است و نمائی رو به دریا دارد. انواع لوازم خانگی، شال و روسری، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی و عینک را می توان در این بازار یافت. همچنین این مجتمع دارای هایپر مارکتی بسیار بزرگ نیز می باشد.

آدرس مرکز خرید پرشین گلف: درگهان، میدان انقلاب، پشت مجتمع تجاری دریا

ساعت فعالیت: 9 تا 22


بازار خلیج فارس

 در سمت چپ بازار ستاره، مرکز خرید دیگری با نام بازار خلیج فارس قرار دارد. این بازار دارای 4 طبقه بوده و 80 واحد تجاری در طبقه ی اول و دوم و 30 واحد اداری و مسکونی در طبقه سوم قرار گرفته اند. در طبقه چهارم این مرکز نیز رستوران پر مخاطب و مشهور خلیج فارس قرار گرفته است که بسیار مشهور بوده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

در این واحد های تجاری انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم برقی و وسایل آشپزخانه با قیمت خوب و ارزان به فروش می رسد.

آدرس بازار خلیج فارس: میدان گل ها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، جنب بازار بزرگ ستاره

ساعت فعالیت:9:30 تا 14 و 17:30 تا 23

شماره تماس بازار خلیج فارس: 35242531-076


بازار خلیج فارس قشم


مرکز خرید مرجان

این مرکز خرید را به نام لولو سنتر نیز می شناسند و جزو ارزان ترین مراکز خرید قشم می باشد. مرکز خرید مرجان از 2 ساختمان تشکیل و هر کدام 2 طبقه دارند. در طبقه ی اول و دوم این مرکز واحد های تجاری و اداری مشغول فعالیت هستند و طبقه ی اول شامل یک هایپر مارکت و رستوران است. این هایپر مارکت به فروش انواع خوراکی ها، وسایل بهداشتی و وسایل آشپزخانه می پردازد.

آدرس مرکز خرید مرجان: بلوار ولیعصر، چهار راه پردیس

ساعت فعالیت:9 تا 14 و 17 تا 22

شماره تماس مرکز خرید مرجان: 35242201-076

مرکز خرید سیمرغ

مرکز خرید سیمرغ دارای 4 طبقه است و به جز واحد های تجاری، دارای رستوران و خدمات تفریحی نیز می باشد. این مرکز با نمائی که دارد جزو لاکچری ترین مراکز خرید قشم است و بسیار مدرن می باشد. 71 واحد تجاری در مرکز خرید سیمرغ فعال هستند و از امکانات سرگرم کننده ی ان می توان به سالن بیلیاردش اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید سیمرغ: بلوار ولیعصر، میدان امام قلی خان

ساعت فعالیت: 9:30 تا 23

مرکز خرید دو دلفین

این مرکز خرید که واقع در، درگهان می باشد دارای اجناس بسیار ارزانی بوده که این ارزانی به دلیل نداشتن عوارض گمرک است. در طی سفر به قشم حتما به درگهان سری بزنید و چیزهایی که نیاز دارید از این مرکز خرید تهیه نمائید. نمای مرکز خرید دو دلفین نارنجی بوده و دارای شیشه های آینه ای آبی رنگ است.

مرکز خرید دو دلفین 6 طبقه دارد و انواع محصولاتی از قبیل، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و کیف و کفش در آن به فروش می رسد. در این مرکز خرید که جزو بهترین های قشم می باشد گیاهانی که به جزیره اختصاص دارند نیز عرضه می شود و مکان خوبی برای دوست داران طبیعت و گیاهان است.

برای رفاه حال مسافران رستوران و کافی شاپی در این مرکز خرید فعال است و می توانید برای استراحت و خوردن غذا به آن جا بروید تا بتوانید انرژی لازم را برای ادامه خرید هایتان کسب کنید زیرا حتما مشتاق می شوید که به دیگر واحد های تجاری این مرکز نیز سر بزنید.

آدرس مرکز خرید دو دلفین: درگهان، روبروی مجتمع تجاری نور

ساعت فعالیت: 9 تا 21

شماره تماس مرکز خرید دو دلفین: 35271014-076


مرکز خرید دو دلفین قشم


مرکز تجاری ایران زمین درگهان

این مرکز تجاری شامل 2 طبقه بوده که طبقه ی اول ان به بانک، رستوران و فست فود تعلق دارد و طبقه ی دوم متعلق به فروش اختصاصی پوشاک و لوازم ورزشی می باشد.

آدرس مرکز خرید ایران زمین: درگهان، میدان انقلاب

ساعت فعالیت: 9 تا 22

شماره تماس مرکز خرید پرشین گلف: 35263203- 076

مرکز خرید زمرد

مرکز خرید زمرد جزو مراکزی است که جنس های ارزان دارد و در میان مردم قشم بسیار مشهور است. این مرکز خرید فروش عمده ی اجناس نیز دارد و بیشتر به فروش پوشاک می پردازد. ارزان بودن قیمت جنس های مرکز خرید  زمرد سبب شده که حتی مردم ساکن شهرهای اطرافش نیز برای خرید به ان رجوع کنند و از این مرکز خرید های خود را انجام دهند.
آدرس مرکز خرید زمرد: درگهان، میدان انقلاب، جنب مجتمع تجاری دریا

ساعت فعالیت: 9 تا 22

شماره تماس مرکز خرید زمرد: 35267702-076 


مرکز خرید زمرد قشم


مجتمع تجاری و اداری نخل زرین

این مجتمع دارای 2 قسمت اداری و تجاری می باشد و مساحتی 6 هزار متری را به خود اختصاص داده است. فاز اول این مجتمع از 72 واحد شکل گرفت و فاز دوم نیز وسعتی 68 هزار متری داشته که به چند قسمت بخش شده است. هر بخش یا هر بلوک آن دارای فروشگاه، واحد اداری، سوئیت و هتل می باشد. بخش دیگری از فاز دوم نیز به مجتمع دانشگاهی داده شده است.

آدرس مجتمع تجاری و اداری نخل زرین قشم: بلوار ولیعصر، نرسیده به میدان امام قلی خان

شماره تماس: 35241007_ 076

هر کدام از این مجتمع ها و بازار ها دارای تنوع محصولات می باشند و هر کدام نیز بسته به نوع کیفیت کالائی که دارند قیمت متفاوتی دارند. در هر صورت این مراکز خرید می توانند پاسخ گوی هر سلیقه ای با هر بودجه ای باشند.

بازار نخل

بازار نخل که یک بازار سنتی است از سال 92 فعالیت خود را آغاز نمود و 9200 متر مساحت و 224 غرفه دارد. این بازار را زیباترین بازار سنتی قشم ملقب کرده اند و معماری آن بسیار خاص و نوستالژیک می باشد.

حس خیلی خوبی هنگام قدم زدن در این بازار به انسان دست می دهد و طراحی بسیار جالبی دارد. بیش ترین فروش این بازار به صورت عمده شکل می گیرد و البته برخی غرفه ها تک فروشی نیز دارند. این مرکز خرید جهت رفاه حال گردشگران اقدام به تاسیس رستوران و کافی شاپ نیز کرده و مکان خوبی برای استراحت میهمانان می باشد.

آدرس مرکز خرید نخل: درگهان، جنب پاساژ اطلس

ساعت فعالیت: 9 تا 22

شماره تلفن مرکز خرید نخل: 35271101- 076


بازار نخل قشم


بازار اطلس

اگر قصد خرید کیف و کفش چمدان دارید حتما سری به این بازار بزنید زیرا تخصص این بازار در فروش این اقلام است. مرکز خرید اطلس دارای 2 طبقه بوده که در هر دو طبقه مشغول عرضه ی کیف و کفش و چمدان هستند. قیمت های مختلفی بر روی هر کالا بسته به نوع جنس و کیفیتش وجود دارد و به آسانی می توانید با توجه به بودجه ی خود وسایل لازم را خریداری نمائید.

کافه رستوران و کافی شاپ موجود در بازار به مسافران کمک می کند که بتوانند اندکی استراحت کنند و سپس به ادامه خرید مشغول شوند. اگر همراه خود ماشین دارید می توانید آن را در پارکینگ اختصاصی بازار پارک کنید.

آدرس مرکز خرید اطلس: درگهان، پشت مجتمع تجاری دو دلفین

ساعت فعالیت: 8:30 تا 23

شماره تماس مرکز خرید اطلس: 35270111-076