با گرم شدن هوا بیشتر افراد دوست دارند به منطقه  ای خنک و خوش آب و هوا سفر کنند. آیا شما هم برنامه خاصی برای تعطیلات تابستانی دارید؟ اگر به دنبال بهترین مقصدهای سفر داخلی در تابستان پیش رو می گردید پیشنهاد می کنیم در این مقاله ما را تا انتها همراهی کنید. در ادامه قصد داریم تا بهترین مقصد های سفر داخلی در تابستان را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید با یک برنامه ریزی مناسب در این فصل گرم سال به خنک ترین و سرسبز ترین مناطق معرفی شده در این مقاله سفری داشته باشید و روزی شاد را در کنار دوستان و خانواده داشته باشید.


بهترین مقصدهای سفر داخلی در تابستان

ماسال سرزمین رویاها

ماسال در استان گیلان قرار دارد و یکی از جاذبه‌ های بسیار خوش آب و هوا شمال کشور شناخته می شود. این شهر در کنار کوه های تالش قرار گرفته و طبیعت بسیار زیبایی را در دل خود جای داده است. سرسبزی ییلاقی و اقیانوس ابرهای این منطقه باعث شده طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

زیبایی شگفت انگیز ماسال، همراه با غرق شدن در ابرها آن را به یک طبیعت رویایی تبدیل کرده است که گویی ابرها برای بغل کردن این طبیعت بر روی زمین آمده اند.

معنی ماسال "در کنار کوه بودن" تشبیه شده است و از کنار این شهر رودخانه خالکایی نیز عبور می کند. در ادامه مسیر رودخانه از داخل شهر می گذرد و زیبایی شهر را دو چندان کرده است.

"ماسال همچون قایقی بر روی اقیانوس ابرها در شمال ایران یکی از معدود مناطق طبیعی در ایران است که جذابیت های طبیعی و گردشگری را در کنار یکدیگر به مسافرین و گردشگران این منطقه هدیه داده است"


ماسال


غارها و آبشار های ماسال

در این شهر بیش از ۱۷ غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگترین غار از مجموعه غارهای ماسال، غار آویشو نام دارد. دیگر جاذبه های دیدنی ماسال منطقه جنگلی طاسکوه و آری دول، ییلاق شالما، گیله سرا، گردشگاه جنگلی ریزه مندان است.

در شهر ماسال آبشاری نیز به چشم می‌خورد که تمام زیبایی های طبیعت را یکجا در دل خود نهفته است. آبشارهایی مثل ویوز در کنار ییلاق النزه در شاندرمن، آبشار خون با ۱۵ متر ارتفاع و آبشار رامینه با ۱۰ متر ارتفاع از آبشارهای پر طرفدار این منطقه هستند.

ویژگی های ییلاق ماسال

یکی از ییلاقات ماسال، روستای اولسبلنگاه است که در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد. این روستا یکی از زیباترین مناظر ییلاقی را پیش روی شما به نمایش می گذارد و بهترین مکان برای دور شدن از گرمای تابستان است.

خانه‌های این روستا اکثرا چوبی هستند که با قرار گرفتن آنها در دل طبیعت بکر، همگان را برای دیدن این منظره دست نخورده صدا می زنند. اگر دوستدار طبیعت های بکر و رویایی هستید، دیدن ماسال و ییلاقات اطراف آن را هرگز از دست ندهید. همچنین نگران اقامت خود در ماسال زیبا نباشید زیرا به راحتی میتوانید اقدام به اجاره ویلا در شمال کنید.

جواهرده، جواهری در رامسر

یکی از مناطق دیدنی رامسر جواهرده است که با جاذبه های گردشگری بسیار به عنوان مقصد بسیاری از تورهای شمال شناخته یاد می شود. به دلیل خوش آب و هوا بودن جواهرده در فصل تابستان، گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. مردم این منطقه با وجود تعدد مسافرین در طول سال سنت های محلی و بومی خود را حفظ کرده اند و برای بکر نگهداشتن طبیعت جواهرده در تلاش هستند.

اگر به دنبال طبیعت چشم نواز هستید که در کنار منظره زیبا، آب و هوای دلپذیر همراه با آرامش و سکوت داشته باشد، جواهرده بهترین گزینه است. زیبایی این منطقه از همان ابتدای مسیر شروع می شود. جاده منتهی به جواهرده مناظر بسیار دیدنی و جذاب را برای شما به نمایش می گذارد. اما بهتر است وقت خود را در مسیر تلف نکنید. چرا که طبیعت دوست داشتنی و لذت بخش در انتظار شماست.

این روستا بافت ییلاقی خود را در دامنه کوه‌های پر برف به زیبایی هر چه تمام تر نشان می دهد. همچنین دارای جنگل‌ های سرسبز با درختان بلند قامت است که در فصل تابستان هوای این منطقه را بسیار تمیز و مطلوب می‌کنند. زیبایی این منطقه به دلیل قرار گرفتن در اطراف کوه بوده و فاصله کم آن با دریای خزر و ارتفاع قابل توجهش از سطح دریا، طبیعت رویایی آن را شکل داده است.

رودخانه با آب معدنی گازدار دیگر جاذبه های گردشگری این روستا است و در کنار آن آبشار های بسیار زیبایی در بالا دست ها قرار دارد. دریاچه قو هم یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی این منطقه است که در کنار آن آلاچیق هایی قرار گرفته که می تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند.


جواهرده


اقامت در روستا جواهرده

اگر به جواهرده سفر کرده اید و اکنون قصد دارید تا برای یک یا چند شب در این روستا اقدامت داشته باشید م یتوانید انواع ویلا موجود در این روستا را به راحتی اجاره کنید. و یا حتی به رامسر بازگردید و اقدام به اجاره ویلا در رامسر کنید

اردبیل و آش دوغ هایش را از دست ندهید

همه ما می دانیم اردبیل با آش دوغ هایش معروف است. مردم این منطقه علاقه خاصی به آش دارند و ممکن است هر روز خانواده خود را با درست کردن انواع آش ها غافل گیر کنند. به همین دلیل آش های این منطقه زبانزد همگان است.

شهر اردبیل به دلیل موقعیت مکانی و آب و هوای بسیار خنک در فصل تابستان، مقصد بسیاری از تورهای داخلی است. یکی از منطقه های گردشگری اردبیل سرعین است. این منطقه در دل خود چشمه ‌های آب گرم زیادی دارد که باعث شده سالانه گردشگران زیادی به دلیل درمان و حفظ سلامت و استفاده از این منبع ارزشمند به سرعین سفر کنند.

سرعین کجاست؟

سرعین در ۳۰ کیلومتری غرب شهر اردبیل قرار داشته و دارای دیدنی های بسیاری است. طبیعت زیبا و سرسبز سرعین باعث شده تا افراد بسیاری از خارج از کشور برای دیدن آن به این منطقه کشانده شوند. یکی از مناطق سرسبز سرعین روستای آلوارس، معروف به تکه ای از بهشت است. این روستا هوای بسیار خنک و تمیزی دارد و در اطراف آن چشمه های بسیار زیادی دیده می شود که از کوه سبلان سرچشمه گرفته و در داخل این روستا جاری شده است.

اگر کمی از اردبیل فاصله بگیرید و به مرز خلخال نزدیک شوید، یکی از شگفتی های طبیعت را مشاهده خواهید کرد. دریاچه نئور در مرز بین اردبیل و خلخال قرار گرفته است که یک پدیده شگفت انگیز را به شما نشان خواهد داد.

برای دیدن این دریاچه باید در دامان کوه رها شوید و همان طور که از طبیعت لذت می برید، به دریاچه نئور برسید. این دریاچه دارای آب شیرین بوده و دشت سرسبزی اطراف آن را در بر گرفته است.


سرعین


اورامان، قدیمی ترین دهکده جهان

روستای اورامان یکی از قدیمی‌ ترین روستاهای استان کردستان است که در شهرستان سروآباد قرار دارد. این روستا با داشتن معماری پلکانی به روستای هزار ماسوله معروف است. در واقع این روستا در مرز غربی ایران با عراق قرار گرفته که بخشی از آن بین ایران و عراق مشترک است. این منطقه شامل دشت های پر فراز و نشیب و رودهای بسیاری است که گویی زیبایی این منطقه را نقاشی کرده اند.

اورامان از دو بخش اورا و مال تشکیل شده که برخی ها بر این عقیده اند که اورا همان اهورا است. اهورامان یعنی خانه اهورامزدا و اما نام اورا به معنای خورشید و مان به معنای خانه است. این روستا قدمت زیادی دارد و مردم آنان بر این باور هستند، در گذشته اورامان دارای تخت حکومتی بوده است.


اورامان


سابقه این روستا ۶ هزار ساله و مربوط به دوره مس می باشد. کتیبه هایی در روستای اورامان پیدا شده که به دوره آشور برمی گردد و سندی بر باستانی بودن این منطقه است.

آب و هوای اورامان کوهستانی بوده و چراگاه های بسیار زیادی در این منطقه تشکیل شده است. همچنین گونه های جانوری و گیاهان متعددی در اورامان مشاهده می شود که به ارزش های اورامان می افزاید. مردم این منطقه لباس های محلی کردی مخصوص به خود دارند که در رنگ های بسیار شاد و با زیورآلات مختلفی تزیین شده و با سفر به این منطقه می توانید مردمانی که این سبک و مدل از لباس را بر تن دارند را به خوبی مشاهده کنید.

"اورامان سند زنده ای از تاریخی 6 هزار ساله است، بیرون آمده از دل هزاران وقایع در طول قرن ها که تبدیل به یکی از برترین جاذبه های طبیعی و گردشگری کردستان شده تا برای مسافرین داخلی و خارجی این منطقه دلبری کند"