شهر کلاردشت یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که در غرب این استان زیبا واقع شده است. شهرت کلاردشت به دلیل هوای خنک و طبیعت فوق‌ العاده آن است. این شهر نزدیک ترین شهر شمالی به پایتخت کشور است و از این رو طی کردن فاصله تهران تا کلاردشت بسیار سریع و راحت بوده و به همین دلیل بسیاری از تهرانی ها ترجیح می دهند تا در روز های آخر هفته به این منطقه زیبا سفر کنند.

در این مطلب قصد داریم تا سری به شهر کلاردشت زده و شما را با این شهر خاص آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا به یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران سفر کنیم. اگر قصد اقامت در این شهر زیبا را دارید می توانید بر روی لینک اجاره ویلا در کلاردشت و یا اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.


کلاردشت


موقعیت جغرافیایی کلاردشت

شهرستان کلاردشت، دشت بسیار بزرگی در منطقه کوهستانی البرز است که دور تا دور آن را کوه های رشته کوه البرز فرا گرفته اند و تراز ارتفاعی این دشت به نسبت سطح دریای خزر ۱۲۵۰ متر است.

شاید کلاردشت را به عنوان یک شهر ساحلی در نظر نگیریم، ولی باید به این موضوع اشاره کرد که این شهر تا دریا خزر تنها ۴۰ دقیقه فاصله دارد و شما می توانید از مسیر جاده جنگلی عباس آباد خود را از کلاردشت به دریای خزر رسانده و از این دریاچه فوق العاده نیز بازدید کنید.

آب و هوای کلاردشت

اگر آب و هوای این منطقه را نگاهی انداخته و قصد داشته باشیم تا آن را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم، باید گفت که در طول سال آب و هوای کلاردشت و روستاهای اطراف آن غیر شرجی و خنک است و همین موضوع به عنوان مزیتی برای این شهر به حساب می آید.

در فصل بهار و تابستان آب و هوای این منطقه معتدل و شب های بسیار خنک با آب و هوای دلچسبی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از گردشگرها ترجیح می دهند تا شب ها در کلاردشت اقامت کرده و روزها را در ساحل دریا سپری کنند.

گردشگران عربی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمال ایران سفر می کنند، عموما از همین برنامه پیروی کرده و ترجیح می دهند تا شب را در منطقه ای استراحت کنند که آب و هوای غیر شرجی و مطبوعی داشته باشد.

آب و هوا کلاردشت و میزان گرمای آن به حدی است که به نسبت شهرهای ساحلی دریای خزر مثل متل قو، نمک آبرود، چالوس و... آب و هوای کلاردشت ۶ درجه پایین تر و خنک تر است و به همین دلیل این منطقه بهترین گزینه برای افرادی است که قصد دارند تا از آب و هوای شرجی فاصله گرفته و در یک منطقه مطبوع و خوش آب و هوا ساکن شوند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که آب و هوای کلاردشت در فصل زمستان کمی سرد است و به همین دلیل زمستان زمان مناسبی برای سفر به این منطقه نیست. البته بسیاری از افراد با این آب و هوا مشکل نداشته و حتی در زمستان نیز به این منطقه سفر می کنند.

جاذبه های گردشگری کلاردشت

تنها کافی است تا تصاویر جاذبه های منطقه کلاردشت را مشاهده کنید تا به این نکته پی ببرید که مکان های دیدنی شهر کلاردشت بسیار جذاب و خارق العاده هستند. شما در کمتر کشوری می توانید جاذبه هایی مشابه جاذبه های گردشگری شهر کلاردشت را مشاهده کنید.

در این بخش قصد داریم تا نگاهی به جاذبه های گردشگری شهر کلادرشت انداخته و شما را با دیدنی های این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا بیشتر آشنا کنیم.

دهکده مازیچال

اگر قرار باشد یکی از زیباترین و جذاب ترین روستاهای ایران را به شما معرفی کنیم تا با سفر به آن یک منطقه بکر و زیبا را مشاهده کنید، بهترین گزینه برای شما روستای مازیچال در نزدیکی کلاردشت خواهد بود.

ویژگی اصلی این روستا آن است که مازیچال در ارتفاعات واقع شده است و زمانی که به این روستا می روید می توانید ابرها را در زیر پای خود مشاهده کنید. برای افرادی که عاشق کمپینگ هستند، روستای مازیچال گزینه فوق العاده ای به حساب می آید.


مازیچال


دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از بهترین مکان ها برای شنا، قایق سواری؛ ماهیگیری و... در کلاردشت است. این دریاچه که در شمال شرقی کلاردشت واقع شده است، یکی از مکان های خاص و جذاب برای لذت بردن از طبیعت است. شما می توانید در این دریاچه انواع مختلفی از اردک، ماهی، مارماهی، قورباغه و... را مشاهده کنید.

برای آن دسته از افرادی که علاقه ‌مند هستند تا در کنار دریاچه ها پیک نیک خود را برگزار کنند و همچنین برای افرادی که به کلاردشت سفر می کند و به دنبال یک مکان خاص می گردند، دریاچه ولشت بهترین گزینه برای برپایی یک پیک نیک خاطره انگیز است.

علم کوه

علم کوه یکی از کوه های بلند ایران است که در جنوب دریای مازندران و در رشته کوه البرز واقع شده است. باید به این نکته اشاره کرد که صعود کردن به نوک قله علم کوه کار آسانی نیست و برای رفتن به نوک قله آن لازم است تا مسیر دشواری طی شود و تنها افرادی که اهل صخره نوردی یا کوهنوردی به شکل حرفه ‌ای هستند، می توانند به علم کوه صعود کنند.

یکی از دیدنی های علم کوهT سنگ عمودی به اسم سنگ سماور است که زیبایی فوق ‌العاده ‌ای به این منطقه داده است. نکته حائز اهمیت در رابطه با علم کوه آن است که اگر قصد صعود به نوک قله علم کوه را دارید، حتما با تجهیزات کوهنوردی پای به این منطقه گذاشته و به هیچ عنوان بدون تجهیزات برای صعود به علم کوه برنامه‌ ریزی نکنید.


علم کوه


جاده کلاردشت به عباس آباد

منطقه کلاردشت جایی است که به معنای واقعی مرز بین واقعیت و رویا به باریک ترین نقطه خود می رسد. در این منطقه می توانید جذاب ترین و زیباترین مناظر ایران و حتی دنیا را مشاهده کنید. یکی از زیباترین مناظر این منطقه، مسیر جاده کلاردشت به عباس آباد است که بازدید از این جاده باعث می شود تا غرق در یک رویای زیبا شوید.

 این منطقه جنگلی زیبا به قدری چشم نواز است که گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می کند و سبب می شود تا آن ها از سراسر ایران و دنیا به کلاردشت سفر کرده تا بتوانند در این جاده جنگلی پر پیچ و خم، طبیعت بکر و فوق العاده را مشاهده کنند.

کاخ اجابت یا کاخ اجابیت

در زمان پهلوی در بلندی های جنوب مشرف به این شهر، کاخ خاص و شگفت انگیزی به نام کاخ اجابت ساخته شد. ساخت این کاخ که در حدود ۷۰ سال پیش انجام شده است، با الهام از معماری اروپایی انجام شده است و به همین دلیل است که می توانید یکی از زیباترین معماری های ایران را در کاخ اجابت تماشا کنید. در داخل این کاخ اشیای قدیمی و عتیقه بسیار زیادی وجود دارد از این رو برای افرادی که عاشق بازدید از اشیا تاریخی هستند، بهترین گزینه بازدید از کاخ اجابت خواهد بود.

سیاه بیشه

سیاه بیشه نیز یکی از مناطق زیبا و فوق العاده در اطراف کلاردشت است. وسعت روستای سیاه بیشه به ۹ هزار هکتار می رسد ولی باید گفت که این منطقه جمعیت بسیار کمی دارد و شاید تنها ۱۱ خانوار در این روستا زندگی کنند به همین دلیل اگر به دنبال یک منطقه با آرامش بسیار بالا هستید تا در آن ریلکس کنید، حتماً سری به روستای سیاه بیشه زده و از این منطقه دیدن کنید.


سیاه بیشه


سوغات کلاردشت

زمانی که به مسافرت می روید، دوستان و آشنایان را همیشه به یاد دارید و به همین دلیل سعی می کنید تا برای آن ها سوغاتی خریده و به عنوان یادگاری برای آن ها هدیه آوردید.

زمانی که به روستاهای کلاردشت سفر می کنید سعی کنید تا حتماً به یاد دوستان و آشنایان خود باشید و از این منطقه سوغاتی های خاصی را برای آنها هدیه برده و با این کار آن ها را خوشحال کنید.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که سوغات شهر کلاردشت چیست؟ باید گفت که مانند اکثر شهرهای شمالی، سوغاتی این منطقه صنایع دستی، کلوچه، کوکی ،لواشک، آلوچه، ترشیجات و انواع مربا است.

هر یک از این سوغاتی ها مخصوص به یک دسته از افراد است. به عنوان مثال برای افرادی که به صنایع دستی اهمیت زیادی می دهند، می توانید از صنایع دستی که توسط خانم های کلاردشتی بیشتر تهیه می شوند بازدید کرده و آن ها را خریداری کنید، ولی اگر سوغاتی های خوشمزه را ترجیح می دهید، می توانید کلوچه کوکی یا انواع ترشیجات را خریداری کرده و به عنوان سوغاتی کلاردشت به شهرهای خود ببرید.

رستوران های معروف کلاردشت

منطقه کلادرشت مثل تمامی مناطق شمالی، غذاهای سنتی و محلی مختلفی دارد که از مهم ترین این غذاها می ‌توان به کباب ترش، میرزا قاسمی، باقلاقاتوق و... اشاره کرد، اما موضوع بسیار مهمی که باید در هنگام تجربه غذاهای سنتی و محلی کلاردشت به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا این غذاها را در رستوران های معروف شهر کلاردشت میل کنید تا تجربه فوق ‌العاده ‌ای از میل کردن غذاهای محلی شمالی را به دست آورید.

بسیاری از افرادی که به مناطق شمالی سفر می کنند مایلند تا در رستوران های این خطه یکی از وعده های غذایی خود را صرف کنند از این رو قصد داریم تا بهترین رستوران های کلاردشت را به شما عزیزان معرفی نماییم تا در صورتی که به این شهر سفر کردید بتوانید با داشتن اطلاعات در این زمینه شام یا نهار بی نظیری را در این رستوران ها میل کنید.

رستوران اسماعیل آشپز

یکی از رستوران های بسیار مشهور و معروف شهر کلاردشت، رستوران اسماعیل آشپز است. این رستوران با کیفیت بالای غذاهای خود و همین چنین قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، گزینه فوق ‌العاده ‌ای برای رفتن و میل کردن انواع غذاهای شمالی است. اگر به دنبال یک رستوران حرفه ای در کلاردشت می گردید، بهترین گزینه برای شما رستوران اسماعیل آشپز خواهد بود.

اکبر جوجه کلاردشت

یکی دیگر از رستوران های مشهور شهر کلاردشت، رستوران اکبر جوجه است. اکبر جوجه به عنوان یکی از بزرگترین رستوران های زنجیره ای ایران در سراسر کشور شعبه های مختلفی دارد که شعبه کلاردشت این رستوران در نزدیکی میدان اصلی واقع شده است. شما می توانید خوشمزه ‌ترین اکبر جوجه را در این رستوران نوش جان کنید. قیمت ها در رستوران اکبر جوجه مثل تمامی شعبه های این رستوران بسیار معقول و اقتصادی است.

پیتزا سیزلر

اگر به دنبال یک فست فودی با کیفیت و حرفه ای در کلاردشت می گردید، بهترین گزینه برای شما پیتزا سیزلر خواهد بود. شما می توانید برای رسیدن به این فست فودی به خیابان پاسداران کلاردشت رفته و از غذاهای لذیذ آن میل کنید. پیتزا سیزلر بهترین فست فودی شهر کلاردشت می باشد که می توانید زمانی که قصد میل کردن یک غذا مدرن را دارید، به آن سر زنید.

رستوران محلی گیلدا

اگر پس از سفر به شهر کلاردشت قصد دارید تا به سراغ یک رستوران محلی رفته و غذاهای محلی کلاردشت را میل کنید، بهترین گزینه رستوران محلی گیلدا کلاردشت است که رستوران بسیار با کیفیتی بوده و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد. شما می توانید برای رفتن به این رستوران محلی به لامو رفته و در رو به روی پمپ بنزین کلاردشت، رستوران محلی گیلدا کلادرشت را مشاهده کنید.


رستوران محلی کلاردشت

رستوران البرز کلاردشت

اگر به خیابان پاسداران کلاردشت و به دو راهی رودبارک رفتید، می توانید رستوران البرز کلاردشت را در این منطقه مشاهده کنید. این رستوران نیز جزو برترین و مشهور ترین رستوران های شهر کلاردشت به حساب می آید و محلی های این منطقه اگر بخواهند یک رستوران محبوب غذای محلی را در کلاردشت به شما معرفی کنند مطمئنا انتخاب اول آن ها رستوران البرز خواهد بود.

بهترین زمان سفر به کلاردشت

در صورتی که قصد سفر به کلاردشت را دارید، لازم است تا در وهله اول بهترین زمان سفر به این منطقه را پیدا کرده و سپس برای سفر به کلاردشت برنامه ‌ریزی کنید.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با کلاردشت لازم است تا به آن توجه کنید، این است که این منطقه به دلیل آب و هوای خاص خود گزینه فوق‌ العاده‌ ای برای سفر در تمامی روزهای سال است. اگر به دنبال آن هستید تا از یک منطقه فوق العاده زیبا و با آب و هوا مطبوع بازدید کنید، بهترین مکان برای شما شهر کلاردشت است.

شما می توانید در هر فصلی از سال به کلاردشت سفر کرده و از این منطقه زیبا بازدید کنید، زیرا در تمامی روزهای سال شهر کلاردشت جلوه خاصی داشته و آب و هوای مطبوع آن می تواند شما را جذب خود کند.

در روزهای تابستان که آب و هوای تمامی مناطق شمالی شرجی است و افراد سعی می کنند تا به این مناطق سفر نکنند، شهر کلاردشت همچنان آب و هوای فوق ‌العاده ‌ای داشته و تهرانی ها عموما این شهر را برای تفریح های یک روزه و حتی چند روزه خود انتخاب می کنند.

البته باید به این نکته توجه داشت که در فصل زمستان ممکن است آب و هوای کلاردشت کمی سرد شود و افراد نتوانند چنین آب و هوایی را تحمل کنند در نتیجه بهتر است تا پیش از سفر به کلاردشت در فصل زمستان، آب و هوای چند روز آتی را بررسی کرده و سپس سفر خود را برنامه ریزی کنید.

مسیرهای دسترسی به کلاردشت

کلاردشت در فاصله ۵۰ کیلومتری چالوس و در بین جاده کرج به چالوس واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه مسیر سختی پیش روی شما نخواهد بود. یکی از رایج ‌ترین مسیرها برای سفر به کلاردشت، از طریق جاده چالوس است. شما می توانید حد فاصل نرسیده به شهر چالوس از مسیر انحرافی مرزن ‌آباد وارد جاده اصلی کلاردشت شده و بعد از ۴۵ دقیقه رانندگی به این شهر زیبا وارد شوید.

مسیر دیگری که شما را به کلاردشت می رساند و به جرات یکی از زیباترین و رویایی ترین جاده های ایران است، جاده عباس آباد به کلاردشت است.

اگر می خواهید یک جاده زیبا را مشاهده کنید که تا به حال هیچ نمونه ‌ای از آن را ندیده اید، بهترین گزینه جاده کلاردشت-عباس آباد است که بی شک یکی از زیباترین و بهترین مسیرهای دسترسی به کلاردشت در حال حاضر است.

اگر قصد انتخاب مسیر کلاردشت به عباس آباد به عنوان مسیر اصلی خود را دارید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در روزهایی که تعطیل به سعی کنید از این جاده استفاده نکنید زیرا ممکن است با ترافیک سرسام آوری در این منطقه مواجه شوید، پس حتماً پیش از انتخاب این جاده تحقیقات لازم را انجام دهید.


کلاردشت


فاصله تهران تا کلاردشت

کلاردشت را می توان یکی از نزدیکترین شهرها شمالی به پایتخت نامید. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد تهرانی برای رفتن به این منطقه در روزهای تعطیل و آخر هفته برنامه ریزی کنند و حتی شاهده بسته شدن جاده در روزهای تعطیل از سمت تهران به کلاردشت باشیم.

به صورت کلی فاصله تهران تا کلاردشت ۲۰۰ کیلومتر است و با توجه به شرایط ترافیکی و وضعیت جوی آب و هوا بین ۴ تا ۸ ساعت، رسیدن به کلاردشت زمان نیاز دارد. ممکن است در برخی از اوقات این جاده یک طرفه شود، پس لازم است پیش از آغاز سفر از وضعیت جاده و شرایط آب و هوایی آن مطلع شوید و سپس وارد این جاده شده و از تهران به کلاردشت سفر کنید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای شمالی ایران آشنا کرده و شهر زیبای کلاردشت را به شما معرفی کردیم. کلاردشت را بی شک می توان یکی از زیباترین و فوق العاده ترین مناطق ایران نامید، زیرا تمامی پارامترهای یک شهر خاص با طبیعت بکر در این مکان وجود دارد و شما می توانید حس حال خارق ‌العاده‌ ای را در کلاردشت تجربه کنید.

اگر پس از مطالعه این مطلب علاقه ‌مند بودید تا سفر خود را به کلاردشت شروع کنید، می توانید همین حالا برای رفتن به این شهر زیبا برنامه ریزی کرده و سفر خود را آغاز کنید. شما می توانید با توجه به اطلاعات بیان شده در این مطلب، سفر هیجان انگیز و فوق العاده ای به شهر کلاردشت داشته باشید.