در کنار مراکز بزرگ خرید، کاخ های زیبا و مراکز تفریحی که در تهران وجود دارد، جذابیت های دیگری را نیز می توان برای تهران گردی به کسانی که به این شهر سفر می کنند پیشنهاد کرد.

یکی از جاهایی که برای اکثریت مردم می تواند بسیار دیدنی باشد، ساحل گردی در کنار دریاچه ای است که در این شهر به صورت مصنوعی ساخته شده است. ساحل آرام این دریاچه تفرجگاه خوبی برای کسانی است که آب و خنکی آن را بسیار دوست دارند.


دریاچه چیتگر تهران


شماره تماس و آدرس دریاچه چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر، در منطقه 22 تهران قرار دارد. برای بازدید از این دریاچه باید به شمال غرب تهران سفر کنید. شما این امکان را دارید تا از سه مسیر خود را به این دریاچه برسانید.

·         در اولین مسیر شما باید به بزرگراه همت غرب ورود پیدا کنید و سپس وارد بزرگراه شهید خرازی شوید. در بزرگراه شهید خرازی، خروجی دریاچه را در پیش بگیرید و به سمت آن حرکت کنید.

·         در دومین مسیر نیز باید به سمت اتوبان آزادگان شمالی حرکت کنید. در این بزرگراه خروجی خرازی را بیابید و وارد آن شوید.

·         در مسیر شماره سه شما باید از جاده مخصوص کرج به سمت این دریاچه حرکت کنید. سپس وارد خروجی ایران خودرو شمالی شده و به سمت دریاچه مسیر خود را ادامه دهید.

تلفن دریاچه چیتگر (گویا): ۰۲۱۲۴۵۵۷

امکانات تفریحی دریاچه چیتگر

در چیتگر به دلیل وجود دریاچه مصنوعی، امکانات تفریحی بسیار خوبی در اختیار علاقمندان قرار داده شده است. در این مجموعه شما می توانید انواع مختلف تفریحات آبی و خشکی را انجام دهید و از آن ها لذت ببرید.

یکی از کارهایی که می توانید در این مجموعه انجام دهید، قایق سواری با قایق های موتوری و پدالی است. از دیگر امکانات تفریجی این مجموعه می توان به وجود چشم انداز و ویویی منحصر به فرد و فوق العاده زیبا اشاره کرد. دریاچه و محوطه ای که در اطراف آن وجود دارد، بسیار چشم نواز و خیره کننده است.

هم نشینی و هم جواری این دریاچه با پارک جنگلی چیتگر، پارک لتمان کن، پارک کوهسار، پارک ارم تهران، شهربازی هزار و یک شهر، مجموعه ورزشی آزادی، بوستان آبشار و بوستان کوهستانی تهران و هم چنین پردیس اسب سواری نیز از دیگر مواردی است که موجب شده است دیدن از این دریاچه بیش از آنچه که تصور کنید، برایتان خاطره سازی کند.

ساحل سنگی و زیبای این دریاچه این امکان را برایتان فراهم می کند که لحظاتی را در کنار آن ایستاده و پاکی آب و سر خوردن امواج آب از روی یکدیگر را تماشا کنید. این منظره می تواند روحتان را نوازش دهد و اندکی از دغدغه های روزمره دورتان کند. نکته مثبت این ساحل آن است که شما می توانید به راحتی تا نزدیکی آب بروید و حتی اگر مایل باشید آن را بدون هیچ محدودیتی لمس کنید.

وجود وسایل مختلف برای بازی و بالا بردن ضربان قلب نیز می تواند یکی از جذابیت هایی باشید که تنها شما در دریاچه چیتگر می توانید آن را تجربه کنید.

تاریخچه دریاچه چیتگر

برنامه ساخت و احداث این دریاچه به سال 1347 باز می گردد. در آن سال پیش بینی شده بود که در این منطقه دریاچه ای احداث شود؛ اما به دلیل محدودیت ها و مشکلاتی که از نظر فنی و تخصصی وجود داشت امکان ایجاد و احداث آن در این منطقه فراهم نشد و ساخت آن به دست فراموشی سپرده شد.

پس از گذشت ده ها سال، در سال 82 تا 89 در زمینه ساخت دریاچه مورد نظر تحقیقات و مطالعاتی انجام شد و مواردی که در آن ابهاماتی وجود داشت، مورد بررسی قرار گرفتند و با انجام اقدامات مهندسی مرتفع شدند.

عملیات اجرایی ساخت فاز اول دریاچه در سال 89 آغاز شد و سه سال بعد یعنی در سال 92 ساخت آن به پایان رسید و به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

فاز دوم این مجموعه نیز شامل اضافه کردن مواردی مثل ایجاد جزیره های آبی، مونوریل و پارک آبی است. عملیات اجرایی این فاز نیز در سال های آتی در برنامه شهرداری تهران و به طور مشخص در برنامه شهرداری منطقه 22 است.


loading

ویژگی های خاص دریاچه چیتگر

ضلع غربی دریاچه چیتگر به منطقه مسکونی 22 تهران، ضلع جنوب و غرب به پارک جنگلی چیتگر و شمال و شرق دریاچه نیز به چهار باغ منتهی می شود.

زمانی، ساخت این دریاچه به عنوان آرزویی دست نیافتنی مطرح بود، اما بعدها با تلاش و کوشش فراوان این رویا محقق شد و در حال حاضر دریاچه چیتگر با مساحتی حدود 140 هکتار احداث شده و عموم مردم در حال استفاده از فضای زیبای این دریاچه هستند.

یکی از ویژگی های شاخصی که این دریاچه دارد، نزدیک بودن آن به پارک بزرگ چیتگر است که در شمال غربی تهران قرار دارد. این دریاچه در قسمت شمالی پارک چیتگر قرار دارد. افرادی که برای تفریح و گردش به این پارک می روند می توانند برای دوچرخه سواری از اطراف دریاچه به نحو احسن استفاده کنند.

دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران واقع است و به همین دلیل کسانی که به جهت تفریح به این دریاچه سر می زنند، می توانند از امکانات این منطقه از جمله اماکن تجاری و مال های بزرگ آن نیز دیدن کنند.

در اطراف این دریاچه پارک هایی مانند خرگوش دره، لتمال کن و چیتگر وجود دارد. به همین دلیل این منطقه از آب و هوای بسیار مطلوب و مساعدی برخوردار است. در این قسمت از تهران، می توان به راحتی نفس کشید و ریه ها را از اکسیژن خالص پر کرد.

این منطقه علاوه بر اینکه خود دارای آب و هوای بسیار مناسب و مطلوبی است، اجازه می دهد که هوایی سالم و تمیز در نیمه دوم سال به سمت مراکز آلوده تهران جریان پیدا کند.

از دیگر امتیازهای این دریاچه ویو و منظره ای است که چیتگر از آن برخوردار است. این منظره زیبا، فرصت و امکان تفریحی سالم و جذاب را برای علاقمندان فراهم می کند.


دریاچه چیتگر

تفریحات دریاچه چیتگر

در این دریاچه تفریحات بسیار مختلف و متفاوتی برای اقشار مختلف مردم تدارک دیده شده است که شما بر اساس سن و علایقی که دارید، می توانید یک یا تعدادی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی برخی از این تفریحات خواهیم پرداخت.

قایق سواری در اسکله غربی و شرقی

دور بودن و فاصله داشتن از دریا، دلیلی بر آن نیست که شما نتوانید در تهران قایق سواری کنید. شما می توانید با استفاده از قایق های موتوری و پدالی در دریاچه چیتگر گشت و گذار کنید و لحظات خوبی را سپری کنید.

برای استفاده از قایق پدالی دو نفره هزینه ای که باید پرداخت کنید، 20 هزار تومان و هزینه قایق های چهار نفره پدالی چهل هزار تومن است. مدت زمانی که برای چرخیدن داخل دریاچه با استفاده از این دو قایق پدالی در نظر گرفته شده است، سی دقیقه است.

قایق های شارژی نیز در این دریاچه در اختیار شما قرار داده شده است و شما می توانید با پرداخت مبلغ پنجاه هزار تومان به مدت سی دقیقه از بودن در این دریاچه لذت ببرید. قایق های اتوبوسی نیز در دریاچه شهدای خلیج فارس وجود دارد که هزینه آن ده هزار تومان به ازای هر نفر است و شما می توانید یک دور کامل اطراف دریاچه را با آن بچرخید.

برای رسیدن به این اسکله شرقی نیز می بایست از سمت بام لند وارد دریاچه شوید. در این اسکله نیز شرایط برای قایق سواری فراهم شده است و شما می توانید با انواع مختلف قایق تفریح کنید. هزینه قایق سواری در اسکله شرقی نیز همانند اسکله غربی است و از این رو تفاوتی بین اسکله ها وجود ندارد.

راید اسکیت سواری

اگر بخواهید میزان آدرنالین خونتان را تا میزان زیادی افزایش دهید راید اسکیت سواری کنید. در این بازی همه بر روی یک محفظه دایره ای شکل قرار می گیرند و بر روی ریلی که به شکل حرف U انگلیسی طراحی شده است حرکت می کنند.

شما در ابتدا به صورت کاملا آهسته به ابتدای ریل برده می شوید و سپس با سرعت بسیار زیاد به سمت دیگر حرکت می کنید. هیجان این بازی به حدی است که کودکان زیر هفت سال نباید سوار آن شوند.  این وسیله بازی در غرب دریاچه قرار گرفته است و هزینه ای که باید برای این بازی پرداخت شود مبلغی در حدود 20 هزار تومان است.

پیست پرش در آسمان

این وسیله نیز یک سرسره بادی است که هیجان بسیار زیادی را برای فرد ایجاد می کند. در این بازی شما می توانید یک تشک زیر خود قرار دهید؛ بر روی سرسره حرکت کنید و سپس در انتها بر روی یک تشک بزرگ نرم پرتاب شوید. لذت پرواز و معلق بودن در هوا را می توانید به کمک پیست پرش در آسمان تجربه کنید.

پیست پرس در آسمان در شمال دریاچه واقع شده است و هزینه ای که برای این بازی در نظر گرفته شده است، 15 هزار تومان است. افرادی که زیر 5 سال سن دارند و کسانی که وزن آنها از 130 کیلوگرم بیشتر است نمی توانند از این بازی استفاده کنند.

وی آر لند

از جدیدترین و مهیج ترین وسایل بازی در این دریاچه وی آر لند است. وی آر لندر در شرق دریاچه قرار دارد و شما را با خود به دنیایی بسیارجالب و جذاب می برد. در فیلم های وی آر لند از عینک های مخصوص استفاده می شود و همه چیز به نحوی نمایش داده می شود که گویی واقعی هستند.

با وی آر لند می توانید به صورت کاملا مجازی و غیر واقعی قایق سواری کنید، از تپه ها بالا رفته و برف بازی کنید، یا حتی می توانید بازی هایی مانند ماژول میز و کارتینگ را نیز امتحان کنید.

هزینه ای که برای رفتن به سینما وی آر لند در نظر گرفته شده است بیست هزار تومان است. اگر شما مایل باشید تا با این عینک های دیجیتال بازی کنید نیز باید هزینه ای بین 15 تا 20 هزار تومان پرداخت کنید. این بازی نیز دارای محدودیت های سنی و وزنی است و بهتر است قبل از خریداری بلیط حتما به این موارد دقت کنید.

کارتینگ

از دیگر بازیهایی که می تواند برای عده ای بسیار هیجان انگیز باشد، پیست کارتینگ است. این قسمت در قسمت غربی چیتگر واقع است و هزینه ورودی آن نیز مبلغ 20 هزار تومان است.


تفریحات دریاچه چیتگر


تشک پرش آزاد

تخلیه هیجان در چیتگر به روش های مختلف انجام می شود و یکی از این روش ها، تشک پرش آزاد است. شاید ظاهر این وسیله اندکی ساده به نظر آید اما هیجان بالایی ایجاد می کند و می تواند باعث تخلیه انرژی شما شود.

تشک پرش آزاد در قسمت شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس قرار داده شده است و شما می توانید با پرداخت 25 هزار تومان دقایق شاد و سرشار از هیجان را با استفاده از این تشک برای خود خلق کنید.

سافاری وحشت

اگر عاشق ترس و افزایش ضربان قلبتان هستید حتما از سافاری وحشت دیدن کنید. سافاری وحشت، تونلی با صحنه ها و اتفاقات وحشتناک است و شما باید طول این مسیر را طی کنید؛ در طی این مسیر، سعی کنید از اتفاقات و حوادث موجود لذت ببرید. برای تجربه لحظاتی پر از هیجان و ترس در این مجموعه باید شما مبلغ 12000هزار تومان را پرداخت کنید.

سرسره سقوط آزاد

از دیگر هیجانات مفرح و شاد که بزرگسالان را به یاد دوران کودکی خود می اندازد، سرسره سقوط آزاد است. دو سرسره موج دار و بدون موج در دریاچه چیتگر وجود دارد که هر کدام را که تمایل داشتید می توانید انتخاب کنید. این دو سرسره توسط یک شرکت آلمانی در جوار این دریاچه نصب شده است. سرعت بالای این سرسره هیجان و لذت ناشی از آن را دو چندان می کند.

برای سوار شدن به این سرسره ها باید ابتدا یک مسیر 24 متری را بالا رفته و سپس از سرسره هایی که طول آنها 80 متر است به سمت پایین حرکت کنید. هزینه ای که باید برای سوار شدن برای این سرسره پرداخت کنید، مبلغ ده هزار تومان است. این سرسره در شمال دریاچه واقع شده و برای افراد زیر هشت سال و کسانی که بیشتر از صد و بیست کیلوگرم وزن دارند، محدودیت دارد.

سینمای شش بعدی

سینما هرم یا سینما شش بعدی دریاچه چیتگر از جمله بخش هایی است که مورد استقبال بسیاری از دوستداران هیجان قرار می گیرد. حضور در این محیط، تجربه ای متفاوت از دیدن فیلم را به شما هدیه می کند.

هزینه ای که باید برای پرداخت فیلم در این سینما پرداخت کنید، مبلغ ده هزار تومان است. افرادی که سن بالای 12 سال دارند از نظر سنی برای تماشای فیلم در این سینما مناسب هستند.

زیپ لاین

زیپ لاین با طولی حدود 120 متر و در ارتفاع 14 متری از سطح زمین، شما را پیچ و تاب می دهد. این پیچ و تاب خوردن می تواند ایجاد کننده تجربه ای بی نظیر برای شما باشد و منظره و ویویی که تا به حال مشاهده نکرده اید را با این وسیله ببینید. هیجان وصف ناپذیری از بازی زیپ لاین را می توانید در چیتگر احساس کنید. برای آنکه بتوانید با این بازی هیجان انگیز لحظات خوبی را سپری کنید، لازم است که مبلغ 22 هزار تومان را پرداخت کنید.

چرخ و فلک

نما و منظره ای که به وسیله چرخ و فلک می توان مشاهده کرد، بسیار دیدنی و جذاب است . چرخش این چرخ و فلک در ارتفاع چهل متری منظره زیبا و بی بدیلی را ایجاد می کند. اگر عاشق آن هستید که از این صحنه زیبا دیدن کنید، حتما این وسیله را نیز امتحان کنید. هزینه تعیین شده برای چرخ و فلک، 10 هزار تومان است.

.برای اقامت در اطراف تهران می توانید با مراجعه به سایت رنتی جا اقدام به اجاره ویلا در اطراف تهران کنید