ده پارک زیبا و نامدار تهران

برای کسانی که در کلان شهر های بزرگ، به خصوص تهران زندگی می کنند، پارک شاید تنها راه ارتباطشان با طبیعت باشد. به همین جهت پارک ها برای این دسته از شهروندان از اهمیت خاصی برخوردار هستند.


پارک های تهران


شهرداری ها نیز همواره سعی می کنند با طراحی و ساخت پارک های وسیع رضایت شهرواندان را کسب کنند. تهران یکی از کلان شهر هایی است که با توجه به آلودگی هوا، رشد جمعیت و... نیاز به وجود فضاهای سبز و پارک های بزرگ همیشه در آن حس می شود.

تهران بیش از 2100 پارک و بوستان دارد و سعی دارد به برترین استانداد های جهانی در زمینه فضای سبز دست یابد. اگر قصد پارک گردی در تهران را دارید، با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با ده پارک زیبا و نامدار تهران آشنا کنیم، پارک هایی که باید گشت زدن در آن ها را حداقل یکبار در زندگی تان تجربه کنید.

پارک ملت

پارک ملت از آن جمله پارک هایی است که سال هاست همه روزه گردشگران زیادی برای تفریح در آن پا می گذارند. پارک ملت از وسیع ترین پارک های تهران است و شهرداری داری تهران سعی می کند وضعیت آن را همیشه در حد عالی حفظ کند.

بهره برداری از پارک ملت از سال 1353 آغاز شده است. از ویژگی های پارک ملت می توان به تاریخچه، قدمت، معماری منطقی و اصولی، امکانات بالا و خوش آب و هوا بودن منطقه ای که در آن احداث شده اشاره کرد. پارک ملت دارای 120 گونه درخت، درختچه و درخت میوه است و طراحی آن به سبک پارک های انگلیسی، نامنظم است.

در انتهای پارک ملت یک سینمای چهاربعدی قرار دارد. این سینما فیلم های 15 دقیقه ای پخش می کند و برای تماشای فیلم هایش باید با عینک های چند بعدی روی صندلی های مخصوص نشست.

رو به روی سینما 4 بعدی، پردیس سینمایی ملت قرار دارد. سینمایی با 5 سالن که فیلم های مختلفی پخش می کنند و نسبتا دست مخاطب را در انتخاب فیلم باز می گذارند.


پارک ملت


پارک ملت دارای آبنمای پله ای و شاعرانه است. در این قسمت سردیس مفاخری مانند کمال الملک، نیما یوشیج، مولانا، سعدی و شهریار قابل مشاهده است. راس پله ها هم به تندیس امیرکبیر، وزیر وطن دوست ناصرالدین شاه قاجار اختصاص داده شده است.

اگر شانس با شما یار باشد، وقتی پله ها را تا انتها بالا می روید فواره های رنگی روشن هستند و زیبایی لحظه هایتان را دوبرابر می کنند. کمی بالا تر از مجسمه امیرکبیر، بوفه هایی برای رفع گرسنگی و تشنگی قرار دارند. تمام این نکات باعث شد پارک ملت را در صدر لیست ده پارک زیبا و نامدار تهران انتخاب کنیم. 

چطور به پارک ملت بریم؟

موقعیت مکانی پارک ملت در منطقه 3 شهرداری تهران در خیابان ولیعصر جنب بزرگ راه نیایش قرار دارد و مساحت آن 34 هکتار است، از این رو یکی از بزرگ ترین پارک های تهران به حساب می آید. دسترسی به پارک ملت دشوار نیست، اتوبوس های BRT  مسیر تجریش_راه آهن یا چهارراه پارک وی_راه آهن به آسانی شما را به پارک ملت می رسانند، ایستگاه نیایش و ایستگاه پارک ملت، دو ایستگاهی هستند که دسترسی آسان به این پارک را با اتوبوس های BRT برای شما فراهم می کنند.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه مرتفع ترین پارک تهران است که مسیر های سنگفرش شده و آب و هوای کوهستانی و بی نظیر آن حس و حال خاصی به شما خواهد داد و خستگی مدت ها کار کردن را از تنتان به در می کند.

موقعیت مکانی پارک جمشیدیه در بین دیوار های سنگی کوه کلک چال، باغ دولو، خیابان جمشیدیه و جاده کلک چال است. این پارک ابتدا قرار بود تبدیل به باغ سرا برای سالمندان گردد ولی نهایتا در سال 1356 تصویب شد که پارکی برای استفاده عموم مردم شود. این ملک 69 هزار متر مکعبی ابتدا متعلق به مهندس جمشید دولو قاجار بوده است.

دریاچه و آبشاری در مجاورت پارک جمشیدیه قرار دارد که زیبایی و شکوه آن را دو چندان می کند. این پارک دارای 16000 درخت و درختچه است و برای سرگرمی کودکان، قفس های نگهداری پرندگان تعبیه شده است.

علاوه بر این، امکانات رفاهی دیگری نظیر رستوران، کافه و... نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است. دریاچه و آبنماهای سنگی پارک جمشیدیه، توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.


پارک جمشیدیه


شما می توانید روی نیمکت هایی که در کنار این آبشار و آبنماها ساخته شده است بنشینید و ساعت ها به تماشای این نمای زیبا بپردازید. بوستان فصلی و نمایشگاه های فصلی از دیگر جاذبه های دومین پارک زیبا و نامدار تهران هستند.

چطور بریم پارک جمشیدیه؟

برای رسیدن به پارک جمشیدیه می بایست خود را به خیابان باهنر برسانید. در این خیابان 4 ورودی برای پارک جمشیدیه در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه پارک جمشیدیه در مسیر کلکچال قرار دارد می توانید برای رسیدن به این پارک از اتوبوس ها و تاکسی هایی که به مقصد کلکچال از میدان تجریش در حرکت هستند نیز استفاده کنید.

در صورتی که قصد رفتن به پارک جمشیدیه با مترو را دارید می بایست خود را به ایستگاه مترو تجریش رسانده و پس از آن به سمت میدان تجریش حرکت کنید و از اتوبوس و تاکسی های موجود در اطراف این میدان که به سمت کلکچال حرکت می کنند استفاده کنید.

اگر قصد دارید تا با بی آر تی خود را به پارک جمشیدیه برسانید نیز می توانید از خط بی آر تی نواب-تجریش استفاده کرده و در ایستگاه اردوگاه باهنر از بی آر تی پیاده شده و پس از عبور از پل عابر پیاده خود را به ابتدای خیابان امیدوار یا همان فیضیه رسانده و از آنجا نیز از تاکسی های گذری برای رسیدن به پارک جمشیدیه استفاده کنید.

پارک ساعی

پارک ساعی نسبت به پارک های دیگر قدمت زیادی دارد، این پارک از سال 1342 تا 1352 ساخته شد. پیش از آن، این مکان توسط مهندس ساعی درختکاری شده بود، سپس به وزارت کشاورزی اهدا شد که بعد ها به شهرداری تهران واگذار گشت.

در پارک ساعی تعدادی مجسمه از حیوانات مختلف با دقت ویژه به جزییات ساخته شده است. بخشی در پارک ساعی به پارک ژاپنی معروف است و به شیوه پارک های ژاپنی ساخته شده است که در آن گونه های مختلف جانوری مانند همستر، غاز، قو، مرغابی، سنجاب، لاکپشت، اردک و انواع دیگری از پرندگان نگهداری می شوند.


پارک ساعی


زمین بازی مخصوص کودکان، زمین آموزش اسکیت، محلی برای وسایل ورزشی و فوتبال دستی، آبنمای موزیکال، میز شطرنج و... نیز در این پارک برای سرگرمی شهروندان تعبیه شده است.

همچنین برای رفاه مراجعه کنندگان، فضای سبز به همراه آلاچیق نیز در نظر گرفته شده است. آبنمای موزیکال، بخشی دیگر از پارک ساعی است که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.  

چطور بریم پارک ساعی

این پارک در منطقه 6 شهرداری تهران قرار دارد، از سمت غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به خیابان وزرا متصل است. اتوبوس های خط راه آهن _ تجریش و راه آهن پارک وی یکی از بهترین راه های دسترسی به این پارک است. ایستگاه های آبشار و پله سوم، دسترسی به این پارک را از طریق اتوبوس های BRT فراهم می کنند.

پارک جوانمردان

پارک جوانمردان، بوستانی 150 هکتاری است که در شمال غربی تهران واقع شده است. در این بوستان 40 سردیس و تندیس انتزاعی قرار دارد که این موضوع علاقه مندان به مسائل هنری را به این پارک می کشاند.

فضاهای مختلفی برای بزرگسالان و 3 فضای بازی مخصوص کودکان در این پارک در نظر گرفته شده است تا این پارک را برای همه گروه های سنی مناسب کند. پارک آموزشی و حرفه ای اسکیت، فضاهای بازی فوق مدرن مکانیکی، مجموعه راپل، زمین های چند منظوره، سایت شطرنج، وسایل ورزشی مانند میز پینگ پنگ و فوتبال دستی از جمله داشته های پارک جوانمردان هستند که می توانند شما و خانواده تان را سرگرم کنند.


پارک جوانمردان


به علاوه این ها، برای سالمندان و کسانی که دچار ناتوانی جسمی هستند نیز ظرفیت هایی ایجاد شده است تا بتوانند فارغ از محدودیت ها، چند ساعت ویژه و خوش را در این پارک بگذرانند.

برای رفاه شهروندانی که از این پارک بازدید می کنند، کوشک پذیرایی، چایخانه سنتی و کوشک فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است. حدود 200 هزار متر مربع از این بوستان را فضای سبز با انواع درختان پوشش داده است. سرو، اقاقیا، کاج، بیدمجنون و زبان گنجشک از جمله این درختان هستند.

در پارک جوانمردان که به دلیل زیبایی و طراحی بی نظیرش آن را در لیست ده پارک زیبا و نامدار تهران قرار داده ایم، 8 هزار متر مسیر دوچرخه سواری در نظر گرفته شده که می تواند برای علاقه مندان به دوچرخه سواری جذاب باشد.

چطور بریم پارک جوانمردان

پارک جوانمردان دارای سه ورودی است، قسمت شمالی آن در جنوب بزرگراه شهید همت، و ورودی غربی در بلوار صدرا و بلوار جوانمردان قرار دارد. برای دسترسی به این بوستان زیبا می توانید از دو راه اقدام کنید، اول اتوبان حکیم غرب، ضلع شرقی میدان المپیک و دوم از همت غرب، جنوب دهکده المپیک خواهد بود که هر دو مسیر می توانند شما را به این بوستان زیبا برسانند.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یک تفاوت ویژه با پارک های دیگری که تاکنون برای شما معرفی کرده ایم دارد و آن این است که این پارک به شیوه ای کاملا مدرن ساخته شده است. این پارک سال 1388در عباس آباد تهران راه اندازی شد.

نزدیکی این پارک به پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز یکی از ویژگی های مثبت این پارک است. این بوستان 24 هزار متر مربع است. امکانات این پارک بسیار مدرن و بروز هستند. فواره های آب و آتش که سبب نام گذاری این پارک هم هستند در کنار برج آتش قرار گرفته اند و منظره بسیار دیدنی را به وجود آورده اند.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پارک آب و آتش، آسمان نمای گنبد مینا است که برنامه رصد آسمان در شب را به بازدیدکنندگان ارائه می کند. علاوه بر این، برنامه های علمی و فرهنگی نیز برای کسانی که به علم نجوم و اخترشناسی علاقه دارند اجرا می کند.

آمفی تئاتر آب و آتش، مساحتی بالغ بر 700 متر مربع دارد و در واقع یک سایه بان چادری است. این آمفی تئاتر که 750 نفر گنجایش دارد یکی از بهترین نمونه های سازه غشایی در ایران است.

فودکورتی زیبا به شکل کشتی نیز در میانه پارک آب و آتش قرار دارد. یکی از جذاب ترین بخش های پارک آب و آتش، دریاچه مصنوعی خزر است که با مساحت 12 هزار متر در واقع بخشی از بوستان نوروز است و به عنوان یک پارک اکو در پارک آب و آتش تهران به حساب می آید.


پارک آب و آتش


پل ابریشم یکی دیگر از جاذبه های پارک آب و آتش است که 200 متر طول و 100 متر ارتفاع دارد و نمونه ای زیبا از پل های ساخته شده در تهران است که جاده ابریشم را به یاد رهگذران می آورد.

این پل پیاده رو، پارک آب و آتش را به بوستان نوروز متصل می کند. علاوه بر تمام این ها، پارک آب و آتش دارای یک فانوس دریایی است که البته بر روی چشم انداز آبی قرار ندارد. این فانوس از مهم ترین نماد هایی است که در واقع متعلق به بوستان بنادری است که متصل به پارک آب و اتش است.

چطور بریم پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین واقع شده است. برای رسیدن به این پارک می توانید از ایستگاه مترو حقانی که 15 دقیقه با این پارک فاصله دارد استفاده کنید.

همچنین می توانید از همان ایستگاه به پارک طالقانی بروید و از پارک طالقانی با گذشتن از پل طبیعت به پارک آب و آتش برسید. اگر با وسیله شخصی قصد دارید به این پارک بروید، باید در خیابان جردن به سمت شمال رفته و بعد از خروجی بزرگراه همت خودرو خود را پارک کنید و از ورودی پارک آب و آتش در خیابان شهیدی به پل طبیعت بروید.

پارک طالقانی

پارک طالقانی که آن را با نام های دیگری مانند پارک حقانی، تپه های داوودیه، پارک جهان کودک و پارک جنگلی عباس آباد نیز می شناسند در کنار پارک آب و آتش قرار دارد و در محدوده تپه های عباس آباد احداث شده است. پل طبیعت در واقع راه اتصال پارک طالقانی به پارک آب و آتش است. پارک طالقانی مرتفع بوده و چشم انداز دوست داشتنی از تهران را به شما ارائه می دهد.

این پارک 40514 اصله درخت و درختچه دارد که آن را تبدیل به ریه شهر تهران می کند. دو گونه نادر بلوط ایتالیایی و بلوط همیشه سبز نیز از گونه های نادری هستند که در میان این درختان مشاهده می شوند.


پارک طالقانی


یکی از دیدنی های پارک طالقانی، مرتفع ترین پرچم ایران است که توسط برج پرچم کنترل می شود. ارتفاع این پرچم 150 متر است و طول پارچه آن 1000 متر می باشد. این پرچم از نظر ارتفاع میله سومین پرچم در جهان به حساب می آید.

مهندسانی که پارک طالقانی را احداث کردند، انگلیسی و اسپانیایی بودند. ساخت این پارک زیبا که از ده پارک زیبا و نامدار تهران به حساب می آید، در سال 1360 به پایان رسید. این پارک مجموعا وسعتی در حدود 310 هزار متر مربع دارد.

چطور بریم پارک حقانی یا طالقانی

این پارک در منطقه 3 شهر تهران واقع شده و آدرس آن، بزرگراه حقانی جنوبی، بعد از پل مدرس است. برای دسترسی به این پارک از طریق مترو، می توانید در ایستگاه شهید همت و شهید حقانی پیاده شوید و به این پارک برسید. با اتوبوس خط بی آر تی نیز می توانید با پیاده شدن در پایانه حقانی به این پارک دسترسی پیدا کنید.

پارک پردیسان

پارک پردیسان، پارکی بزرگ در غرب تهران است. این پارک به دلیل اینکه از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست پارک بدون دخانیات لقب گرفته است بیشتر مورد استقبال ورزش دوستان قرار می گیرد.

طراحی این پارک نیز به نحوی انجام شده است که مخصوص پیاده روی، دوچرخه سواری و... باشد. علاوه بر این فضای سبز، پارک پردیسان دارای موزه تنوع زیستی و باغ وحشی هر چند کوچک نیز هست.

نماد هایی از دیوار چین و سی و سه پل اصفهان نیز در این پارک تعبیه شده است. یکی دیگر از دیدنی های پارک پردیسان، موزه آب است که سیر و تکامل استفاده بشر از آب را از زمان استفاده از آب انبار ها و کاریز ها نشان می دهد. این پارک همچنین دارای پارکینگ اختصاصی نیز هست.


پارک پردیسان


پل معلق آسمان، یکی از پل های معلق پایتخت است که 285 متر طول، 2 متر عرض و 65 متر ارتفاع دارد و از پارکینگ پارک نهج البلاغه (بلوار عربشاهی) تا پارک پردیسان کشیده شده است.

پارک پردیسان 275 هکتار مساحت دارد و از این رو جزو بزرگترین پارک های تهران به حساب می آید. محال است بخواهیم لیستی از ده پارک زیبا و نامدار تهران تهیه کنیم و پارک پردیسان را جا بیندازیم. 

چطور بریم پارک پردیسان

پارک پردیسان در ضلع شمالی بزرگراه حکیم و بین بزرگراه‌ های شیخ فضل ‌الله و یادگار امام قرار دارد. اگر قصد دارید تا با مترو به این پارک روید می بایست در ایستگاه مترو میدان صنعت از مترو پیاده شوید و فاصله تقریبا 2 کیلومتری تا این پارک را به کمک تاکسی طی کنید.

در صورتی که مایلید تا با خودرو های شخصی به پارک پردیسان برسید می بایست از بزرگراه های همت و حکیم برای مسیر های شرق به غرب و از بزرگراه همت برای مسیر های غرب به شرق استفاده کنید.

پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه در نزدیکی پارک پردیسان و در دره فرحزاد واقع شده است. بوستان نهج البلاغه از پارک های دیدنی غرب تهران است که در نزدیکی یکی از بهترین فضاهای طبیعی غرب تهران یعنی فرحزاد قرار گرفته است. این بوستان توانسته امکانات تفریحی و جاذبه های زیادی را در خود جای دهد.

بوستان نهج البلاغه در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. این بوستان دو فاز دارد، فاز یک در بالای بزرگراه شهید همت که در سال 1388 ساخته شده است و فاز دوم آن در حد فاصل بزرگراه های شهید همت و شهید حکیم در سال 1392 احداث گشته است.

رودخانه ای در میان این دو فاز قرار دارد که آن ها را از یکدیگر جدا کرده است. بر روی این رودخانه پل هایی تعبیه شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند از هر دو فاز آن استفاده کنند.

یک ویژگی متمایز کننده که بوستان نهج البلاغه دارد، شهربازی بیلینو است که در این بوستان فعالیت می کند. در این شهربازی کودکان با ماشین آلاتی مانند جرثقیل و لودر با ابعاد کوچک بازی می کنند که همان کاربرد های لودر ها و جرثقیل های واقعی را دارا هستند. علاوه بر این شهر بازی، شهر بازی دیگری به نام سرزمین شگفت انگیز نیز وجود دارد که می تواند با سرگرمی های مختلفش نظر کودکان شما و حتی خود شما را جلب کند.


پارک نهج البلاغه


یادمان دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام در فاز یک، پیست مخصوص دوچرخه سواری، سینما روباز بوستان نهج البلاغه و آمفی تئاتر، از دیگر جاذبه های گردشگری آن هستند. در این بوستان آثار بی نظیری با هنرمندی غیر قابل وصفی درست شده است. این بوستان همچنین دارای مسجدی بزرگ و پارکینگ طبقاتی است که آن را به یک بوستان همه چیز تمام تبدیل می کند.

چطور بریم بوستان نهج البلاغه

برای دسترسی به این پارک زیبا به راحتی می توانید به سمت اتوبان همت غرب بروید. این بوستان جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی واقع شده است. اگر مایلید با مترو به این بوستان بروید، ایستگاه متروی همت این دسترسی را برای شما فراهم می کند. 

پارک جنگلی کوهسار

یکی دیگر از پارک های زیبای غرب تهران، پارک جنگلی کوهسار است که در محله شهران احداث شده است. این پارک از غرب به رودخانه کن، از شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به بلوار حصارک و از شرق به رودخانه فرحزاد متصل است.

این پارک به دلیل قرار گیری این پارک در ارتفاعات کوهستانی، وسعت زیادی دارد و مساحت آن بالغ بر 5700 هکتار است، که 700 هکتار آن درختکاری شده است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود تا هر ساله 100 هکتار به درختکاری این پارک جنگلی اضافه می شود. این پارک در سال 1381 تاسیس شد و هدف از تاسیس آن پیشگیری از گسترش باغها و افزدون فضای سبز سازگار با محیط زیست بود.

در این پارک اغلب درختان کاج و سرو دیده می شود که گویا به دلیل کوهستانی بودن و جنگلی بودن منطقه است. خیابان های این پارک آسفالت شده است و می توان با اتوموبیل یا موتور تا مرتفع ترین قسمت پارک نیز رفت.

این پارک را می توان یکی از بام های تهران دانست چرا که در آن، نمایی باز و 360 درجه از تهران را خواهید دید که منظره ای فوق العاده چشم نواز به حساب می آید. این پارک امکانات اولیه کاملی از قبیل آلاچیق، کباب پز، بوفه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، کافه و رستوران دارد. در سال های اخیر رفته رفته امکانات این پارک افزوده شده است.

این پارک بی نظیر، به دلیل این که ارتفاع بالایی دارد، کاملا برای ورزش های هوایی مانند کایت سواری، پاراگلایدر، بالن سواری و چتر نجات نیز مناسب است. علاوه بر این یک پیست موتور سواری نیز برای علاقه مندان به این رشته در نظر گرفته شده است که بعضی روز ها مسابقاتی نیز در این پیست برگزار می شود.

چطور بریم پارک کوهسار

راه های دسترسی به این پارک بیشتر مناسب خودرو های شخصی است. البته رفتن به آن با وسایل نقلیه عمومی غیر ممکن نیست ولی سخت است. دو راه دسترسی به این پارک جنگلی عبارت است :  

انتهای بزرگراه آبشناسان، بلوار کوهسار، ابتدای جاده سولقان

بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران، بعد از پمپ بنزین

پارک جنگلی لویزان

در سال 1346 با هدف جلوگیری از گسترش بافت شهری، این پارک به صورت مصنوعی احداث شد. این پارک، گونه های مختلفی از گیاهان و درختان که اکثرا سرو، اقاقیا یا چنار هستند را درون خود جای داده است.

خیابان های این پارک، به دلیل قرار گیری در ارتفاعات شیب ملایم داشته و پر پیچ و خم هستند. پارک جنگلی لویزان در شمال شرق شهر تهران و در منطقه چهار این شهر واقع شده است.

این پارک در غرب بوستان جنگلی یاس فاطمی و در شرق بوستان جنگلی شیان واقع شده است. در پارک جنگلی لویزان، همه چیز برای یک پیک نیک یک روزه مهیاست، نیمکت، آلاچیق، سطل های زباله، منقل کباب پز و سرویس بهداشتی از جمله امکاناتی هستند که شما می توانید در این پارک از آن ها بهره مند شوید.


پارک جنگلی لویزان

این پارک همچنین فضایی برای بازی کودکان، زمین های ورزشی، میز تنیس روی میز، مسیر دوچرخه سواری، مسجد و کانکس پلیس نیز برای رفاه هموطنان فراهم شده است. پارک جنگلی لویزان در سال 1392 شاهد افتتاح دو فاز شمالی و جنوبی باغ پرندگان به مساحت 20 هکتار بود که بر جذابیت های آن افزود.

چطور بریم پارک لویزان

برای دسترسی به پارک جنگلی لویزان دو راه دسترسی وجود دارد.

بزرگراه شهید بابایی، خیابان هنگام

بزرگراه شهید زین الدین، خیابان هنگام

در صورتی که قصد دارید تا با وسایل حمل و نقل عمومی به این پارک سفر کنید نیز می توانید تا ایستگاه نوبنیاد را با مترو و پس از آن را با تاکسی طی کنید.

برای اقامت در اطراف تهران نگران اقامت خود نباشید فقط کافی است با کلیک بر روی اجاره ویلا در اطراف تهران محل اقامت مورد نظر خود را پیدا کنید.