برج میلاد تهران

کلان شهر تهران به عنوان پایتخت کشور، همواره دارای جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار زیادی است. وجود همین جاذبه ها در شهر تهران سبب شده تا گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران و جهان به کلان شهر تهران سفر کرده و از دیدنی های این شهر بازدید کنند. یکی از مهم ترین جاذبه‌ های شهر تهران، برج میلاد است. این برج بسیار زیبا ششمین برج بلند دنیا بوده و از آن با نام برج تهران نیز در منابع مختلف یاد می شود.

برج میلاد تهران از سال ۱۳۸۷ تا به امروز با ارتفاع ۴۳۵ متری خود تبدیل به مهم ترین جاذبه گردشگری شهر تهران شده است. ارتفاع بسیار زیاد این برج جذاب و هیجان انگیز سبب شده تا از هر منطقه شهر تهران که علاقه‌ مند باشید، بتوانید به راحتی این برج بلند را تماشا کنید. از بالای برج میلاد نیز ویو سراسری از تمام شهر تهران خواهید داشت و می توانید از بالای این برج به راحتی شهر تهران را تماشا کنید.

اضافه شدن بخش های مختلف به مجموعه برج میلاد در طی سالیان گذشته، سبب شده تا این بخش از شهر تهران تبدیل به یکی از مراکز فرهنگی و تفریحی مهم پایتخت شده باشد. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به مجموعه برج میلاد انداخته و شما را با آن آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا به بلندترین برج ایران سفر کرده و با آن بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه ساخت برج میلاد

شهر تهران با وجود اینکه تنها ۲۳۰ سال قدمت دارد اما در همین مدت زمان کوتاه پیشرفت های مختلفی را تجربه کرده است و شاهد امکانات رفاهی گوناگونی در این شهر بوده و همین امکانات رفاهی سبب شده تا شهر تهران تبدیل به یکی از قطب های گردشگری و تفریحی در ایران شود و از آن به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ایران نام برند.

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تهران برج میلاد است. کلنگ ساخت این برج که در ابتدا برج یادمان نام داشت در سال ۱۳۷۶ به زمین خورد و یازده سال طول کشید تا این برج بلند در شمال غربی شهر تهران افتتاح شود.


 برج میلاد


محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار وقت آن زمان کلان شهر تهران نقش بسیار مهمی را در انجام این پروژه ایفا کرد و توانست به روند ساخت برج میلاد سرعت بسیار زیادی دهد. همین موضوع سبب شد تا پروژه برج میلاد با سرعت بالا و در زمان نسبتا کوتاهی به اتمام رسد.

برج میلاد نهایتا در مهر ماه سال ۱۳۸۷ افتتاح شد و تبدیل به یکی از هیجان انگیز ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران گشت. از همان زمان تا به امروز روزانه صدها نفر برای تماشا این برج زیبا به مجموعه برج میلاد آمده و به بالای این برج بلند می روند. پس از افتتاح این برج شاهد افتتاح بخش های مختلفی در مجموعه برج میلاد تهران بودیم و هر روز این مجموعه پیشرفت تر و مدرن تر می شد.

معرفی بخش های برج میلاد

افرادی که برای اولین بار از برج میلاد دیدن می کنند، عموما این نکته را نمی ‌دانند که این مجموعه دارای بخش های مختلفی می باشد و هر یک از این بخش ها جاذبه های منحصر به فردی دارد. در این بخش قصد داریم تا نگاهی به بخش ‌های مختلف برج میلاد انداخته و آن را به شما معرفی کنیم.


 برج میلاد


سکوی دید باز و سکوی دید بسته برج میلاد

مهم ترین بخش مجموعه برج میلاد که افراد بسیار زیادی را به خود جذب می ‌کند، سکوی دید باز و سکوی دید بسته این برج است. تماشای کلان شهر تهران از بالای این برج به خصوص در زمانی که هوای تهران پاک و تمیز است یا در شب ها، لذت فوق ‌العاده ‌و غیر قابل وصفی دارد. سکوی باز و بسته این برج که در طبقات بالایی آن واقع شده است، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید دید کامل ۳۶۰ درجه ای از سراسر شهر تهران داشته باشید.

سکوی دید باز برج میلاد در طبقه هفتم این برج و در ارتفاع ۲۸۵ متری آن ساخته شده است و شما می توانید در این طبقه از برج میلاد از بخش کافه تریا این مجموعه نیز دیدن کنید.

علاوه بر این، این امکان برای گردشگران فراهم شده است تا در محوطه تعبیه ‌شده این طبقه قدم زنید و از تماشای چشم اندازهای شهر تهران لذت برید. در این طبقه دوربین ‌هایی نیز نصب شده است تا بتوانید به صورت واضح شهر تهران را تماشا کنید.

گنبد آسمان برج میلاد

پس از سکوی دیده باز برج میلاد که مهم ترین بخش این مجموعه است، گنبد آسمان بخش جذاب دیگری است که می توانید به تماشا آن رفته و از این قسمت مجموعه برج میلاد نیز دیدن کنید.

گنبد آسمان برج میلاد در ارتفاع ۳۰۱ متری برج واقع شده است. گنبد آسمان در واقع آخرین طبقه این برج است که دسترسی آن برای عموم آزاد است. این گنبد ۱۳ متری با دیواره شیشه های خود یکی از خاص ترین نماهای شهر تهران را در اختیار گردشگران قرار می ‌دهد. از ویژگی ‌های مهم گنبد آسمان می ‌توان به نمایشگر تاریخ چندین هزار ساله ایران اشاره کرد.


گنبد آسمان برج میلاد


 شما میتوانید در بخش از گنبد آسمان برج میلاد، نقاشی ها و هنر های مختلفی را به تماشا نشینید که مجموعه کامل از نمادهای تاریخ ایران باستان به حساب می آیند. علاوه بر این، شما می توانید در این طبقه سیر تکامل هنر ایران زمین را از دوران باستان تا دوران اسلامی به تماشا نشینید. برای افرادی که عاشق هنر هستند گنبد آسمان خاص ترین نقطه برج میلاد به حساب می آید.

موزه مشاهیر برج میلاد

در ارتفاع ۲۷۱ متری این برج بسیار زیبا و در طبقه پنجم آن موزه مشاهیر ایران واقع شده است که شما می توانید در این بخش، موزه بسیار زیبایی از مجسمه های سیلیکونی مشاهیر ایران را مشاهده کنید.

مجسمه مشاهیر بزرگ ایران زمین همچون ستارخان، جلال آل احمد، سیمین دانشور، پروفسور حسابی، غلام رضا ‌تختی، کمال ‌الملک، شهید مصطفی چمران، شهریار، پروین اعتصامی و... در این طبقه واقع شده است که تماشای آن را به شما توصیه می‌ کنیم. بازدید از این بخش از برج میلاد شما را بیشتر از گذشته با مشاهیر ایران آشنا خواهد کرد.


موزه مشاهیر برج میلاد


موزه سکه برج میلاد

در طبقه چهارم برج میلاد، موزه سکه آن واقع شده است که می توانید در آن انواع سکه های ایرانی را در دوره ‌های مختلف تاریخی از زمان هخامنشیان تا دوره پهلوی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مشاهده کنید.

تمامی این سکه ها توسط کلکسیونر داران علاقه ‌مند جمع ‌آوری شده و حالا در دسترس عموم قرار گرفته است، تا با تماشای آن بتوانند سفری به تاریخ ایران داشته باشند. برای افرادی که علاقه مند به تماشای اشیای باستانی هستند، موزه سکه برج میلاد گزینه هیجان ‌انگیزی به شمار می‌ رود.

موزه هدایا و دست ‌نوشته‌ های شهرداری تهران

در طبقه چهارم برج میلاد، علاوه بر موزه سکه، موزه دست ‌نوشته‌ های شهرداری تهران و هدایا آن نیز قرار دارد، که شما می توانید در آن تاریخچه ای از شهرداری شهر تهران را مشاهده کرده و هدایای ارزشمندی که شهرداری تهران در دوره های مختلف کسب کرده است را به تماشا نشینید.

دلفیناریوم برج میلاد

اگر علاقه مند به تماشا دلفین ها هستید، می توانید به بخش غربی برج میلاد رفته و از دلفیناریوم برج میلاد دیدن کنید. این بخش تنها دلفیناریوم غیر ساحلی خاورمیانه و مرتفع ‌ترین دلفیناریوم دنیا نیز به حساب می ‌آید.

دلفیناریوم برج میلاد ۱۲۰۰ نفر ظرفیت داشته و در طراحی آن سعی شده تا از استانداردهای بین‌ المللی استفاده شود. در این دلفیناریوم دو دلفین به اسم آلفا و کاستیا به همراه یک شیر دریایی زندگی می ‌کنند.


دلفیناریوم برج میلاد


ساختار این بخش به شیوه ‌ای است که شاهد شبیه ‌سازی اقیانوس برای این دو دلفین و شیر دریایی هستیم تا آن ها بتوانند به راحتی در این بخش از برج میلاد زندگی کنند. تماشای بازی دلفین ها یکی از هیجان انگیز ترین فعالیت های قابل انجام در برج میلاد است.

سالن کنسرت های برج میلاد

یکی دیگر از بخش ‌های بسیار مهم مجموعه برج میلاد، سالن کنسرت های آن یا در واقع سالن همایش های برج میلاد است که دارای ۴ تالار منحصر به فرد است. سالن اصلی این مجموعه سالن حافظ نام دارد و با ظرفیت 1600 نفری خود میزبان همایش های مهم و کنسرت های بسیار زیادی است.

سالن حافظ به صورت دو طبقه ساخته شده و در آن از مجهز ترین سیستم های صوتی و تصویری استفاده شده است. این مرکز در کنار تالار وحدت، سالن میلاد، نمایشگاه بین المللی و برج آزادی یکی از مهم ترین مراکز برگزاری کنسرت در شهر تهران است.

اگر علاقمند هستید تا به شهر تهران آمده و در کنسرت خواننده مورد علاقه خود شرکت کنید، می‌ توانید زمانی که خواننده مورد علاقه تان در سالن همایش های برج میلاد کنسرت دارد، بلیط این مجموعه را خریداری کرده و در این کنسرت شرکت کنید.

مسیرهای دسترسی و شماره تماس به برج میلاد

افرادی که برای اولین بار به شهر تهران سفر می کند عموما نمی دانند که باید با به چه روشی به برج میلاد رفته و از آن بازدید کنند. برای آن که بتوانید به برج میلاد روید، مسیرهای مختلفی در پیش روی شما است که می توانید با توجه به موقعیت خود از یکی از مسیرهای گفته شده استفاده کنید.

شماره تماس برج میلاد: 8585-021 


برج میلاد


اگر با استفاده از ماشین های شخصی قصد بازدید از برج میلاد را دارید، سه مسیر پیش روی شما خواهد بود:

·         مسیر اول از طریق بزرگراه همت شرق است که با عبور از پل کابلی اختصاصی برج میلاد می توانید وارد این مجموعه شوید.

·          مسیر دومی که شما را به برج میلاد تهران خواهد رساند، خروجی اختصاصی این مجموعه در بزرگراه شهید حکیم است.

·          مسیر سومی که می توانید با آن وارد مجموعه برج ‌میلاد شوید، از طریق بزرگراه فضل الله نوری، ورودی همت، ورودی کنار گذر مسیر اختصاصی برج میلاد می باشد.

به جز مسیر هایی که با ماشین های شخصی شما را به برج میلاد می رساند، روش هایی برای رفتن به این مجموعه با استفاده از حمل و نقل عمومی نیز است. شما می توانید با خط ۷ مترو خود را به ایستگاه میدان صنعت رسانده و سپس با استفاده از تاکسی وارد مجموعه برج میلاد شده و از آن بازدید کنید.

برای رسیدن به برج میلاد با استفاده از مسیرهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی، می توانید از میدان های اصلی شهر تهران مثل پایانه صادقیه، آزادی، تجریش و... خود را به برج میلاد رسانده و وارد این مجموعه زیبا شوید.

قیمت بلیط برج میلاد

به صورت کلی ورود به مجموعه برج میلاد هزینه زیادی به جز ورودی خودرو ندارد اما برای آن که از برج میلاد بازدید کنید، می‌توانید یکی از دو نوع بلیط ارائه شده را خریداری کرده و با استفاده از آن به بازدید از این برج پردازید. بلیط اول که ارزان ترین بلیط برج میلاد است، با قیمت ۱۲ هزار تومان به فروش می رسد و شما می توانید با استفاده از آن تنها از سکوی دید باز برج میلاد بازدید کنید.

بلیط دیگر این مجموعه ۳۵ هزار تومان است و به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر سکوی دید باز به تماشای گنبد آسمان، موزه مشاهیر و موزه سکه نیز رفته و از این بخش های برج میلاد نیز دیدن کنید. برای کودکان زیر ۶ سال هم نیازی به تهیه بلیت نیست و آن ها می توانند رایگان از برج میلاد دیدن کنند.

ارتفاع برج میلاد

برج میلاد بلندترین برج کشور و از نظر ارتفاع ششمین برج بلند مخابراتی در دنیا به حساب می آید. ارتفاع این برج ۴۳۵ متر بوده و از همه جای شهر تهران می توانید این برج بلند و مدرن را تماشا کنید. البته بالاترین طبقه برج میلاد که برای عموم دسترسی به آن آزاد است ۳۱۲ متر می باشد اما این برج با ۱۲ طبقه خود 435 متر ارتفاع دارد.

رستوران گردان برج میلاد

برای افرادی که عاشق رستوران گردی هستند و تفریح آن ها بازدید از رستوران های مختلف است، یکی از جذاب ترین رستوران های کلان شهر تهران، رستوران گردان برج میلاد است. این رستوران که در ارتفاع ۲۷۶ متری برج واقع شده است، مرتفع ترین رستوران کشور به حساب می‌ آید.

 رستوران گردان برج میلاد از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل شده است که بخش متحرک آن هر یک ساعت به صورت یک دور کامل به دور بخش ثابت این رستوران دور می ‌زند. این چرخش سبب شده تا این رستوران به نام رستوران گردان برج میلاد شناخته شود و افراد بسیار زیادی را جذب خود کند.


رستوران گردان برج میلاد


 شما می توانید انواع غذاها و نوشیدنی های ایرانی و فرهنگی را در رستوران گردان برج میلاد سفارش داده و آن ها را نوش جان کنید. تماشای غروب خورشید با میل کردن غذاهای خوشمزه یکی از بهترین تفریحاتی به شمار می ‌رود که می توانید در رستوران گردان برج میلاد آن را تجربه کنید.

البته باید به این نکته اشاره کرد که قیمت غذاها در این رستوران به نسبت سایر نقاط کشور به طرز چشم گیری گران ‌تر بوده است و منو رستوران گردان برج میلاد بسیار لاکچری و گران قیمت است.

دکل مخابراتی برج میلاد

همان طور که گفته شد برج میلاد از بلندترین برج های مخابراتی دنیا به حساب می ‌آید و برج ‌هایی در شهرهایی نظیر مسکو، تورنتو، شانگهای و... وجود دارند که از برج میلاد تهران بلندتر هستند.

مهم ترین کاربردهای مخابراتی برج میلاد ایجاد و گسترش شبکه دسترسی بیسیم به اطلاعات، زیر ساخت مناسب برای سیستم های جدید تلویزیونی دیجیتال، بهینه‌ سازی پوشش رادیو و تلویزیون و گسترش و بهینه سازی پوشش شبکه‌ های بی‌ سیم بوده است.

البته بسیاری از افراد، کاربردهای مخابراتی برج میلاد را زیر سوال برده و این موضوع را مطرح می‌کنند که از نظر دانش مخابراتی ساخت برج میلاد اشتباه بوده است، ولی از سوی دیگر ساخت این برج موافقین بسیار زیادی نیز دارد و این که حق با کدام یک از این دو گروه است ،نیاز به بررسی های تخصصی و حرفه ‌ای دارد اما نمی ‌توان از تاثیرات مخابراتی این برج بلند در سیستم مخابراتی در شهر تهران چشم ‌پوشی کرد.

 روزها و ساعت های کاری برج میلاد

برج میلاد در هفت روز هفته باز بوده و شما می توانید در شش ماهه نخست سال از ساعت ۱۰ تا 21:30 و در ۶ ماهه دوم سال از ساعت ۹ تا 20:15 از این مجموعه زیبا دیدن کنید. برای مطلع شدن از وضعیت برج نیز می توانید با شماره ۸۵۸۵ تماس گرفته و اطلاعات کافی را در رابطه با ساعات کاری برج به دست آورید.

سینما ماشین برج میلاد

یکی از جدید ترین روش های پخش فیلم های مطرح دنیا که به تازگی به مجموعه برج میلاد اضافه شده است، سینما ماشین میلاد می باشد. این سینما ماشین در برج میلاد، جهت نمایش فیلم ها در داخل خودرو در سال ۹۹ ایجاد شده و دارای ۱۶۵ جایگاه برای خودروها است.


سینما ماشین برج میلاد


نکته بسیار مهمی که در رابطه با سینما ماشین برج میلاد لازم به ذکر است این است که نمایش فیلم تنها برای سرنشینان جلو امکان پذیر است و سرنشینان عقب امکان تماشای فیلم را نخواهند داشت و در صورت بروز مشکلات مختلفی نظیر بارندگی شدید و... سانس ها لغو شده و بلیط ها به شب دیگری منتقل خواهند شد.

سینما ماشین یکی از شیوه‌ های نمایش فیلم در سراسر دنیا است که بسیار روش مرسومی است و به تازگی شاهد این نوع نمایش فیلم در داخل کشور هستیم. شما می توانید به روز ترین فیلم های ایران و جهان را در سینما ماشین برج میلاد تماشا کنید.

زیپ لاین برج میلاد

یکی از تفریحات هیجان انگیز در برج میلاد، زیپ لاین است. در واقع زیپ لاین نوعی ورزش است که در آن از ارتفاع ۳۰ متری سطح زمین با اتصال به لاین های مختلفی می توانید به اندازه ۱۵۰ متر لذت پرواز را تجربه کنید.

احساسی که تفریح کردن با زیپ لاین دارد با هیچ ورزش و تفریح دیگری قابل مقایسه نیست و شما می توانید با زیپ لاین، سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت را در فاصله ۱۵۰ متری به هیجان انگیز ترین شکل ممکن تجربه کنید.

زیپ لاین برج میلاد یکی از مهم ترین بخش های تفریحی این مجموعه است که در آن نکات ایمنی و استانداردها به بهترین شکل ممکن مورد نظر قرار گرفته است و اگر علاقه‌ مند هستید تا احساسی مثل حس پرواز را تجربه کنید، می توانید سری به زیپ لاین برج میلاد زده و این فعالیت هیجان انگیز را امتحان کنید.


زیپ لاین برج میلاد


پل معلق برج میلاد

در کنار زیپ لاین برج میلاد، پل معلق نیز واقع شده است که اولین و مرتفع ترین پل معلق چوبی در تهران است. ارتفاع این پل معلق چوبی هیجان انگیز ۳۰ متر و طول آن ۱۰۰ متر است. راه رفتن بر روی یک پل معلق هیجان انگیز ترین تفریحی است که می توانید تجربه کنید و با این کار آدرنالین بسیار زیادی در خون شما ترشح خواهد شد. این پل نیز با رعایت استانداردها و توجه به نکات ایمنی ساخته شده است و شما می توانید با راه رفتن بر روی پل معلق، تجربه هیجان انگیزی را به دست آورید.

پینت بال برج میلاد

یکی از مجهزترین باشگاه های پینت بال در شهر تهران، باشگاه پینت بال برج میلاد است که در ضلع جنوبی این برج واقع شده و مساحت آن ۱۵۰۴ مربع است. زمین این باشگاه پینت بال از چمن مصنوعی بوده و با استانداردهای انجمن پینت بال ایران هماهنگی دارد.

 چیدمان مانع ها نیز در این باشگاه پینت بال بر اساس استانداردهای جهانی صورت گرفته است. شما می توانید در این باشگاه سناریوهای مختلفی از ورزش پینت ‌بال مثل فتح پرچم یا فتح سه پرچم، فتح زمین دشمن ،آزادسازی شهر، رهایی مواضع تسخیر شده و... را تجربه کنید.

محمد عباس زاده به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی پینت بال ایران به عنوان ناظر و مربی در باشگاه پینت بال برج میلاد فعالیت می ‌کند. نورپردازی فوق العاده در شب و استفاده از موسیقی هیجان انگیز از مهم ترین ویژگی های باشگاه پینت بال برج میلاد است که بر زیبایی این مجموعه می افزاید.

حرف آخر

در این مطلب سری به برج میلاد تهران زده و هر آن چه که باید پیش از بازدید از برج میلاد از آن مطلع شوید از تاریخچه ساخت و ارتفاع برج میلاد گرفته تا معرفی طبقات و رستوران ها و دلفیناریوم برج میلاد تهران را بررسی کردیم.


برج میلاد


امیدواریم این مطلب مثمر ثمر واقع شود و بتوانید با کمک اطلاعات بدست آمده از این مطلب بازدید بسیار خوبی از برج میلاد داشته باشید. و در صورتی که برای بازدید از برج میلاد به تهران آمدید میتوانید اقدام به اجاره ویلا و یا اجاره ویلا در اطراف تهران کنید.