برخی از ما رویاهای بس بزرگی در سر داریم؛ اما گاهی رسیدن به این رویا و آرزو برای ما امکان پذیر نبوده و شرایط تحققش نیز فراهم نیست. یکی از چیزهایی که اغلب انسان ها دوست دارند آن را تجربه کنند، لذت سقوط آزاد از هواپیما است.

این سقوط آزاد شرایط خاص و ویژه ای طلبیده و شاید همگان به دلیل داشتن شرایط جسمانی، سنی و مالی خاص نتوانند به طور واقعی این سقوط شیرین و لذت بخش را تجربه کنند.

ما شانس زندگی در دورانی را داریم که در آن می توانیم انواع و اقسام هیجانات را در یک محیط امن تجربه کنیم. این خبر خوبی برای کسانی است که تصور می کنند هیچ گاه نمی توانند سقوط آزاد از هواپیما را امتحان کنند.

یکی از امکاناتی که جدیدا در مشهد فراهم شده است، تونل باد صبا است. شما با استفاده از این تونل می توانید سقوط آزاد را در یک فضای کاملا امن و ایمن تجربه کنید و لذت وصف نشدنی سقوط را برای همیشه در خاطر خود نگه دارید.


تونل باد تهران

تونل صبا چگونه کار می کند؟

این تونل به صورت عمودی قرار گرفته و جهت حرکت آن نیز از پایین به سمت بالا است. از قسمت پایین این تونل، هوایی با سرعت 230 کیلومتر بر ساعت به سمت بالا در جریان است و این سیالیت هوا و حرکتش باعث حرکت شما نیز می شود. موقعی که شما به داخل تونل وارد می شوید، جریان هوایی که از پایین دمیده می شود، باعث حرکت شما به سمت بالا شده و حسی بسیار شیرین را تجربه خواهید کرد.

تونل باد صبا کجاست؟

تونل باد صباد یکی از برنامه ها و طرح های بزرگ ملی به شمار می رود. این تونل توسط دکتر محمد علی اردکانی طراحی شده و شرکتی به نام شرکت فراسنجش موفق به ساخت استاندارد آن در شهر مشهد شد.

اگر علاقمند هستید که لذت و هیجان سقوط آزاد را در این تونل با همه وجود خود درک کنید باید به مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، بهارستان سه مراجعه کرده تا بتوانید این تونل بادی را در رو به روی مجتمع الماس شرق مشاهده کنید.

در واقع هدف از ساخت این تونل، تمرین کسانی که است که قصد دارند به طور حرفه ای چتر بازی کنند اما به دلیل علاقه ای که برخی از افراد به سقوط آزاد دارند و هزینه آن در مقایسه با تجربه این اتفاق به صورت واقعی و عینی، بسیار مناسب تر است، افراد عادی نیز می توانند سقوط آزاد را با تونل بادی صبا تجربه کنند.

هزینه استفاده از تونل باد

هزینه ای که باید برای بازدید و سقوط آزاد به کمک این وسیله پرداخت شود، در مقایسه با زمانی که شما قصد دارید از هواپیما و با تجهیزات خاص، این اتفاق را تجربه کنید، بسیار مناسب تر است.

هزینه ای که برای این تونل در نظر گرفته شده است مبلغ هفتاد و هفت هزار تومان بوده و برای ورود به مجموعه نیز هزینه دیگری دریافت نخواهد شد. البته این مبلغ در قبال نیم ساعت آموزش و دو دقیقه پرواز برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

اگر کسی تمایل داشته باشد که از زمانی که او در حال پرواز است فیلم برداری شود، هزینه ای جداگانه به مبلغ سی و پنج هزار تومان بابت فیلم برداری نیز از او دریافت خواهد شد. انجام فیلم برداری نیز با دوربین های کاملا حرفه ای انجام شده و به صورت دی وی دی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وسایلی مانند عینک، کلاه، گوشگیر، لباس و... نیز در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود و آموزش های عملی و تئوری مورد نیاز هم به کلیه افرادی که مایلند تا تجربه سقوط آزاد را به وسیله تونل باد صبا کسب کنند داده خواهد شد.


 تونل باد صبا

ویژگی های تونل باد صبا

استفاده از تونل باد در مقایسه با زمانی که فرد قصد دارد از یک وسیله پرنده استفاده کند، مزایای قابل توجهی دارد. شما در تونل باد صبا می توانید از آموزش های مربی بهره مند شوید.

همچنین هزینه استفاده از تونل باد در مقایسه با زمانی که شما سقوط آزاد را به وسیله هواپیما و به صورت واقغی تجربه می کنید بسیار مناسب تر و به صرفه تر است. همچنین زمان پرواز را فردی که قصد دارد وارد تونل شود تعیین می کند. اما در سقوط آزاد در دنیای واقعی ممکن است زمان سقوط بیش از انتظار شما باشد و همین امر خطرات دیگری را برای شما به همراه داشته باشد.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای تونل باد برشمرد، ظرفیت آن است. به طور معمول سه تا پنج نفر می توانند وارد این تونل شوند و سقوط آزاد همزمانی را تجربه کنند. ارتفاع کلی این تونل در نظر گرفته شده است، 26 متر است اما ارتفاع محدوده ای که در آن پرواز صورت می گیرد حدود بیست متر است. در این تونل هفت عدد فن 132 کیلو واتی در نظر گرفته شده است تا بتوانند میزان هوای مورد نظر برای انجام پرواز و سقوط آزاد را در تونل تامین کنند.

ساعت و روزهای کاری تونل باد

تونل باد صبا برای کسانی که قصد دارند سقوط آزاد را در آن امتحان کنند، همه روزه از ساعت یازده صبح تا ساعت ده و نیم شب باز بوده و افراد می توانند در این زمان، به این محل مراجعه کنند و در محیطی امن، سقوط آزاد کنترل شده ای را تجربه کنند.

تونل باد را چه کسانی نباید استفاده کنند؟

این تفریح ممکن است با خود هیجان زیادی را به همراه داشته باشد و برای کسانی که مشکلات قلبی دارند، مشکل ساز باشد. پس اگر دچار بیماری های قلبی، هر چند خفیف هستید این تونل را امتحان نکنید؛ زیرا ممکن است باعث به خطر افتادن سلامتی شما شود.

عدم داشتن مشکلات جسمی نیز از جمله مواردی است که شما باید به آن دقت داشته باشید. سلامت کامل جسمی می تواند به شما در کنترل بدنتان حین سقوط کمک کند و انجام حرکات را با مشکلات کمتری مواجه کند.

کودکان زیر سه سال نمی توانند و نباید با این وسیله سقوط آزاد را تجربه کنند. اما سایر افراد بدون محدودیت جنسی و سنی می توانند این وسیله را امتحان کرده و هیجان توصیف نشدنی آن را به طور کال احساس کنند. 

با مراجعه به سایت رنتی جا می توانید از اجاره ویلا در اطراف تهران مطلع شوید.