یک لحظه چشمانتان را ببندید و تصور کنید در فضایی آرام و دلنشین نشسته اید و به آرزوهایی که همیشه در سر داشته اید فکر می کنید. هوای تازه ای که در اطراف تان گردش می کند را استشمام می کنید و به سوسوی چراغ هایی که در تاریکی شب به شما چشمک می زنند نگاه می کنید.

حتی تصور کردن چنین فضایی می تواند شما را سر شوق آورد. هیچ چیز بهتر از این نیست که پس از روزمرگی ها و شلوغی های همیشگی زندگی روزانه، خودتان را به دست کوه بسپارید و از فضای آرامش بخشش استفاده کنید.

در بیشتر شهرهای ایران می توان چنین فضای دلچسبی را تجربه کرد، اما در میان همه گزینه های موجود، بام تهران چیز دیگری است. اگر چه خیلی ها تهران را با دود و ترافیکش می شناسند، اما در بلندترین نقطه خیابان ولنجک مسیری کوهستانی واقع شده است که آن را با عنوان بام تهران می شناسند. این نقطه از تهران می تواند بهترین نقطه برای خلوت کردن باشد و حس آرامشی که همیشه به دنبالش بودید را برایتان به ارمغان بیاورد. 


بام تهران


بام تهران کجاست؟

ولنجک تهران منطقه ای زیبا و خوش آب وهوا است که میتوان گران ترین خانه های تهران را ر آنجا پیدا کرد. ادر این منطقه میتوانید گران ترین و با ارزش ترین واحد های مسکونی را بیابید در گذشته خانه های ویلایی بسیاری نیز در محدوده ولنجک وجود داشت که این روزها جای این واحد های ویلایی آسمان خراش های سوپر لوکس ساخته شده است. حتی امکان اجاره ویلا در این منطقه از تهران برای بسیاری از افراد جامعه ناممکن است. در انتهای خیابان ولنجک در منطقه 1 تهران، مکانی شگفت انگیز وجود دارد که این ناحیه را به یک منطقه توریستی تبدیل می کند. این منطقه زیبا یکی از مکان های مهم تفریحی برای تهرانی ها و حتی افرادی که به این شهر سفر می کنند شناخته می شود و می تواند لحظات نابی در اختیار افراد قرار دهد.

بام تهران از انتهای خیابان ولنجک آغاز می شود و در نهایت به تله کابین توچال می رسد. این ناحیه جذاب و دیدنی در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده است و ایستادن بر فراز آن می تواند چشم اندازی زیبا از تهران را به نمایش بگذارد. منظره کوهستانی و چشم انداز منحصر به فرد به نقاط مختلف تهران باعث شده است این ناحیه پای ثابت برنامه های گردشگری افرادی باشد که به طبیعت و دوری از شلوغی شهر علاقه مندند. اگر در سفرهای خود به تهران آمدید و قصد اقامت در این شهر هزار رنگ را داشتید میتوانید اقدام به اجاره ویلا در اطراف تهران و یا اجاره سوئیت در تهران کنید.

آدرس و شماره تماس بام تهران

بام تهران در منطقه ای لوکس به نام خیابان ولنجک واقع شده است. اگر تصمیم گرفته اید با خودروی شخصی خودتان به این ناحیه سفر کنید باید بزرگراه شهید چمران تا خیابان یمن را رانندگی کنید. البته مسیر دیگری هم پیش رویتان خواهید داشت و آن هم رانندگی از زیر پل پارک وی و ورود به خیابان ولنجک است.

شماره تماس بام تهران: 24875000-021

چه جوری بریم بام تهران؟

 برای رسیدن به بام تهران چندین گزینه پیش رویتان خواهید داشت. یکی از این گزینه ها استفاده از خودروی شخصی است که مسیر رسیدن به خیابان ولنجک از طریق خودرو را در بخش قبلی با هم بررسی کردیم.

البته بدون خودرو شخصی هم می توان به این ناحیه سفر کرد. هستند افرادی که ترجیح می دهند با وسایل حمل و نقل عمومی گردش کنند و بدون اینکه دردسر رانندگی را به جان بخرند خودشان را به این ناحیه منحصر به فرد برسانند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید چند گزینه مختلف روی میزتان خواهید داشت:

1.       سوار مترو شوید و در ایستگاه تجریش از مترو پیاده شوید. حالا به کمک تاکسی می توانید خودتان را به خیابان ولنجک برسانید.

2.      از اتوبوس های تندرو استفاده کنید. کافی است سوار اتوبوس خط ولنجک و پایانه شهید افشار شوید و در ایستگاه 17 از اتوبوس پیاده شوید. از این قسمت به بعد را باید از تاکسی ها کمک بگیرید.

لذت تماشای تهران زیبا از بام آن

بر بلندای بام تهران هیچ چیزی نیست که آزرده خاطرتان کند یا شما را از محیط آرامی که پیش رویتان قرار گرفته است جدا سازد. زمانی که خودتان را به بام تهران می رسانید همه دغدغه ها و مشکلات تان را پایین کوه بگذارید و با دل و ذهنی آرام مسیرتان را به سمت بالا طی کنید. حالا که در بلندترین و مرتفع ترین ناحیه تهران ایستاده اید، می توانید جای جای این شهر به ظاهر شلوغ را به تماشا بنشینید و از زیبایی هایش لذت ببرید.


بام تهران


امکانات تفریحی در بام تهران

در کنار چشم انداز زیبایی که از بام تهران خواهید داشت، امکانات تفریحی متعددی نیز در آن گنجانده شده است. پیاده روی در مسیر کوهستانی می تواند بهترین تفریحی باشد که در طول عمرتان انجام می دهید، اما در کنار این تفریح زیبا و دل چسب، گزینه های دیگری هم در اختیارتان قرار می گیرد. از آنجایی که طیف تفریحات گنجانده شده در این نقطه از تهران زیاد است هر فردی با هر علاقه ای می تواند از سفر به آن لذت ببرد. در ادامه برخی از تفریحاتی که در بام تهران انتظار شما را می کشند را به شما معرفی خواهیم نمود.

بگ جامپینگ

برای افرادی که عاشق هیجان هستند و دوست دارند در کنار همه جاذبه هایی که بام تهران برایشان فراهم می کند آدرنالین خونشان را هم بالاتر ببرند بگ جامپینگ بی شک بهترین و البته هیجان انگیزترین تفریح خواهد بود. در این تفریح مهیج، می توانید از بالای یک سکو خودتان را  بر روی یک تشک بادی بزرگ بیندازید. اگر چه از معرفی این ورزش در ایران چند سال بیشتر نمی گذرد، اما در همین سال ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. زمانی که در چنین شرایطی قرار می گیرید و خودتان را از بالای یک ناحیه بلند بر روی تشک می اندازید آدرنالین خونتان هم افزایش پیدا می کند. اگر نسبت به وسایل و تجهیزات به کار رفته در این ناحیه مشکوک هستید و احساس نگرانی می کنید، می توانید از مسئول ایستگاه بخواهید گواهی استاندارد تجهیزات را نشان تان بدهد. بیشتر وسایلی که در این بخش برای بگ جامپینگ استفاده می شود از کشور اتریش وارد شده است. اگر بیماری خاصی دارید یا فکر می کنید هیجان برای بدن و روحتان مناسب نیست، بهتر است به سراغ سایر تفریحاتی که در این ناحیه گنجانده شده است بروید. قیمت بلیط بگ جامپینگ برای هر نفر 20 هزار تومان است و می توانید شنبه تا جمعه را برای امتحان کردن این تفریح زیبا به بام تهران بروید.

بانجی جامپینگ

در سال 1979 چند دانشجوی عضو باشگاه ورزش های خطرناک دانشگاه آکسفورد از پل معلق کلیفتون از ارتفاع 76 متری به پایین پریدند. این آغاز ورزش بانجی جامپینگ در دنیا بود و بعد از آن، افراد زیادی تلاش کردند پریدن از نقاط بلند و مرتفع دنیا را برای یکبار هم که شده انتخاب کنند.


بانجی جامپینگ


بانجی جامپینگ توچال اولین بانجی جامپینگ ایران محسوب می شود که افراد از دکلی 40 متری به پایین می پرند. آموزش های مربوط به این پرش توسط مربیان و افراد متخصصی که در بام تهران مشغول به کار هستند داده می شود، پس زیاد نباید نگران نباشید. هزینه بانجی جامپینگ برای هر نفر 55 هزار تومان است.

صخره نوردی

یکی دیگر از تفریحاتی که بام تهران را به عنوان یک منطقه شگفت انگیز برای گردشگری تبدیل می کند، صخره نوردی است. این ورزش اگر چه برای بسیاری از افراد سخت و طاقت فرسا است، اما علاقه مندان خاص خود را دارد. 

برای انجام صخره نوردی به طناب و تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت و باید تا حدودی بدن تان برای انجام آن آماده باشد. هزینه صخره نوردی در این ناحیه زیاد بالا نیست و با پرداخت 15 هزار تومان می توانید خاطره بسیار خوبی برای خودتان رقم بزنید.

ترامپولینگ جامپینگ

ترامپولین در لغت به معنای بلند و محکم پریدن است. ترامپولینگ جامپینگ یکی دیگر از تفریحاتی است که در این ناحیه طرفداران خود را دارد و می تواند یکی از گزینه های هیجان انگیزی باشد که برای افراد بسیار لذت بخش است. اگر دوست دارید این تفریح را هم در زندگی تان تجربه کنید سری به بام تهران بزنید.

هزینه ترامپولینگ جامپینگ بسته به مدت زمانی که از آن استفاده می کنید متفاوت است. برای ده دقیقه استفاده از این تفریح هیجان انگیز 15 هزار تومان، برای 20 دقیقه 25 و برای 60 دقیقه هزینه ای 50 هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.



ترامپولینگ جامپینگ


سورتمه

زمانی که صحبت از سورتمه سواری به میان می آید، بیشتر ما یاد نواحی پوشیده از برف قطب های شمال و جنوب می افتیم. اما بهتر است بدانید که بام تهران در کنار همه شگفتانه هایی که برایتان دارد سورتمه سواری را نیز در اختیارتان می گذارد. 

سورتمه بام تهران ،طولانی ترین سورتمه ایران محسوب می شود که 1420 متر طول دارد. خودتان را از قبل برای سورتمه سواری آماده کنید زیرا دوربین هایی داخل کابین جاگذاری شده اند که به ثبت لبخند شما می پردازند.

زمین تنیس بام تهران

برای افرادی که عاشق تنیس هستند نیز  در بام تهران امکانات ویژه ای در نظر گرفته شده است. تنیس اگر چه برای برخی ها ورزش سختی به نظر می رسد، اما به کمک مربیان حرفه ای و کار آزموده می توان به بهترین شکل ممکن آن را یاد گرفت و از مزایایش بهره برد.

آکادمی تنیس توچال یکی از مکان های حرفه ای برای یادگیری این ورزش هیجان انگیز است. اگر تصمیم گرفته اید تنیس بازی کنید اما جایی را برای آغاز کار نمی شناسید، بهتر است سری به بام تهران بزنید و از امکاناتی که در این باشگاه برایتان ترتیب داده شده است بهره مند شوید.

اتاق فرار در بام تهران

 اتاق فرار یا همان اسکیپ روم، یکی دیگر از تفریحاتی است که سفر به بام تهران برای شما به ارمغان می آورد. بعد از اینکه از آب و هوای مطبوع این ناحیه لذت بردید و زیبایی های تهران را از بلندترین نقطه آن به تماشا نشستید، می توانید به سراغ اتاق فرار بروید و کمی آدرنالین دیگر به خون تان تزریق کنید.


اتاق فرار یک بازی گروهی است که در آن افراد به صورت دسته جمعی در اتاقی حبس می شوند و برای فرار از آن باید بتوانند معماهایی که برایشان ترتیب داده شده است را حل کنند. اگر چه این تفریح به نظر ساده می رسد اما هیجان بسیار بالایی خواهد داشت و می تواند تجربه بسیار شگفت انگیزی برای شما به ارمغان بیاورد.


اتاق فرار توچال


سینما چند بعدی

 سینماهای چند بعدی را می توان در جای جای ایران و در شهرهای مختلف آن پیدا کرد. با این حال یکی از جذاب ترین تفریحاتی که می توان در بام تهران به آن پرداخت، بازدید از سینمای چند بعدی است.

زیپ لاین

تا به حال دلتان خواسته است مثل پرنده ها بدون هیچ محدودیتی در آسمان ابری شهر پرواز کنید و زمین را زیر پایتان ببینید؟ اگر پاسخ تان به این سوال مثبت است می توانید سری به بام تهران بزنید و از تفریح زیپ لاین در آن شگفت زده شوید.

به کمک مربیان حرفه ای، می توانید در فاصله 60 متری از سطح زمین پرواز کنید و فاصله ای 200 متری را بپیمایید. هزینه این پرواز به یاد ماندنی 35 هزار تومان برای هر نفر است. اگر دوست داشتید پرواز کنید حتما به سراغ این تفریح مهیج بروید.

تجربه واقعیت مجازی در بام تهران

با پیشرفت فناوری، گزینه های تفریحی زیادی در اختیار افراد قرار گرفته است. حالا به کمک فناوری واقعیت مجازی می توان دنیا را بهتر از قبل به تماشا نشست و خود را در موقعیت های جذابی قرار داد. بعد از اینکه تفریحات بالا را در برنامه تان گنجاندید و آن ها را یک به یک امتحان کردید، عینک های واقعیت مجازی در بام تهران را به چشم بزنید و از فیلم هایی که برایتان پخش می شود نهایت لذت را ببرید.

تفریحی لاکچری به نام بیلیارد در بام تهران

 اگر اهل فیلم باشید حتما خیلی خوب می دانید که بیلیارد نماد آدم های پولدار است و تنها افرادی که پولشان از پارو بالا می رود به سراغ چنین تفریحاتی می روند. اگر چه این موضوع تنها در فیلم های سینمایی و برای جذب مخاطب نشان داده می شود، اما هیچ چیز به اندازه تجربه بیلیارد آن هم در محیطی زیبا و شگفت انگیز همچون بام تهران نمی تواند برای شما لذت بخش باشد.

یکی از باشگاه های معروف بیلیارد در این ناحیه افتتاح شده است و سهم بسزایی در معرفی این ورزش ایفا کرده است. به ازای هر دقیقه بیلیارد باید 15 هزار تومان پول بدهید. اگر چه این مقدار هزینه به نظر زیاد می رسد اما تجربه خوبی در اختیارتان می گذارد.

 تله کابین توچال

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری که در شهر تهران هر مسافر و گردشگری را به سمت خود جلب می کند، تله کابین توچال است. این تله کابین بیش از 7 هزار متر طول دارد و جز طولانی ترین تله کابین های دنیا محسوب می شود.

ایستگاه اول این تله کابین در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده و ایستگاه هفتم آن در ارتفاع 2900 متری از سطح دریا قرار گرفته است. اگر ترس از ارتفاع ندارید و حرکت در ارتفاعات بلند حالتان را بهتر می کند بایدتله کابین توچال را امتحان کنید.


 تله کابین توچال


 چه امکانات دیگری در بام تهران گنجانده شده است؟

 در کنار همه تفریحاتی که در بخش های قبلی مقاله به بررسی آن ها پرداختیم، امکانات مختلفی در این بخش از تهران گنجانده شده است که سفر و گردش در آن را برای افراد لذت بخش تر می کند. در ادامه برخی از این امکانات را با هم مرور می کنیم:

·          شهر بازی که برای سرگرم کردن کودکان ساخته شده است.

·         رستوران ها و کافه های متعددی که غذاها و نوشیدنی های مختلفی را سرو می کنند.

·         خودپردازهایی که به افراد اجازه می دهند پول نقد مورد نیازشان را از آنجا به راحتی تهیه کنند.

·         پارکینگ  هم برای راحتی مسافران و گردشگران در ورودی اصلی گنجانده شده است.

ساعت های بازدید از بام تهران

بسته به زمانی که قصد دارید از بام تهران بازدید کنید، باید مواردی را مدنظر داشته باشید. از جمله این موارد ساعات کاری تفریحات مختلفی است که در بام تهران جا خوش کرده اند. از شنبه تا جمعه هر وقت که دلتان برای بام تهران تنگ شد می توانید سری به آن بزنید و از امکانات ویژه ای که برای شما ترتیب داده شده است به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.