امروز میخواهیم راهی یکی از جذاب ترین پارک های استان گرگان شویم که تصور این همه زیبایی یکجا نمی گنجد. پارک  الگندره از اون دسته پارک هایی می باشد که در هر فصلی از سال رنگ و جلوه منحصر به فرد خود را دارد. این مکان برترین پارک استان گلستان و ایران به شمار می آید و از امکانات رفاهی خوبی برخوردار می باشد. پارک النگدره با مساحت 185 هکتار در نزدیکی پارک جنگلی معروف ناهارخوران گرگان جا خوش کرده است. این جنگل با وجود درختان بلند و سربه فلک کشیده و رودخانه ای که در میان آن می گذرد و آب و هوای دلپذیرش جزء جنگل های انبوه کشور به حساب می آید.


پارک جنگلی النگدره


تفریحات و دیدنی های النگدره

پارک النگدره نیز مانند دیگر شهرهای  شمالی دارای  چشمه ها و جنگل های  سبز رنگ می باشد که در ادامه درباره ی آنها مختصر برایتان توضیح دادیم.

1)جاده سلامت: پیاده روی در یک مکان رویایی

یکی از کارهایی که آدمی را پرانرژی می کند پیاده روی می باشد مخصوصا اگر این پیاده روی میان جنگلی با درختان سرسبز و سربه فلک کشیده و چشمه های کوچک باشد. پیاده روی  بر روی یک پل چوبی در دل طبیعت و بدون تردد ماشین ها باعث طراوت شدن روح و جسم می شود. محدودیت تردد خودرو در روزهای زوج از ساعت 6 الی 18 در جاده النگدره از جمله کارهایی که است که مسئولان در نظر گرفته اند تا گردشگران با ایمنی کامل  و خیالی آسوده به پیاده روی بپردازند.


پارک جنگلی النگدره


2)روخانه  قلاشی و چشمه های اطراف آن

وقتی از میان درختان برافراشته عبور می کنید صدایی بی نظیر به گوشتان می خورد که این صدا مربوط به رودخانه قلاشی و چشمه های اطراف آن می باشد که از میان جنگل عبور کرده و باعث خنکی این پارک می شود.

3)پیک نیک و گشت گذار

تصور نوشیدن یک لیوان چای ذغالی در این طبیعت بکر از واجبات می باشد پس با خود وسایل پیک نیک به همراه داشته باشید حیف است در بین این همه زیبایی و آب و هوای خنکش از آن لذت نبرید.

4)عکاسی در دل طبیعت

عکس هایی که در طبیعت و با نور کافی گرفته می شود عکس هایی بسیار زیبا و ناب می باشد که تا سالیان سال یادگاری خوبی از آن سفرتان به جا می گذارد. در هر فصلی از سال این پارک زیبایی خود را دارد پس گرفتن عکس در این پارک را فراموش نکنید.


پارک جنگلی النگدره


امکانات پارک جنگلی النگدره

یکی از دغدغه های مسافران برای رفتن به سفر نبود اینترنت می باشد که در این پارک پوشش شبکه ای فراهم است علاوه بر پوشش شبکه ای این پارک شامل امکانات دیگری می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         برق رسانی

·         زمین ورزش

·         منطقه کمپین

·         باربیکیو

·         ماشین های برقی

·         گشت های نیروی انتظامی

·         ساختمان های نگهبانی 

بهترین زمان سفر به النگدره

با باز شدن شکوفه ها در فصل بهار طبیعت جلوه ای زیبا به خود می گیرد پس در این فصل می توانید سفر خوبی به همراه داشته باشید.

این جنگل در تابستان آب و هوای خنکی دارد پس اگر از گرمای تابستان فراری هستید سفر در تابستان به این جنگل را از دست ندهید.

اگر سفر در فصل پاییز را دوست دارید تا بر روی برگ های نارنجی راه بروید و از خش خش برگ ها لذت ببرید النگدره را برای مقصد خود انتخاب کنید چرا که این پارک به طبیعت نارنجی رنگش معروف است.

در زمستان هم که با بارش برف زیبایی خاص خود را نمایان می کند، از آنجا که این پارک در هر فصلی زیباست می توان با توجه به شرایط خود هر موقع که امکانش را داشتید سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.



اقامت در پارک جنگلی النگدره

برای اقامت در این جنگل می توانید از منطقه ای که برای کمپ زدن وجود دارد استفاده نمایید ولی اگر علاقه ای به کمپ زدن ندارید می توانید از اقامتگا ها و اجاره ویلاهایی که در گرکان وجود دارد استفاده کنید.