کیش با تفریحات متنوع و جذابش به محلی هیجان انگیز تبدیل شده  کارتینگ یکی از این تفریحات می باشد. مطمئن باشید اگر به این جزیره بروید ساعتی بدون تفریح و سرگرمی نخواهید ماند. جالب است بدانید کارتینگ کیش یکی از کارتینگ های بزرگ در خاورمیانه به طول 800 متر به حساب می آید. اگر به این جزیره زیبا سفر کردید برای اقامت خود می توانید به اجاره سوئیت در کیش رنتی جا اقدام کنید.


کارتینگ کیش


کارتینگ چیست؟

اگر به دنبال یک ورزش هیجانی می باشید که آدرنالین خون شما بالا برود و تمام ناراحتی و استرس از بدنتان خارج شود کارتینگ را انتخاب کنید.  پایه اصلی این ورزش هیجانی اتومبیل رانی می باشد که در کشور آمریکا شکل گرفته؛ کارتینگ یک نوع ورزش موتوری با خودروهای چرخ باز می باشد یعنی خودرویی که چرخ های آن بیرون بدنه و گلگیرها قرار گرفته که به آن چرخ باز می گویند.

این گونه خودروها از چرخ هایی کوچک، فرمان کوچک و صندلی کوچک تشکیل شده اند که به اصطلاح کارت نامیده می شوند و به این ورزش با توجه به نام خودروهایش کارتینگ می گویند. ماشین های کارتینگ معمولا تک سرنشین می باشند و آنهایی که دونفره هستند برای آموزش رانندگی در پیست طراحی شده اند. این ماشین ها دارای امنیت خوبی می باشند، خودروهای کارتینگ در بدترین حالت و با سرعت بالا واژگون نمی شوند فقط اگر تعادل خود را از دست بدهند به دور خود می چرخند و از مسیر منحرف می شوند. اگر به کیش سفر کردید حتما کارتینگ را تجربه کنید.

پیست کارتینگ جزیره کیش

اگر دقت کنید مجموعه های تفریحی ابتدا در کیش ساخته شده اند چرا که این جزیره با وجود منطقه ای گردشگری مسافران زیادی را به خود جذب کرده که اکثرا برای تفریح به این شهر می آیند.

پیست کارتینگ کیش با 19 سال سابقه در سال 1378 با تلاش ساسان جیربندی با عنوان اولین و بزرگترین پیست کارتینگ در ایران فعالیت خود را شروع کرد.

آقای جیربندی اولین سازنده و وارد کننده موتورهای ATV و ماشین های باگی درایران می باشد، در حال حاضر پیست ماشین های باگی هم در جزیره کیش مشغول به فعالیت می باشند.

این پیست از امکانات حرفه ای در زمینه خود از جمله زمانگیر کامپیوتری و خودروهای حرفه ای را دارا می باشد. پیست کارتینگ کیش به شکل روباز می باشد و به عنوان میزبان اولین دوره مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور فعالیت داشته که باعث شده به سطح استانداردهای جهانی نزدیک شود. اولین اساس در پیست کیش ایمنی و آموزش می باشد. مراجعه کنندگان ابتدا آموزش های لازم را می بینند سپس مجاز به استفاده از خدمات این مجموعه می باشند.


کارتینگ کیش


انواع کارت های پیست کارتینگ کیش

در این مجموعه تفریحی در کیش خودروهای کارت به دونوع یک موتوره و دوموتوره تقسیم می شوند که نوع دوموتوره نسبت به یک موتوره از سرعت بالاتری برخوردار می باشد .

هزینه این کارت ها بر اساس زمان استفاده و نوع کارت ها متفاوت می باشد.

نکات لازم برای استفاده از کارتینگ کیش

·         حداقل سن برای استفاده از کارتینگ باید 10 سال باشد.

·         حداقل قد افراد باید 140 سانتی متر باشد.

·         استفاده از کارتینگ برای خانم ها و آقایان آزاد است.

·         از لباس های راحت و مناسب ورزش استفاده کنید.

·         هر کارت طرفیت یک نفر را دارد.

·         می توانید به صورت آنلاین بلیط را در کیش تهیه کنید.

·         افرادی که قدشان خیلی بلند و یا دارای وزن خیلی زیادی می باشند نمی توانند از کارت استفاده کنند.

·         اگر بلیط خود را گم کردید امکتن تهیه بلیط المثنی نیست.

·         بلیط خریداری شده را نمی توانید پس بدهید.

·         وجود کارت شناسایی معتبر مانند، کارت ملی، شناسنامه و یا گواهیننامه الزامی است.

·         بهتر است از آوردن کودک خود در این مکان خودداری کنید چون مکانی برای نگهداری کودکان وجود ندارد.

·         در بخش های مختلف پیست دوربین هایی تعبیه شده است که از لحاظ حساس سواری عکس می گیرند. می توانید این عکس ها را ببینید و در صورت تمایل عکس ها را برای یادگاری خریداری کنید.


کارتینگ کیش


آدرس پیست کارتینگ کیش

ابتدا باید به سمت بلوار خلیج فارس و میدان امیر کبیر کیش بروید این پیست در فاصله کمی از این میدان قرار گرفته، بهتر است قبل از مراجعه بلیطتان را تهیه کنید تا معطل نشوید. پیست جزیره کیش از ساعت 7 تا 1 بامداد باز می باشد و علاقه مندان می توانند در این ساعات برای استفاده از کارتینگ مراجعه کنند.