بعد از جنگل و دریا محبوب ترین نقاط گردشگری و دیدنی جزیره ها می باشند. همانطور که می دانید جزیره خشکی می باشد که دور تا دور آن را آب دریا یا اقیانوس فرا گرفته است. غروب جزیره آنچنان زیباست که آدمی دوست دارد ساعت ها به تماشای آسمان زیبا و دریا خروشان بپردازد. وجود دلفین ها و ماهی ها در دریا، شن های طلایی و امواج دریا از دیدنی هایی ست که افراد زیادی برای تماشای این دیدنی ها به جزیره ها سفر می کنند. از معروف ترین جزایر ایران کیش و قشم می باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد پارک ساحلی زیتون قشم که در جزیره قشم واقع شده است بگوییم.

قشم جزیره ای باستانی و تاریخی می باشد که طبیعت زیبا و مردمان خونگرمی را در خود جا داده و باعث محبوبیت بی نظیری شده است. می خواهیم شما را با یکی از مکان های تفریحی قشم که به یکی از مقصد های پرطرفدار گردشگری تبدیل شده آشنا کنیم. پارک ساحلی زیتون قشم محبوبیت خاصی بین گردشگران پیدا کرده است که در ادامه توضیحات بیشتری از این مجوعه می دهیم اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید رفتن به این پارک ساحلی را برای تفریح از دست ندهید.


پارک ساحلی زیتون قشم


پارک زیتون قشم

زمانی که به سمت جزیره بروید با سواحل زیبا خلیج فارس روبه رومی شوید. اگر علاقه مند به دیدن سواحل این جزیره هستید ساحل صخره ای زیتون یکی از زیباترین سواحل این جزیره می باشد. برای مشاهده این ساحل باید وارد جاده شوید که از مقابل این ساحل عبور می کند. هنگامی که به اطراف خیابان زیتون رسیدید درختان نخل و چمنزارها شما را به دیدن این ساحل چشم نواز فرا می خوانند. ورودی پارک زیبای زیتون در جنوبی ترین نقطه جزیره واقع شده که با نگاه اول جذب زیبایی و فضای با طراوتش می شوید که حسابی حال شما را به وجد می آورد. این پارک با محوطه سرسبز و وجود درختان نخل  فضایی دیدنی را در دل جزیره به وجود آورده است. معماری زیبا و پلکانی اش بسیار فضای دلنشینی را به وجود آورده که غروب زیبای آن مناسب برای پیک نیک در آلاچیق هایی که درون پارک تعبیه شده می باشد که در کنار خانواده و دوستان می توانید روز زیبایی را سپری کنید. این پارک جزء مجهزترین و بزرگترین پارک های قشم به شمار می آید. علاوه بر درختان نخل درختان کوچکی وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان می کند. در کنار گلدان های کوچک و بزرگ نیمکت های سنگی تعبیه شده که می توانید بعد از پیاده روی و مشاهده این ساحل روی این نیمکت ها به استراحت بپردازید. این پارک با داشتن مساحت وسیع مناسب برای کمپ کردن می باشد و نورپردازی هایی که در این ساحل وجود دارد شب را دلنشین تر می کند. اگر به این پارک بروید با چادرهای رنگی که افراد به پا کرده اند مواجه می شوید. این پارک با چشم انداز زیبا و دیگر امکانات در میان مسافران خود را محبوب کرده است.


پارک ساحلی زیتون قشم


امکانات پارک زیتون

در میان درختان نخل مسیری برای پیاده روی ساخته شده، پیاده روی در میان صخره ها و نخل ها آنقدر لذت بخش می باشد که اگر ساعت ها پیاده روی کنید متوجه زمان نمی شوید چرا که محو زیبایی های اطراف خود می شوید. علاوه بر مسیر پیاده روی مسیری برای دوچرخه سواری و اسکیت ساخته شده که طرفداران خود را دارند. یکی از جذاب ترین ورزش هایی که می توانید در این بخش به آن بپردازید والیبال ساحلی می باشد اگر علاقه مند به این ورزش باشید حتما ساعاتی از اوقات فراغت خود را به این ورزش بپردازید. البته زمین های ساحلی برای بستکبال و فوتبال نیز وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود می توانید به یکی از این ورزش ها بپردازید.

اگر فوبیا دریا ندارید و علاقه مند به دیدن ماهی ها در دریا هستید حتما کلوپ غواصی که در این منطقه ساخته شده است را امتحان کنید و این موقعیت استثنایی غواصی را برایتان فراهم شده را از دست ندهید. نگران آموزش غواصی نباشید چرا که قبل از غواصی به شما آموزش های لازم را می دهند اگر هم دوست دارید به صورت حرفه ای آموزش ببینید می توانید زیر نظر مربیان حرفه ای آموزش ببینید. با وجود این امکانات و هیجاناتی که در این پارک وجود دارد می توانید سفری به یاد ماندنی را برای خودتان با یادگار بگذارید.

ناگفته نماند که در این پارک تفریحات هیجان انگیزی مانند اسکی روی آب، قایق سواری، پاراگلایدر، بنانا، جت اسکی، و شاتل وجود دارد که می توانید آن ها را تجربه کنید. اگر به همه خانواده سفر کرده اید می توانید کودک خود را به زمین بازی که برای کودکان ساخته شده ببرید تا در آن جا به بازی و سرگرمی بپردازند. پس از تفریح در این پارک رفتن به رستورانی که غذاهای دریایی سرو می کند گزینه خوبی می باشد. البته به جز رستوران در اطراف این پارک کافه و چای خانه نیز وجود دارد. 

سینما چهاربعدی روباز در این پارک از دیگر تفریحات این پارک می باشد که می توانید تجربه جالبی از این سینماها داشته باشید. در گوشه و کنار این پارک فروش صنایع دستی، زیبایی خاصی به اطراف پارک بخشیده که می توانید به عنوان سوغاتی از این محصولات خریداری کنید. به تازگی قسمتی از این پارک به ساخت مجسمه های شنی زیبا و حرفه ای پرداخته اند که می توانید با خلاقیت و مهارت خود را در این جا به چالش بکشید.


پارک ساحلی زیتون قشم


کمپ در پارک زیتون

همانطور که گفتیم مساحت این پارک وسیع می باشد و مناسب برای کمپ کردن است. اگر وسایل کمپ کردن دارید حتما به همراه خود ببرید و شبی را در این مکان امن بگذرانید. اگر علاقه ای به کمپ و چادر زدن ندارید می توانید با مراجعه به سایت رنتی جا از اجاره سوئیت های موجود در کیش و یا اجاره سوئیت در قشم برای سپری کردن شب اقدام کنید.

تفریح در پارک زیتون کیش

به دلیل استقبال بومیان و گردشگران از این منطقه باعث شده تا مسئولین برای شادی مردم برنامه هایی در شب های این جزیره تدارک ببینند. اجرای موسیقی زنده اصیل و سنتی و برگزاری جنگ های شبانه از تفریحات این پارک می باشد که طرفداران بسیاری دارد و می تواند شب به یاد ماندنی برایتان به یادگار بگذارد.


تفریح در پارک زیتون کیش


از دیگر محبوبیت های این پارک نزدیک بودن به مراکز خرید قشم می باشد، بعد از تفریح در پارک زیتون و گذراندن اوقات فراغت می توانید برای خرید به این مراکز بروید. از جمله مراکز خرید این منطقه می توان به مراکز خرید سیتی سنتر 1 و سیتی سنتر 2 اشاره کرد.

آدرس پارک ساحلی زیتون

این پارک برای عموم رایگان می باشد. آدرس این پارک به شرح زیر است:

 ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، دوکیلومتری ساحل جنوبی.