قطعا وقتی شروع به خواندن این مقاله می کنید کودک درون شما زنده است و همچنان به دنبال شادی و تفریح هستید. خیلی از افراد هستند که علاوه بر تفریحات دیگر برای گذراندن اوقات فراغت خود مراکز بازی و شهربازی ها را انتخاب می کنند و ترجیح می دهند به مراکز بازی بروند که علاوه بر کودکانشان خودشان نیز تفریح کنند. وجود تجهیزات و وسایل سرگرم کننده ای که در این مراکز وجود دارد باعث هیجان، آدرنالین، اضطراب و شادی در شما می شود.

تهران پایتخت ایران مراکز بازی بسیاری در خود جای داده است که اگر در هر نقطه ای از این شهر باشید می توانید یکی از این مراکز را برای تفریح انتخاب کنید.


مراکز بازی تهران


شهربازی ارم

یکی از قدیمی ترین مراکز تفریحی که چرخ و فلک بزرگ آن از دور به چشم می خورد پارک ارم می باشد. اگر کمی دقت کنید صدای افرادی که از شدت خوشحالی به هیجان آمده اند به گوشتان می رسد. شروع کار پارک ارم از سال 1350 می باشد که بعد از انقلاب با اضافه شدن وسایل بازی لقب بزرگترین شهربازی را به خود گرفت. اگر یک روز خود را به این شهربازی اختصاص دهید قطعا از تفریح در این شهربازی لذت کافی را می برید شاید هم وقت کم بیاورید چون این پارک علاوه بر شهربازی، از باغ وحش و دریاچه ای که در آن می توانید به قایق سواری بپردازید را در خود جای داده است.

آدرس: کیلومتر 5 اتوبان تهران – کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری(لاین کندرو)، مجموعه تفریحی ارم سبز

تلفن: 44113081-5 یا  44140814


شهربازی ارم


بولینگ عبدو

شروع کار این مجموعه از سال 1342 بود و در زمان قبل از انقلاب آن را با نام سی آر سی می شناختند. در آن زمان این مجموعه مختص به بازی بولینگ و بیلیارد بود اما بعد از آن با تغییر اسم این مجموعه تفریحات دیگری به این مجموعه اضافه شد. این مجموعه دارای 13 سالن ورزشی، سینمای چهاربعدی، سالن سینما و سالن سرپوسیده بازی می باشد.

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر

تلفن: 22203031 یا 22210338


بولینگ عبدو


سرزمین عجایب(واندرلند)

قطعا تبلیغ این مجموعه را در تلویزیون مشاهده کرده اید و اسم آن برایتان آشناست. در فصل های سرد پاییز و زمستان رفتن به مراکز بازی سرباز کمی مشکل است ولی خوشبختانه مجموعه سرزمین عجایب با وجود سالن های سرپوشیده امکان شادی و تفریح را در فصل های سرد سال امکان پذیر کرده است. فضای این سرزمین بازی زیاد بزرگ نیست اما برای هر سنی بازی مناسب با آن سن را دارد. یکی از دلایل مثبت این سرزمین بازی برای خانم ها می باشد چرا که در بالای مرکز خرید قرار گرفته است. از تجهیزات این مجموعه می توان به بولینگ، بازی های کامپیوتری، فروش لوازم شعبده بازی، گریم کودک، اتاق تولد، اتاق عکسبرداری و قسمتی که شبیه هواپیما درست شده، اشاره کرد.

آدرس: میدان پونک بلوار شهید اشرفی اصفهانی، بعد از پل شهید همت، مرکز خرید تیراژه

تلفن:44492000



شهربازی ژوپیتر

از دیگر مراکز بازی سرپوشیده که  در یک مرکز خرید قرار گرفته می توان شهربازی ژوپیتر را نام برد. این مجموعه سرپوشیده دارای وسایلی چون مینی بولینگ، چرخ و فلک، ویدئو گیم، کاروسل و ماشین کوبنده می باشد که هرکدام به طوری برای افراد سرگرم کننده هستند. جالب است بدانید این شهربازی مانند دیگر شهربازی های تهران، هزینه ای برای ورود ندارد.

آدرس: بزرگراه ستاری شمال، بالاتر از خروجی شهید حکیم، مجمتمع تجاری فرهنگی کوروش، طبقه دوم

تلفن: 44971583


شهربازی ژوپیتر


شهربازی فان تایم پالادیوم

شهر بازی فان تایم پالادیوم واقع در شمال تهران با وسایل مهیج می تواند روز خوبی را برای شما به یادگار بگذارد. در این مجموعه بازی های گوناگونی برای تمامی سنین وجود دارد. اگر ساکن شمال تهران هستید می توانید بعد از خرید از این مجموعه زمانی از استراحت خود را در این مرکز بازی بگذرانید.

آدرس: زعفرانیه، خیبان مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم

تلفن: 22661377


شهربازی فان تایم


شهربازی فان تایم تجریش

از دیگر شعبات فان تایم می توان به مرکز خرید ارگ تجریش اشاره کرد. این مجموعه  با طراحی زیبا محیط شادی را برای کودکان مهیا کرده است. این مجموعه دارای 115 بازی مختلف می باشد که به خوبی می توانید سرگرم شوید.

آدرس: میدان تجریش، خیابان سعدآباد، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم

تلفن: 22396487

فان لند، سرزمین شادی الماس

سرزمین شادی واقع در مجتمع تفریحی الماس هروی در سال 1394 افتتاح شد. این شهربازی دارای 250 دستگاه در وسعتی 3000 متری در سه طبقه ساخته شد. سالن تولد و اتاق گریم از امکانات دیگر فان لند به شمار می آید که باعث جذاب تر شدن این مجموعه بازی شده است.

آدرس: میدان هروی، مجتمع تفریحی، ورزشی و تجاری الماس هروی

تلفن: 22952724


سرزمین شادی الماس


شهربازی امیر، متجتمع تجاری امیر

یکی دیگر از مراکز بازی که می توانید اوقات خوش خود را در کنار خانواده بگذرانید شهربازی امیر واقع در حوالی منطقه سبلان می باشد. این شهربازی با 150 بازی مختلف می تواند روز خوبی را برای شما به خاطر بگذارد.

آدرس: خیابان شهید مدنی، تقاطع سبلان، بالاتر از سینما شاهد، مجتمع تجاری امیر

تلفن: 77698612

شهربازی صبامال

شهربازی صبا مال با بیش از 80 بازی مهیج جزو بهترین مراکز بازی سرپوشیده تهران به شمار می آید. چرخ و فلک، کاراسل، ماشین کوبنده، سایدواندر و ... از جمله وسایل بازی در این مجموعه هستند که می توانید در کنار فرزندانتان روز خوبی را در پیش داشته باشید.


شهربازی صبامال


هورا پارک، مجتمع سمرقند

از دیگر مراکز بازی که در غرب تهران وجود دارد هورا پارک مجتمع سمرقند می باشد. اگر ساکن غرب تهران هستید می توانید روزهای تعطیل یا آخر هفته ها با کودکانتان به این مجموعه تفریحی بروید و لذت ببرید. این مرکز بازی در طبقه سوم مجتمع سمرقند قرار دارد که بازی های ورزشی، غرفه گریم، عکاسی، بوفه خوراکی و دیگر امکانات را شامل می شود.

آدرس: جنت آباد جنوبی، نبش بلوار لاله، پاساژ سمرقند، طبقه 3

تلفن: 44623944


هورا پارک


شهربازی شاهین

شهربازی شاهین واقع در غرب تهران از وسایل بازی محدودی ساخته شده ولی محدود بودن این وسایل چیزی از تفریح و شادی شما کم نمی کند و شما می توانید برای خوش گذرندان خود در کنار کودکانتان ساعاتی از روز خود را در این شهربازی بگذرانید.

آدرس: خیابان ستارخان، خیابان سازمان آب

تلفن: 44223452

شهربازی شهر خورشید (هایپرسان)

یکی دیگر از شهربازی های سرپوشیده واقع در جنوب تهران شهربازی شهر خورشید می باشد. در این مجموعه شما می توانید بعد از خرید از هایپر، برای استراحت زمانی از وقت خود را به تفریح در این مرکز بازی اختصاص دهید.

آدرس: بزرگراه آزادگان، خیابان فداییان اسلام، بین خیابان غیبی و مختاری

تلفن: 35064


شهربازی شهر خورشید


شهربازی بیلینو

یکی از مراکز بازی متفاوت در تهران، در بوستان نهج البلاغه واقع شده است. در این مجموعه کودکان علاوه بر بازی می توانند کارهای جالبی از جمله کار با دستگاه های راه سازی و ساختمانی را فرا بگیرند و تجربه جالبی داشته باشند.

آدرس: بزرگراه همت، اشرفی اصفهانی، خیابان گلستان، خیابان پارک، خیابان استاد نظری

تلفن: 44633153


شهربازی بیلینو


شهربازی بعثت

از قدیمی ترین شهربازی های تهران که تعداد وسایل بازی آن کم است شهربازی بعثت می باشد. این شهربازی با وجود تعداد کم  وسایل بازی محبوبیت خود را در میان مردم دارد. در این مرکز فقط 17 وسیله بازی وجود دارد ولی همین وسایل بازی کم می تواند شادی را برای مردم فراهم کند.

آدرس: میدان شوش، خیابان صابونیان، خیابان احمد سمیعی، جنب پارک بعثت

تلفن: 55062254

شهربازی تیراژه 2

اگر ساکن شرق تهران هستید برای تفریح و شادی خود می توانید شهربازی تیراژه 2 را در نظر بگیرید.  بعد از بازی در این مجموعه می توانید برای استراحت به فودکورت و رستوران های موجود در این مجتمع بروید و حسابی خوش بگذرانید. علاوه بر بازی در این مجتمع دیدن فیلم در سینما امکان پذیر است که وجود این تفریحات در کنار هم می تواند روز خوبی را برایتان فراهم کند.

آدرس: اتوبان امام علی جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب مترو شهید مدنی

تلفن: 77560541


شهربازی تیراژه 2


شهربازی تهران مال

یکی از بروز ترین شهربازی ها که وسایل بازی آن نسبت به مراکز بازی دیگر جدیدتر است شهربازی تهران مال می باشد. این شهربازی با 7000 مترمربع  در مجتمع تجاری تفریحی تهران مال فضای شاد و دل نشینی را برایتان فراهم می کند تا روز خاطره انگیزی را به یاد داشته باشید.

آدرس: بزرگراه شهید همت، شهرک گلستان (راه آهن)، تقاطع بلوار امیرکبیر و کاج

تلفن: 88899777

شهربازی بسیج

شهربازی بسیج در دل پارک بسیج باعث شده تا افراد علاوه بر استفاده از پارک بتوانند از بازی های دیگری بهره ببرند. با استفاده از وسایل یازی می توانید نمای زیبا این پارک را ببینید و لذت برید.

آدرس: اتوبان افسریه، نبش شهید محلاتی

تلفن: 33102003

در نظر داشته باشید اگر جزء افرادی هستید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم بهتر است در این مراکز از وسایل بازی استفاده نکنید.

بیماران مبتلا به سرع

خانم های باردار

بیماران قلبی عروقی

کسانی حدود یک ماه قبل عمل جراحی انجام داده اند

شما برای تفریح  و شادی تابحال به کدام یک از این مراکز بازی های معرفی شده رفته اید؟ از کدام یک از این شهربازی ها رضایت کامل را داشته اید؟ در صورت رضایت یا عدم رضایت پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.