باغ وحش صفا دشت یکی از باغ وحش های استان تهران به شمار می آید و در شهرستان ملارد واقع شده است. وسعت این باغ وحش 5 هکتار می باشد که جانداران گوناگونی در آن زندگی می کنند. در حال حاضر 800 جانور از 100 گونه حیوانی در این مکان قرار دارند.

دیدن حیوانات از نزدیک و غذا دادن به آن ها یکی از جالب ترین تجربه ها برای هر فردی می باشد. باغ وحش صفا دشت این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید انواع و اقسام حیوانات را ببینید و به آن ها غذا بدهید و از بودن در کنار آن ها لذت ببرید. شما می توانید در طول هفته برای تفریح خود این باغ وحش را که یکی از جاذبه های اطراف تهران به حساب می آید انتخاب کنید. در ادامه رنتی جا را همراهی کنید تا اطلاعات کافی از این باغ وحش را کسب کنید.


باغ وحش صفا دشت


حیوانات باغ وحش صفادشت

حیوانات این باغ وحش به چند دسته علفخوار، گوشتخوار، چرندگان، پرندگان، خزندگان و آبزیان گروه بندی می شوند. از حیوانات این مجموعه می توان به لاما، شاه بوف، قوچ و میش، اسب فلابلا، میمون، راکون، ببر بنگال، شیر آفریقایی، خرس، زرافه، آهو و جگوار اشاره کرد. زرافه آفریقایی و جگوار محبوبیت بسیاری را در این باغ وحش دارند چرا که در هر باغ وحشی اینگونه حیوانات دیده نمی شود ولی متاسفنه جگوار باغ وحش ملارد جان خود را از دست داده است. ناگفته نماند جگوار یکی از وحشی ترین و نترس ترین موجود روی کره زمین می باشد و در کمتر باغ وحشی دیده می شود.

در این محل آکواریومی وجود دارد که ماهی های مختلفی در آن زندگی می کنند؛ این آکواریوم زیستگاه آبزیانی شامل بلک مانیتور، دراگون، آرژانتین تگو، مار پیتون، کلمبین رنبو بوآ، لئوپارد گکو، یلو آناکوندا و ... می باشد. اطلاعاتی مانند زیستگاه، طول عمر،  تغذیه، دمای محیط و توضیحاتی دیگر را روی این آکواریوم ها می توانید مشاهده کنید.


loading


گونه های کمیاب باغ وحش صفا دشت

در این مکان علاوه بر جانداران دیگر چندین گونه کمیاب نگهداری می شود از جمله آن ها می توان به مار پیتون، مار آناکوندا، شیر آفریقایی، ببر بنگال، اسب فلابلا، کوسه ماهی و زرافه آفریقایی که به تازگی به این مکان آورده اند اشاره کرد.


باغ وحش صفا دشت


حیوانات تاکسیدرمی باغ وحش صفادشت

تاکسیدرمی از دو واژه یونانی تاکسیز taxis به معنی آراستن و درما Derma به معنی پوست می باشد. در واقع می توان گفت فن و هنری در زمینه پوست آرایی و مجسمه سازی بر روی حیوانات مرده و شکار شده است.

در این باغ وحش علاوه بر موجودات زنده، وجود حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی توجه مخاطبان را به خودشان جلب کرده است. از جمله می توان به پرستو دریایی، کاسکو، دلیجه، شاه طوطی، کله شوکاء، باقرقره، عقاب، دوراج، جغد، بوتیمار، پلنگ، سگ آبی، طاووس، خرس، و انواع پروانه ها و ... اشاره کرد.  

پرندگان باغ وحش صفا دشت

همانطور که گفتیم در این باغ وحش پرندگان زیبا و بی نظیری نگهداری می شود. از جمله  این پرندگان می توان به فلامینگو، طاووس، قرقاول نر آمریکایی، قرقاول طلایی بلژیکی، قوی اشکی، لاری، مرغ و خروس لهستانی اشاره کرد. دیدن این پرندگان زیبا فضایی متفاوت را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است که دیدن آن ها بسیار لذت بخش می باشد. رفتن به این باغ وحش در تمام طول سال امکان پذیر است، و تقریبا افراد زیادی از این باغ وحش دیدن می کنند و معمولا در زمان عید نوروز کمی نسبت به روز های دیگر شلوغ تر است.


پرندگان باغ وحش صفا دشت


امکانات باغ وحش صفا دشت

دراین مکان بعد از دیدن حیوانات و غذا دادن به آن ها می توانید از رستوران، کافی شاپ برای استراحت استفاده کنید. اگر هم خوراکی به همراه دارید می توانید از خوردن آن در نزدیکی دریاچه ای که در آن پرندگان زیبا شنا می کنند می کنند لذت ببرید. بعد از کمی استراحت می توانید به قسمت ماهیگیری و دیگر تفریحات مانند شتر سواری، سوارکاری برای کودکان بروید. در این باغ وحش قسمتی وجود دارد که بتوانید مار را در دستتان بگیرید با آن عکس بیندازید تا خاطره ای از رفتن به باغ وحش را برای همیشه به یاد داشته باشید توجه داشته باشید هرکدام از این تفریحات در این مکان هزینه ی جداگانه ای دارد. از دیگر مزیت های این باغ وحش پارکینگ آن می باشد که دیگر دغدغه جای پارک را در روزهای شلوغ سال ندارید. بهترین زمان رفتن به این مکان در بعد از ظهر می باشد چرا که در این زمان همه ی حیوانات بیدار هستند و شما از دیدن آن ها لذت می برید.

loading


شتر سواری

اگر تجربه شترسواری ندارید می توانید در این باغ وحش آن را به واقعیت تبدیل کنید. همه ی افراد می توانند در این محل به شتر سواری بپردازند و از این تجربه لذت ببرند.

اسب سواری

یکی از هیجانی ترین قسمت های این مکان اسب سواری برای کودکان می باشد، اسب هایی که به اصطلاح به آن ها پونی می گویند و زیبایی خاص خود را دارند و سوار شدن بر روی این اسب ها می تواند تجربه و خاطره خوشی را برای فرزندانتان به یادگار بگذارد.


اسب سواری در باغ وحش صفادشت


ماهیگیری

از آنجایی که استان البرز از رودخانه های زیادی برخوردار است آن جا را می توان محلی مناسب برای ماهیگیری به شمار آورد. از آنجایی که این باغ وحش به استان البرز نزدیک است امکان ماهیگیری را برایتان در دریاچه ای زیبا و پر از ماهی فراهم می کند و اگر تجربه ای در این زمینه ندارید می تواند تجربه جالبی برایتان باشد و از ماهی گرفتن در این دریاچه لذت ببرید.

تماشای پرندگان

شاید بیشتر مواقع فقط پرواز کبوترها را دیده باشید ولی باغ وحش صفادشت تماشای انواع و اقسام پرندگان را برای شما فراهم کرده است، این پرندگن در نزدیکی شما پرواز می کنند و شما به راحتی می توانید به تماشای این پرندگان زینتی و شکاری بپردازید.

چگونه به باغ وحش ملارد برویم؟

باغ وحش ملارد در 60 کیلومتری استان تهران قرار گرفته و رفتن با مترو به این مجموعه کمی دشوار است. اگر از تهران می خواهید به این مجموعه بروید حدود یک ساعت در راه هستید. و از کرج تا این باغ وحش حدود 30 کیلومتر می باشد و تا زمان رسیدن به آنجا 45 دقیقه طول می کشد. برای رفتن به آن جا ابتدا باید از بزرگراه فتح وارد جاده شهریار شوید، سپس در بلوار امام خمینی مسیر خود را ادامه دهید تا به بزرگراه بویین زهرا در شهریار برسید. بعد از رسیدن به میدان به سمت چپ بپیچید و وارد بلوار فولادسازان شوید، بعد از گذر از خیابان هشتم شرقی دور برگردان را دور زده و سپس به باغ وحش صفادشت می رسید.


باغ وحش ملارد


آدرس باغ وحش صفا دشت

تهران، صفادشت، میدان نبی اکرم، بلوار الغدیر، جنب دانشگاه آزاد اسلامی

شماره تماس: 09126444460

مبلغ ورودی این مجموعه در سال 99، 30 تومان بود البته هزینه بلیط برای کودکان زیر 5 سال و معلولین رایگان می باشد.