باغ فردوس از آثار ملی ایران بوده که در محله ای به همین نام در شمال شهر تهران واقع شده است و پیشینه تاریخی این کاخ به دوران محمد شاه و قاجار برمی گردد. با قرار گرفتن ۳ سینما در این مجموعه و تبدیل این باغ به موزه سینما در سال ۱۳۸۱ این مجموعه کاربری های دیگری نیز پیدا کرد و به مکان فرهنگی هنری معروفی در حوزه سینما تبدیل شد. برای آشنایی بیش تر با این باغ زیبا و تاریخی با ما همراه باشید.


باغ فردوس

باغ فردوس کجاست ؟

باغ فردوس واقع در محله باغ فردوس، از نقاط گردشگری و دیدنی شهر تهران است؛ این مجموعه در شمال تهران، در نزدیکی میدان تجریش قرار دارد. این مکان از جنوب به توتونچی و از شرق به خیابان دربندی و از غرب به خیابان ولیعصر می رسد.

تاریخچه باغ فردوس

مجموعه باغ فردوس تهران با ۲۰ هزار متر مربع وسعت به دستور صدراعظم محمد شاه قاجار ساخته شد و این مکان طی سالیان متعدد ملاکان متعددی به خود دیده و تغییرات زیادی در آن به وجود آمده است. با ورود به این باغ می توانید دو مجسمه برنزی از سهروردی و ابن هیثم، دانشمندان ایرانی را ببینید؛ عمارت باغ فردوس با مساحت هزار متر مربع، ۳ و نیم طبقه دارد. برای استفاده فرهنگی دوباره از این باغ ساختمان های زیادی به آن اضافه شده و نورپردازی های داخلی و خارجی عمارت و باغ عوض شده است.

سینما باغ فردوس

نوع استفاده و کاربری این باغ به عنوان موزه سینما در سال ۱۳۸۱ توسط نهاد های مختلف به اجرا درآمد و مدیریت آن را به استاد عزت الله انتظامی رسید.

موزه سینما باغ فردوس قسمت های مختلف زیادی دارد از جمله تالار ها و بخش های این مجموعه می توان تالار معاصران، تالار آغازگران، بخش سینمای کودک و نوجوان و … را نام برد.

قیمت بلیط سینما های باغ موزه فردوس در روزهای مختلف متفاوت است. پنج شنبه و جمعه ۱۵ هزار تومان، سه شنبه ۹ هزار تومان و بقیه روز های عادی ۱۲ هزار تومان می باشد .


باغ فردوس


امکانات رفاهی در باغ فردوس

در باغ فردوس غرفه های مختلفی وجود دارد که در آن ها غذا، صنایع دستی و … می فروشند و وجود دو کافه سینما و ویونا در این محل دنج و زیبا محلی مناسب برای گذراندن یک بعد از ظهر هیجان انگیز را برآورده می کند. این محل علاوه بر بخش های مختلف مربوط به موزه سینما، سه سینما دارد که می توانید حدود ۳ ساعت مفید در این باغ را صرف دیدن فیلم و گردش گروهی کنید.

راه های دسترسی به باغ فردوس

از آنجایی که باغ فردوس تهران به محله های پر رفت و آمد و معروفی نزدیک و مرتبط است؛ راه های زیادی نیز برای رفتن به این مکان وجود دارد.

اگر قصد استفاده از مترو را دارید کافی است که در ایستگاه تجریش پیاده شوید و در میدان قدس بعد از ۲۰ دقیقه پیاده روی در خیابان ولیعصر به سمت جنوب به باغ فردوس برسید.

برای سفر با بی آر تی باید سوار اتوبوس های تجریش راه آهن شوید و در ایستگاه باغ فردوس پیاده شوید. و یا اینکه مینی بوس های خط تجریش به ولنجک را سوار شده و روبروی تجریش پیاده شوید.

هزینه بازدید باغ فردوس

هزینه ورودی باغ فردوس برای اشخاص خارجی و دانشجو ها متفاوت است البته باغ فردوس هزینه به نسبت کمتری نسبت به دیگر مکان های دیدنی دیگر می گیرد. پول بلیت سینما در این مکان جدا از هزینه ورودی به باغ است.

در کل دانشجو ها، توریست ها و گروه های مختلف مبلغ ۳ هزار تومان را به عنوان ورودی پرداخت می کنند و دیگر بازدید کننده ها ۵ هزار تومان ورودی می دهند.

زمان بازدید از باغ فردوس

ساعات بازدید از غرفه ها و کافه های داخل باغ فردوس از شنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب است ولی بازدید از باغ موزه فردوس همه روزه امکان پذیر نیست. باغ موزه فردوس شنبه ها تعطیل است و بقیه روز ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ ورودی می پذیرد.  لازم به به ذکر است که این موزه در ایام سوگواری نیز تعطیل می باشد.


باغ فردوس


آدرس و شماره تماس باغ فردوس :

آدرس این باغ زیبا را در ادامه برای شما قرار داده ایم.

خیابان ولیعصر، بعد از سه راه زعفرانیه، نرسیده به تجریش، باغ فردوس قرار دارد.

  • شماره تماس باغ فردوس تهران:  ۹-۲۲۷۰۵۰۰ (۰۲۱)