یکی از جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی در استان گیلان پارک جنگلی خرما می باشد که جنگل بسیار زیبا، رودخانه خروشان در میان دو کوه، درختان بلند و گیاهان منحصر به فرد مانند انجیل، توسکا، مزارع چای و شالیزار های موجود در آن چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند، به طوری که سالانه هزاران نفر برای دیدن این پارک زیبا به گیلان سفر می کنندکلمه خرما درواقع مخفف دو لغت خور و مه است که به معنای آفتاب و مهتاب می باشد. همچنین برخی از اهالی این منطقه بر این باور هستند که خورمه نام خواهر بابک خرمدین نیز بوده است.


پارک خرما


 پارک جنگلی خرما کجاست؟

پارک  زیبا و جنگلی خرما در روستای لیل، در شهرستان لنگرود و بخش اطاقور واقع شده است. این جنگل به نام جنگل خرما سیسکو نیز معروف است و به جرئت می توان گفت که این پارک یکی از مناطق زیبا و دیدنی برای سفر می باشد.

تفریحات در پارک خرما

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، در پارک خرما رود خانه ای بسیار  زیبا و خروشان در میان دو کوه قرار دارد که یکی از بهترین تفریحات در پارک خرما، نشستن بر لب همان رود خانه و دیدن جاذبه های طبیعی و مناطق بکر و زیبای آن است. زیبایی این جنگل به حدی است که برخی گردشگران ترجیح می دهند شب را به جای ماندن در ویلا درون جنگل سپری کنند تا به تماشای شب پرستاره جنگل بپردازند و از دیدن این منظره زیبا لذت ببرند.


تفریحات در پارک خرما


چگونه به پارک خرما برویم؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد پارک جنگلی خرما در منطقه اطاقور لنگرود قرار دارد که برای رسیدن به این پارک جنگلی می توانید ابتدا به لنگرود و سپس املش رفته و بعد از آن  در جهت جنوب این شهرستان ۲۴ کیلومتر حرکت کنید تا به روستای خرما و پارک جنگلی خرما برسید.