بازی یکی از بهترین تفریحات در زمان هایی است که افراد به صورت گروهی می باشند و وقت شان نیز آزاد است. بسیاری از بازی های گروهی در کودکی تجربه شیرینی بوده اما هم اکنون نیز با وجود بزرگ شدن بازی های گروهی ای وجود دارد که بسیار مفرح و هیجان انگیز می باشند. به عنوان تعدادی از این بازی ها می توان به بازی کلمه‌های مرتبط، بیست سوالی، بازی مخالف ها، بازی کلمات مرتبط، بازی تلفن و عبارات خنده دار اشاره کرد. بسیاری از این بازی ها بدون نیاز به کاغذ و به راحتی قابل انجام دادن می باشند. در عین حال بازی هایی چون مافیا، پانتومیم و روی پیشونیت چی نوشته؟ از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و دارای قوانین ساده و جذابیت بیشتری در بین عموم مردم است.


بازی های هیجان انگیز و گروهی در سفر


مافیا

این بازی که به تازگی بر محبوبیت آن افزوده شده بازی تیمی جالبی است. بازی مافیا انواع مختلفی دارد اما ساده ترین روش آن تقسیم اعضا به دو گروه مافیا و شهروندان است. ابتدا یک نفر به عنوان داور و ناظر بازی انتخاب می شود تا بتواند بازی را رهبری کند. شهروندان دارای نقش های مختلفی مانند پلیس، پزشک و تک تیر انداز می باشند. سپس کارت حاوی شغل های نوشته شده بر روی آن، بین افراد بدون مشخص شدن شغل ها پخش می شود. هر فرد به کارت خود نگاه می کند. سپس با اعلام داور شب اعلام می شود. تمامی حرکات اعضا به جز داور در سکوت و با حرکت اعضای بدن بدون صدا و همانند بازی پانتومیم می باشد. با اعلام جمله " مافیا چشم های خود را باز کنند" توسط داور مافیا هم دیگر را می شناسند. مرحله بعدی تصمیم گیری اعضای مافیا برای حذف یک شهروند خواهد بود. سپس کدخدا اعلام روز می کند تمامی بازیکنان چشم های خود را باز می کنند و یک نفر از شهروندان که انتخاب شب قبل مافیا بوده است، حذف می شود. افراد به ترتیب شروع به معرفی کردن و گفتن حدسیات خود و گمان های خود درباره اعضای مافیا می کنند. پس از تمام شدن حرف، تمامی اعضا افراد به مافیا بودن یا نبودن هر عضو رای می دهند و هر کس بیشتر از نصف اعضا رای بیاورد، حذف خواهد شد. سپس توسط اعلام داور شب می شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که یا تعداد افراد مافیا و شهروند یکی شود یا تمامی مافیا ها با حدس افراد بیرون بروند. در حالت اول مافیا و در حالت دوم شهروندان برنده می باشند.

پانتومیم

پانتومیم بازی محبوب و ساده ای است که اغلب آن را می شناسند و حداقل چندین بار در دوران مدرسه آن را بازی کرده اند. در این بازی افراد به دو گروه تقسیم  شده و تصمیم می گیرند کدام گروه بازی را شروع کنند. پس از شروع بازی یک گروه برای گروه مقابل کلمه ای را انتخاب می کند تا آن را اجرا کند. تیم مقابل باید کلمه را با حرکات دست و پا و بدن اجرا کرده و اعضای تیم حدس بزنند. هر تیمی که بیشترین کلمه را حدس زده باشد برنده خواهد بود.


پانتومیم


وسطی

لازمه این بازی محبوب فقط یک توپ و فضای باز و بزرگ می باشد. این بازی برای زمانی که تعداد افراد بالا می باشد، بسیار مناسب است. روش انجام بازی بدین صورت می باشد که در ابتدا افراد به دو تیم تقسیم می شوند. یک گروه باید در وسط قرار گرفته و تیم دیگر در دوطرف تیم اول مقابل هم قرار بگیرند. سپس تیمی که در یکی از طرفین قرار گرفته است، باید توپ را پرتاب کرده تا به افراد تیم داخل زمین بخورد. پس از برخورد توپ به هر کس، آن فرد از بازی بیرون می رود. به همین ترتیب بازی ادامه پیدا می کند تا گروه داخل زمین تمام شوند و جای دو تیم عوض شود.

روی پیشونیت چی نوشته؟

این بازی امکانات خاص یا قوانین زیادی ندارد. "روی پیشونیت چی نوشته؟" شباهت زیادی به بیست سوالی دارد، با این تفاوت که در این بازی روی یک ورق کوچک کلمه ای نوشته می شود و روی پیشانی فردی می چسبانند. سپس آن شخص باید با پرسیدن سوال های متعدد کلمه ای که نوشته شده را حدس بزند.


روی پیشونیت چی نوشته؟


بیست سوالی

این بازی یکی از مفرح ترین هاست. از بین افراد یک فرد انتخاب می شود. سپس کلمه ای را تصور می کند و بقیه باید از فرد مورد نظر سوال بپرسند، تا متوجه کلمه ای که انتخاب شده بشوند. پرسیدن سوال تکراری مجاز نیست. فردی که کلمه را حدس بزند، برنده شده و می تواند در دور بعد کلمه را برای حدس زدن انتخاب کند. این بازی برای تمامی مکان ها و با هر جمعیتی از افراد مناسب است.

جرئت یا حقیقت

تمامی افراد به خصوص نوجوان ها و جوان ها بارها این بازی را انجام داده و بازی مورد علاقه بسیاری می باشد. بازی جرئت یا حقیقت به شیوه های مختلف انجام می شود. به طور مثال افراد می توانند به صورت یک حلقه بنشینند، سپس بطری ای را بین خود به گردش در بیاورند. ابتدا و انتهای بطری به سمت هر کسی که قرار گرفت به عنوان فردی که سوال را می پرسد و طرف دیگر کسی که جرئت یا حقیقت را انتخاب می کند، تعیین می شود. اما اگر در محیطی قرار گرفته اید که مکان برای گرد نشستن اعضا نیست و محیط کوچک است می توانید از قبل تعدادی سوال به عنوان حقیقت و تعدادی جرئت روی کاغذ بنویسید. سپس به نوبت افراد جرئت یا حقیقت را انتخاب کنند و یک برگه از ظرف در بیاورند و آن را انجام دهند.


جرئت یا حقیقت


مشاعره

اگر رنج سن افراد پایین نیست یا جمع حاضر علاقه به ادبیات و شعر دارند، این بازی پیشنهاد بسیار خوبی است. مشاعره بازی ای است که تمامی افراد آن را می شناسند و در جشن های مدرسه به احتمال زیاد آن را یاد گرفته اند. این بازی بدین صورت است که اولین نفر یک مصرع شعر می خواند، سپس نفر دوم باید با حرف آخر مصرع نفر اول، مصرعی جدید بگوید. این بازی ادامه پیدا می کند تا فردی نتواند سریع بیتی را بگوید و در این صورت از بازی حذف می شود. شعرهای گفته شده نباید تکراری باشد.

اسم فامیل

این بازی محدودیت سنی ندارد و به راحتی می توان آن را بازی کرد. برای انجام آن فقط به خودکار و کاغذ به تعداد افراد نیاز است. همه افراد این بازی را می شناسند و حداقل یک بار آن را بازی کرده اند. برای انجام باید اسم، فامیل، کشور، میوه، ماشین، حیوان، غذا و موارد انتخابی دیگر خود را در یک دسته بنویسند، سپس یک حرف به صورت رندوم انتخاب می شود. باید با آن حرف موارد گفته نوشته شود. هر کس بازی را زودتر تمام کرد، اعلام خواهد کرد. سپس بقیه افراد باید نوشتن را متوقف کنند. پس از آن امتیاز داده می شود. هر کس اسمی مشابه با فردی دیگر نوشته باشد از امتیاز پایین تری برخوردار است. این بازی را می توان به هر تعداد دور متخلف انجام داد.



خلاف انجام بده، برنده شو

این بازی، بازی ای فکری است. هر چه سرعت بازی بالاتر برود، انجام آن سخت تر می شود. در بازی خلاف انجام بده، برنده شو به شما کاری گفته می شود و شما باید خلاف کار را انجام دهید؛ اما توجه داشته باشید که از کارهای خطرناک دوری کنید تا خاطره خوبی رقم بزنید. برخلاف اسم بازی می توان انتظار بازی بدون کارهای خطرناک را انتظار داشت.

اگه نه، بله؛ اگه بله، نه

یکی از بازی هایی است که در ابتدا ساده به نظر می رسد اما اگر سرعت بالا باشد بسیار دشوار و سخت خواهد بود. برای این بازی نیازی نیست تعداد افراد حتما بالا باشد، پس با خیال راحت می توانید در هر جمعی این بازی را انتخاب کنید. برای انجام آن باید افراد از هم سوالات بله خیر بپرسند و طرف مقابل باید خلاف جواب اصلی را بدهد. هر کس اشتباه جواب اصلی سوال را بدهد از بازی حذف می شود.