وقتی صحبت از جزیره ی کیش می شود، در ذهن همه ی ما یک سفر لاکچری و پر از تفریحات گوناگون نقش می بندد! بدون شک می توان گفت همه جزیره ی کیش را به خاطر تفریحات فوق العاده ای که در این جزیره وجود دارد می شناسند. مثلا شاید برای شما یا اقوامتان نیز پیش آمده باشد که به این جزیره سفر کرده باشید تا بتوانید از امکانات تفریحی موجود در این نقطه از خلیج فارس، استفاده کنید و لذت ببرید.


سافاری کیش


تفریحاتی مانند سافاری کیش، پاراسل، بانجی جامپینگ، کیبل اسکی و…، از جمله تفریحات پرطرفدار و موجود در این جزیره می باشد. مسئولان منطقه ی آزاد کیش هم الحق و الانصاف سعی داشته اند تا جایی که شرایط اقلیمی جزیره اجازه می دهد، تفریحات مهیجی را برای جوانانی که به این جزیره سفر می کنند، مهیا و تجهیز کنند. یکی از این تفریحات لاکچری و بسیار لذت بخش نیز، سافاری کیش می باشد. مجموعه ی سافاری پارس کیش، یکی از بهترین مجموعه های سافاری در تمام ایران به شمار می رود و از ویژگی های بسیار منحصر به فردی که قصد داریم آن ها را در ادامه بیان کنیم، برخوردار می باشد.

جالب است بدانید که این مجموعه، اولین مجموعه ی سافاری در جزیره ی کیش است و شما می توانید در آن، با خودرو های دو دیفرانسیل و یا تک دیفرانسیل، به سافاری بپردازید و یا روی تپه های شنی، شترسواری کنید!

قبل از آن که بخواهیم در ارتباط با این مجموعه صحبت کنیم و ویژگی ها و قسمت های مختلف آن را برای شما شرح دهیم، بهتر است ابتدا یک تعریف کلی از سافاری و فعالیت های مرتبط با آن داشته باشیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

       سافاری چیست؟

سافاری در لغت، به معنای گردشگری و اکتشاف در طبیعت است؛ در واقع می توان گفت که سافاری، سفری است به منظور لذت بردن از طبیعت و همچنین تهیه ی عکس و فیلم از حیاط وحش یک منطقه؛ البته چیزی که این ورزش یا تفریح را نسبت به دیگر تفریحات موجود متفاوت می کند، این موضوع است که ما در سافاری، از ماشین های مخصوصی استفاده می کنیم که قابلیت پیمایش سخت ترین راه های طبیعت و حیات وحش را نیز داشته باشند. برای مثال استفاده از ماشین های مخصوص آفرود Toyota و موتور های مخصوص، به منظور پیشمایش این مسیر های صعب العبور، از جمله فعالیت هایی است که در سافاری مورد استفاده قرار می گیرد.

باید دقت داشته باشیم که یک سافاری خوب، سافاری ای است که در آن، هیچ گونه آسیبی به حیوانات و یا حیات وحش منطقه زده نشود؛ برای مثال سافاری در جزیره ی کیش، از شرایط خاصی برای استفاده کنندگان و مسافران برخوردار است.


سافاری


حال که با ورزش سافاری آشنا شده ایم، وقت آن است که سافاری کیش را توضیح دهیم و به بررسی انواع تفریحات و خدمات رفاهی موجود در آن بپردازیم!

       تور سافاری کیش 

مرحله ی ساخت مجموعه ی حرفه ای سافاری پارس کیش، در سال ۱۳۹۲ و در یک زمین به وسعت ۵۰۰ هزار متر مربع آغاز شد؛ اگر چه همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، سافاری به معنای عبور از مسیر های صعب العبور با ماشین های مخصوص است، اما در این مجموعه ی تخصصی، بیش از 27 تفریح دیگر نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است که در نوع خودش بسیار جالب و فوق العاده می باشد. البته همه ی این تفریحات، غیر آبی هستند و بیش از نصف تفریحاتی که در کیش به مسافران معرفی می شود، در همین مجموعه یعنی مجموعه ی سافاری پارس کیش قرار دارند.


سافاری کیش


لازم به ذکر است که اگر شما هم قصد دارید از این تور سافاری استفاده کنید، باید برای رزرو آن ها، از روز قبل اقدام کنید، چون گشت و گذار های سافاری در هر روز صبح و به مدت یک ساعت و نیم اجرا می شوند. این، کاملا برای خانواده ها مناسب است و افراد خردسال و بزرگسال نیز می توانند همگی از برنامه های تفریحی متفاوتی که در این مجموعه برای آن ها در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. یکی از معروف ترین این تفریحات، همین تور های سافاری صحرایی می باشد. وجود انواع پیست ها و امکانات تفریحی، می تواند برای هر سلیقه ای جالب و جذاب باشد.

-          فاصله ی هتل های نزدیک مجموعه ی سافاری پارس کیش :

فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا هتل میراژ کیش :  ۴.۶ کیلومتر
فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا هتل فلامینگو : ۸ کیلومتر
فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا هتل ایران : ۸.۲ کیلومتر
فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا هتل فانوس : ۹ کیلومتر

-          جاهای دیدنی نزدیک مجموعه ی سافاری پارس کیش :

فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا آب انبار کیش :‌ ۷.۴ کیلومتر
فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا دهکده المپیک : ۷.۹ کیلومتر
فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا شهر زیرزمینی کاریز : ۸.۸ کیلومتر
فاصله ی مجموعه ی سافاری پارس تا پارک میرمهنا : ۹.۹ کیلومتر

  تفریحات مختلف در سافاری کیش :

همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، در مجموعه ی پارس سافاری کیش، بیش از ۲۷ تفریح جذاب و هیجان انگیز که هر کدام متناسب برای سلیقه ی افراد مختلف است وجود دارد. شما می توانید در سفرتان به این جزیره، از هر کدام از این تفریحات که به آن علاقه مند بودید، بازدید کنید. ما در این قسمت سعی داریم تفریحات مختلف موجود در سافاری کیش را برای شما بیان کنیم تا بتوانید انتخابی راحت تر برای سفر خود داشته باشید!

-          ورودی سافاری کیش: قبل از آنکه بخواهیم به بررسی انواع تفریحات بپردازیم، باید بگوییم که شما برای استفاده از سرویس رایگان رفت و برگشت، و همچنین ورود به این مجموعه، باید حتما اقدام به خریداری بلیط ورودی کنید.

-          سافاری یا آفرود لندکروز کیش: به جرات می توان گفت که محبوب ترین قسمت این مجموعه ی تفریحی، آفرود بخش آفرود آن می باشد. در این قسمت گردشگران سوار خودرو های لندکروز با رانندگان با تجربه می شوند و روی مسیر مشخص شده که شامل تپه های شنی و جاده های صحرایی می شود، حرکات و مانوور های هیجان انگیزی را اجرا می کنند!  البته باید این نکته را نیز ذکر کنیم که این ورزش آدرنالین بسیار زیادی دارد و برای افراد مسن اصلا توصیه نمی شود.

·         باگی دو نفره: تفریح دیگری که قصد برررسی آن را داریم، باگی دو نفره است؛ باگی یک خودرو با سقف توری می باشد که در عین حال، از امنیت بسیار بالایی نیز برای سرنشینان برخوردار است. حرکت در جاده های ناهموار با اتوموبیبل باگی صحرایی، می تواند یک رانندگی دونفره با این خودرو های کوچک را برای شما لذت بخش کند.


  باگی دو نفره


·         استوانه ی جادویی: استوانه ی جادویی، شامل یک استوانه به صورت حباب مانند است که داخل استخر آب وجود دارد و در حالت معلق می باشد. افرادی که وارد این استوانه می شوند، باید بتوانند تعادل خود را حفظ کنند. این تفریح هیجان انگیز، محدودیت سنی ندارد و همه ی افراد از قبیل زن و مرد می توانند از آن لذت ببرند.

·         کارتینگ: رانندگی با ماشین های مخصوص با حجم موتور 90 سی سی و در مسیری حدوداً ۶۰۰ متری هم یکی دیگر از تفریحات موجود در مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش می باشد. این پیست کارتینگ، با پیست های دیگر موجود در کشور متفاوت است.


  کارتینگ


·         پینت بال: به شما توصیه می کنیم در بازدید خود از مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش، حتما از بازی پینت بال نیز استفاده کنید. این بازی یک نبرد واقعی و هیجان انگیز میان شما و دوستانتان است و می تواند شما را درون یک میدان جنگ واقعی قرار دهد. درون این گلوله های ژلاتینی که فشنگ های این اسلحه های مخصوص است، رنگ خوراکی وجود دارد و پس از شلیک توسط تفنگ و برخورد به مانع، رنگ درون آن ها روی سطح پخش می شود. این بازی مخصوص افراد بالای 7 سال و با تعداد 2 تا 16 نفر می باشد.

·         زورت بال: زورت بال که به آن بیگ بال نیز گفته می شود، یک بازی در سبک قل خوردن است، شما در این بازی در بالای یک تپه ی نسبتا بلند قرار می گیرید و درون یک توپ بزرگ، از بالا به پایین می آیید هم آقایان و هم خانم ها می توانند از این تفریح استفاده نمایند.


زورت بال


·         فوتبال حبابی: این نوع فوتبال که چند سالی است مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفته، به این صورت است که شما در تیم های 2 تا 10 نفره حاضر می شوید و هر فردی درون یک توپ بادی بزرگ می رود، این توپ ها جلوی ضربات را می گیرند و اجازه ی رسیدن آسیب به شما را نمی دهند. مانند بازی فوتبال معمولی، شما باید بتوانید با استفاده از تکنیک های فوتبال، توپ بازی را وارد دروازه ی حریف کنید و امتیاز بگیرید.

·         بانجی ترامپولین: این ورزش که به عنوان یک رشته ی ژیمناستیکی معروف نیز از آن یاد می شود، یک تفریح شاد و مفرح است که می توانید آن را در مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش امتحان کنید.

·         هرم مومیایی: هرم مومیایی، تفریح دیگری است که قصد بررسی آن را داریم. در این تفریح، گردشگران وارد یک تونل وحشت انگیز می شوند که قرار است کلی اتفاقات ترسناک در آن رخ دهد. این بازی که برای افراد بالای 10 سال مناسب است، می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.


  هرم مومیایی


·         موتور چهار چرخ: موتور های چهار چرخ یا همان ATV، موتور های اتوماتیکی هستند که پیست مجزایی برای آن ها تعبیه شده است. شما می توانید سوار این موتور ها شوید و از ارتفاعات شیب دار پایین بیایید.

·         شتر سواری: شتر سواری نیز یکی دیگر از تفریحاتی است که می توانید آن را در مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش، تجربه نماید. شما می توانید همراه دوستانتان این تفریح را انجام دهید و زندگی صحرایی و بادیه نشینی را از این طریق تجربه کنید.


  شتر سواری


·         عینک واقعیت مجازی: آخرین تفریحی که قصد بررسی آن را داریم، عینک واقعیت مجازی مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش می باشد. شما با زدن این عینک مخصوص به چشم های خود، می توانید به هر دنیایی که دوست دارید بروید و از دیدن مناظر باورنکردنی که تنها تا واقعیت، اختلاف کمی دارند را تجربه کنید.

     امکانات رفاهی در سافاری کیش 

علاوه بر تفریحات جذابی که در مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش، موجود است، امکانات رفاهی خوبی نیز برای گردشگران تعبیه شده است. برای مثال وجود غرفه‌های خدماتی، خوراکی و صنایع ‌دستی، می تواند برای مسافران جذاب باشد. این غرفه ها برای تهیه ی سوغاتی و خرید هدیه و تقدیم کردن آن ها به اقوامتان، بسیار مناسب است. خانه ی کودک آفتاب ‌گردان نیز یکی دیگر از مکان های رفاهی این مجموعه ی بزرگ است؛ شما می توانید در این مکان، از کودکانتان نگهداری کنید و آن ها را در زمانی که شما مشغول به سافاری هستید، سرگرم نمایید. وجود مربیانی در این مرکز باعث شده است تا بچه ها احساس خوبی داشته باشند در مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش، مزرعه حیوانات هم وجود دارد. حیوانات عجیب و خاصی مانند ایگوانا یا مار پیتون که جزو گونه های کم نظیر در باغ وحش های ایران می باشند، در این مزرعه قرار گرفته اند. البته اگر به عکس گرفتن با حیوانات علاقه دارید هم یک تیم حرفه ای عکاسی در این مزرعه، به این منظور برای شما حاضر هستند تا از شما عکس های حرفه ای بگیرند.


امکانات رفاهی در سافاری


وجود غرفه ی هنر های دستی و نقاشی با حنا روی دستان هم از موارد دیگری است که جزو امکانات رفاهی گردشگران و بانوان به شمار می رود؛ شما می توانید در این غرفه، از بانوان هنرمند جنوبی درخواست کنید تا با استفاده از حنا، نقش و نگار های زیبایی را روی دستان شما بکشند. شعبده بازی های زیادی نیز در این مجموعه وجود دارند تا شما را سرگرم کنند و یا حتی فنون تردستی را به شما یاد دهند دی ‌جِی‌ های مجربی نیز در این مجموعه حاضر هستند تا با پخش موسیقی های هیجان ‌انگیز و شاد، برنامه های مفرحی را برای مهمانان این مجموعه آماده کنند دیگر امکانات رفاهی موجود در مجموعه ی گردشگری تفریحی سافاری پارس کیش را می توان به صورت تیتر وار در ادامه آورد؛ این امکانات عبارت اند از:

کافی‌شاپ / سفره‌خانه سنتی / مینی‌مارکت / غرفه‌های خدماتی / خانه کودک آفتاب‌گردان / نقش حنا و بافت مو / تردستی و شعبده‌بازی / دی‌ جی ‌من

  قیمت سافاری کیش 

در این قسمت نیز قصد داریم تا قیمت بازی های مختلف مجموعه ی سافاری کیش را به همراه برخی مطالب دیگر برای شما بیان کنیم. البته باید توجه داشته باشید که این قیمت ها ممکن است تا کنون تغییرات زیادی داشته باشند.

-          پکیج طلایی : ورودي مجموعه، تور سافاري، موتور سواري، تونل وحشت، شتر سواري و کارتينگ، حداقل سن ۱۲ سال؛ قیمت : حدود ۱۶۵ هزار تومان

-          پکیج کودک : ورودی، موتور ۵۰ سی سی، ترامبولین،بانجی ترامبولین، سرسره بادی؛ مناسب برای سن ۵ تا ۱۱ سال؛ قیمت: حدود ۸۵ هزار تومان

-          پکیج نوجوان : موتور ۹۰ سي سي ترامبولين زورب بال بانجي ترامبولين؛ مناسب برای سن ۱۲ تا ۱۵ سال؛ قیمت : حدود ۱۱۵ هزار تومان

-          تور سافاری : لندکروزر مجهز آفرود ظرفيت ۶ نفر ، سن ۷ تا ۹۰ بليط کامل ۵ تا ۷ بليط کودک؛ قابل استفاده برای آقایون و خانم ها؛ قیمت : حدود ۷۰ هزار تومان

-          هرم وحشت : رویارویی با اتفاقات ترسناک در فضای سرپوشیده؛ قابل استفاده برای آقایون و خانمهای بالای ۱۰ سال؛ قیمت : حدود ۲۰ هزار تومان

-          دریفت : موتور سواری در مسیر ۱۰۰ متری با موتور دریفت؛ سن بالای ۱۳ سال قد بالای ۱۴۵ سانتی متر؛ قیمت : حدود ۴۰ هزار تومان

-          پینت بال : گلوله های ژلاتینی که داخلشان رنگ خوراکی است و با برخورد با افراد و اشیا ترکیده و پخش می شوند؛ سن بالای ۷ سال، سناریو۲ تا ۱۶ نفر؛ قیمت : حدود ۵۰ هزار تومان

     آدرس و تلفن مجموعه سافاری کیش 

برای در ارتباط بودن با بخش داخلی این مجموعه، می توانید با شماره ی زیر در تماس باشید / شماره تلفن سافاری کیش: 076 4445 0440

همچنین برای رسیدن به این مجموعه نیز باید طبق این دستورالعمل، عمل کنید: مجموعه ی سافاری کیش، در نزدیکی بلوار امام خمینی (ره)، واقع شده است. خوشبختانه این بلوار، دسترسی راحتی از هر نقطه ی جزیره دارد؛ به طوری که می توانید از میدان پرشین گلف یا بلوار هنگام (که در نزدیکی فرودگاه کیش قرار گرفته است) به این بلوار برسید. بعد از این بلوار هم باید به طرف بلوار سافاری که در جنب فاز ۳ صنعتی قرار گرفته است بروید.


مجموعه سافاری کیش


       سخن آخر 

در این مطلب سعی کردیم به بررسی سافاری پارس کیش بپردازیم؛ اگر شما نیز قصد سفر به جزیره ی زیبای کیش را دارید و به گذراندن چند روزی در این جزیره ی بسیار زیبا علاقه مند هستید، حتما به شما توصیه می کنیم تا در طول سفرتان، از این مجموعه ی فوق العاده و باور نکردنی نیز دیدن کنید و تفریحات مختلف آن را برای خودتان استفاده نمایید. امیدواریم از این مطلب، نهایت استفاده و لذت را برده باشید.