درست است که در در جزیره کیش جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد؛ اما تا زمانی که پارک ساحلی میر مهنا را بازدید نکرده اید، نمی توانید ادعا کنید تمام زیبایی های این جزیره را دیده اید. این پارک ساحلی، صد هکتار مساحت دارد و تفریحات مختلفی را در خود جای داده است. اگر به دنبال مکانی برای پیاده روی می گردید یا از علاقه مندان ورزش ماهیگری هستید، این پارک مناسب شما است. با ما همراه باشید تا بیشتر با پارک ساحلی میر مهنا آشنا شویم.


پارک ساحلی میر مهنا

امکانات پارک ساحلی میر مهنا

از آنجا که گردشگران زیادی از پارک ساحلی میر مهنا بازدید می کنند، امکانات رفاهی خوبی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

زمین بازی کودکان در پارک میر مهنا

طراحان پارک ساحلی میر مهنا کودکان را از یاد نبرده اند و برای آن ها در این پارک دو زمین بازی در نظر گرفته اند. وسایل بازی این پارک ها استاندارد بوده سطح زمین نیز با فوم پوشیده شده تا کودکان در حین بازی به خود آسیبی نرسانند.

اسکله تفریحی پارک میر مهنا

تفریحات دریایی بخش دوست داشتنی پارک میر مهنا هستند و در اسکله تفریحی این پارک در اختیار شما قرار می گیرند. در این اسکله می توانید از قایق‌های تندرو، جت اسکی، قایق پارویی … استفاده کرده و لذت ببرید. علاوه بر این ها در این اسکله 4 سکو وجود دارد تا گردشگران با نشستن در آن ها، از منظره دریا و غروب خورشید بهره مند شوند.

رستوران توتی فروتی در پارک میر مهنا

رستوران توتی فروتی از مزیت دریا برای بخش فضای بازش استفاده کرده و در صورت تمایل، گردشگران می توانند از میان میزهای اسکله و داخل رستوران یکی را انتخاب کنند. این رستوران تنها رستوران ساحلی جزیره کیش می باشد و از این نظر بر محبوبیت پارک ساحلی میرمهنا افزوده است. در منوی این رستوران انواع غذا های ایرانی، دریایی و فرنگی وجود دارد.

تفریحات در پارک ساحلی میر مهنا

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در پارک ساحلی میر مهنا تفریحات زیادی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. از این تفریحات می توان به پیست دوچرخه سواری، آلاچیق، اسکله ماهیگیری و... اشاره کرد.


تفریحات در پارک میر مهنا


اسکله ماهیگیری میر مهنا

ماهیگیری یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی است که می توانید در پارک ساحلی میر مهنا داشته باشید. سطح این اسکله چوبی است و زیبایی خاصی به آن بخشیده و سبب شده تا اسکله چوبی یکی از محبوب ترین مکان ها برای عکاسی باشد. ماهیگیری در اسکله میر مهنا مجاز است و شما می توانید با به همراه داشتن تجهیزات مورد نیاز، اوقات خوشی را در این اسکله چوبی داشته باشید. البته لازم به ذکر است که ماهیگیری فقط در ساعاتی خاص مجاز است و در فصل تخم ریزی ماهی ها نیز کاملا ممنوع می باشد.اگر وسایل ماهیگیری به همراه خود ندارید می توانید از فروشگاه های نزدیک اسکله آن ها را خریداری کنید. شنا کردن در محدوده ساحلی میر مهنا ممنوع است؛ چراکه صخره های بلندی در اطراف آن وجود دارد و شنا کردن را خطرناک می کنند. در عوض می توانید از تماشای موج های دریا و لاکپشت های بزرگی که به نزدیکی ساحل می آیند لذت ببرید.

دوچرخه سواری در پارک میر مهنا

اگر در سفر تان سری به پارک ساحلی میر مهنا زدید، حتما دوچرخه سواری در پیست استاندارد آن را نیز امتحان کنید. در این پارک دوچرخه های تک نفره و دو نفره را اجاره می دهند و از آنجا که دوچرخه سواری بانوان در این پارک مجاز است، زوج های جوان می توانند از دوچرخه سواری در کنار هم و در هوای آزاد لذت ببرند.

بازار ماهی فروش‌ها در پارک میر مهنا

بازار ماهی فروشی یکی از بخش های فاز یک پارک ساحلی میر مهنا می باشد. اگر سری به این بازار بزنید می توانید انواع ماهی‌های خلیج فارس، میگو، لابستر و خرچنگ را مشاهده کنید. ماهی های موجود در این بازار بسیار تازه هستند و توسط مردم بومی جزیره کیش به فروش می رسند.

بازارچه‌های سنتی در پارک میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا فرصت شغلی مناسبی برای افراد بومی جزیره کیش فراهم کرده است؛ چراکه بازارچه های زیادی در این پارک وجود دارد. اگر گذر تان به این بازراچه ها افتاد احتمالا می توانید صنایع دستی و سوغاتی‌های مختلفی مانند زیورآلات صدفی، بدلیجات و... پیدا کرده و برای عزیزانتان به سوغات ببرید.


پارک میر مهنا


نکات قابل توجه در مورد آدرس و اطلاعات بازدید پارک ساحلی میر مهنا

در ایام خاص زاد و ولد ماهی ها، اجازه ماهیگیری در اسکله به شما داده نمی شود.

به جز اسکله تفریحی در هیچ کدام از قسمت های پارک نمی توانید اقدام به ماهیگیری نمایید.

امکان شنا در هیچ یک از بخش های پارک ساحلی میرمهنا وجود ندارد.

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، بلوار دریا، بخش شمالی جزیره

بهترین زمان سفر به پارک ساحلی میر مهنا

از آنجا که جزیره کیش در جنوب کشور ایران قرار گرفته، در فصول بهار و تابستان بسیار گرم بوده و آفتاب سوزانی دارد. بهترین زمان برای سفر به این جزیره، اوایل بهار و اواسط پاییز است تا شاهد هوایی معتدل و دلچسب باشید.