آیا مایل هستید به یک پارک جادوئی بروید؟ آیا می‌دانید یک پارک جادوئی در تهران وجود دارد؟ بله درست شنیدید، رویا پارک اولین پارک جادوئی و خطای دید می‌باشد که در ایران ساخته شده است. این پارک زیبا طی مدتی که افتتاح شده توانسته بسیار مورد استقبال قرار بگیرد. اگر مشتاق شدید که بیشتر از این پارک خارق العاده بدانید با ما تا انتها همراه شوید.


رویا پارک تهران


آشنائی با رویا پارک تهران

رویا پارک چند سالی است که در مجموعه موزه دارآباد تاسیس شده و به هیومن پارک نزدیک است. این پارک با طراحی زیبائی که دارد باعث می‌شود که انسان دچار خطای دید شود و ذهنش فعال‌تر از همیشه گردد. این پارک از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و از یک محیط بسیار مفرح و سرگرم کننده برای خانواده‌ها برخوردار است.

از زمانی که پا به این پارک می‌گذارید باید آماده هر تصویر و هر چالش متنوعی باشید. زمانی که وارد می‌شوید باید به وسیله دستگاهی که آن جا است کف کفش خود را لمینت کنید تا خللی در بخش‌ سه بعدی وارد نشود. «من خود خوشحالی هستم» شعار این مجموعه است که در بخش اصلی، آن را خواهید دید. جالب است بدانید این پارک در زمره 5 موزه ردیف اول جهان قرار گرفته است.

رویا پارک دارای 5 بخش است که هر کدام از آنها تنوع و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بخش سه بعدی: در این بخش تصاویری که در ارتباط با ایران و مناطق بین‌المللی می‌باشد به صورت سه بعدی طراحی و به نمایش گذاشته شده است.

بخش بی‌نهایت: در این بخش آینه‌ها به صورتی قرار گرفته‌اند که دچار خطای دید شوید و پا به دنیایی عجیب و جالب بگذارید. زمان ورود به این بخش با جمله «امروز خوشحالی انتخاب من است» روبرو خواهید شد.

بخش پرسپکتیو: در این بخش طراحی‌ها به صورتی شکل گرفته است که در هر زاویه‌ای که قرار بگیرید طراحی‌ها را به شکل خاصی خواهید دید. بخش فنجان در این قسمت بسیار طرفدار دارد.

بخش جاذبه و ترفند: در این قسمت کمی بازدید کننده گیج خواهد شد. زیرا زوایا به گونه‌ای است که ذهن به چالش کشیده خواهد شد. در این بخش متوجه خواهید شد که همه چیز آن گونه که تصور کرده‌اید نیست. مثلا می‌توانید به نحوی بنشینید که عصای مرتاض‌ها در دست شما قرار بگیرید. البته این همه داستان نیست بلکه قسمت‌های زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و لذت ببرید.

بخش تاریک: این بخش نقاشی‌هایی دارد که به صورت بلک لایت می‍باشند و از ابتدای خلقت راه شیری و دیگر داستان‌ها همراه با موسیقی پخش می‌شود.

پارک جادوئی تهران کجاست؟

اگر مایل هستید به این پارک زیبا بروید باید به آدرس زیر مراجعه فرمائید:

 میدان نیاوران، خیابان دار آباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، موزه دار آباد.

بهترین زمان برای بازدید رویا پارک

هر زمان که از نظر ذهنی آمادگی داشتید سریع آماده رفتن به این پارک خطای دید شوید. رویا پارک به صورت همه روزه آماده استقبال از مردم می‌باشد و برای بازدید از 5 بخش جذاب آن حدود 1ساعت و نیم باید زمان صرف کنید.

 اگر دوست دارید زمانی که خلوت‌تر است به این پارک بروید پس در اواسط هفته این کار را انجام دهید زیرا آخر هفته‌ها این پارک بسیار شلوغ است. اما اگر زمان شما تنها برای روزهای تعطیل است پس در ساعات اولیه روز به پارک مراجعه کنید که خلوت‌تر است.


رویا پارک کجاست؟


چگونه به رویا پارک برویم؟

برای رفتن به این پارک می‌توانید از خودروی شخصی، مترو و اتوبوس کمک بگیرید.

رفتن به رویا پارک با خودروی شخصی: اگر این روش را انتخاب کردید بهترین مسیر برای شما میدان تجریش است. بعد از این‌که به میدان رسیدید به خیابان باهنر بروید. از این خیابان است که می‌توانید وارد خیابان دارآباد و خیابان موزه شوید. اگر متوجه شدید که ترافیک وجود دارد از همان خیابان دارآباد وارد کوچه ناز شده و وارد خیابان نصیر آباد شوید. از میدان کاشانک به سوی خیابان درختک رفته و بعد از این که جورمند و ارومیان را رد کردید داخل خیابان آجودانیه شوید. این خیابان از جوار موزه می‌گذرد.

رفتن به رویا پارک با مترو: اگر می‌خواهید با مترو به رویا پارک بروید با مترو به سوی تجریش روانه شوید. پس از این‌که به تجریش رسیدید می‌توانید از تاکسی‌های تجریش- نیاوران- دارآباد برای رفتن به آن استفاده کنید.

رفتن به رویا پارک با اتوبوس: برای این کار از خطوط بی آر تی می‌توانید کمک بگیرید زیرا آن‌ها به تجریش راه داشته و کار شما را آسان می‌کنند. بعد از این‌که به تجریش رسیدید می‌توانید با اتوبوس‌های تجریش- دارآباد به سمت رویا پارک بروید.

ساعت کاری و قیمت بلیط رویا پارک تهران

اگر شما هم به جمع مشتاقان رویا پارک پیوستید باید به شما بگوئیم که این پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 21 فعال است. در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز این پارک از ساعت 10 تا 22 آماده میزبانی از بازدید کنندگان عزیز است. قیمت بلیط رویا پارک را می‌توانید در سایت‌های مختلف بررسی کنید.

راهنمای بازدید از رویا پارک

اولین خطای دید بازدید کنندگان از زمانی شروع می‌شود که می‌خواهند بلیط خریداری کنند. پس بازدید کنندگان باید از اول آماده چالش‌های پیش رو باشند و ذهن خود را آماده کنند. بعد از این‌که بخش سه بعدی مورد بازدید قرار گرفت بهتر است سری هم به بخش آینه بزنید و حواس شنیداری و دیداری خود را بررسی کنید.


رویا پارک مناسب چه سنی است؟


 اشتباهات و خطاهایی که در این بخش به وجود می‌آید بسیار سرگرم کننده است. بخش پرسپکتیو را فراموش نکنید. این بخش نسبت به بقیه بخش‌ها ذهن را بیشتر به چالش می‌کشد. اتاقی که در این بخش طراحی شده است می‌تواند بهترین عکس‌ها را برای شما به یادگار بگذارد.

بیش‌ترین جذابیت را باید در بخش جاذبه‌ها و ترفند‌ها پیدا کنید زیرا به اندازه‌ای مهیج است که انسان را با ناباوری رو برو می‌کند. فقط مواظب باشید در بدو ورود دچار سرگیجه نشوید. پس از چند دقیقه ذهن کاملا آماده شده است و بهترین عکس‌ها را می‌توانید ثبت نمائید.

اما بخش تاریک رویا پارک دارای تصاویر سه بعدی است و به صورت بلک لایت روی دیوارها به نقاشی در آمده‌اند. در این قسمت می‌توانید شروع به وجود آمدن کهکشان راه شیری را تا خلق زمین و دریا به نظاره بنشینید. فضا سازی در این بخش به صورتی است که موسیقی‌های هماهنگ و مرتبط  با نقاشی‌ها به گوش می‌رسد و محیط مطلوبی را به وجود آورده‌اند.

دانستنی‌های مهمی که قبل از بازدید رویا پارک باید بدانید

این نوع پارک‌ها در سراسر جهان وجود دارند و آن‌ها را موزه‌های موضوعی می‌دانند. اما این پارک دارای ویژگی‌های منحصربه فردی است که سبب شده از دیگر پارک‌ها متمایز جلوه کند. این موزه که در عید سال 1398 آغاز به کار کرد 5 بخش دارد که برای این که ذهن را فعال کند باید 5 حواس خود را معطوف به آن کنید.

این مجموعه زیبا توسط تیمی بسیار حرفه‌ای و با نظارت آقای صالح سخندان یا همان آقای خطای دید طراحی و به ثمر نشست. حدود 100 اثر در رویا پارک وجود دارد و در طراحی آنها به نحوی کار شده است که بازدید کننده هم جزئی از کار است. با کمی خلاقیت می‌توانید این کارها را تکمیل و چند برابر زیبا کنید.

فراموش نکنید که موقع رفتن به این پارک دوربین عکاسی را با خود ببرید و عکس‌های بسیار زیبائی را از خود و دوستانتان بگیرید. البته می‌توانید از عکاسانی که در آن جا هستند نیز کمک بخواهید تا کار عکاسی شما را انجام دهند.

رویا پارک دارای 5 بخش است که به بخش‌های سه بعدی، بخش بی‌نهایت، بخش پرسپکتیو، بخش جاذبه و بخش تاریک معروف هستند. هر کدام از این بخش‌ها جذابیت خاص خود را دارند و می‌توانند برای بازدید کنندگان بسیار سرگرم کننده باشند.

مثلا زمانی که به بخش جاذبه‌ها می‌روید اتاق‌هایی را خواهید دید که با زوایه انحرافی طراحی شده‌اند تا حس افراد را در ارتباط با جاذبه زمین تغییر دهند. یکی از اتاق‌ها با 20 درجه انحراف و دیگری با 180 درجه انحراف طراحی شده‌اند. پس با ذهنی آماده باید مهیای بخش‌ها و چالش‌های شگفت انگیز شوید.