آیا می‌دانستید پارک رازی از پرطرفدارترین پارک‌های تهران است؟ تهران شهری است که در تمام نقاط آن پارک‌ها و بوستان‌های بسیاری وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما در این میان برخی از پارک‌ها بیشتر از بقیه درخشیده‌اند و استقبال بیشتری از آن‌ها شده است. یکی از این پارک‌های پر طرفدار، پارک رازی است که امروز قرار است بیشتر با آن آشنا شویم.


پارک رازی کجاست


پارک رازی تهران کجاست؟

پارک رازی در جنوب تهران قرار دارد و در انتهای خیابان قزوین قبل از این که به میدان رازی برسید واقع شده است. این پارک دارای مساحتی برابر با 257 هزار و 899 متر مربع می‌باشد و در سال 1376 تاسیس شد. در این پارک پوشش گیاهان بسیار متنوع است و فضای سبز بسیار زیبائی را به خود اختصاص داده است.

اقاقیا، چنار، سرو نقره ای، بلوط همیشه سبز، گل یخ ، کاج، سدروس، زیتون، بید مجنون، گوجه گل، زرد آلو، اکالیپتوس، زبان گنجشک، سرو لاوسون، صنوبر،ارغوان، تبریزی، ختمی، میخک هندی، لیلکی، افرا و .. از درختانی است که در این پارک مشاهده می‌شود.

خوشبختانه این پارک توانسته امکانات بسیاری را در اختیار مردم بگذارد و از این حیث جزو کامل‌ترین پارک های شهر به حساب می‌آید. آلاچیق، استراحتگاه‌های بزرگ خانوادگی، مسجد کمیل، سفره خانه سنتی، بازارچه صنایع دستی، مجسمه‌های مختلف، پارکینگ عمومی و .. تنها بخشی از خدمات و امکانات این پارک است. 

تفریحاتی که در پارک رازی می‌توانید به آن بپردازید

تفریحات این پارک زیبا بسیار زیاد است که از این میان می‌توان به زمین بازی، شهربازی، زمین فوتبال، پیست دوچرخه سواری، زمین اسکیت، زمین اسکواش، باشگاه پینت بال، باشگاه روباز پینگ پنگ، جاده سلامت، بخش بازیهای کامپیوتری، آکواریوم، کبوتر خانه و.. اشاره کرد.

البته امکانات فرهنگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز مشاوره نیروی انتظامی، انجمن ایدز ایران، انجمن دارت، خانه کشتی و .. در این پارک وجود دارد.

سینما پردیس پارک رازی

سینمای پردیس که در پارک رازی است، یکی از بهترین سینماهای جنوب تهران به حساب می‌آید. این سینما دارای دو سالن با ظرفیت‌های 250 و 150 نفره است. دیدن فیلم در این سینما می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. کافی شاپ موجود در این سینما می‌تواند بهترین نوشیدنی‌های سرد و گرم را با انواع دسرهای خوش طعم در اختیار مشتریان قرار دهد.

فرهنگسرای رازی

این فرهنگسرای معروف در سال 1384 کار خود را با نام فرهنگسرای ورزش شروع کرد. یک سال بعد تغییر نام داد و به اسم مرکز فرهنگی و هنری نوجوانان شهر تهران به ادامه فعالیت پرداخت. در این فرهنگسرا می‌توانید از امکانات آموزشی زیادی استفاده کنید و به سالن تئاتر و سالن هنرمندان نیز سری بزنید. امکاناتی که در این فرهنگسرا در خدمت شما گذاشته می‌شود هزینه‌های خیلی خوبی دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

کتابخانه رازی

کتابخانه این پارک مساحتی 1000 متری دارد و در سال 1380 آغاز به کار کرد. دو سالن برای استفاده بانوان و آقایان وجود دارد که می‌توانند از شنبه تا پنج شنبه به آن جا مراجعه کنند و به مطالعه مشغول شوند. ساعت کار این کتابخانه 8 الی 23 است و اگر قصد داشتید در روزهای جمعه و تعطیل به آنجا بروید، خدمت رسانی این کتابخانه از ساعت 8 الی 16 است.

از جشنواره‌های فصلی پارک رازی غافل نشوید

این پارک معمولا در اعیاد و مناسبت‌های مختلف اقدام به برپائی برنامه‌های مختلفی می‌کند. بازارچه فصلی، جشنواره‌های صنایع دستی و همچنین برپائی جشن‌های همچون اعیاد شعبانیه از برنامه‌هایی است که به صورت متداول در پارک رازی برگزار می‌شود.

لذت ماهیگیری در دریاچه پارک رازی

آب و دریاچه همیشه برای انسان‌ها زیبا است و در هر شرایطی به سمت آن می‌روند. دریاچه‌ای که در پارک رازی وجود دارد فضای خوبی برای ماهیگیری فراهم کرده است که علاقمندان به این تفریح مهیج به آن بپردازند. البته ماهیان این دریاچه کوچک هستند اما می‌توان به چشم یک تفریح سرگرم کننده به نگاه کرد.

این دریاچه یک فانوس دریایی زیبا دارد و در قلب پارک رازی قرار گرفته است. اگر به قایقرانی علاقه دارید می‌توانید از قایق‌هایی که در دریاچه قرار داده شده است استفاده کنید و به تفریح در این دریاچه بپردازید. این دریاچه مصنوعی دارای یک پل عابر پیاده است که منظره و شکوه دریاچه را می‌توان با قدم زدن بر روی آن به تماشا نشست.

دسترسی به پارک رازی

 این پارک دارای 7 در است که سبب شده به خیابان‌های مختلفی راه دسترسی داشته باشد. این پارک از شمال به خیابان قزوین، از شرق به خیابان کارگر جنوبی، از غرب به خیابان مرادی و از جنوب به خیابان هلال احمر متصل می‌شود.

برای این که به پارک رازی بروید می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید و ناوگان عمومی حمل و نقل در خدمت شما است. اگر قصد دارید با اتوبوس به پارک رازی بروید می‌توانید خود را به ایستگاه مرادی برسانید و بعد از کمی پیاده روی به این پارک زیبا برسید.

در پارک رازی پارکینگی برای ماشین‌ها اختصاص داده شده است که اگر با خودروی شخصی خود به این پارک می‌روید بتوانید با خیالی راحت ماشین خود را در آن جا پارک کنید.

پارک رازی با مترو

دسترسی به این پارک از طریق مترو نیز امکان پذیر است. در هر جای تهران که هستید می‌توانید با استفاده از خطوط مترو خود را به این پارک مفرح برسانید.