شاید کمتر کسی در ایران و تهران باشد که نام و آوازه لواسان به گوشش نخورده باشد. هر جای این سرزمین که زندگی می کنید به طور قطع با نام لواسان و اتفاقات عجیب و غریبی که هر از گاهی در آن رخ می دهد و تیتر یک اخبار می شود، آشنا هستید.

در طول این سال ها لواسان به یکی از محبوب ترین و در عین حال پر حاشیه ترین مناطق اطراف تهران تبدیل شده و توانسته است نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. جالب است بدانید که لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات محسوب می شود و دره ای ییلاقی است.


لواسان


این منطقه خوش آب و هوا در دامنه های جنوبی کوه البرز قرار گرفته و در 11 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. زمانی که به لواسان می رسید چشم انداز زیبایش به رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان مسحورتان می کند.

به دلیل آب و هوای مطبوعی که این ناحیه دارد، به یکی از محبوب ترین و در عین حال گران قیمت ترین بخش های نزدیک تهران تبدیل شده است و افراد ثروتمند زیادی آن را برای سکونت انتخاب می کنند. در این مقاله قصد داریم درباره ماجرای عجیب قبرهای چند صد میلیونی لواسان حرف بزنیم از این رو پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

از ویلاهای لاکچری لواسان تا قبرهای لاکچری لواسان

چشم انداز زیبای منطقه لواسان و سرسبزی و خوش آب و هوا بودنش، دلیل ساخت و ساز ویلاهای لاکچری بوده است. در سال های اخیر، افراد زیادی به سمت خرید این ویلاها جذب شده اند. شاید باور نکنید اما ویلاهایی در این ناحیه ساخته شده که هر کدامشان به تنهایی می توانند نمادی از تجمل پرستی و لاکچری نشینی باشند. شهرک باستی هیلز لواسان که در دامنه کوه های شمال شهر لواسان جا خوش کرده به خاطر چشم انداز زیبایی که به سد لتیان و لواسان دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

زمانی که به عکس های این شهرک نگاه می کنید ویلاهای رویایی با مناظر زیبایی را خواهید دید که دلتان را می برد. شباهت بی نظیر این شهرک به بورلی هیلز لس‌آنجلس نیز در جای خود عجیب و غیر عادی به نظر می رسد. شهرک بورلی هیلز لس آنجلس هم یکی از همین شهرک های لاکچری در دامنه کوه های شمالی لس آنجلس است که دیدی بسیار زیبا به لس آنجلس دارد.

با این حال ماجرا فقط به همین جا ختم نمی شود. شاید یکی از بحث برانگیزترین موضوعاتی که راجع به این شهرک وجود دارد قیمت های میلیاردی ویلاهای آن باشد. اگر سری به املاک این ناحیه بزنید و راجع به قیمت ویلاهای باستی هیلز پرس و جو کنید خیلی زود متوجه می شوید که برای خرید یکی از همین خانه ها باید ثروت میلیاردی داشته باشید.

 این شهرک خصوصی به کمک دیوارکشی هایی از مناطق اطرافش جدا شده و به بهشت ثروتمندان بدل گشته است و افراد عادی یا بدون معرف اجازه اجاره ویلا در لواسان و اجار ویلا و یا حتی بازدید از این منطقه را نداشتند. زمانی که پایتان را به یکی از این ویلاها می گذارید امکانات رفاهی متعدد آن هوش از سرتان می برد. در واقع هر آنچه که شما برای یک زندگی مجلل و لوکس نیاز دارید را می توانید در این شهرک پیدا کنید. از سونا و جکوزی گرفته تا باشگاه ورزشی کوچک و باربیکیو، باند فرود هلیکوپتر، آلاچیق و روف گاردن که در آن خودنمایی می کنند. این شهرک حدود350 هکتار زمین دارد و قیمت هر کدام از ویلاهایش به بیش از 30 میلیارد تومان هم می رسد.



قبرهای لاکچری در لواسان

همانطور که قبلاً نیز بیان کردیم شهر لواسان به دلیل اتفاقات عجیب و غریبی که هر از گاهی در آن روی می دهد بسیار مشهور است. همین چند وقت پیش بود که ماجرای قبرهای لاکچری و ویدئویی که از آن در فضای مجازی منتشر شد سر و صدای زیادی به پا کرد. اگر شما هم این ویدئو را دیده باشید حتماً خیلی خوب می دانید که محتوای آن نشان دهنده قبری لاکچری است که در محله گلندوک لواسان قرار گرفته است.

انتشار این ویدئو بازتاب های وسیعی از طرف کاربران داشته است. برخی ها از آن انتقاد کرده و  معتقدند ترویج چنین سنت هایی در ایران فاصله طبقاتی بین قشرهای مختلف را بیشتر می کند.

با این حال حرف و حدیث های زیادی درباره قبری لاکچری که ویدیو آن به چشم بر هم زدنی گسترش بسیاری پیدا کرد. بعضی ها می گویند همه قبرهای این منطقه، آنچنان که در ویدیو به اشتراک گذاشته شده لاکچری نیست و ربطی به همه اموات ندارد.

به نظر می رسد قبر لاکچری معروف، متعلق به بانویی کرشمه نام است که در 42 سالگی چشم از دنیا فرو بسته است. همسر این فرد که خارج نشین و کارش برج سازی است، علاقه وافری به او داشته و به دلیل همین علاقه هم تلاش کرده خانه آخرتی مجلل برایش فراهم کند.

 اهالی منطقه می گویند این فرد سالی چند بار به ایران می آید و برای نشان دادن علاقه وافرش به این زن حاضر است حتی همه گورستان را با امکانات رفاهی به بهشت مبدل سازد. مادر ایمان اشراقی بازیگر سریال خط قرمز نیز از جمله افرادی است که در قبرستان لواسان به خاک سپرده شده است.

 زمانی که وارد این قبرستان مجلل می شوید نمای زیبایش از همان ابتدا نظرتان را به سمت خود جلب می کند. قبرهایی با تزیینات غیر عادی و البته گران قیمت، درختان و گل هایی رنگارنگ و خوشبو، همه و همه دست به دست هم می دهند تا نظر شما را نسبت به گورستان ها تغییر دهند.

سریال خط قرمز هنوز را حتما به یاد دارید یکی از بازیگران این سریال به نام دکتر ایمان اشراقی چند وقتی است که در سوگ از دست دادن مادر خود به سر میبرد شاید برایتان جالب باشد که بدانید مادر این بازیگر جوان نیز در قبرستان لاکچری لواسان آرام گرفته است.




 قیمت هر قبر در لواسان چقدر آب می خورد؟

 در دنیایی که خیلی ها حتی نان شب شان را هم به زور در می آورند و برای رسیدن به نیازهای طبیعی شان مجبورند صبح تا شب و شب تا صبح چندین شیفت کار کنند، هستند افرادی که حتی برای امواتشان هم، میلیونی خرج می کنند.

خرید قبر در قبرستانی که درباره اش حرف و حدیث زیاد است کار چندان آسانی نیست، حتی اگر پای واسطه ای در میان باشد. برخی از واسطه ها هستند که می گویند گلندوک دیگر قبری برای فروش ندارد اما بعضی ها اینگونه فکر نمی کنند. برای خرید قبرهای لاکچری این ناحیه باید هزینه های میلیونی پرداخت کنید.

اگر دنبال قبر دو طبقه باشید باید هزینه 500 میلیونی برایش کنار گذارید. هر چند قبرهای سه طبقه این ناحیه هزینه های گزاف 700 میلیونی را بر دوش تان می گذارند. تازه اگر واسطه قابل اعتماد پیدا کنید و بتوانید در این ناحیه لاکچری قبر بخرید!

 از قیمت قبرها که بگذریم ظاهر قبر مشهورمان نیز با چیزی که در قبرستان های معمولی دیده اید متفاوت است. یک مرمر سیاه با حاشیه ای از جنس استیل و کناره های تزیین شده با گل های رنگارنگ نشان از تفاوتی عجیب بین قبر آدم های معمولی با آدم های متمول دارد. انگار خانه آخرت برخی ها از خانه دنیوی بعضی ها بسیار مجلل تر و باشکوه تر است. 

حال اینجاست که باید پاسخی برای این سوال یافت که آیا انسان هایی که در این دنیا زندگی لاکچری را تجربه کردند در چنین قبرستان های لاکچری ای نیز زندگی پس از مرگ لاکچری ای خواهند داشت؟

هزینه خرید این قبر ها چگونه در زندگی این افراد به دست آمده است؟.....