جنگل ها با وجود سرسبز  بودن زیبایی منحصر به فردی را دارند که معمولا در زمان شب کمی ترسناک می شوند. برای رفتن به جنگل در شب باید دل و جرئت زیادی را به خرج دهید. البته بعضی از جنگل ها چه در شب و چه در صیح ترسناک به نظر می آیند. اگر به دبال هیجان هستید و به مکان های رازآلود علاقه مندید این مقاله را از دست ندهید تا با جنگل های ترسناک ایران آشنا شوید. بهتر است بدانید که این مکان ها از ابتدا خوفناک نبوده اند و افراد با رفتن به این منطقه ها با عجایب  و صداهای ناشناخته آشنا شده اند که بعدها این جنگل ها را تبدیل به مکان های ترسناک کرده است.

 


جنگلی با درختان میوه سنگی

یکی از این جنگل ها که در 40 کیلومتری سیرجان در استان کرمان قرار گرفته، درختانی با میوه های از جنس سنگ دارد. وقتی قدم به این منطقه می گذارید با جنگلی سرسبز روبه رو نمی شوید شاید در ابتدا برایتان جالب باشد ولی زمانیکه جلوتر می روید درختانی به چشمتان می خورد که میوه های آن از جنس سنگ هستند و شما را کمی می هراساند. این مکان به " باغ درویش " معروف می باشد که صاحب آن درویش خان اسفندیار پور می باشد. حدود 40 سال پیش  با خشک شدن مزره درویش خان، باغ او حالت طبیعی خود را از دست داد و به نشانه ی اعتراض درختان مزرعه را در محلی دیگر کاشت و از اطراف کوه ها سنگ هایی جمع آوری کرده بود که به عنوان میوه از درختان خشکیده آویزان کرد. برخی دیگر بر این باورند که صاحب این مزرعه ساختن این باغ را در خواب  می بیند. فردای آن روز با چراندن گوسفندان در بیابان درویش خان با شهاب سنگی که از آسمان به زمین می افتد مواجه می شود و آن را به خانه می برد و با آن مشغول ساختن باغ می شود.




جنگلی زیبا که فریاد می کشد

در منطقه طرقبه مشهد در اطراف روستا "سربرج" جنگلی زیبا و خوفناک قرار گرفته که آن را جنگل جیغ می نامند. رودخانه ای از دل این جنگل عبور می کند که زیبایی آن را چندین برابر می کند. این جنگل در هنگام روز مانند جنگل های دیگر زیبایی های به خصوص خود را دارد. زمانی که شب فرا می رسد صداهای عجیب و غریبی از لابه لای درختان به گوش می رسد. این صداها مانند صدای پرنده ها و سایر حیوانات نیست و صدایی شبیه به جیغ می باشد.

جالب است بدانید این صداها دیگر، از سال 1390 به گوش نمی رسد. حتی رودخانه این جنگل تا پیش از این سال به طور متوالی خروشان نبود که این امر باعث شده ترسناک بودن این جنگل دوچندان شود. البته ناگفته نماند عده ای خروشان بودن این رودخانه را هجوم ملخ های مهاجر به این منطقه می دانند. اگر علاقه مند به محلی ترسناک و رازآلود هستید و خود را فردی شجاع می دانید رفتن به این جنگل در شب را از دست ندهید. رفتن به این جنگل در روز زیبایی های خاص خود را دارد که برای گردش و تفریح در کنار خانواده و دوستان بسیار مناسب است.  

 



شاید برایتان سوال پیش بیاید دلیل اصلی این صداها چیست؟

با شنیده شدن این صداها اهالی روستا جویا علت این صداها شدند. تیمی از تحقیق کنندگان زمان خود را به جستجو این صداها اختصاص دادند. پس از مدتی به این نتیجه رسیدند که وجود جیرجیرک های فراوان در این محل به هنگام خروشان بودن رودخانه به این جنگل ها هجوم آورده و به صورت دسته جمعی شروع به آواز خوانی می کنند که باعث شده صدایی شبیه به جیغ این جنگل را فرا گیرد.