اگر جزء آن دسته افرادی باشید که همیشه برای تعطیلات خود برنامه رفتن به مسافرت را می ریزند، قطعا تا به حال تردید میان انتخاب هتل و اقامتگاه های بومگردی را تجربه کرده اید. مهم ترین نکته برای یک مسافرت محل اسکان می باشد چرا که اگر محل اسکان فرد مناسب بوده و امکانات خوبی را در دسترس او قرار گیرد، بی تردید سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی را تجربه خواهد کرد. محل اسکان در شهر های مختلف کاملا سلیقه ای بوده و هر شخص به دلخواه خود می تواند در هتل ها، متل ها، ویلاها و یا سایر اقامتگاه های بوم گردی ساکن شود که تمام این ها بسته به نوع خدمات محل های اقامت و نیاز های است که مسافران دارند.


تفاوت اقامتگاه بومگردی با هتل

در اینجا به مقایسه هتل و اقامتگاه های بوم گردی خواهیم پرداخت تا اگر تصمیم به سفر دارید بر اساس مطالبی که گفته می شود بتوانید در این زمینه راحت تر تصمیم گیری کنید.

مزیت اقامتگاه های بوم گردی نسبت به هتل

همانطور که گفتیم اسکان در هتل ها و یا اقامتگاه های بوم گردی انتخابی کاملا سلیقه ای است اما در اینجا می خواهیم چند نمونه از برتری های اقامت گاه های بوم گردی را نسبت به هتل ها بیان کنیم تا اگر تا کنون تجربه سپری کردن شبی به یاد ماندنی را در آن ها نداشته اید این فرصت را از خود دریغ نکنید.

اگرچه امروزه هتل ها طرفداران بیشتری نسبت به اقامتگاه ها پیدا کرده اند که دلیل آن را می توان تبلیغات بیشتر آن ها دانست اما باید در نظر داشت برای کسانی که بسیار علاقه مند به سفر هستند، اسکان در اقامتگاه ها انتخاب بهتری نسبت به هتل ها است.

چند نمونه از برتری اقامتگاه ها نسبت به هتل ها عبارتند از:

اقامتگاه ها پراکندگی بیشتری دارند

پراکندگی اقامتگاه ها نسبت به هتل ها اولین مزیت و برتری اقامتگاه ها نسبت به هتل ها است که ممکن است شما نیز در سفر خود آن را تجربه کرده باشید. حتما تا به حال به مکانی سفر کرده اید که هیچ گونه هتلی در نزدیکی آن نیست و می بایست هتلی در شهر برای خود انتخاب کرده و پس از گردش در نقاط دیدنی که در دسترس نیستند مجددا به شهر برگردید. این معضل اولین نقطه ضعف هتل هاست که اقامتگاه های بوم گردی این نقطه ضعف را ندارند. برای مثال شما اگر بخواهید به روستای دور دست بروید و از جاذبه های دیدنی آن دیدن کنید به راحتی می توانید یکی از اقامتگاه های بوم گردی موجود در روستا را رزرو کرده و در آن ساکن شوید.

اینجاست که اهمیت اقامتگاه های بوم گردی را می توانید درک کرده و با انتخاب آن ها سفری همواره در حرکت را داشته باشید. برخی از این اقامتگاه ها در مکان های عجیب و غریبی مانند برکه قرار داشته که شما با انتخاب آن ها می توانید شبی تکرار نشدنی را تجربه کنید.


مزیت اقامتگاه های بوم گردی


اقامتگاه ها قیمتی منصفانه تر دارند

بی شک بحث هزینه های اسکان در هتل ها بر کسی پوشیده نیست. اگر چه برخی از هتل های امکانات بسیار خاصی را در اختیار مسافران قرار می دهند، اما اگر قصد سفری چند روزه را داشته باشید خواهید دید که اسکان در آن ها چندان به صرفه نیست و اگر در اقامتگاه ها ساکن بودید با نصف آن هزینه سفر خود را می توانستید به پایان برسانید. در نتیجه از نظر اقتصادی اقامتگاه ها نسبت به هتل ها بسیار مناسب تر هستند و برای اسکان حتما باید آن ها را نیز در نظر داشته باشید.

در اقامتگاه ها راحتی بیشتری خواهید داشت

یکی دیگر از گزینه هایی که مزیت اقامتگاه ها نسبت به هتل ها را نشان می دهد راحتی آن ها است. اگرچه هتل ها تخت هایی راحت تر و امکاناتی بهتر را در اختیار مسافران قرار می دهند اما محدودیت هایی را برای مسافران بوجود می آورند که اسکان در اقامتگاه ها این محدودیت ها را نخواهد داشت.

از جمله این محدودیت ها می توان به این موارد اشاره کرد که مسافران اجازه بردن حیوان به درون هتل ها را ندارند و اگر جمعی چند نفری به شهر سفر کنند، نمی توانند دراتاق های هتل دور هم جمع شوند و به تفریح بپردازند. از این رو برای نداشتن این محدودیت ها می توان هر گونه اقامتگاهی که مایل هستید را انتخاب کرده و در آن ساکن شوید.

اسکان در اقامتگاه ها راحت تر است

از مزیت های دیگر اقامت گاه ها نسبت به هتل ها نحوه رزو آن ها است چرا که بعد از یک روز گشت و گذار در شهر می توانید به راحتی خود را به اقامتگاه برسانید و با ارائه چند مدرک در آن ساکن شوید، درست برخلاف هتل ها که برای اسکان لازم است از چندین روز قبل اتاق خود را  رزرو کنید.

نکته مهم دیگر این است که اگر قرار باشد اسکانی چند روزه در اقامتگاه داشته باشید هیچ وقت صاحب اقامتگاه مزاحم شما نخواهد شد جز در مواردی که برای رفع نیاز شما باشد. در صورتی که در هتل ها باید گاه و بی گاه منتظر در زدن عوامل هتل برای موارد گوناگون باشید. علاوه بر آن گذر از لابی نیز از دیگر موارد دشوار در انتخاب هتل هاست.


اقامتگاه بومگردی


اقامتگاه ها تجربه ای جدید هستند

اگر فردی هستید که دائما در سفر است، قطعا می دانید که هتل ها همگی مانند یکدیگر هستند و تفاوت زیادی باهم ندارند. از این رو بعد از چند دوره اسکان در آن ها محیط هتل برای شما تکراری می شود. این در حالی است که اقامتگاه ها در هر شهری متفاوت بوده و تجربه ای جدید را با اسکان در آن ها می توانید داشته باشید. برای مثال می توانید در دل یک جنگل یک اقامتگاه رزرو کنید و از طبیعت زیبا لذت ببرید و یا در یک اقامتگاه در بیابان ساکن شوید و به دیدن آسمان پر ستاره بنشینید.

مردم های مهربان و غذاهای محلی

اسکان در اقامتگاه های بوم گردی این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد تا با مردم خون گرم آن منطقه ارتباطی نزدیک برقرار کنند و با آداب و رسوم آن ها آشنا شوند. همچنین با اسکان در این اقامتگاه ها می توان غذاهای بی نظیر محلی را امتحان کرد که قطعا تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود.

دستتان برای انتخاب باز است

یکی از نکات مهم در مسافرت امکان انتخاب مکان های گوناگون است یا به عبارتی امکان انتخاب از بین گزینه ها پیش رو می باشد که این اتفاق اگر قصد اسکان در هتل را داشته باشید به ندرت می افتد. ولی اگر بخواهید اقامتگاه های بوم گردی را برای اسکان انتخاب کنید قطعا گزینه های بیشتری را در مقابل خود خواهید داشت.


اقامت های بوم گردی


برای اقامت هتل بهتر است یا اقامت های بوم گردی

از این رو با توجه به مواردی که گفته شد انتخاب اقامتگاه بوم گردی در مقایسه با هتل ها بسیار مناسب تر می باشد و می توان به جای پرداخت هزینه های سنگین به هتل ها با نصف پرداخت آن هزینه ها اقامتی خاطره انگیز و جذاب را در اقامتگاه ها تجربه کنید.