باغ وحش مشهد یکی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد می‌باشد که در کنار بوستان جنگلی وکیل آباد قرار دارد و همچنین تنها باغ وحش استان خراسان نیز محسوب می‌شود. این مجموعه با وجود امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، بهترین انتخاب برای گذراندن یک آخر هفته مناسب همراه با خانواده است.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

معرفی باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد در مساحتی بیش از 40 هزار متر مربع احداث شد و لقب بزرگترین باغ وحش کشور را به خود اختصاص داد. این مجموعه در سال 1395 در جنوب غربی شهر مشهد بنا شد و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می‌شود که سالانه افراد زیادی برای بازدید به این باغ می‌روند.

درباغ وحش وکیل آباد 125 گونه جانوری نگهداری می‌شود که شامل؛ 49 گونه پرنده های مختلف، 61 گونه از پستانداران، 10 گونه از آبزیان و 5 گونه از خزندگان می باشد. به صورت کلی تعداد 812 نوع حیوان در این باغ وجود دارد. ناگفته نماند که گونه های رو به انقراض نیز در پارک وکیل آباد، نگهداری می‌شود که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

همچنین در این باغ وحش، موزه‌ای جهت نگهداری حیواناتی که تاکسیدرمی شده‌اند وجود دارد که برای کودکان بسیار جذاب و هیجان انگیز است. جالب ترین گونه حیوانی در این باغ وحش، «تایگون ها» هستند که حاصل پیوند ببر و شیر است. تایگون ها برای اولین بار 15 سال پیش در آمریکا مشاهده شدند و نمونه این حیوان در باغ وحش مشهد نیز وجود دارد.

 بزرگترین باغ وحش کشور

چه حیواناتی در باغ وحش وکیل آباد وجود دارد؟

در این باغ وحش حیواناتی نظیر؛ گراز، شامپانزه، شیر، تمساح، خوک، سیاهگوش، لاما، مار، آهو، خرس، ببر اندونزی، قوچ، میش آئوراد، ببر بنگال، کروکودیل، پلنگ آفریقایی و… نگهداری می‌‍‌شود.

تمام این حیوانات در قفس هایی که در کنار یکدیگر ردیف شده‌اند قرار دارند و اطلاعاتی در کنار هر قفس مربوط به آن حیوان وجود دارد. همچنین شما می‌توانید به حیوانات غذا بدهید و یک تجربه لذت بخش را تجربه کنید.

برای اینکه خاطره ای خوب و به یاد ماندنی از سفر به مشهد را تجربه کنید و علاوه بر زیارت حرم مطهر، بتوانید از جاذبه های بسیار زیبای این شهر دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم از تور ارزان مشهد استفاده کنید تا با پرداخت مبلغی مناسب از بهترین و با کیفیت ترین خدمات تور مشهد بهره ببرید.

باغ وحش وکیل آباد کجاست؟

برای رفتن به معروف‌ترین باغ وحش شهر مشهد باید خودتان را به پایانه اتوبوسرانی وکیل آباد برسانید. سپس از آنجا اتوبوس هایی هستند که جلوی درب باغ وحش توقف می‌کنند.

آدرس باغ وحش وکیل آباد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب بوستان وکیل آباد

شماره تماس باغ وحش وکیل آباد مشهد: 35014433-051

 حیوانات باغ وحش مشهد

آیا باغ وحش وکیل آباد باز است

این باغ وحش در سال 1397 به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمپ شد، اما بعد از گذشت دو ماه دوباره فعالیت خود را از سر گرفت. هم اکنون نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا این مجموعه باز و آماده خدمت به مهمانان است.

ساعت کاری باغ وحش وکیل آباد مشهد

علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 16 بعد از ظهر برای بازدید از بزرگترین باغ وحش ایران، مراجعه کنند.

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد مشهد

قیمت بلیط باغ وحش مشهد برای گردشگران داخلی 10 هزار تومان و برای گردشگران خارجی رایگان می‌باشد.