حقایقی درباره نظافت هتل که هیچکس به شما نمی‌گوید

یکی از اصلی‌ترین حقوق مسافران در هتل، اقامت در اتاق‌هایی تمیز است. در این مقاله قصد داریم نظافت هتل‌ها را به صورت کامل بررسی کرده و شما را برای انتخاب بهترین هتل در اصفهان راهنمایی کنیم.

بخش‌هایی از هتل که باید تمیز باشند

در ادامه وضعیت نظافت بخش‌های مهم هتل را بررسی کرده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می‌دهیم.

روکش تخت‌های هتل

خدمه هتل با صاف و مرتب کردن ملحفه و روکش تخت، این تصور را در شما ایجاد می‌کنند که آن‌ها را شسته‌اند. در حالی که شستشوی ملحفه و روکش تخت به صورت روزانه صورت نگرفته و روکش زیرین تخت تنها در صورت خراب شدن، تعویض می‌شود.

روکش تشک تخت

به دلیل عدم تعویض روکش اصلی تشک تخت، بهتر است از دست زدن به تشک‌های هتل خودداری کرده و برای خوابیدن روی تخت از روکش تمیز دیگری استفاده کنید.

حوله‌های اتاق هتل

خدمه هتل پس از بخار دادن حوله‌ها، آن‌ها را خشک کرده و در جای خود قرار می‌دهند. شستشوی حوله‌های اتاق به صورت روزانه انجام نشده و به عنوان راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی هتل در نظر گرفته می‌شود.

لیوان‌های موجود در اتاق هتل

لیوان‌های اتاق در سینک شسته شده و ممکن است در ظاهر تمیز به نظر برسند. بنابراین می‌توانید لیوان‌های یک بار مصرف را جایگزین لیوان‌های شیشه‌ای هتل کرده و از تمیزی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

لوازم و تجهیزات اتاق

بسیاری از وسایل اتاق در ظاهر تمیز به نظر می‌رسند. در صورتی که باید پیش از استفاده، به وسیله دستمال آنتی باکتریال تمیز شوند. برای مثال تجهیزاتی‌ همچون ریموت و کنترل تلویزیون، کلید پریز اتاق، دستگیره در، کلید اتاق‌ها، تلفن و… احتیاج به نظافت دارند.

فرش اتاق

فرش‌های اتاق‌ هتل‌ها به هیچ وجه تمیز نبوده و چندین سال است که شسته نشده‌اند. این فرش‌ها تنها به صورت روزانه جاروبرقی کشیده شده و در ظاهر تمیز به نظر می‌رسند.

کیفیت هوا در هتل

بسیاری از هتل‌ها سیستم تهویه مطبوع و کیفیت هوای خوبی ندارند. کیفیت پایین هوا غیر معمول بوده و ممکن است منجر به احساس سنگینی در شما شود.

آب لوله کشی در هتل

آب لوله کشی شده در اتاق‌ها، تنها برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب بوده و نباید برای آشامیدن استفاده شود. متصل بودن به منبع آب دارای سرب یا کلراید نیز باعث شده تا آب هتل برای آشامیدن مناسب نباشد.

حقوق مسافران در رزرو هتل

ممکن است بلیط اهواز به اصفهان را خریداری کرده و برای انتخاب هتل در اصفهان مردد شده باشید. در ادامه حقوق مسافران را بررسی کرده و با معرفی بهترین هتل‌های اصفهان، تمیزی و نظافت آن‌ها را تضمین می‌کنیم.

اتاق‌ها

بیش‌ترین زمان مسافرین در اتاق سپری شده و این بخش در هتل اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید مجهز به فضای سالم، تخت خواب استاندارد، تهویه مناسب و... باشد.

بهداشت و امنیت

استفاده از دوربین مداربسته و وجود پرسنل مجرب و آموزش دیده باعث می‌شود تا امنیت مالی و جانی مسافران حفظ شود. همچنین نظافت و بهداشت هتل اهمیت بالایی داشته و باید جدی در نظر گرفته شود.

تطابق واقعیت با تبلیغات

شرایط و امکانات موجود در هتل باید مطابق با آنچه وعده داده شده است؛ باشند. در صورت عدم تطابق انتظارات فرد با آگهی‌های منتشر شده در سایت و مطبوعات، حقوق مسافر نقض می‌شود.

برخورد کارکنان هتل

جذابیت و لوکس بودن هتل، در کنار برخورد مناسب کارکنان باعث افزایش ارزش و اعتبار مجموعه اقامتی می‌شود. برخورد محبت‌آمیز، پاسخگویی به موقع و رفتار مودبانه بسیار مهم بوده و با حقوق مسافران مرتبط است.

همراهی با مسافران ناتوان و کم توان

در نظر داشتن نیاز‌های افراد ناتوان و کم توان، باعث رعایت حقوق مسافران می‌شود. از دیگر قوانین و مقررات هتل نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رعایت قیمت مصوب

  • داشتن پنجره مناسب و نور کافی

  • رعایت حداقل متراژ برای اتاق‌ها

  • برخورداری از سیستم تهویه مطبوع

  • توصیه‌های ایمنی به زبان فارسی و انگلیسی و…

بهترین هتل‌های اصفهان از نظر تمیز بودن و رعایت نظافت

انتخاب هتل مناسب، یکی از نکات مهم در هنگام خرید بلیط اهواز به اصفهان است. در ادامه با معرفی بهترین هتل‌ها، شما را برای داشتن اقامتی خوب و راحت راهنمایی می‌کنیم.

هتل زهره اصفهان

این هتل در نزدیکی زاینده رود قرار گرفته و نمای بیرونی زیبا و شیکی دارد. همچنین ۳ ستاره بوده و در ۶ طبقه واقع شده است. هتل زهره اصفهان ۵۰ اتاق با بهترین امکانات رفاهی دارد.

هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان

این هتل در نزدیکی سی و سه پل و زاینده رود قرار گرفته و ۴ ستاره است. همچنین مجهز به امکاناتی مثل رستوران، کافی شاپ، استخر و... بوده و بسیار تمیز است. این هتل با پرسنل مجرب خود، بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

هتل آپارتمان پارتیکان اصفهان

این هتل واقع در خیابان سعدی بوده و انتخاب مناسبی برای اقامت است. همچنین دو ستاره بوده و اتاق‌های ساده و تمیزی دارد. هتل آپارتمان پارتیکان در موقعیت خوبی قرار گرفته و مجهز به کافی شاپ، رستوران و... است.

در این مقاله بهترین هتل‌های اصفهان را از نظر تمیزی و رعایت نظافت بررسی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم از حقوق مسافران به طور کامل اطلاع پیدا کرده و سپس نسبت به رزرو هتل اقدام کنید.