لیست وسایل ضروری برای اقامت در ویلا

اجاره ویلا و سفر با دوستان و خانواده یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌هاست که چالش‌هایی را هم به همراه دارد. برخی مواقع ممکن است به علت مشکلاتی که در ویلا وجود دارد با برخی کمبود‌ها مواجه شوید و برخی وسائل را فراموش کنید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا وسائل ضروری که باید همراه خود به ویلا ببرید را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که این فقط یک لیست اولیه است و ممکن است بسته به نیازها و ترجیحات شما نیاز به اضافه کردن یا حذف اقلامی داشته باشید. قبل از سفر، حتماً زمانی را صرف برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که همه چیزهایی را که نیاز دارید بسته بندی کرده‌اید.

لباس

بهتر است قبل سفر آب و هوای مقصد را چک کنید و بسته به هوا ببینید که چه مدل لباسی احتیاج دارید. اگر به دنبال اجاره ویلا شمال هستید، بهتر است بدانید که آب و هوای شمال در برخی مواقع تغییرات ناگهانی دارد و بهتر است که حتماً بارانی، چتر و کفش مناسب همراه داشته باشید تا در ویلا محبوس نشوید!

اگر ویلای شما در یک محیط بکر مانند جنگل قرار دارد شما به کفش‌های راحتی برای پیاده روی در اطراف ویلا و کاوش در منطقه نیاز پیدا خواهید کرد. اگر قصد دارید بیرون غذا بخورید یا به هر رویداد خاصی بروید، به لباس نیمه رسمی و شیک هم نیاز دارید.

همچنین توجه کنید که اگر ویلای شما استخر دار است بهتر است که حتماً چند دست لباس شنا همراه داشته باشید تا بدون دغدغه بتوانید از آب لذت ببرید و حسابی شنا کنید.

لوازم بهداشتی

هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین محصولات بهداشتی که پوست و موی شما به آن‌ها عادت دارد شود، درست است که در ویلاها شما می‌توانید شامپو و صابون پیدا کنید، اما معمولاً این محصولات کیفیت بالایی ندارند و احتمال ساختن آن‌ها به پوست و موی شما کم است، پس پیشنهاد می‌کنیم که حتماً لوازم بهداشتی مورد نیازتان مانند شامپو، صابون، شامپو بدن، ماسک مو، خمیر دندان، مسواک و مایع یا صابون دستشویی، مایع ظرف شویی و اسکاچ به همراه خود داشته باشید.

دستمال کاغذی و حوله هم دو مورد از مهمترین لوازمی است که باید به همراهتان ببرید تا دچار مشکلات واگیردار پوستی نشوید و بعد سفر مجبور نباشید راه دکتر بروید.

مدارک شخصی و مدارک ماشین

اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید، حتماً گواهینامه رانندگی، گذرنامه، برگه سبز خودرو، بیمه نامه خودرو، برگه معاینه فنی و هر مدرک سفر دیگری را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، همراه داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه حادثه نیاز به برگشت به شهر مبدأ و آوردن مدارک نداشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً پول نقد و اعتبار بانکی کافی برای پوشش هزینه‌های خود را همراه داشته باشید.

دارو و محصولات مراقبتی

هر دارویی را که مصرف می‌کنید به همراه داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید داروهای بدون نسخه مانند مسکن، داروهای ضد اسهال و داروهای ضد حساسیت را قبل سفر تهیه کنید. به ویژه اگر ویلای شما دور از محیط شهری است و نیاز مبرمی به داروها دارید. اگر زمان زیادی در خارج از ویلا هستید، حتماً از پوست خود با محصولات مخصوص پوست در برابر آفتاب و حشرات محافظت کنید.

شارژر و پاور بانک

برای گرفتن عکس‌های قشنگ از لحظات خاص توی ویلا، لازمه که حتماً گوشی‌ها و لوازم الکترونیکی شارژ داشته باشند، اما گاهی آن‌قدر حواس افراد نسبت به جمع کردن وسائل دیگر پرت می‌شود که کاملاً یادشان می‌رود شارژر و پاوربانکشان را بردارند. موقع برداشتن پاور بانک توجه کنید که حتماً شارژ داشته باشد.

پتو و ملحفه

همراه داشتن پتو و ملحفه شخصی یکی از بهترین کارهایی است که هنگام اجاره یک ویلا می‌توانید انجام دهید تا خواب راحت و بدون مشکلی داشته باشید. برخی ویلا‌ها ممکن است آن‌طور که باید و شاید نسبت به شستن و تمیز کردن پتو و محلفه‌های موجود در ویلا اهمیت ندهند و این موضوع باعث بروز برخی مشکلات برای شما شود.

لوازم کودک

اگر با کودکان سفر می‌کنید، حتماً هر چیزی را که نیاز دارند، مانند پوشک، شیر خشک و اسباب بازی همراه داشته باشید تا هم خودتان و هم کودکتان بتوانید بدون دغدغه و مشکل از سفر لذت ببرید. داروهای نفخ و... از جمله مواردی هستند که حین سفر با کودک با مشورت پزشک باید همراه داشته باشید.

لوازم پخت و پز

اگر تعداد شما زیاد است و قرار است چند وعده خودتان آشپزی کنید، قابلمه بزرگ و ماهیتابه مناسب به همراه خود بردارید. چرا که در ویلا‌ها ممکن است که ظروف وجود داشته باشد اما اندازه آن برای شما کافی نباشد و دچار مشکل شوید. برای درست کردن کباب هم حتماً سیخ به تعداد کافی و ذغال همراه ببرید.

سیب زمینی، پیاز، برنج، گوشت، ادویه، روغن سرخ کردنی و پخت پز، ملاقه، کفگیر و دستگیره از جمله لوازمی که بهتر است همراه داشته باشید به شمار می‌آیند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع سفر از امکانات کامل ویلا مانند باربیکیو، منقل و قوانین آشپزی آن اطمینان حاصل کنید تا دچار مشکل نشوید.

نکات جانبی

  • اگر حیوان خانگی همراه خود می‌برید، حتماً غذا، آب، ظرف غذا، قلاده و کیسه را همراه داشته باشید و از قبل درباره قوانین مربوط به همراه داشتن حیوان اطلاعات لازم را کسب کنید.
  • برای استفاده از استخر و دیگر امکانات مختلف ویلا حتما از مسئول مربوطه درباره شرایط آن بپرسید.

سخن پایانی

اجاره ویلا و سفر دسته جمعی امری بسیار دلچسب است و با نکاتی که گفته شد می‌توانید سفری بدون کم و کاستی را تجربه کنید. توجه داشته باشید که قطعاً سفر ممکن است کم کاستی‌هایی داشته باشد، اما این صبوری و گذشت است که می‌تواند برخی از این کاستی‌ها را تعدیل کند پس سعی کنید با جمعیت و شرایط کنار بیایید تا هم خودتان و هم همراهانتان سفری دلچسب را تجربه کنید.