چگونه ویزای قطر بگیرم؟

چند سالی است که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بر صنعت گردشگری متمرکز شده و به کشورهای موفقی در این حیطه تبدیل شده‌اند. به‌عنوان مثال، قطر یکی از مهم‌ترین این کشورهاست که حتی میزبانی جام‌جهانی را نیز دریافت کرد. همین موضوع نشان‌دهنده تلاش آن برای تقویت توریسم است. اگر دوست دارید از کشور قطر بازدید کنید، راه سختی پیش‌رو نخواهید داشت. کافیست نحوه دریافت ویزای قطر را بدانید و خود را برای سفر آماده کنید. در این مقاله، شما را با چگونگی دریافت ویزا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آیا ایرانیان برای سفر به قطر باید ویزا بگیرند؟

نخستین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا ایرانیان برای سفر به قطر نیاز به دریافت ویزا دارند یا خیر. باتوجه‌به این‌که برخی از کشورهای همسایه مانند ترکیه الزامی برای ارائه ویزا قرار نداده‌اند، ممکن است گمان کنید که قطر هم به همین روش عمل می‌کند. این در حالی است که برای سفر به قطر می‌بایست ویزا ارائه کنید تا اقامت شما تأیید شود.

ویزای توریستی قطر به دو روش الکترونیکی و فرودگاهی صادر می‌شود. برای دریافت ویزای الکترونیکی، باید مدارک را به‌صورت آنلاین بارگذاری کنید و به‌شکل آنلاین هم ویزای‌ خود را دریافت کنید. ویزای فرودگاهی در فرودگاه مقصد برای‌ شما صادر می‌شود. به این شکل که بلیط رفت‌وبرگشت به‌همراه واچر هتل و ۱۵۰۰ دلار پول را به آفیسر در فرودگاه ارائه می‌کنید. او با بررسی مدارک شما، ویزای فرودگاهی را صادر خواهد کرد.

مدت‌زمان اعتبار ویزای توریستی قطر

یکی از مهم‌ترین نکات درباره انواع ویزای توریستی، مدت‌زمان اعتبار آن‌ها و همچنین تعداد دفعات مجاز برای ورود است. ویزای قطر معمولا تا ۳ ماه اعتبار دارد؛ اما در این مدت هر بار که وارد قطر شوید، تا ۳۰ روز اجازه اقامت دارید. پس از اولین ورود شما به کشور، این ۳۰ روز محاسبه خواهد شد. توجه داشته باشید که به‌دفعات می‌توانید از قطر خارج شده و مجددا به آن برگردید. پس از اتمام سه ماه اعتبار ویزا، دیگر امکان ورود به قطر را نخواهید داشت. جالب است بدانید که ۵ کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس هستند که برای ورود به قطر نیاز به ویزا ندارند؛ اما ایرانیان ملزم به دریافت ویزا به روش‌ گفته‌شده خواهند بود.

مراحلی که باید برای دریافت ویزای قطر پشت‌سر بگذارید

اخذ ویزای کشوری مثل قطر به‌مراتب راحت‌تر از دریافت ویزای کشورهای اروپایی و آمریکایی است. تقریبا با همه درخواست‌ها برای ورود به این کشور موافقت می‌شود و ریجکت‌شدن به‌ندرت اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید پروسه دریافت ویزای توریستی قطر را آغاز کنید، باید روند زیر را پیش بگیرید:

  • در مرحله اول، باید وارد سایت ویزای قطر شوید و جزئیات را بررسی کنید.
  • نخستین قدم برای آغاز پروسه صدور ویزا، پرکردن فرم درخواست است. برای دریافت ویزای هر کشوری باید یک فرم درخواست پرکنید تا فرایند آغاز شود.
  • مرحله بعد، آپلودکردن مدارکی است که باید برای دریافت ویزا ارائه کنید. همان مدارکی که برای دریافت ویزای فرودگاهی به‌صورت حضوری ارائه می‌شوند، برای دریافت ویزای الکترونیکی باید در سایت آپلود شوند.
  • پس از ارائه مدارک، باید هزینه‌های لازم را پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت هزینه، پروسه اخذ ویزا به‌طور رسمی آغاز می‌شود. باید منتظر باشید تا ویزا برای‌تان ایمیل شود.

مدارکی که باید برای دریافت ویزای توریستی قطر ارائه کنید

همان‌طورکه گفتیم چه به‌صورت الکترونیکی و چه به‌صورت فرودگاهی، باید مدارکی را ارائه کنید تا ویزا برای‌تان صادر شود. درصورتی‌که نقصی در مدارک وجود داشته باشد، درخواست شما برای دریافت ویزا رد خواهد شد؛ بنابراین، باید مدارک را کامل کرده و سپس ارسال کنید. فهرستی از مدارک موردنیاز را مشاهده می‌کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • بلیط رفت‌وبرگشت
  • کارت اعتباری معتبر
  • فرم ثبت‌نام به‌صورت آنلاین
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • بیمه سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت فیزیکی و روانی

این مدارک را می‌توانید در سایت ویزای قطر بارگذاری کنید و یا در فرودگاه ارائه دهید. لازم است بدانید که ویزای توریستی قطر ظرف ۲ الی ۳ روز کاری پس از ثبت درخواست، برای‌تان صادر خواهد شد؛ همچنین برای دریافت ویزا ملزم به پرداخت ۱۰۰ ریال قطر هستید.

چگونه ویزای قطر را ازطریق سایت فلای تودی دریافت کنیم؟

حقیقت این است که هیچ روشی به اندازه مراجعه به سایت فلای تودی آسان نیست. برای دریافت ویزا ازطریق این پلتفرم، کافیست وارد صفحه اصلی سایت شوید و از نوار بالای صفحه روی گزینه «بیشتر» کلیک کنید. با این کار، گزینه‌های دیگری به شما نمایش داده می‌شوند که یکی از آن‌ها «ویزا» است. در قسمت ویزا، کشورهای مختلف به‌همراه هزینه دریافت ویزای آن‌ها ثبت شده‌اند. کافیست روی تصویر کشور قطر کلیک کنید تا جدول ثبت درخواست برای‌تان به‌نمایش درآید. اطلاعات خود را در این جدول وارد کنید و منتظر پاسخ از سوی کارشناسان باشید. به همین راحتی می‌توانید بدون دردسر ویزای توریستی قطر را دریافت کنید. فلای تودی در هر سفر، همراه و هم‌سفر شماست.