بهترین دیدنی های مسیر تهران به شمال؛ در مسیر تهران به مازندران کجا بریم؟

چکیده : برنامه سفر از تهران به سمت مازندران را چیده‌اید و می‌خواهید از مسیر سیاحت‌تان تمام و کمال لذت ببرید؟ ما بهترین دیدنی های مسیر تهران به شمال را لیست کرده‌ایم.

دیدنی های مسیر تهران به شمال

اگر تصمیم گرفته‌اید برای تعطیلات راهی دامان عروس شمال یعنی مازندران شوید، جای درستی آمده‌اید! در این مقاله، قصد داریم دیدنی های مسیر تهران به شمال به مقصد مازندران را معرفی کنیم تا به زیبایی‌های این جواهر سرسبز پی ببرید.

بهترین روش برای یک گردش محشر که مزه‌اش زیر دندان بماند، سفر با ماشین شخصی است. اگر به هر دلیلی ماشین شخصی در اختیار ندارید، پیشنهاد می‌کنیم خودتان را با وسایل نقلیه عمومی به مازندران برسانید و با اجاره ماشین در بابل، آزادی سفر را به خودتان هدیه بدهید! در پایان سفر نیز اگر دوست داشتید سری به گیلان بزنید، می‌توانید خیلی راحت سراغ اجاره ماشین در رشت بروید و بازدید از جاذبه‌های وطن میرزاکوچک‌خان را هم در برنامه‌تان قرار بدهید.

بهترین مسیر برای سفر به مازندران چیست؟

برای سفر از سوی تهران به سمت مازندران، بسته به مقصد می‌‌توانید تصمیم بگیرید که از کدام مسیرهای گردشگری تهران به شمال سفر کنید. اگر هدف نهایی شما رسیدن به مناطق شرقی مازندران مانند ساری، قائمشهر و بهشهر باشد، بایستی جاده فیروزکوه را درپیش بگیرید. برای سفر به نقاط پرطرفدار غربی، به ویژه چالوس، تنکابن و رامسر، جاده چالوس بهترین دیدنی‌ها را تقدیم‌تان می‌کند. در نهایت اگر می‌خواهید مستقیم به مرکز مازندران بروید، جاده هراز مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

نوبتی باشد، نوبت معرفی جاذبه‌‌های مسیرهای گردشگری تهران به شمال است!

دیدنی های مسیر تهران به شمال از جاده چالوس

دیدنی های مسیر تهران به شمال از جاده چالوس

  • رامسر: نمی‌شود به مازندران سفر کرد و عروس آن، یعنی رامسر را از قلم انداخت. جنگل‌های دالخالی، ییلاق جواهرده، تله‌کابین و بام رامسر، کاخ مرمر، قلعه مارکوه و ده‌ها جاذبه دیگر، در این منطقه رویایی انتظار شما را می‌کشند.

  • جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار: در مسیرتان به سمت تنکابن، لطفی در حق خود کنید و به بازدید جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار بروید. ارتفاعات مه‌آلود و جنگل‌های پوشیده از مه، درست شبیه صحنه‌هایی هستند که می‌شود در فیلم‌های فانتزی دید.

  • سی‌سنگان: دوست دارید همزمان هم از جنگل بازدید کنید و هم از دریا؟ سی‌سنگان، یکی از خفن‌ترین مکان‌های دیدنی جاده‌های شمال است که این رویا را برای شما به واقعیت تبدیل می‌کند.

دیدنی های مسیر تهران به شمال از جاده فیروزکوه

دیدنی های مسیر تهران به شمال از جاده فیروزکوه

  • روستای سنگ‌ده: روستای چهارفصل فوق العاده‌زیبایی که در 30 کیلومتری پل معروف ورسک و در مسیر یک جاده جنگلی قرار دارد، با طبیعتی بی‌نظیر دیدگان را نوازش می‌دهد. سری که به این روستا بزنید، می‌توانید از جنگل‌های راش دلبر و آبشار 1800 متری اوبن دیدن کنید.

  • دریاچه شورمست: اگر تصمیم به بازدید از سنگ‌ده گرفتید، چند کیلومتر بیشتر به سمت سوادکوه را طی کنید تا به یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی جاده‌های شمال یعنی دریاچه شورمست برسید. این دریاچه افسونگر در میان جنگل توسکا قرار گرفته و در هر زمان از سال، لطف و زیبایی خاصش را دارد.

  • چشمه‌‌های باداب سورت: چشمه‌های باداب سورت در نزدیکی ساری، از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شمال ایران هستند که به ثبت ملی رسیده‌اند. چشمه پلکانی تراورتنی باداب سورت، در دنیا کم نظیر است و ترکیب آب هر طبقه از پلکان آن، با طبقات دیگر تفاوت دارد.

دیدنی های مسیر تهران شمال از جاده هراز

دیدنی های مسیر تهران شمال از جاده هراز

  • دشت لار: با یکساعت رانندگی از تهران به سوی مسیر مازندران، به بهشت روی زمین خواهید رسید. دشت شقایق لار، یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی جاده‌های شمال است که به هیچ قیمتی نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

  • روستای فیلبند: 56 کیلومتر از مسیر جاده هراز را که پشت سر گذاشتید، 30 کیلومتر دیگر را در مسیر جاده فرعی طی کنید تا به یکی از بهشتی‌ترین ییلاقات مازندران یعنی روستای فیلبند برسید. در ارتفاعات یکی از جاهای دیدنی جاده تهران به شمال مازندران، می‌توانید نگاه‌تان را بالاتر از ابرها ببرید و در شب‌های صاف، آسمان ستاره باران را تماشا کنید.

  • دریاچه فریدونکنار: نظرتان درباره تماشای یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شمال ایران چیست که خانه ده‌ها گونه پرنده مهاجر هم باشد؟ اگر عاشق حیات وحش هستید و برای سفر در اواخر پاییز و زمستان برنامه چیده‌اید، حتماً سری به دریاچه فریدونکنار بزنید.

شمال‌گردی حرفه‌ای با ماشین‌های رویایی!

اگر خاطرتان باشد، در ابتدای مقاله اشاره کردیم اگر ماشین شخصی دم دست نداشتید، می‌توانید بروید سراغ گزینه اجاره ماشین. مزیت سفر با مؤسسه اجاره خودرو سپریس این است که می‌توانید برای هر مسیر، هر مدل خودرویی که ترجیح می‌دهید را در اختیار داشته باشید و رانندگی با شیک‌ترین اتومبیل‌ها را تجربه کنید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر، حتماً سری به لیست اجاره خودرو در انزلی، مازندران، چالوس و هر مقصد دیگری که در ذهن دارید بزنید و ماشینی که چشم‌تان را گرفت، رزرو کنید. با این ترفند، دیگر نگران تکمیل ظرفیت نیستید و می‌توانید در زمان و مکان معهود، بدون فوت وقت خودروی اجاره‌ای را تحویل بگیرید.

خبر خوب دیگر این است که سپریس برای اولین بار در ایران، امکان اجاره ماشین قسطی را فراهم کرده است. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی بابت هزینه، برای سفرتان هر خودرویی که ترجیح دادید را در اختیار داشته باشید و با خیال راحت مبلغ اجاره را طی چند مرحله بپردازید. به علاوه تیم کارشناسان سپریس از صفر تا صد این سفر، 24 ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات و راهنمایی شما خواهند بود.

جمع بندی

در مسیرهای گردشگری تهران به شمال و خصوصاً منطقه مازندران، تعداد دیدنی‌های طبیعی و میراث فاخر تاریخی به حدی زیاد است که معرفی همه آنها در یک مقاله نمی‌گنجد. ولی ما کوشیدیم بهترین مکان‌های دیدنی جاده‌های شمال را برای هریک از مسیرها منتهی به مازندران معرفی کنیم تا ادای احترامی به میهن دلبر و زیبایمان کرده باشیم.

اگر قصد دارید یک شمال‌گردی حسابی را تجربه کنید و از جاذبه‌های گردشگری مازندران و گیلان نهایت لذت را ببرید، حتماً به فکر تهیه یک وسیله نقلیه مناسب و در اختیار باشید. اگر خودروی شخصی‌تان مناسب سفر نیست، سری به سایت سپریس بزنید و انواع ماشین‌های قدرتمند و ایمن که بهترین شرایط برای سفر در جاده‌های لغزنده و مه‌آلود شمالی را دارند، ببینید. با کرایه یک خودروی مناسب، هم ایمنی خود و عزیزان‌تان را تضمین خواهید کرد و هم خاطراتی شیرین از سفر خواهید ساخت.