هر ساله مراسمات و جشنواره های بسیاری در گوشه و کنار ایران عزیزمان در حال برگزاری است که نشان از اصالت و رسومات محلی این سرزمین دارد. رنتی جا در این مقاله قصد بررسی جشنواره گل لاله گچسر در 52 کیلومتری شهرستان چالوس که زیبایی فصل بهار را به رخ می کشد دارد.


جشنواره گل لاله گچسر


با فرا رسیدن فصل زیبا و رنگارنگ بهار تمامی شهرها و روستا ها لباس سبز طبیعت را بر تن می کنند. گل لاله یکی از گیاهان غالب در این فصل می باشد. جالب است که بدانید در حال حاضر حدود 100 کشور در جهان دارای گل ملی ( گل یا گیاهی که سمبل آن کشور است ) که ایران نیز یکی از آن ها است. گل نیلوفر آبی، گل محمدی، گل سروناز و گل لاله از جمله گل های ملی ایران می باشد همین امر سبب شده که هر ساله در نقاط مختلفی از آن فستیوال گل لاله برپا شود.  برای درک زیبایی هایی فصل بهار پیشنهاد می کنیم حتما از جشنواره گل لاله گچسر دیدن فرمایید.

برای اولین بار "الهیار غلامی" در باغ شخصی خود اقدام به کاشت چند کرت گل لاله در سال 1360 کرد و به طرز عجیبی مورد استقبال مسافران قرار گرفت پس از آن هر ساله این جشنواره برگزار شد و امروزه جهانبخش غلامی پسر وی مدیریت این مجموعه را برعهده دارد. در چند دهه اخیر استقبال بازدید کنندگان و مسئولین سبب شده است امروزه باغ لاله کوچک مرحوم الهیار غلامی با وسعت 10,000 متر حدود 1400 گونه لاله را در خود جای دهد. برخی از انواع  گل لاله که در این جشنوار به معرض نمایش درآمده است  شامل لاله فنجانی و قدحی در رنگ های متنوع قرمز، نارنجی، بنفش، صورتی و زرد، لاله ستاره ای، لاله حاشیه دار، لاله جامی و لاله پر گلبرگ می شود.


جشنوار گل لاله گچسر


علاوه بر بازدید از انواع گل لاله در این جشنواره غرفه های مختلفی از صنایع دستی، انواع کاکتوس و دیگر گیاهان گلدانی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن ها بازدید کنید.

آدرس: کیلومتر 52 جاده کرج-چالوس، روستای گرماب

زمان برگزاری: از 14 تا 24 اردیبهشت

هزینه بازدید: رایگان