یکی از دیدنی ترین شهرهای استان مرکزی شهرستان محلات است که هرساله به دلیل برپایی نمایشگاه جهانی گل میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است؛ به همین دلیل عنوان هلند را به خود اختصاص داده است. سرچشمه محلات نیز در زیبایی و جذب گردشگر در این شهر چندان بی تاثیر نبوده، این جاذبه در دامنه کوه هفتاد قله در بخش شمالی شهرستان محلات که در واقع یکی از بلند ترین نقاط این شهر می باشد قرار دارد. سرچشمه محلات شامل یک بوستان با درختان چنار زیبا و تنومند و یک دریاچه آبی رنگ تفریحی  می باشد. رتبه نهم جذب گردشگر در میان ۹۰ مرکز تفریحی در ایران در سال ۱۳۸۹ متعلق به این مکان می باشد.با توجه به اینکه سرچشمه محلات در پارکی خوش آب و هوا جاری است بستر بسیار مناسبی را برای پیکنیک های آخر هفته گردشگران فراهم کرده است.سرچشمه محلات از دامنه کوه های هفتاد قله(منطقه حفاظت شده) در شمالی ترین قسمت شهر جاری و پس از عبور از بین باغی وارد یک دریاچه می شود که در آن قایقرانی تفریحی انجام می شود.


سرچشمه محلات


بوستان سرچشمه محلات

امروزه با وجود دغدغه های کاری و مسائل دیگر ایجاد فضای سبز و استراحتگاه برای گذراندن اوقات فراغت  از ضروریات می باشد. پارک ها هم موجب زیباسازی شهر و هم اکسیژن برای مردم را به وجود می آوررند. بوستان سرچشمه از جمله مراکز تفریحی است که این دو مبحث را زیر نظر دارد، این پارک از جاذبه های گردشگری شهر محلات می باشد که در جنوب استان مرکزی قرار گرفته است.


بوستان سرچشمه محلات


امکانات پارک

امروزه این منطقه جزء پربازدیدترین مکان در استان مرکزی است. قسمتی از فضای پارک به صورت سنتی طراحی شده تا افرادی که به فضاهای سنتی علاقمند هستند بتوانند به همراه دوستان و خانوادشان لذت ببرند. در چشمه این پارک امکان قایق سواری نیز موجود می باشد علاوه به این در این مکان امکاناتی نظیر استراحتگاه، رستوران، سفره‌خانه‌های سنتی و شهربازی برای کودکان وجود دارد. در این پارک گل های زینتی برای فروش موجود است.ش