استان گیلان مملو از شهرهای رنگارنگ پر از جاذبه ای است که هر کدام مقصد گردشگران بسیاری در طول سال میباشد. بندر انزلی یکی از شهرهای بزرگ و تجاری استان گیلان است که در ساحل دریای خزر واقع شده این شهر ساحلی که از مدرن ترین شهرهای ایران به شمار می‌آید گذرگاهی امن برای کشتی های تجاری نیز میباشد. قدمت نام گذاری بندر انزلی به دوران هخامنشی باز میگردد و در آن زمان با نام "انزان" به معنی گذرگاه و دروازه می باشد مشهور بود که به مرور زمان به انزلی تحریف شد و فقط در این بین در مدت کوتاهی در زمان پادشاهی دودمان پهلوی نام این شهر به بندر پهلوی تغییر کرده بود.


           انزلی                                


موقعیت جغرافیایی انزلی

بندر انزلی همانطور که از نامش پیداست یکی از شهرهای ساحلی ایران است که از شمال به دریای زیبای خزر، از جنوب به شهر صومعه سرا، از غرب به شهر رضوانشهر و از شرق به شهر رشت خاتمه میابد. این شهر در یک بستر جلگه ای واقع شده و یکی از پر بارش ترین شهرهای شمالی ایران به حساب می‌آید میزان رطوب سالانه بندر انزلی در حدود 84 درصد است که این میزان رطوبت در روزهای گرم و در فصل تابستان میتواند برای گردشگران بسیار آزار دهنده باشد از این رو بهترین زمان سفر به این شهر در فصل پاییز و زمستان و همینطور اوایل فصل بهار است.

مرداب انزلی، بزرگترین مرداب در جهان

معروف ترین جاذبه گردشگری در شهر انزلی بعد از دریای خزر مرداب آن است. مرداب بین المللی انزلی بزرگترین مرداب در جهان است و علاوه بر زیبایی و جذب گردشگران از نظر اکوسیستمی نیز بسیار هائز اهمیت است. تالاب انزلی از زیباترین و جالب ترین مناظر آبی در جهان است که زیستگاه 100 گونه پرنده و 50 گونه ماهی و صدها گونه گیاهی است. معروف ترین گیاه در تالاب بین المللی انزلی  "لاله تالابی" است که شهرت جهانی نیز دارد.


                      مرداب انزلی                              


جاذبه های گردشگری در انزلی

برج ساعت که به مناره انزلی نیز شناخته میشود یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی در این شهر است که در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده و در گذشته به عنوان فانوس دریایی از آن استفاده میشده است ولی امروزه ساعت را به مردم شهر نمایش میدهد. بلوار ساحلی بندر انزلی که به بوستان ساحلی و بلوار ساحلی قدس نیز مشهور است اولین پارک به سبک اروپایی و مدرن در ایران است و از جاذبه های بندر انزلی نیز محسوب میشود. حافظیه انزلی، کاخ میان پشته که در حال حاضر موزه ای نظامی است، پارک ملی بوجاق، آکواریوم بزرگ منطقه آزاد، گورستان لهستانی ها، آرامگاه آقا سید محمد نجفی و بقعه بی بی حوریه از معروف ترین جاذبه های تاریخی در انزلی به حساب می آیند.


                    جاذبه های گردشگری در انزلی           

                    

منطقه آزاد تجاری انزلی

منطقه آزاد انزلی یکی از هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی در ایران است. این منطقه آزاد دارای 30 کیلومتر از سواحل دریای خزر، 22 کیلومتر از سواحل شهر انزلی و 8 کیلومتر از سواحل حوضه آبریز دلتا رودخانه سفید رود در پارک ملی بوجاق در آستانه اشرفیه است. بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری، آکواریم و باغ خزندگان ایران در تیرماه سال 97 در منطقه آزاد انزلی نیز افتتاح شده است. این روزها با توجه به شیوع کرونا و از رونق افتادن کسب و کارها و کاهش خرید و فروش ها منطقه آزاد انزلی نیز از رونق چندانی برخوردار نبود اما در حال حاضر با از سر گیری سفرهای داخلی و کنترل نسبی شیوع کرونا مراکز خرید منطقه آزاد انزلی به فرصتی مناسب برای خرید تبدیل شده اند. کاهش قیمت ها در اجناس فروشگاه های این منطقه کاملا احساس میشود از این رو اگر در سفرهای خود برای شمال و بندر انزلی برنامه چیده اید فرصت خرید با قیمت مناسب از فروشگاه های این مرکز را از دست ندهید!


 منطقه آزاد تجاری انزلی


اقامت در انزلی

بندر انزلی شهری مدرن، شلوغ و پرمسافر است به همین سبب امکانات گردشگری و رفاهی خوبی برای مسافران نیز در آن فراهم شده است. اقامتگاه های متعددی برای اسکان گردشگران  در این شهر وجود دارد. هتل ها و هتل آپارتمان ها، پلاژهای ساحلی و انواع اقامتگاه های غیر هتلی نظیر ویلاها، سوئیت ها و آپارتمان های مبله آماده پذیرایی از مسافران در این شهر هستند. معروف ترین هتل این شهر هتل جهانگردی آن است که نسبتا گران قیمت نیز میباشد اما چنانچه مسافری قصد داشته باشد در اقامتگاهی غیر هتلی اسکان داشته باشد به راحتی میتواند با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در شمال سایت رنتی جا و با بررسی آگهی های انواع اجاره ویلا و سوئیت در این شهر با توجه به بودجه و شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشد و در کنار پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان این سایت سفری خاطره انگیز را تجربه کنند ضمنا این نکته را هم به شما باید بگوییم که از طریق سایت اجاره اقامتگاه رنتی جا نه فقط در بندرانزلی بلکه در تمامی شهرهای ایران میتوانید اقامتگاه غیر هتلی مطمئن برای خود و همسفرانتان اجاره و رزرو نمایید.