بابلسر توریستی ترین شهر مازندران

اگر جزء افرادی هستید که بارها به شمال سفر کرده اید قطعا مسیرتان به شهر رنگارنگ بابلسر نیز افتاده است چنانچه قصد سفر به شمال و بابلسر را دارید در این مقاله همراه ما باشید.

شهر ساحلی بابلسر که از توابع استان مازندران است که از شمال به دریا نیلگون خزر و از جنوب به رشته کوه های سر به فلک کشیده البرز ختم میشود. در گذشته از این شهر با نام مشهد سر به معنی مشهد سز و به علت وجود امامزاده ابراهیم و سرسبزی منطقه یاد میشده است. محبوبیت این شهر در میان مسافران به علت وجود جاذبه های تفریحی و دینی بسیار و همینطور آب و هوای معتدل و مطلوب است. این شهر در نوار آب و هوای معتدل قرار گرفته و یکی از خوش آب وهواترین مناطق کشور به شمار می‌آید.


بابلسر


 یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری شهر بابلسر بدون تردید پل معلقی است که بر روی رودخانه پرآب بابلرود این شهر قرار گرفته است. رودخانه بابلرود که از کوه‌های البرز در سوادکوه سرچشمه میگیرد و از میان دو شهر بابلسر و بابل عبور میکند و در نهایت به دریای خزر میریزد. از رودخانه که با نام باول رود و رود بابل نیز یاد میشود شهر بابلسر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده و به عنوان مکانی برای تفریح آخر هفته مردم این شهر و مسافران مورد استفاده قرار میگیرد. در کنار رودخانه بابلرود رستوران ها و کافی شاپ ها، مراکز تجاری و خرید و همینطور اسکله قایق رانی برپا شده است که یکی از محبوب ترین امکانات تفریحی برای مسافران به حساب می‌آید. اسکله ساحلی این رودخانه که مورد استقبال گردشگران هم میباشد با تعبیه شدن سنگ هایی در آن به عنوان موج شکن هم استفاده میشود که در نوع خود زیبایی خاصی به شهر نیز بخشیده است، علت استفاده از این موج شکن ها جلوگیری از نفوذ آب رودخانه در بخشی از شهر و پارک نزدیک به آن میباشد.

پل معلق معروف این شهر که در زمان پهلوی اول توسط مهندسین آلمانی و سوئدی بر روی رودخانه بابلرود ساخته شده است پل ارتباطی قسمت شرقی و غربی این شهر میباشد به عنوان یک آثار ملی در کشور نیز به ثبت رسیده است. این پل فقط مخصوص تردد ماشین ها نیست بلکه امروزه به عنوان نمادی از بابلسر و یکی از جاذبه های زیبای این شهر تبدیل شناخته میشود به طوریکه نمای زیبای جلوه ی آن در شب سوژه ی بسیاری از عکاسان میباشد.

منطقه بهنمیر در بابلسر استان مازندران با داشتن جاذبه های طبیعی در میان مسافران شناخته شده است آب بندان عزیزک یا تالاب عزیزک که در روستای عزیزک همین منطقه واقع شده است از لحاظ جلوه های بصری و نوع حیات وحش ساکن در آن بسیار ارزشمند و دیدنی است. در این تالاب پرندگانی همچون درنا، اردک، قو و پستانداری به نام شنگ که همان سمور آبی است زندگی میکنند.

سد عرب خیل یا سد لاستیکی که در بهنمیر شهر بابلسر واقع شده است امروزه به یک جاذبه دیدنی در این شهر تبدیل شده است. این سد بیش از 50 متر طول و 3 متر ارتفاع از سطح رودخانه تالار که بر روی آن ساخته شده است، دارد. رودخانه تالار هم مانند رودخانه بابلرود از کوه های البزر سرچشمه میگیرد و در طول مسیر خود قبل از رسیدن به سد لاستیکی از شهرهای سوادکوه و قائمشهر نیز عبور میکند. در اطراف این سد مراکز تفریحی و مناظر چشم نواز طبیعی بسیاری به وجود آمده است که در کنار آب و هوای خوش منطقه مورد استقبال گردشگران نیز میباشد.


سد عرب


منطقه ساحلی میرود که در فاصله 2 کیلومتری بهنمیر قرار دارد منطقه ای است بس زیبا و سرشار از آرامش که مقصد بسیاری از مسافرانی است که به بابلسر سفر میکنند. امکانات رفاهی بسیاری در این منطقه وجود دارد که برای اقامت نیز میتوانید اقدام به اجاره ویلا در بابلسر و اجاره سوئیت در آن کنید.

باغ وحش بابلسر که یک مرکز تفریحی خصوصی در این شهر به حساب می‌آید در نزدیکی دریا و مرکز سرطان شناسی بابلسر واقع شده است. این باغ وحش در کنار زیبایی ظاهری آن تنوع بسیاری هم در بین حیواناتی که از آن ها محافظت میکند دارد. در این پارک وحش حیواناتی نظیر خرس، گرگ، ببر، شتر، ممیمون، طوطی، لک لک و انواع گوناگون دیگری از حیوانات نگهداری میشوند.

اگر به دنبال تماشای منظره بی نظیر غروب آفتاب در پس آب های آبی بی کران دریا هستید میتوانید این منظره ناب را در منطقه گردشگری و توریستی کرفون بابلسر به وضوح ببینید. این منطقه که در 13 کیلومتری بابلسر به سمت ساری قرار گرفته است به واسطه نمای دلفریب غروب هایش به شهرت رسیده و بسیار هم مورد استقبال گردشگران واقع شده است. همچنین در کرفون میتوانید محصولات تازه دریایی و شیلات را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

شهرک ساحلی و لوکس خزرشهر نیز در شهر بابلسر واقع شده شده است. این شهرک که مورد توجه تهرانی ها نیز هست به عنوان لاکچری ترین و گران قیمت ترین شهرک مسکونی ویلایی در ایران و شمال شهرت دارد.خزرشهر در فاصله 6 کیلومتری از بابلسر و در مسیر فریدون کنار قرار گرفته و دارای دو قسمت شمالی و جنوبی است که قسمت شمالی مستقیم نمایی رو به دریای خزر و قسمت جنوبی شهرک نمایی رو به مسیر جاده فریدون کنار به بابلسر دارد. این شهرک مجلل و دنج به محلی برای تجمع اعیان ها و ثروتمندان تبدیل شده است و از آن به عنوان یک شهرک خصوصی یاد میشود به طوریکه برای ورود به آنجا باید کارت ورود داشته باشید و یا پیش از سفر خود اقدام به رزرو ویلا در آنجا کنید و به عنوان مهمان هماهنگ کنید تا بتوانید وارد این قلعه لوکس شوید. در شهرک خزرشهر انواع و اقسام مراکز خرید مدرن که شعبه ای از نمایندگی های برندهای معروف را در خود دارند را میتوانید ببینید. خدمات رفاهی و تفریحی این شهرک در بالاترین سطح قراردارند و امکاناتی نظیر زمین تنیس، زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، رستوران ها و کافی شاپ ها، ورزش های آبی و پل عابر پیاده نیز برای ساکنین مهیا شده است. با این حال شهرک ساحلی خزرشهر یک جاذبه توریستی بسیار معروف و لوکس در شمال و شهر بابلسر به حساب می‌آید.


بابلسر


اگر قصد سفر به شمال را دارید و ترجیح میدهید در ویلا یا سوئیت اقامت داشته باشید پیشنهاد ما به شما استفاده از سایت اجاره اقامتگاه رنتی جا میباشد که میتوانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در شمال در این سایت و بررسی آگهی های انواع اجاره ویلا و سوئیت در شمال با توجه به بودجه و شرایط خود بهترین انتخاب را نسبت به اجاره ویلا در شمال یا اجاره سوئیت در شمال داشته باشید همچنین از پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان سایت رنتی جا در طول اقامت خود بهره ببرید.