آبشار یکی از زیبایی های دیدنی طبیعت است که بین طبیعت گردان، طرفداران پر و پا قرصی دارد. این پدیده بی نظیر طبیعی زمانی شکل می گیرد که رود از بستری با ارتفاع بالاتر به سمت پایین سرازیر می شود. رود های جاری شده در مناطق کوهستانی، آبشار های زیادی دارند. لرستان با 50 آبشار، رکورد دار بیشترین آبشار در ایران است. 


آبشار های تهران


تعجب می کنید اگر بشنوید تهران، پایتخت ایران هم تعداد زیادی آبشار دارد که گردشگران زیادی از آن ها بازدید می کنند. آبشار های تهران برای فرار از شلوغی این شهر و کسب آرامش پس از یک هفته کار سخت و خسته کننده بسیار عالی هستند.

اگر قصد سفر تفریحی به تهران را دارید یا ساکن تهران هستید و به دنبال راهی برای در کردن خستگی یک هفته کاری از تنتان می گردید، در ادامه با ما همراه باشید تا آبشار های زیبای تهران را به شما معرفی کنیم.  

آبشار کلوگان

آبشار کلوگان در منطقه شمیرانات واقع شده است و برای فرار از گرمای تابستانی تهران بهترین گزینه است. از این آبشار می توانید به قله هایی مانند مهرچال، کلوگان، روستای امامه و... دسترسی داشته باشید.

رفتن به این آبشار برای افراد سالمند و کودکان سخت است چرا که پیاده روی نیمه دشواری از منطقه ماشین رو تا رسیدن به آبشار دارد. فصل بهار و تابستان برای سفر به این آبشار بهترین زمان است.

اگر قصد دارید فصل پاییز به آبشار کلوگان بروید بهتر است لباس گرم و مناسب به همراه داشته باشید. زمستان های منطقه کلوگان سرد و برفی است و برای بازدید از این آبشار در زمستان حتما باید تجهیزات یک سفر زمستانی را داشته باشید.

اگر هم قصد دارید تا با ماشین شخصی، خودتان را به آبشار کلوگان برسانید باید به اتوبان شهید بابایی بروید و از آنجا وارد جاده لشگرک شوید، سپس باید به جاده اوشان_فشم رفته و آن را تا انتها طی کنید تا به مقصد برسید.

اگر نمی خواهید با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید، باید با مترو، تاکسی یا بی آر تی به میدان تجریش بروید و خود را سر خیابان باهنر برسانید، سر این خیابان ون هایی برای بردن مسافران به روستای کلوگان مستقر هستند.

آبشار شکر آب

آبشار شکر آب در بخش رودبار قصران در شهرستان اوشان قرار دارد. این آبشار یکی از جاذبه های دیدنی روستای شکر آب است. روستای شکر آب، روستایی است در نزدیکی روستای معروف آهار که هر دو روستا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند.

مسیر آهار به شکر آب در همه فصل ها زیبا است، در تابستان های این منطقه درختان آلبالو و گیلاس زیبایی خاصی به مسیر می بخشند، پاییز هایش با برگ های رنگارنگ زرد و نارنجی معروف است و بهارش پر از شکوفه های جوان درختانی است که در مسیر این دو روستا قرار دارند. برخی از مسیر هایی که در نزدیکی روستای شکر آب و آهار هستند در گذشته تفرجگاه شاهان قاجاری نیز بوده است. 

برای دسترسی به این آبشار باید خود را به جاده لواسان-فشم برسانید و از فشم به سمت اوشان و سپس روستای آهار بروید. روستای آهار، آخرین نقطه ماشین روی مسیر شما تا آبشار شکر آب است و بقیه مسیر را باید پیاده طی کرد.

از روستای آهار تا آبشار شکر آب تقریبا دو ساعت پیاده روی خواهید داشت، بهتر است برای راحتی خود، تجهیزات کوهنوردی و کفش مناسب همراه داشته باشید، چرا که در این مسیر برخی نقاط دارای شیب زیادی است.


آبشارهای تهران


آبشار سنگان

یکی از روستاهای خوش آب و هوای کن، روستای سنگان است. ارتفاع این روستا 2100 متر از دریاهای آزاد است. این روستا شامل سه بخش سنگان بالا، سنگان پایین و میان ده است. در این روستا باغ های گردو، آلبالو، گیلاس، هلو و زردآلو بسیاری به چشم می خورند که زیبای این درختان منظره چشم نوازی را برای بازدید کنندگان به وجود می آورد.

آبشار زیبای سنگان در شمال غربی این روستا واقع شده است. ارتفاع این آبشار حدود 30 متر است. آب این آبشار، پیش از رسیدن به آن از باغات روستا می گذرد. با کمی فاصله از این آبشار، فضاهایی شبیه به غار  را نیز می توان مشاهده نمود. اگر در زمستان به این منطقه سفر کنید با یک آبشار یخ زده مواجه می شوید که ظاهرش بسیار جذاب و دیدنی است. آبشار سنگان از کوه پهنه حصار سرچشمه می گیرد.  

برای دسترسی به این آبشار بی نظیر باید از غرب تهران به جاده کن _ سولقان بروید، 10 کیلومتر بعد از سولقان، تابلوی روستای سنگان را خواهید دید که باید به سمت آن بپیچید، زمانی که مسیر را طی کردید ابتدا به سنگان پایین و به سنگان بالا می رسید. از این نقطه به بعد ماشین رو نبوده و می بایست باقی مسیر را به صورت پیاده طی کنید.  

آبشار اوسون

آبشار زیبای اوسون که از ذوب شدن برف ارتفاعات شمال تهران پدید آمده است در ناحیه دربند قرار دارد. مسیر رسیدن به این آبشار و اطراف آن به لطف منطقه ای که در آن واقع شده است امکانات مناسبی برای بازدید کنندگان دارد.

این آبشار در حد فاصل پس قلعه، شیرپلا و ایستگاه 5 توچال قرار دارد. برای دیدن آبشار اوسون، باید حدود 2 تا 3 ساعت پیاده روی کنید. آبشار اوسون از زیبا ترین جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می آید.

اگر قصد دارید تا این آبشار را در نهایت زیبایی و شکوه ببینید بهتر است فصل بهار را برای بازدید از آن انتخاب کنید. منطقه دربند که آبشار اوسون در آن واقع شده است از نظر آب و هوایی در فصل بهار بی نظیر است.

برای دسترسی آبشار زیبای اوسون، بهتر است تجهیزات کافی به همراه داشته باشید، چرا که برای رسیدن به آن لازم است مسافتی را کوهنوردی کنید. کمی که از منطقه پس قلعه بالاتر رفتید و از تنگه گذر کردید، هتل اوسون را خواهید دید که باید از آن جا به سمت آبشار اوسون حرکت کنید، انتهای این مسیر به اسپید کمر، دره ارس و نیز ایستگاه 5 تله کابین توچال راه دارد. در طول این مسیر می توانید از مناظر طبیعی بسیار زیبای این منطقه نیز لذت ببرید.


آبشارهای تهران

آبشار دوقلو

آبشار دوقلو در شمال تهران و در مسیر کوهنوردی بین دربند و توچال قرار دارد. علت نامگذاری این آبشار به نام دوقلو این است که زمان سر ریز شدن از بالا دو شاخه می شود و به زمین می ریزد.

آبشار دوقلو هم مانند اغلب آبشار های تهران از ذوب برف های کوهستان های اطراف تهران پدید می آید. این آبشار از سطح دریاهای آزاد 2700 متر ارتفاع دارد و ارتفاع خود آبشار نیز تقریبا 20 متر است. این آبشار در زمستان یخ می زند و منظره ای دیدنی برای طرفداران مناظر زمستانی بوجود می آورد.

برای دسترسی به آبشار دوقلو باید از دربند و روستای پس قلعه گذر کنید. پس از رد کردن این مناطق، برای رسیدن به آبشار باید حدود دو ساعت کوهپیمایی کنید تا به پناهگاه شیرپلا و آبشار دوقلو برسید.

سعی کنید برای طی این مسیر کفش مناسب و تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید، ضمن این که می توانید از طناب ها و سیم بکسل های نصب شده در مسیر کمک بگیرید. هرچه ارتفاعتان بیشتر می شود هوا سرد تر می شود، از این رو اگر در فصل پاییز و زمستان قصد بازدید از این آبشار را دارید حتما لباس گرم کافی و مناسب به همراه داشته باشید.

آبشار رجب

آبشار رجب یکی دیگر از آبشار های زیبای منطقه دربند است. این آبشار در مسیر کوهنوردی شیرپلا قرار دارد. گفته می شود دژ شخصیت اساطیری کیقباد در این منطقه قرار داشته است.

درباره نام شیرپلا دو احتمال وجود دارد، اول این که شیرپلا در زبان مازندرانی معنی شیر برنج دارد و نام این منطقه هم به این واژه مازندرانی مرتبط است، چرا که مردم شمال تهران در گذشته نچندان دور با لهجه ای بسیار نزدیک به زبان مازندرانی صحبت می کردند.

گروه دیگری معتقدند واژه شیرپلا در واقع شیب پناه بوده است که در طول سال ها به شیرپلا تبدیل شده است که این احتمال نیز جای تامل دارد. آبشار رجب برای کوهنوردانی که سال هاست به این منطقه رفت و آمد می کنند نامی آشنا و پر خاطره است.

برای دسترسی به این آبشار ابتدا باید به تجریش و از آنجا به دربند بروید، سپس وقتی به دوراهی اوسون رسیدید به سمت راست بپیچید. دربند، منطقه ای با آب و هوای خنک است، از این رو بهتر است که اگر در فصل های سرد سال قصد حرکت به سمت آبشار رجب را دارید حتما لباس های گرم به همراه داشته باشید.


آبشارهای تهران


آبشار سوتک

آبشار سوتک در شمال غربی دربند واقع شده است. این آبشار در نزدیکی روستای پس قلعه در مسیر کوهنوردی شیرپلا قرار دارد. کوه بند یخچال و بند اوسون، از مهم ترین کوه های این منطقه هستند.

کوه بند یخچال سال ها پیش بر اثر زلزله در این منطقه و در میان دو صخره بزرگ ایجاد شده است. بند اوسون در واقع، صخره های بلندی هستند که در آخر باغ های پس قلعه قرار دارند و از دیگر نام هایی که به آن شناخته می شود بند مگس است.

جی پی اس، ارتفاع آبشار سوتک را 2133 متر از سطح آب های آزاد نشان می دهد. در کنار این آبشار می توان کمپینگی دوستانه برگزار کرد و خستگی راه را از تن به در کرد. آب این آبشار مانند اکثر آبشار های منطقه بسیار سرد است. برای رسیدن به این آبشار، هرچه بیشتر پیش می روید، کوهنوردی آن سنگین تر می شود و فضای پیش رویتان گسترده تر و بازتر می شود.  

آبشار ناران

آبشار ناران در شمال روستای کند علیا و در 700 متری محله ناران در منطقه لواسانات واقع شده است. این آبشار مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. منطقه لواسان در شمال شرق تهران واقع شده است و یکی از مناطق خوش آب و هوای این استان به شمار می رود.

لواسان با وجود آب و هوای بی نظیری که دارد فاصله چندان زیادی با تهران ندارد و این مسئله باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. از دیگر دلایلی که منطقه ای که آبشار ناران در آن واقع شده را مهم می کند، آثار باستانی است که از همین محله کشف شده است.

از جمله وسایلی که در منطقه لواسان کشف شده  می توان به گوشواره، قلعه پیرزن و جوهک اشاره کرد که نشان می دهد روستای کند علیا قدمت طولانی داشته است. آبشار ناران حدود 10 تا 15 متر ارتفاع دارد و ارتفاع منطقه ای که در آن واقع شده 2286 متر بالاتر از سطح دریاهای آزاد است. این آبشار دارای جریان دائمی آب است و هر ساله در بهار حجم آب آن افزایش میابد.

با توجه به این که بسیاری از فضاها و زمین های اطراف این آبشار ملک شخصی افراد است، تنها راهی که در حال حاضر می توانید از طریق آن به آبشار ناران برسید، بخش شرقی این آبشار است.

برای رسیدن به روستای کند علیا و سپس آبشار ناران، ابتدا مسیر را تا لواسان طی کنید، سپس به بلوار امام خمینی بروید و از آن جا وارد خیابان اسدیان شوید، در ادامه این مسیر به روستای کند علیا خواهید رسید.


آبشارهای تهران


آبشار تیز آب

این آبشار از دل کوه های البرز سرچشمه می گیرد. آب آبشار تیز آب، پیش از آنکه به این آبشار برسد، از تنگه تیز آب و از میان باغ های کشاورزی دماوند می گذرد. آبشار تیز آب در فاصله 5 کیلومتری شمال شهر دماوند قرار دارد.

ارتفاع این آبشار حدودا 10 متر است. در زمستان، اگر دمای هوا خیلی پایین باشد، این آبشار یخ می زند و تنگه زیر آن به یخچال طبیعی تغییر شکل می دهد. جایی که این آبشار در آن فرو می ریزد حوضچه ای با عمق تقریبا 1 متر وجود دارد.

آبشار تیز آب وارد تنگه ای می شود که در آن درختان کهنسال چنار، تبریزی، بید و سپیدار ریشه دوانده اند. حدودا دو کیلومتر آن طرف تر نیز بندی سنگی ساخته شده است تا بتواند از فرسایش تنگه جلوگیری کند و مانعی برای سیلاب را باشد. مسیر مابین دماوند و تیز آب منظره و چشم انداز بی نظیری دارد و شما می توانید در یکی از پیچ های آن، گلدسته های امامزاده هاشم که در جاده هراز قرار دارد را نیز مشاهده کنید.

مسیر دسترسی به این آبشار کمی صخره ای است و بهتر است اگر مایلید از این آبشار دیدن کنید تجهیزات کافی و کفش های مناسب داشته باشید.

آبشار آیینه ورزان

آبشار آیینه ورزان، در دامنه زرینه کوه واقع شده است. روستای آیینه ورزان با تهران 60 کیلومتر فاصله دارد و در فاصله 17 کیلومتری شهرستان دماوند قرار گرفته است. آینه ورزان دارای دو بخش بالا ده و پایین ده است.

آبشار آیینه ورزان در قسمت بالا ده این روستا قرار دارد. طبیعت پایین ده با بالا ده تفاوت های بسیاری دارد، در پایین ده دشتی وسیع وجود دارد که در آن درختان میوه کاشته شده است. این آبشار 20 متر ارتفاع دارد. در بالای زرینه کوه؛ بقایای یک قلعه وجود دارد که بومیان آن را قلعه نوذر شاه می نامند.

برای دسترسی به این روستا بایستی ابتدا خود را به رودهن برسانید، سپس از آنجا به آبسرد و سپس به روستای آیینه ورزان بروید. برای رسیدن از روستای آیینه ورزان به آبشار آن نیز حدود دو ساعت پیاده روی خواهید داشت.

رسیدن به این آبشار شاید برای کودکان و سالمندان سخت باشد. می توانید پس از استراحت و تفریح در کنار آبشار آیینه ورزان، از شمال آن مسیر را ادامه دهید و بعد از حدود 8 یا 10 دقیقه به تنگه باریک 2 متری برسید که زیبایی خاصی دارد. بالاتر از آبشار آیینه ورزان یک آبشار دیگر وجود دارد که مسیر دسترسی به آن خطرناک و بسیار سخت است و بهتر است اگر در کوهنوردی حرفه ای نیستید فکر رفتن به آنجا را از سر بیرون کنید.

آبشار هویر

یکی از روستاهای دیدنی اطراف تهران، روستای هویر است که در شهر دماوند واقع شده است. این روستا که 2620 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، جاذبه های دیدنی زیادی در خود جای داده است که یکی از آن ها آبشار فصلی هویر یا عوش کمر است.

از دیگر جاذبه های این روستا می توان به برج انگمار، غار جول دره، کوه قره داغ، دریاچه هویر و قلعه پشت اشاره نمود. آبشار فصلی هویر، از بالادست روستای هویر به پایین سرازیر می شود و از بالای صخره ای بلند به زمین می ریزد. این آبشار هر ساله گردشگران زیادی را به این روستا می کشاند. آب و هوای این منطقه معتدل و کوهستانی است، زمستان هایش برفی و سرد و تابستان هایش معتدل است.

روستای هویر با تهران 105 کیلومتر و با شهر دماوند 50 کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به این روستا و پس از آن، آبشار هویر یا عوش کمر، باید ابتدا به شهر زیبای دماوند بروید، پس از آن باید به سمت آبادی چنار عرب ها حرکت کنید و بعد از رسیدن به آن وارد جاده معدن شوید تا در نهایت به آبشار هویر برسید.


آبشارهای تهران


آبشار کمرد

آبشار کمرد در نزدیکی روستای کمرد، در جاجرود تهران قرار دارد. این روستا 25 کیلومتر با تهران فاصله دارد و به شهر جدید پردیس نزدیک است. آب و هوای این منطقه معتدل و کوهستانی است.

آبشار کمرد 20 متر ارتفاع داشته و در دیواره آن غاری به مساحت 10 متر مربع وجود دارد. این آبشار در انتهای دره ای قرار دارد که سراسر آن با درختان نارون، چنار و زرشک کوهی پوشیده شده است.

آبشار کمرد فصلی است و تنها در بهار آب دارد، ولی منطقه ای که در آن حضور دارد در همه فصل ها دیدنی است. در اطراف این غار شکاف هایی بر روی دیواره ها و بدنه غار وجود دارد. بخشی از صخره آبشار کمرد بسیار شبیه به صورت خرس است که حالت بدون آب این آبشار را هم دیدنی می کند. 

برای دسترسی به این آبشار زیبا، باید در مسیر اصلی تهران_فیروزکوه حرکت کنید، پس از طی دو کیلومتر از شهر جاجرود به روستای کمرد خواهید رسید. وقتی به روستا رسیدید باید مابقی راه را پیاده روی کنید. بعد از طی مسیر یک کیلومتری به آبشار کمرد می رسید. در طی این مسیر هم می توانید از زیبایی بی نظیر منظره کنار جاده نیز بهره ببرید.

آبشار غلاک

آبشار غلاک در مسیر کوهستانی دارآباد و منطقه شمیران قرار دارد. این آبشار در شمال شرق شمیران واقع شده است. دیدنی ترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار است که اوج زیبایی آن شکوفا می شود.

بهتر است پیش از این که به سمت این آبشار حرکت کنید؛ بدن خود را برای یک پیاده روی حرفه ای آماده کنید، چرا که بخشی از مسیر آن دارای شیب زیادی است. بعد از این که یک مسافت را با شیب تند طی کردید، به منطقه ای مسطح خواهید رسید که رستوران و دکه داشته، می توانید در این مکان خستگی در کنید یا غذا میل کنید و به راه خود ادامه دهید. دورنمای این آبشار بسیار زیبا و دیدنی است. در بالای این آبشار، آبشار ها و چشمه های دیگری وجود دارند.

برای رفتن به دار آباد باید با اتوبوس یا مترو خود را به تجریش برسانید. سپس از آن جا سوار اتوبوس های تجریش به دار آباد شوید و ادامه مسیر را طی کنید. این منطقه معمولا هوای سردی دارد پس بهتر است برای رسیدن به آبشار زیبا علاوه بر تجهیزات کوهنوردی و کفش مناسب، لباس گرم هم به همراه داشته باشید.


آبشارهای تهران


آبشار درکه

یکی از روستاهای با اصالت و با قدمت بسیار زیاد استان تهران، درکه است که هنوز هم بافت سنتی خود را حفظ کرده است. در درکه چند آبشار معروف وجود دارد. آبشار درکه یا آبشار کارا یکی از زیبا ترین و معروف ترین آن ها است.

این آبشار در نزدیکی دره ای با همین نام قرار دارد. آبشار درکه در بعضی فصل ها کم آب و در بعضی فصل ها پر آب است. اگر روز های تعطیل را برای این بازدید انتخاب نکنید احتمالا بتوانید در کنار این آبشار بنشینید و اطراق کنید.

برای دسترسی به این آبشار باید در مسیر کوهنوردی درکه تا کافه عمران حرکت کنید. رو به روی کافه عمران یک مسیر خاکی وجود دارد که با طی کردن چهل دقیقه این مسیر، وارد یک مسیر جنگلی کوچک می شوید که آبشار درکه بعد از آن قرار دارد.

در ادامه این مسیر کوهنوردی، قلل سیاه سنگ، دوشاخ و چین کلاغ وجود دارند که اگر آمادگی بدنی لازم داشته باشید می توانید آن ها را فتح کنید. این مناطق از دیرباز شاهد حضور گردشگران زیادی از تهران و دیگر شهرهای ایران بوده است.

آبشار یخی ابنیک

روستای آبنیک 2400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات است. آبنیک آب و هوای سرد و ییلاقی دارد و همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

در آبنیک چشمه ای به همین نام وجود دارد که دارای آبی سفید و گواراست و گفته می شود خواص زیادی نیز دارد. برخی شاهان قاجاری در نوشته های خود از این چشمه یاد کرده اند. آبشار یخی در فصول سرد سال محل مناسبی برای یخ نوردی است. این آبشار در یک تنگه قرار گرفته که منظره بسیار زیبایی دارد.

برای رفتن به آبشار یخی آبنیک، اگر قصد دارید از مترو استفاده کنید، باید با مترو به میدان تجریش بروید و از آنجا با مینی بوس یا تاکسی های خطی به فشم بروید. اگر قصد دارید با خودروی شخصی این مسافت را طی کنید، باید به بزرگراه شهید بابایی و جاده لشگرک وارد شوید و از آنجا خود را به دو راهی لواسان_فشم برسانید.

از این دو اهی به سمت میدان فشم بپیچید، از میدان فشم به راست بروید و 12 کیلومتر به مسیر ادامه دهید. بعد از این که از روستای زایگان و لالان عبور کردید تابلوی آبشار یخی و روستای آبنیک را خواهی دید.

آبشار تنگه واشی

تنگه واشی یکی از مناطق ییلاقی تهران است که آب و هوای بی نظیری دارد. این آبشار حدودا 150 کیلومتر با تهران فاصله دارد. آبشار تنگه واشی در جیلزجند در نزدیکی شهر فیروزکوه است.

راه رسیدن به این آبشار پیاده روی زیادی دارد. اگر روز های تعطیل به این منطقه بروید، ممکن است، شلوغی و ازدحام، رفت و آمد شما را سخت کند. همراه داشتن تجهیزات کوهنوردی و پیاده روی در این منطقه ضروری است.

در نزدیکی تنگه واشی و تنگه سا، دشتی وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان می کند. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار و تنگه، مرداد ماه است. آب رودخانه حتی در تابستان سرد و خنک است و این موضوع به این دلیل است که جریان آب آن، از محلی عبور می کند که آفتاب به آن برخورد ندارد.

برای رفتن به این تنگه و دیدن آبشار بی نظیر آن، دو کیلومتر در جاده تهران_فیروزکوه پیشروی کنید، سپس به یک جاده فرعی وارد خواهید شد که اگر 9 کیلومتر در آن جلو بروید، روستای جیلزجند آشکار می شود. حدودا چهار کیلومتر بعد از این روستا به محل پیاده روی تنگه واشی و سا می رسید.


آبشارهای تهران


آبشار امامزاده داوود

امامزاده داوود، یکی از مشهور ترین امامزاده های اطراف تهران است که در شمال غربی تهران و در 15 کیلومتری فرحزاد قرار دارد. در نزدیکی این امامزاده یک آبشار زیبا به همین نام وجود دارد که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آبشار امامزاده داوود در ابتدای مدخل ورودی روستا در جنوب امامزاده داوود قرار دارد. این آبشار پتانسیل تبدیل شدن به یک مکان تفریحی گردشگری را دارد که برای تحقق این امر، آبشار امامزاده داوود و مسیر های آن توجه بیشتری را می طلبند.

یکی از مسیر های دسترسی به آبشار امامزاده داوود از انتهای دره فرحزاد است که بیشتر برای کوهنوردان مناسب است. این مسیر 4 ساعت پیاده روی و 2 ساعت کوهنوردی لازم دارد. یک مسیر کوهنوردی دیگر از ایستگاه هفتم توچال شروع می شود، و از قله شاه نشین به امامزاده داوود و به آبشار امامزاده داوود منتهی می گردد.

 آسان ترین راه برای رسیدن به امامزاده داوود از جاده کن_سولقون است. این جاده از کنار رودخانه کن می گذرد و منظره دلپذیری دارد. از میدان دوم شهران باید 25 کیلومتر طی کنید که به دلیل پیچ و خم جاده حدود 45 دقیقه طول می کشد. برای رسیدن به این امامزاد در شهران وسیله نقلیه عمومی هم قرار دارد.

چند نکته کوتاه کوهنوردی که برای رسیدن به این آبشار ها بهتر است بدانید

همانطور که در بالا خواندید، برای رسیدن به اکثر آبشار ها باید مسیر های کوهستانی را حداقل برای نیم ساعت طی کنید. اگر نکات کوهنوردی و طبیعت گردی را در نظر نگیرید، ممکن است از لذت گردش شما کاسته شود. خستگی زیاد و آسیب دیدگی مسائلی هستند که می توانند لذت یک گردش خوب را برای شما از بین ببرند. در صورت نیاز به اقامت پس از بازدید از آبشارهای تهران میتوانید اقدام به اجاره سوئیت در تهران و یا اجاره ویلا در نزدیکی مقصد خود کنید.


آبشار های تهران


کفش

اول از همه، کفش مناسب برای اینکار انتخاب کنید. کفش خوب راهپیمایی شما را روی کوه و جاده های ناصاف آسان می کند. کفش مناسب نه تنها در کوهنوردی بلکه در دیگر ورزش ها هم اهمیت زیادی دارد. هیچگاه در کوهنوردی از کفشی استفاده نکنید که پایتان را می زند یا زیر آن عاج خوبی ندارد.

کوله پشتی

امروزه کوله پشتی های بسیار کاربردی و حرفه ای برای کوهنوردان ساخته شده است. بهتر است وسایل خود را به جای پلاستیک و سبد در کوله پشتی قرار دهید و تا نزدیک آبشار حمل کنید، این کار باعث می شود که طی مسیر برای شما سخت نشود و بعد از این که به مقصد رسیدید بیش از اندازه خسته نشوید. معمولا کوهنوردان حرفه ای برای سفر های یک روزه کوله های سبک تر را انتخاب می کنند.

لباس مناسب

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که باید در بازدید از مناطق کوهستانی در نظر بگیرید لباس است. مناطقی که بسیار گرم هستند لباس های مخصوص خود و مناطقی که سرد هستند لباس های مخصوص خود را می طلبند، در غیر این صورت عارضه هایی مانند سرماخوردگی گریبان گیر شما خواهد شد.

کلاه

اگر قصد دارید از آبشاری بازدید کنید که آب و هوای اطراف آن آفتابی است، بهتر است کلاهی با لبه آفتابگیر همراه خود داشته باشید تا هم چشم هایتان آسیب نبیند و هم پوستتان نسوزد. اگر هم در فصل های سرد قصد رسیدن به آبشار ها را دارید حتما یک کلاه گرم کن همراه خود داشته باشید.

باتوم کوهنوردی

باتوم کوهنوردی، به شما هم در بالا رفتن و هم در پایین آمد از سطوح شیب دار کمک می کند. استفاده از عصای مناسب باعث می شود عوارضی مانند پا درد و زانو درد در شما ظاهر نشود. استفاده از باتوم کوهنوردی در همه مسیر ها واجب نیست اما برای رسیدن به برخی از این آبشار ها بهتر است حتما آن را همراه خود داشته باشید.

اگر علاقه مند به جاذبه های تهران و اشنایی با آن ها را دارید میتوانید مقالات زیر را در سایت  رنتی جا  مطالعه کنید:
بام لند تهران کجاست؟
بازار بزرگ تهران
دربند تهران
پارک ارم تهران