دیدن آبشارها،  برای گردشگران در فصل بهار و تابستان از محبوب ترین جاذبه های طبیعی به شمار می آیند. آبشار ورگه سران یکی از جاذبه های دیدنی شهر سرعین، که یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای شمال غرب ایران می باشد. این شهر در نزدیکی اردبیل قرار دارد، که طبیعت باصفا و چشمه های گوارا اش تورهای زیادی را به خود جذب کرده است.


آبشار ورگه سران


این آبشار در 10 کیلومتری شمال سرعین و در دامنه های مرتفع و پهناور کوه سبلان قرار دارد و منظره ی زیبا و چشم اندازهای بی همتایش خستگی را از تن آدمی به در می کند. این آبشار بر روی دره ای که از عبور آب روخانه تشکیل شده قرار دارد این منطقه در شش ماه اول سال با وجود چمنزارها و گل های وحشی باعث تازه شدن روحتان می شود. این منطقه سرشار از چشمه های فراوان است که به قیرخ بولاخ یا چهل چشمه معروف است. علاوه بر آبشار ورگه سران، تعدادی غار طبیعی کوچک و بزرگ به چشم می آید که اطرافشان با گل های وحشی و چمنزارها پوشیده شده اند. بومیان این منطقه می گویند در گذشته سران قبایل و طایفه های دوران ساسانی برای ییلاق به این منطقه می آمدند و این منطقه سه ماه در سال را میهمان آن ها بود.

علت نامگذاری این روستا به نام ورگه سران

ورگه در فارسی به معنای تیر و چوب دراز است که برای ساخت بنای عمارت استفاده می شد و از آنجا که در این روستاها برای ساخت خانه هایشان از این درختان قطور استفاده کرده اند نام روستا به ورگه  نامگذاری شده است. این روستا را نیز از قدیم با داشتن چوب های مقاومش که به چوب سیاه معروف بوده می شناسند.