شهر تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و قرار گرفتن در میان رشته کوه های البزر از آب و هوا و طبیعت خاصی برخوردار است از همین رو مناطق خوش آب وهوا و سرسبزی در آن وجود دارد که از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات هم شده اند.

در شرق تهران و دامنه های جنوبی کوه های البرز دره ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی دلفریب از رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان و طبیعت سرسبز جا خوش کرده است. این منطقه که از توابع بخش شمیرانات در تهران میباشد لواسان نام دارد.

لواسان در فارسی پهلوی به معنای لبه تا تیغه کوهی است که محل طلوع خورشید میباشد. در سال 1395 فرماندار سابق شمیرانات اعلام کرد این باغشهر نامزد نخستین شهر امن ایران و صد و یکمین شهر امن جهان شده است همچنین لواسان نخستین شهر هوشمند ایران نیز میباشد.

لواسان فقط به دلیل جاذبه های طبیعی اش نیست که شهرت دارد بلکه مکانی است برای تفریح جوانان و ثروتمندان تهرانی که با ورود به این منطقه و با ساخت ویلاهای سوپر لاکچری و ویلا استخردار های  لوکس بافت روستایی منطقه را تغییر داده اند. البته تمام این ساخت و سازهای برای سکونت دائم استفاده نمیشود و بسیاری از آنها برای اجاره ویلا در این منطقه استفاده میشود.

 

منطقه اصطلک لواسان که در بین مردم  به عسلک نام برده میشود یکی از معروف ترین محله های لواسان است که از بهترین و گران قیمت ترین محله های لواسان هم به حساب می‌آید. این محله که در امتداد دامنه کوه ورجین قرار گرفته از جمله مرتفع ترین محله های لواسان است که چشم انداز خوبی هم دارد و آب و هوای آن بی نظیر است عسلک به سوئیس تهران نیز شهره میباشد. ویلاسازی در این منطقه آنچنان خاص و منحصر به فرد است که نظیر آن ها را در جهان به ندرت میتوان یافت. یکی از دلایل دیگر شهرت عسلک صاحبین ویلاها هستند که عمدتا افراد مشهور و به نام جامعه میباشند که در روزهای تعطیل و آخر هفته ها دراین منطقه به دور هم جمع میشوند و در ویلاهای میلیاردیشان به تفریح میپردازند. و بسیاری از مردم نیز تقاضای اجاره ویلا در اطراف تهران را برای آخر هفته های خود دارند.




این روزها شاید نام شهرک باستی هیلز لواسان را از رسانه های عمومی و شبکه های اجتماعی شنیده باشید. باستی نام منطقه ایست در دامنه کوه های شمال لواسان با منظره ای دلفریب و بسیار جذاب از شهر لواسان و رودخانه سد لتیان که یکی از زیباترین شهرک های کشور محسوب میشود. نام باستی هیلز که از نام شهرک آمریکایی بورلی هیلز برداشته شده است میتواند نشان از فوق لاکچری بودن آن باشد.

ویلاهای ساخته شده در این شهرک جزء گران قیمت ترین ملک های کشور به حساب می‌آیند به طوری که ارزش آن ها از 60 میلیارد تا 400 میلیارد برآورد شده است. اما نکته هائز اهمیت در مورد باستی این است که دور تا دور اکثر ویلاهایش با دیوارهای تریدی پنل 7 متری محافظت میشود و تا تیرماه سال 98 ورود به این شهرک برای عموم جامعه ممنوع بود و فقط مهمانان ویلاها و صاحبین آن ها مجاز به آمد و شد در آن بودند.

در شهرک باستی هیلز انواع امکانات و متریال ها به روز و خاص دنیا را به صورت یکجا میتوانید با هم ببینید. از مجسمه ها و سرستون های با شکوه گرفته تا طراحی چشمه های ساخته شده و جاری دور ملک ها. اکثر ویلاهای این شهرک دارای استخر روباز و سرپوشیده، جیم و بیلیارد، روف گاردن، رست روم و پرشین روم میباشند. حتی در این منطقه میتوانید به راحتی سگ ها گران قیمتی را بیابید که اصلا مناسب نگهداری در منزل نیستند مانند سگ نژاد پیتبول آمریکایی که در خود کشور آمریکا هم با وجود عادی بون نگهداری و پرورش سگ، نگهداری این نژاد حتی برای نگهبانی هم ممنوع است اما در لواسان به راحتی میتوانید دست جوانان آن ببینید که به وسیله ای برای نشان دادن ثروت و نفوذ خود تبدیل کرده اند.




در جاده ی لواسان رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری وجود دارد که برای پذیرایی از تمامی مردم آماده خدمت رسانی هستند و در بیشتر روزهای سال مخصوصا تعطیلات محل خوبی برای گذراندن اوقاتی خوش برای پایتخت نشینان به حساب می‌آیند.

ویلاها و سوئیت های اجاره ای هم به وفوور در لواسان یافت میشود که در صورت تمایل میتوانید آن را برای اقامت چند روزه خود در این منطقه با پرداخت هزینه هر شب اقامت آن اجاره کنید برای اینکار پیشنهاد ما به شما سایت اجاره اقامتگاه رنتی جا میباشد که میتوانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا لواسان به راحتی با بررسی آگهی های انواع اجاره ویلا استخردار در لواسان  تا اجاره سوئیت های لواسان را مشاهده کنید و با توجه به بودجه و شرایط خود انتخاب و رزرو کنید.




 

منطقه تفریحی دیگری که در نزدیکی تهران و به سمت استان البرز واقع شده است منطقه خوش آب و هوای کردان است که یکی از محبوب ترین مناطق توریستی در نزد پایتخت نشینان است. کردان هم مانند لواسان مقصد مناسبی است برای سفرهای کوتاه مدت و یک روزه به خصوص در آخر هفته ها و برگزاری مراسمات و جشن تولدها. برای رسیدن به کردان اگر مقصد را تهران قرار دهیم کافی است به سمت کرج حرکت کرده و پس از آن آزادراه قزوین را تا کیلومتر 20 ادامه دهید و با رسیدن به پل کردان و تابلو خروجی کردان وارد مسیر این روستا سرسبز شوید.

قیمت زمین ها و باغ ها در کردان با ورود ثروتمندان تهرانی افزایش چمشگیری داشته است و با ساخت و ساز ویلاهای لوکس و لاکچری، کردان به منطقه ای برای تفریح جوانان تبدیل شده است.

روستای کردان زمین های حاصل خیزی دارد و باغ های آن با درختان میوه آلبالو، زردآلو، گیلاس، گردو و توت به زیباترین شکل آراسته شده اند. از میان این روستا رودخانه کردان از شمال شرق آن به سمت جنوب غربی آن جاری است که از آب همبن رودخانه برای آبیاری باغات و زمین های کشاورزی استفاده میشود این رودخانه در مسیر خود از شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ هم عبور میکند و در اطراف روستای نجم آباد وارد رودخانه شور میشود.




فرصت کوهنوردی در کردان یکی از جذابیت های آن برای مسافران این منطقه است که در صورت تمایل میتوانند با عبور از کوه های شرق کردان وارد طالقان شوند و یا به سمت قله کهار حرکت کنند که محل سرچشمه رود کردان هم میباشد و از طبیعت زیبایی که این رود در طول مسیر خود ایجاد کرده است لذت ببرند.

کردان با اینکه به محلی برای ساخت و ساز ویلا برای ثروتمندان تهرانی تبدیل شده است اما هنوز هم میتوان بدون ویلا به آن سفر کرد و در آن بساط کمپ را برپا کرد یا با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در کردان سایت رنتی جا و با بررسی آگهی انواع ویلاهای اجاره ای کردان  با توجه به بودجه و شرایط خود اقدام به رزرو ویلا کنید و با خیالی آسوده به کردان سفر کنید.