ایران کشوری است پهناور با مناطق دیدنی گوناگون که هر کدام به زیباترین و منحصر به فرد ترین شکل آراسته شده اند. اگر از شمال تا جنوب ایران و از شرق تا غرب ایران را بپیمایید خواهید دید که نه تنها اقلیم هر ناحیه بلکه نوع جاذبه و آثار باستانی آن نیز کاملا متفاوت است. در میان شهرهای رنگارنگ ایران برخی شهرها به جا مانده از قلب تاریخ هستند و برخی طبیعتی بکر و دلفریب دارند که بازدید از هر کدام از آن ها خالی از لطف نیست. برخی از شهرهای ایران بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است که سه شهر پر گردشگر ایران را در این مقاله به همراه جاذبه های آن ها معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.


پرگردشگرترین شهرهای ایران


اگر از شمال ایران شروع کنیم بدون شک یکی از مقصد های پرمسافر شهرهای شمالی و ساحلی دریای خزر است که در بیشتر روزهای سال علی‌الخصوص در تعطیلات مقصد بسیاری از مسافران از سراسر کشور میباشد به طوری که گاها پیش آمده که مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی ساعت های طولانی شاهد ترافیک های سنگین و پرحجم بوده است. اما آنقدر شهرهای شمالی خوش آب و هوا و پرجاذبه است که در مقابل ترافیک و شلوغی پیروز میدان است و مسافران را در هر شرایطی روانه خود میکند.

نوشهر یکی از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی در ایران برای رسیدن به شمال ایران بیشتر افراد از جاده ی زیبای چالوس عبور میکنند و مقصد خود را یکی از شهرهای استان مازندران قرار میدهند. وجود توأمان جنگل و دریا در شهر نوشهر و فاصله کوتاه این شهر از جاده چالوس باعث شده که این شهر محبوبیت زیادی در بین مسافران داشته باشد. جاذبه های نوشهر زیبا و دیدنی است معروف ترین جاذبه آن پارک جنگلی سی سنگان است. مجموعه سی سنگان در دو فاز اجرا شده که یک مجموعه آن به صورت پارک ساحلی در حاشیه ساحل دریا خزر و فاز دوم آن به صورت پارک جنگلی است که مکان خوبی برای گذراندن ساعاتی خوش در میان درختان کهن این پارک است.


نوشهر


پارک سی سنگان از قدیمی ترین پارک های جنگلی در شمال است طبیعت رنگارنگ و گوناگونی این جنگل را در برگرفته؛ خرس، روباه و پلنگ از جمله حیواناتی هستند که در جنگل سی سنگان وجود دارند. در قسمت ساحلی این پارک امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای مسافران مهیا شده است از جمله این امکانات شامل رستوران، پیست دوچرخه سواری، کارتینگ، پلاژ مخصصوص بانوان، موج سواری و جت اسکی میشود همچنین آلاچیق و سوئیت های اجاره ای نیز در پارک ساحلی سی سنگان موجود است که اگر تمایل داشته باشید میتوانید در آن ها اقامت داشته باشید. در نزدیکی سی سنگان سد خاکی آویدر چشم نوازی میکند، هوای اطراف این سد خنک و مطبوع است طبیعت آویدر سرسبز و دیدنی است جزیره ی رویایی و کوچکی در وسط سد آویدر جا خوش کرده است که جلوه ای زیبا به منطقه بخشیده. در اطراف آویدر میتوانید اقدام به برپایی کمپ و بیک نیک کنید و حتی میتوانید از این سد ماهی نیز صید کنید. دیدنی های نوشهر تنها به مرکز شهر آن ختم نمیشود کافی است تا کمی از نوشهر فاصله بگیرید تا به روستاهای اطراف آن برسید.


 

loading


روستای کندلوس یکی از روستاهای ییلاقی و منحصر به فرد نوشهر است. اولین موزه گیاهان دارویی ایران نیز در این روستا در سال 1356 نیز تاسیس شده است دراین موزه بالغ بر 250 گونه گیاه ژنتیک ارزشمند کشت میشود که محصولات مختلف تهیه شده از آن ها  مانند انواع اسانس و روغن های گیاهی به دیگر کشورها صادر میشود. در نزدیکی روستای کشکسرا جاذبه ای مهیج و جذاب نهفته است که از آن با نام تنگ دار نام برده میشود. تنگ دار دره ای در جنگل خانیکان است که رودخانه ای با آب سرد از میان آن عبور میکند در طول این دره حوضچه های آب پدید آمده  که میتوانید در آن ها شیرجه بزنید و آب تنی کنید. در نوشهر علاوه بر هتل ها، ویلا ها و سوئیت های اجاره ای بسیاری وجود دارد که میتوانید با پرداخت اجاره بها به مالک آن ها اقدام به اجاره ویلا در نوشهر کنید.


 روستای کندلوس


پر گردشگر ترین شهر در مشرق ایران زمین

در شرق ایران کلان شهر مشهد با پذیرایی سالانه از 27 میلیون مسافر پر گردشگرترین شهر ایران است. مشهد به واسطه میزبانی از گنبد و بارگاه امام هشتم در تعطیلات و مناسبت های مذهبی بسیار شلوغ است. مشهد شهری زیارتی سیاحتی است که بازدید از جاذبه های آن برای گردشگران خالی از لطف نیست. وجود ییلاقات خوش آب وهوایی همچون شاندیز که به کباب شیشلیک شهرت دارد، طرقبه که در بین دره های زیبای رشته کوه بینالود قرار دارد و در تولید خشکبار صاحب اعتبار است، زشک و نغندر در اطراف مشهد فرصت مناسبی است برای مسافران علاقه مند به طبیعت که ساعاتی خوش را در آن ها سپری کنند.


مشهد


باغ آرامگاه فردوسی معروف ترین آثار تاریخی در مشهد است. این باغ که در 35 کیلومتری شمال شهر مشهد و در توس واقع شده متعلق به شاعر پر آوازه پارسی زبان حکیم ابوالقاسم فردوسی بوده است که هم اکنون نیز محل دفن و موزه این شاعر و آرامگاه مهدی اخوان ثالث نیز میباشد. در باغ مجموعه فردوسی تندیس سنگی این شاعر نیز به چشم میخورد. در شهر مشهد هتل ها و هتل آپارتمان های بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام با توجه به مسافتشان تا حرم مطهر امام رضا و نوع امکاناتی که به مسافران ارائه میدهند اجاره بهای متفاوتی دارند حتی میتوانید در صورت تمایل اقدام به اجاره سوئیت در مشهد نیز کنید.


باغ آرامگاه فردوسی


کیش پرگردشگر ترین جزیره در ایران

 اگر به سمت جنوب ایران در حرکت باشید و قصد سفر به جزایز جنوبی را دارید باید بدانید جزیره کیش یکی از مقصد های پرطرفدار در بین گردشگران است. جزیزه کیش به سبب برخورداری از انواع تفرجگاه ها و جاذبه های منحصر به فرد مقصدی پر هیجان برای مسافران است. اگر علاقه به تفریحات و ورزش های آبی دارید باید بدانید که به راحتی میتوانید در کیش به علاقه ی خود بپردازید. هیجان تجربه مفرح شاتل ساواری به صورت تکی و دسته جمعی تا مدت ها در خاطرتان خواهد ماند. اسکوتر زیر دریایی کیش میتواند برای همه افراد مبتدی و حتی حرفه ای لذت غواصی زیر دریا را رقم بزند. فلای برد که برای اولین بار در ایران در کیش استفاده شد بسیار مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است. کیبل اسکی و بنانا از دیگر تفریحات این جزیره است. بیگ بال را احتمالا در ویدیوهای خارجی دیده اید بیگ بال توپ های بزرگ و شفافی است که افراد میتوانند در آن ها بروند و از ارتفاع قل بخورند و پایین بروند جالب است بدانید که بیگ بال نیز در کیش وجود دارد و در ساعت هایی که هوا گرم نباشد به علاقه مندان ارائه میشود. پاراسل از محبوب ترین تفریحات در جزیره کیش است، چتر پاراسل میتواند شما را تا ارتفاع 150 تا 300 متری از سطح دریا بالا ببرد.

علاوه بر تفریحات امروزی در کیش آثار باستانی و جاذبه های دیدنی فراوانی در این جزیره وجود دارد. کشتی یونانی در آب های خلیج فارس که امسال آخرین سال حضورش در خلیج فارس است منظره دیدنی  در غروب افتاب برای مسافران رقم میزند. شهر باستانی حریره که قدمتی 800 ساله دارد از آثار تاریخی معروف جزیره کیش است. قناتی منحصر به فرد در کیش وجود دارد که ارتفاعی 45 متری دارد، نقطه پایانی این کاریز به شهر حریره ختم میشود. برای اقامت در کیش هتل های متعددی در پیش روی شما وجود دارد.


کیش


اگر به دنبال یک هتل لوکس و گران قیمت هستید میتوانید از هتل داریوش استفاده کنید و اگر تمایل دارید در هتلی به سبک هتل های جزیره ای مالدیو و تایلند سفر خود را بگذرانید میتوانید از هتل ساحلی ترنج کیش در ابتدای جاده جهان استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید شب خود را در سوئیت های دربست و ویلاهای شخصی بگذرانید در کیش نیز این امکان برای شما وجود دارد تا از سوئیت ها و ویلاهای اجاره ای استفاده کنید و یا حتی میتوانید به سایت معتبر اجاره اقامتگاه رنتی جا و صفحه اجاره سوئیت در کیش مراجعه کنید و با بررسی اگهی های  انواع اجاره ویلا و سوئیت

در کیش با توجه به شرایط خود و بودجه در نظر گرفته اقدام به اجاره اقامتگاه کنید و از سفر خود لذت ببرید.