شمال ایران پر است از شهرها و جنگل های رنگارنگ. بعضی از شهرها با داشتن ساحلی زیبا در کنار دریای خزر چشم نوازی میکنند و بعضی دیگر با داشتن جنگل های انبوه و بکر.در این میان شهرهایی هم هستند که هم از یک سو به دریا ختم میشوند و هم از یک سو به جنگل از جمله این شهرها رامسر است که جاذبه دریا و جنگل را با هم یکجا دارد. شهرهای شمالی در سه استان گیلان، مازندران و گلستان همواره در بیشتر روزهای سال پرمسافر است و در تعطیلات شاهد ترافیک های سنگینی در جاده های منتهی به این سه استان هستیم. در این مقاله قصد داریم به شما مسافران طبیعت دوست بعضی از جنگل های شمالی را معرفی کنیم تا با سفر و گردش در آن ها لذت سفر خود را دوچندان کنید.


جنگل های بی نظیر در شمال


اگر به قصد دارید به سمت استان مازندارن بروید و مقصد شما شهر رامسر است به شما توصیه میکنیم حتما از جنگل زیبای دالخانی دیدن کنید. این جنگل که در نزدیکی دهکده ییلاقی و خوش آب و هوای جواهرده و در روستای دالخانی در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد به دالان بهشت مشهور است و مکان مناسبی برای استراحت و صرف وعده غذایی و گذراندن اوقاتی خوش میباشد. در جنگل دالخانی هوایی خنک و مطبوع در تمام طول سال در جریان است و در اینجا خبری از هوای شرجی و آزاردهنده نخواهید دید. در بیشتر روزهای سال با حاکم بودن مه غلیظ در جنگل دالخانی زیبایی های آن دو برابر میشود. جاده ای که از میان این جنگل وجود دارد آسفالت است و دو طرف جاده با درختان سر به فلک کشیده پوشیده شده است. اگر تمایل داشته باشید حتی میتوانید شب را هم در این جنگل بگذرانید و در کلبه های چوبی و آلاچیق های آن به استراحت بپردازید اما توصیه ما به شما این است که به رامسر برگردید و شب را در یکی از ویلا اجاره ای های رامسر سپری کنید.


جنگل های بی نظیر در شمال


اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید در زمان کوتاه و فاصله کمی از تهران به یک جنگل خوش آب وهوا بکر برسید و یک سفره یک روزه داشته باشید میتوانید از سمت جاده فیروزکوه به سمت سوادکوه حرکت کنید و پس از 3 ساعت رانندگی به جنگل لفور برسید.  این جنگل که قدمتی 40 ساله دارد در دل خود آبشارهای فراوانی دارد که از قلب پیچ و تاب های این جنگل رویایی جریان دارد. منطقه لفور و مناطق و روستاهای اطاف آن در چهارفصل سال زیبا و رنگارنگ هستند و در هر زمانی از روزهای سال میتوانید با خیالی آسوده به آنجا سفر کنید و زیبایی های منحصر به فرد هر فصلی را نظاره گر باشید. در فصل بهار درختان پر از جوانه های سبز رنگ جوان و درختان میوه سرتاسر شکوفه بارنند و آبشارهای منطقه پر آب و هوای خنک در جریان است، در فصل پاییز تصویری رویایی در مقابل دیدگان شما شکل خواهد گرفت، تصویری از یک جنگل رنگارنگ مه آلود شما را قطعا به وجد خواهد آورد. اگر قصد اقامت در این منطقه را داشته باشید یا باید به صورت کمپی سفر کنید و شب را در چادر مسافرتی بگذرانید یا به روستا شاهکلا بروید که البته امکانات رفاهی و اقامتی در آنجا نیز بسیار نیست اما میتوانید سوئیت اجاره ای را برای گذراندن شب خود پیدا کنید.


 جنگل های بی نظیر در شمال


استان مازندارن پر است از جنگل ها و جاذبه های بکر و فراوان. یکی از جنگل هایی که تورهای کمپی مهیجی نیز در آن برگزار میشود آبشاری در دل خود دارد که به آن شهره است. در حدود سه ساعت جنگل پیمایی در فراز و نشیب های جنگل لفور به آبشار زیبای عروس دامن خواهید رسید. آبشار عروس دامن را درست در زمانی خواهید دید که با ورد به این قسمت جنگل این احساس را دارید که وارد تکه ای از بهشت شده اید. همه چیز آرام و دل انگیز خواهد بود هیچ صدایی به جز جریان آب و پرندگان به گوش شما نخواهد رسید، هوایی پاک را استشمام خواهید کرد و قطعا پای خود را در آب خنک حوضچه و رودخانه آبشار خواهید برد و لذت وصف ناشدنی ای را تجربه خواهید کرد.

اما جنگلی مخوف و نام آشنایی را میخواهیم به شما معرفی کینم که اگر مقصد سفرتان بیشتر حوالی وشهر چرخیده باشد قطعا نام جنگل سی سنگان را برایتان آشنا است. این پارک جنگلی حفاظت شده سی سنگان از معروف ترین پارک های جنگلی در کشور است. سی سنگان از شمال به دریای خزر راه دارد و از جنوب به کوه های البرز ختم میشود. امکانات تفریحی رفاهی بسار خوبی در این پارک برای مسافران فراهم شده است. جنگل سر سبز سی سنگان با داشتن گونه های نادری از نوعی شمشاد و درختان بلوط ده متری به نوعی ریه های تنفسی استان مازندارن برشمرده میشود. سی سنگان تنها ذخیره گاه شمشاد ایران و خاورمیانه است و با ارزش ترین پارک طبیعت گردی در ایران میباشد. در پارک سی سنگان در قسمت جنگلی حیواناتی نظیر خرس قهوه ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال زندگی میکنند. در قسمت ساحلی پارک سی سنگان که تنها یک عرض خیابان بین قسمت جنگلی و ساحلی این پارک فاصله است امکانات تفریحی و رفاهی خوبی برای مسافران در نظر گرفته شده است، پیست کارتینگ، دوچرخه سواری، چهارچرخ، چت اسکی، شاتل سواری و قایق سواری از امکانات تفریحی، انواع آلاچیق و سوئیت نیز برای افرادی که قصد اقامت در این پارک را دارند مهیاست.


جنگل های بی نظیر در شمال


نوشهر همواره یکی از مقصدهای پرطرفدار در بین مسافرانی بوده است که قصد سفر به شهرهای شمالی ایران را داشته اند. نزدیکی جنگل و دریا یکی از دلایل محبوبیت شهر نوشهر نیز میباشد. فرقی نیمکند در چه فصلی به این شهر سفر کنید در هر زمانی دیدی است اما این نکته را باید بدانید که در تابستان هوای گرم و شرجی در منطقه حاکم است و وجود پشه ها در شب آزاردهنده است. خوشبختانه ویلاها و سوئیت های متعددی در این شهر ساخته شده که امکانات و شرایط متنوعی از جمله ویلا های استخردار، ویلاهای لوکس، ویلاهای دوبلکس و سوئیت های مبله ی دربستی برای اجاره ی مسافرین وجود دارد اما توصیه ما به شما برای تمامی افرادی که قصد سفر به شمال را دارند استفاده از سایت اجاره اقامتگاه رنتی جا است که میتوانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در شمال رنتی جا در هر شهری از شمال با توجه به شرایط خود با بهترین قیمت اقدام به اجاره ویلا و سوئیت کنید.