با گذر از شهر چالوس با تابلو خوش آمد گویی شهرک تورسیتی نمک آبرود رو به رو خواهید شد. نمک آبرود در 12 کیلومتری جاده چالوس-تنکابن واقع شده . در این شهرک توریستی بعید است که کسی حوصله اش سر برود. نمک آبرود بیشترین تفرجگاه را در شمال دارد و معروف ترین جاذبه تفریحی آن تله کابین نمک آبرود است که بلندترین تله کابین در ایران میباشد. این شهرک توریستی در طول سال بیشترین میزبانی از مسافرین را بر عهده دارد. نمای تماشایی جنگل های سرسبز رشته کوه های البرز جلوه ای زیبا به این شهر داده است. نمک آبرود یکی از زیباترین پارک های جنگی در سراسر دنیا به حساب می‌آید.


نمک آبرود


نمک آبرود شهرک توریستی زیبایی است که پر است از ویلاهای استخردار مدرن و لوکس و شهرک های ویلایی با مناظر جذاب و دیدنی. هتل های متعددی نیز آماده خدمت رسانی به مسافران هستند و برای اقامت در این شهر خوش آب و هوا میتوانید هم از هتل ها استفاده کنید و هم در ویلا ها و سوئیت های اجاره ای این منطقه با پرداخت اجاره بها اقامت داشته باشید.

در بدو ورود به این شهر شمشادهای 700 ساله ای که به زیباترین شکل آراسته شده اند چشم نوازی میکنند. هوای تازه و معتدل شهر یکی دیگر از ویژگی های مثبت نمک آبرود است. نمک آبرود دو تله کابین دارد که یکی از آن ها ساخت کشور سوئیس بوده و تا ارتفاع 1050 متری قله مدوبن بالا میرود مسیری که  این تله کابین طی میکند 2100 متر است و زمان پیمایش این خط در حدود 15 دقیقه به طول می‌انجامد تله کابین های این خط 42 عدد با ظرفیت 4 نفر و به رنگ قرمز مشخص شده اند. تله کابین دوم این شهر که به قله حمام میرسد مسیری 1700 متری را در حدود 7 دقیقه پیمایش میکند و تا ارتفاع 700 متری از سطح دریا نیز بالا میرود و دارای 35 کابین با ظرفیت 6 نفر است.

در انتهای مسیر تله کابین ها وقتی به قله می‌رسید با دیدن جنگل زیبای مقابلتان حیرت زده خواهید شد. دمای هوا در بالای قله نسبت به جایی که تله کابین را سوار شده اید کمتر است پس بهتر است لباس اضافه همراه خود داشته باشید. در بالای تله کابین ها امکانات رفاهی متعددی برای مسافران وجود دارد. میتوانید از آلاچیق ها و رستوران ها و کافی شاپ های ساخته شده در داخل جنگل ها استفاده کنید البته بد نیست این نکته را بدانید قیمت مواد خوراکی که در بالای جنگل به فروش میرسد نسبت به داخل شهر کمی بالاتر است. از بابت امنیت این تله کابین ها خیالتان آسوده باشد خوشبختانه از سال 72 که خط تله کابین نمک آبرود راه اندازی شده تا کنون هیچ حادثه ای گزارش نشده است و تیم کنترل امنیت تله کابین ها به صورت مداوم سلامت بودن خطوط و کابین ها را مورد بررسی قرار میدهند.  اگر جز خانواده شهدا و ایثارگران هستید و یا کارت دانشجویی به همراه دارید میتوانید در استفاده از تله کابین از تخفیف تعیین شده ای استفاده کنید.


 نمک آبرود


با رسیدن به جنگل های بالای تله کابین ها زیپ لاین و پل معلق هیجان انگیز در انتظار شماست. برای استفاده از زیپ لاین باید با تله کابین به دیو حمام بروید و با زیپ لاین میتوانید مسیری در بین دو کوه که توسط یک کابل به هم متصل شده اند را بپیمایید و در بین زمین و هوا در نوسان باشید  و اوقاتی خوش همراه با ترس و استرسی هیجان انگیز را تجربه کنید.

پل معلق یکی دیگر از جاذبه های کوه های حمام دیو است. مشابه این پل را حتما در تصاویر خارجی دیده اید اما باید بدانید پل معلق نمک آبرود دست کمی از پل های معلق خارجی ها ندارد و با گذر از آن خاطره ای خوش برایتان باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از تفریحات در شهرک نمک آبرود سورتمه آن با 1250 متر ریل است که طولانی ترین مسیر سورتمه در ایران نیز متعلق به همین سورتمه است و ساخت کشور آلمان نیز میباشد با سرعت 25 کیلومتر در ساعت از دل جنگل حرکت میکند که در طول مسیر میتوانید با ترمزی که برای هر دستگاه سورتمه تعبیه شده است سرعت و حرکت خود را کنترل کنید. اگر به دنبال تفریح پر هیجان هستید سورتمه انتخاب مناسبی برای شماست.

در سال 90 سینما شش بعدی نمک آبرود شروع به کار کرده است و با فیلم های با کیفیتی که در آن اکران شده است مخاطبان بسیاری پیدا کرده. پیست کارتینگ یکی دیگر از مکان های تفریحی گردشگران در نمک آبرود به حساب می‌آید. این پست برای دو گروه هشت تا پانزده سال و پانزده سال به بالا طراحی شده است. ماشین های پیست کارتینگ نمک آبرود ساخت کشور فرانسه است  و موارد ایمنی به خوبی در آن رعایت شده. نمک آبرود دومین باشگاه تیراندازی در ایران را به خود اختصاص داده است که دارای 5 سکوی پرتاب استو امکان تجربه تیراندازی با اسلحه، تیر و کمان و همینطور تفنگ شخصی برای گردشگران فراهم شده است.

آکوالیون شهر نمک آبرود آکواریومی جذاب و دیدینی است که در آن میتوانید به نمایش دلفین ها در پارک دلفین ها را ه نظاره بنشینید. نمایش معروف این آکواریم نمایش شیردریایی اسپانیایی است که بوریس نام دارد و نزدیک به 80 حرکت نمایشی برای تماشاگران اجرا میکند. در این آکواریوم میتوانید برکه فلامینگوها را نیز تماشا کنید.


 نمک آبرود


از آنجا که نمک آبرود یک شهر ساحلی نیز به شمار می‌آید تفریحات آبی در آن نیز رایج است. شاتل، پاراسل، جت اسکی، قایق سواری، پیست موتور و ماشین چهارچرخ یا AVT از امکانات تفریحات ساحلی در این منطقه است همینطور در پلاژهای نمک آبرود امکانات رفاهی ای از جمله رستوران ها، شهربازی، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری نیز وجود دارد.

جاذبه های طبیعی و تفریحی در شهرک نمک آبرود باعث شده که این شهر در تعطیلات پر مسافر و شلوغ باشد از این رو بهتر است قبل از سفر خود نسبت به رزرو ویلا در این شهر اقدام کنید و برای این منظور پیشنهاد ما به شما استفاده از سایت اجاره اقامتگاه رنتی جا است که میتوانید با مراجعه به صفحه اجاره ویلا در شمال این سایت مراجعه نمایید و با بررسی آگهی های انواع اجاره ویلا و سوئیت با امکانات و اجاره بها های متفاوت در این شهر با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.