استان گلستان منطقه ای تاریخی و با قدمتی کهن در نوار شرقی شمال کشور ایران است. گرگان و گنبد کاووس از شهرهای مهم و تاریخی استان گلستان محسوب میشوند. طبیعت استان گلستان آنقدر زیبا و بکر است که از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است به طوری که از این سرزمین خوش آب و هوا به عنوان آرامشگاه های بهاری و تابستانی برای شاهان اشکانی استفاده میشده است. استان گلستان به دلیل بهره مندی از جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیبا هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می کند.


گرگان شهری به وسعت هزاران رنگ


در گلستان اقوام مختلفی در کنار هم زندگی میکنند از این رو در این شهر آداب و رسوم مختلفی رایج است همینطور در گویش اقوام مختلف و پوشش و لباس سنتی آن ها نیز با هم تفاوت هایی وجود دارد به طور مثال ترکمن های گلستان بیشتر در گنبد کاووس و آق قلا، سیستانی ها در علی آباد کتول و بندر گز، قزاق ها در شهر گنبد و گرگان زندگی می کنند.

آب و هوای استان گلستان نسبت به مازندران و گیلان متعادل تر است. از سوغاتی های این استان میتوان به شیرینی های محلی و سنتی آن مانند حلوای آماج، سرغربیلی و نان پادرازی اشاره کرد که باید بگوییم حلوای آماج و نان پادرازی به عنوان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده اند. از صنایع دستی معروف این گلستان نیز میتوانیم به ابریشم بافی، قالی و زیورآلات ترکمنی اشاره کنیم که به عنوان سوغاتی های این استان گردشگران خریداری میکنند.

پارک ملی گلستان با وسعتی در حدود 900 کیلومتر مربع قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران است که حیات وحش و طبیعت بی نظیری دارد. در این پارک 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری وجود دارد همینطور از طرف یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره در میراث جهانی این سازمان به ثبت رسیده است. پلنگ، خرس، گرگ، وشق یا همان سیاهگوش، مرال، شوکا، گوسفند و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز از جانوران این پارک ملی هستند. جالب است که بدانید نزدیک به سه چهارم کل گوسفند و قوچ اوریال دنیا متعلق به پارک ملی گلستان ایران است.


پارک ملی گلستان


در بین شهرهای استان گلستان شهر گرگان در میان مسافران با جنگل زیبای ناهارخوران شناخته میشود. پارک ناهارخوران جنگلی است هیرکانی با درختانی کهن و با چشمه ای محصور در زیبایی به نام سفید چشمه در دل خود معروف ترین تفرجگاه طبیعی این شهر شمرده میشود. جاذبه های دیدنی گرگان بسیار زیبا و دلفریب است و اگر جز علاقه مندان به آفرود هستید جنگل النگدره فرصت بسیار مناسبی برای یک جنگل گردی پر از هیجان برای شماست. آب و هوای حاکم در النگدره در بیشتر روزهای سال سرد و بارانی است این جنگل توریستی امکانات بسیار مطلوبی را برای بازدید کنندگان خود فراهم کرده است به طوریکه مسیرهایی برای پیاده روی نیز در آن تعبیه شده است تا افرادی که قصد جنگل پیمایی دارند به راحتی بتوانند از زیبایی های افسونگر این جنگل لذت ببرند.


شهر گرگان


در شهر گرگان و روستاهای اطراف آن آبشارها و مناظر دیدنی بسیاری وجود دارد از جمله آبشار لوه در روستای لوه، این آبشار که ارتفاعی 75 متری دارد جز آبشارهای بلند استان گلستان است. طبیعت اطراف آبشار لوه فرصت مناسبی است برای برگزاری کمپ و پیک نیک علاقه مندان به طبیعت. آبشار رنگو در مسیر روستای توشن واقع شده برای رسیدن به آبشار زیبا رنگو بهتر است با یک راه بلد همراه شوید زیرا مسیر رسیدن به آن سخت و گمراه کننده است، پس از عبور از مسیری خاکی و در قلب درختان سر به فلک کشیده و بوته های وحشی تمشک در امتداد شیب دره و مسیر رودخانه ای پر آب آبشار رنگو با ارتفاعی 7 متری از صخره ای عظیم سرازیر میشود را می توانید ببینید.

گرگان از لحاظ تنوع غذایی بسیار مورد استقبال افراد علاقه مند به غذا است شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکبر جوجه برای اولین بار در گرگان طبخ شده. در نقاط مختلف این شهر زیبا جگرکی های زیادی را ببینید که بازار رقابتی در بین آن ها نیز بسیار داغ است و با کیفیت ترین کباب ها را میتوانید در آن ها نوش جان کنید. برای اقامت در این شهر دغدغه ای نخواهید داشت زیرا مراکز خرید و درمانی به خوبی در دسترس شماست و هتل های متنوعی نیز در سطح شهر آماده پذیرایی از شما هستند همچنین اگر تمایل داشته باشید میتوانید با پرداخت اجاره بها به مالک ویلاها در گرگان اقدام به اجاره ویلا در گرگان کنید و از اقامت خود نیز لذت ببرید.


اجاره ویلا در گرگان


به طور کلی شمال ایران و علی‌الخصوص نوار ساحلی دریای خزر پر از جاذبه ها و دیدنی های فراوانی است که هر ایرانی برای یک بار هم که شده باید از آن ها بازدید کند. بعضی شهرهای این خطه سرسبز، ساحلی هستند و بعضی دیگر جنگلی. بعضی ها لوکس و گران قیمت هستند که میتوانید در آنها اقدام به اجاره ویلا استخردار کنید و چند شبی را به خوش گذرانی در کنار خانواده و دوستان خود مشغول شوید و یا به بهانه دوری از زندگی پر از سر و صدای شهری به طبیعتی بکر و دنج در ارتفاعاتی همچون شهر رویایی ماسال، روستای ماورای تصور مازیچال و...  پناه ببرید و اقدام به اجاره کلبه کنید و در دامان طبیعت روح خودرا به آرامش دعوت کنید.